Gå til innhold

Kan voksne damer gå med musefletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Musefletter har ikke fletting. Det er bare hår samlet i en tust på siden av hodet.

Anonymkode: ce7f6...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Musefletter har ikke fletting. Det er bare hår samlet i en tust på siden av hodet.

Jo, det er med fletter, musehaler er uten fletter. Hva kaller du det da når noen har to fletter?

Anonymkode: b6bbf...b37

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er med fletter, musehaler er uten fletter. Hva kaller du det da når noen har to fletter?

Dette er jo dialektforskjeller, bare. Tipper 54b bor i sør i Norge, og b37 lenger nord? 

Jeg syns voksne kan gå med det de vil. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har de fletter.

Skrevet
2 minutter siden, Leverpostei skrev:

Dette er jo dialektforskjeller, bare. Tipper 54b bor i sør i Norge, og b37 lenger nord? 

Jeg er bergenser, så bor ikke nord.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er bergenser, så bor ikke nord.

Jeg kjenner ingen bergensere som sier musehaler, da er det store lokalforskjeller. Det er jo litt gøy. De aller fleste bergensere sier musefletter og fletter. 

Skrevet
16 minutter siden, Leverpostei skrev:

Jeg kjenner ingen bergensere som sier musehaler, da er det store lokalforskjeller. Det er jo litt gøy. De aller fleste bergensere sier musefletter og fletter. 

Ja, det kan godt være 😊 Jeg har i hvert fall vokst opp med musehaler og musefletter. Men jeg ser at jeg må modere meg, et kjapt søk på Google viser at ordet musefletter omfatter begge delene, altså både med og uten fletter, men at definisjonen er at håret er delt i to midt bak på hodet og samlet i strikk enten med eller uten flette.

Skrevet

På trening er det greit, ikke ellers.

Løse fletter som på bildet kan noen unge kvinner bruke, kommer litt an på stil og setting, men når det blir stramme musefletter pga for kort hår til hestehale blir det ikke så pent.

Anonymkode: 8c2e1...dbb

Skrevet

Sånne fluffy fletter som på bildet over...ja, okey.  

https://images.app.goo.gl/BhUv7e1vHTEQvnZU9

Slike derimot 😨  

Ps, det finnes sikkert bedre bilder av voksne med ekte musefletter men ikke på side 1 i Google..det sier vel sitt hehe

Anonymkode: 99e53...080

Skrevet

Musefletter er absolutt det verste jeg ser på voksne damer! Burde være forbud etter man har fylt 8 år! 

Anonymkode: cdbf8...568

Skrevet

Jeg skal innrømme at mine musefletter ligner mer på Gro Dahle sine enn noe annet. Bortsett fra at jeg ikke har grått hår. Synd det ser så barnslig ut, for det er en ganske praktisk frisyre. Kanskje musefletter på voksne kan bli en ny trend? Noen må jo begynne...

HI

Anonymkode: f38c2...795

Skrevet

Flirer litt av at diskusjonen tok en vending om hva definisjonen på fletter/musefletter er :)

For meg er musefletter to tuster på hver side av hodet, og fletter er flettet. 

Men uansett tenker jeg at det kommer litt an på hvordan det brukes. Løse fletter, og fletter generelt har jo vært trend en stund nå (alla bildet over). Men stramme fletter, enten flettet eller ei, som en 8åring fra 1952 syntes jeg personlig ikke ser så bra ut på voksne mennesker. 

Anonymkode: 71dc1...87c

Skrevet

For meg må folk kle seg og ordne håret akkurat som de vil. Så lenge hygienen er i orden bryr jeg meg ikke. Synes det er bra vi er forskjellige. 

Anonymkode: d9533...366

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har de fletter.

Einig med deg faktisk, sjølv om eg brukte uttrykket feil sjølv for litt sidan!! Musefletter uten fletter er Musefletter, hadde berre gløymt det🤣(og som vaksen vil eg ikkje gå med det...) 

Anonymkode: 11b35...2e4

Skrevet

Nei...
image.thumb.jpeg.98968539bd2910f82a8903e3cd13125e.jpeg

Anonymkode: 582be...d47

Skrevet
3 timer siden, Leverpostei skrev:

Jeg er bergenser. Musefletter er to fletter på siden av hodet. 

Anonymkode: 23862...591

Skrevet

Tja, kan voksne damer gå med musefletter? Ikke lett å vite. Jeg tenker jeg må prøve for å se om det går. Kommer tilbake i kveld med rapport.

Skrevet
3 timer siden, Leverpostei skrev:

I nord sier vi «musespeler» til de to tustene. 

Anonymkode: 89db8...41a

Skrevet

Har aldri hørt om musehaler før, musefletter tenker jeg som hår i en stikk på hver side av hodet (det kan både være flettet eller ikke flettet). Synes kanskje ikke det er noe særlig fint på voksne damer, men det er kanskje bare fordi jeg ikke er vant til det? Hvorfor skulle ikke damer gå sånn? Kanskje vi må starte en ny trend, du anonym litt over her. 😉

Anonymkode: 3f2d5...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...