Gå til innhold

Når sluttet deres barn (gutter) med bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gutten vår sluttet med bleie på dagtid rett etter han fylte tre. Hadde da hatt bleiefri ganske ofte fra rett etter han fylte to. Det løsnet endelig da han måtte gå uten bleie i barnehagen.

Nettopp fylt 4 nå og bruker fremdeles bleie om natta. Av og til er den tørr, men som oftest ikke. 

Endret av Pobie
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 år. Synes alt etter 3 år er seint og latskap fra foreldrene.

Anonymkode: 33390...6d6

Du vet åpenbart ikke særlig mye om menneskets fysiologi.

Anonymkode: 684aa...524

Skrevet

Et par måneder før han fylte 3 år. Brukte bleie på natta en liten stund etter det, men kunne nok ha sluttet før. Da jeg en natt ikke tok på bleia, så var han helt tør på morgenen. Og nattbleiene hadde vært våte. 

Anonymkode: ea05b...1b2

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 år. Synes alt etter 3 år er seint og latskap fra foreldrene.

Anonymkode: 33390...6d6

Mulig det er latskap, men herlighet, man har da nok ting å bruke tiden på om man ikke skal passe på at 2-åringen kommer seg hyppig nok på do....

Nabojenta sluttet når hun var 2 år, ikke moden nok til å si ifra selv så foreldrene måtte sette henne på do hver gang hun hadde spist, hver gang hun hadde sovet og jevnlig gjennom hele døgnet. Før de skulle i bilen, før de skulle på besøk, må du tisse, nå går vi og tisser osv hele tiden, et evig mas for hun sa jo ikke fra selv. Som en hundevalp som må tisses hele tiden ;)

Mange uhell både på dag og natt.

Det styret gadd rett og slett ikke jeg, her fikk de ha bleia på til de klarte si ifra selv når de måtte på do.

Har fire barn og alle sluttet mellom 2,5 og 4 år, helt greit for meg.

Anonymkode: 11045...259

Skrevet

Eldstemann var rundt 3 1/2 når han slutte med bleie på dagtid, var vel egentlig tørr på natta også, men vi tok på han bleie på natta til han var ca 4, sånn for sikkerhets skyld.

Yngste var akkurat 4 når han slutta på dagtid(hadde prøvd lenge å slutte) slutta med nattbleie samtidig(han hadde hatt tørr bleie på morgenen ganske lenge)

Anonymkode: 32208...dfa

Skrevet

Han sluttet med bleie nå, han er 2,5år. Litt vanskelig å bæsje på do i begynnelsen, måtte pushes litt på det. Bruker fremdeles bleie på natten.

Anonymkode: e5017...41e

Skrevet

2,5år og 2,3år tørr på natten samtidig. Tok kontroll over dobesøkene selv ved å si ifra når de måtte.

Skrevet

Sluttet den dagen han fylte 4 år. Ingen uhell dag eller natt. Ikke stress eller mas. Det går seg til. Gutter bruker mye lengre tid enn jenter☺️

Anonymkode: a9e05...e06

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det er latskap, men herlighet, man har da nok ting å bruke tiden på om man ikke skal passe på at 2-åringen kommer seg hyppig nok på do....

Nabojenta sluttet når hun var 2 år, ikke moden nok til å si ifra selv så foreldrene måtte sette henne på do hver gang hun hadde spist, hver gang hun hadde sovet og jevnlig gjennom hele døgnet. Før de skulle i bilen, før de skulle på besøk, må du tisse, nå går vi og tisser osv hele tiden, et evig mas for hun sa jo ikke fra selv. Som en hundevalp som må tisses hele tiden ;)

Mange uhell både på dag og natt.

Det styret gadd rett og slett ikke jeg, her fikk de ha bleia på til de klarte si ifra selv når de måtte på do.

Har fire barn og alle sluttet mellom 2,5 og 4 år, helt greit for meg.

Anonymkode: 11045...259

Det er nok veldig forskjellig fra 2 åringer. Min yngste var nettopp fylt 2år da hun sluttet med bleie på dagtid. Da hadde hun en stund selv sagt ifra at hun måtte tisse selv med bleie, helt av seg selv. Så skjønte at hun var klar. Gikk også veldig bra. Hun gikk selv på do når hun måtte. Noen ganger spurte jeg henne sånn for sikkerhetskyld. Noen uhell ble det jo helt i begynnelsen. 

Anonymkode: ea05b...1b2

Skrevet

Sønnen min ble 2 i juli og sluttet med bleie da. Han sier ikke i fra selv, men har få uhell. Han gråter og vil ikke ha på bleie og da syns jeg det er unødvendig å tvinge. Bæsjwr i bleia når han sover dupp, eller i trusa. Har ikke fått helt taket på det. 

Skrevet
On 8/25/2020 at 9:31 PM, Anonym bruker said:

Og når ble de tørre på natta? 

Anonymkode: 1fd5a...155

han var 4,5 år, bruker fortsatt bleie på nattan, selvom det begynner og bli veldig mye bedre nå. er 7,5 år, får hjelp

Anonymkode: 4ce83...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...