Gå til innhold

Når sluttet deres barn (gutter) med bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når ble de tørre på natta? 

Anonymkode: 1fd5a...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble 3 i november,  slutta i januar ca , par mnd etter 3 års dagen da . Ble tørr på natta bare et par uker etter.  

Anonymkode: 55ab5...a86

Skrevet

Ene va 2,5 og de to andre ca 3. Tørre dag og natt, når de sluttet.

Anonymkode: 9e7a7...553

Skrevet

Eldste var rett over tre år, mener han slutta med nattbleie samtidig som på dagen. 

Skrevet

Eldste var nesten 3 år, sluttet i påsken og ble 3 år i mai. Ble tørr på dag og natt samtidig, ingen uhell i det hele tatt.

Nest eldste sluttet da han var 3,5 år, ble 3 i januar og sluttet på forsommeren. Sluttet på både dag og natt samtidig, men hadde noen uhell på natt, kanskje en gang i måneden frem til han var drøye 4 år.

Anonymkode: 11045...259

Skrevet

2 år og 3 mnd, sluttet med bleie både på dag og natt samtidig. Ble tørr av seg selv over natta.

Skrevet

3-3,5 de fleste gutter jeg kjenner. De bruker ofte bleie litt lenger enn jentene, men når de først slutter går det fortere og mindre uhell. 

Anonymkode: a2b03...9ac

Skrevet

Alle tre var 2,5 pr på dagtid. To av dem sluttet om natten da de var 3 år, siste like etter 6-årsdagen.

Anonymkode: 65a20...99f

Skrevet

Takk :) hva er veldig sent ? Har en som sluttet med bleie to mnd før han fylte 4 år. Er også tørr på natta, men har litt vegring mot å bæsje i do, så da vil han ha på bleie. 

Skrevet

Min ville heller ikke bæsje i do , og han hadde på bleie når de var ute i barnehagen i starten . Da benytta han muligheten til å fylle den hver gang de var ute . Så vi valgte å ta den av, han bæsja i trusa en gang,  synes det var så ekkelt tror jeg at han begynte å gjøre det i do . Han fikk også belønning,  hadde klistremerker og en premie i potten som han hadde ønska seg lenge.  

Skrevet

Min ville heller ikke bæsje i do , og han hadde på bleie når de var ute i barnehagen i starten . Da benytta han muligheten til å fylle den hver gang de var ute . Så vi valgte å ta den av, han bæsja i trusa en gang,  synes det var så ekkelt tror jeg at han begynte å gjøre det i do . Han fikk også belønning,  hadde klistremerker og en premie i potten som han hadde ønska seg lenge.  

Skrevet

Har ei jente som ikke ble tørr på natta før hun var over 5, det er ganske sent. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) hva er veldig sent ? Har en som sluttet med bleie to mnd før han fylte 4 år. Er også tørr på natta, men har litt vegring mot å bæsje i do, så da vil han ha på bleie. 

Det er jo akkurat passe :)

Skrevet

Gutten sluttet rett før han var 2,5 år. Tørr på natta et par mnd etter det. Har noen uhell innimellom. Han er nettopp blitt tre år 😊

Anonymkode: bb23b...2c2

Skrevet

Eldste var 2,5 år og sluttet med bleie på dagen og natten første dag vi prøvde uten bleie. Et par uhell om natten første året. Minstemann var 3 år og 2 mnd da han sluttet med bleie på dagtid. Bruker bleie om natten enda, er 3,5 år nå

Anonymkode: be223...6ee

Skrevet

Uff her ble lille 3 år i mai. Nå i sommer ble vi enige om å droppe bleie. Det gikk så lenge han var naken på overkroppen da var han flink til å gå på potte men etter noen uhell ville han ikke mer. Han tørr nå ikke å være uten bleie og jeg kjenner jeg er litt fortvilet. Dette hviste jeg selvsagt ikke til lille

Anonymkode: e1bc0...164

Skrevet

2 år. Synes alt etter 3 år er seint og latskap fra foreldrene.

Anonymkode: 33390...6d6

Skrevet

Min var over 4. Han var ikke klar. Lite uhell etter bleieslutt, tørr natt og dag samtidig. 

Anonymkode: f13f5...0c3

Skrevet

Den første over 4, men sluttet med nattbleie først. Den ble for full så sa han var for stor og det fungerte, men ikke på dagtid.

Nr 2 var 2,5 år. Ville være like flink som broren så de sluttet omtrent samtidig. 

Anonymkode: 2f152...011

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff her ble lille 3 år i mai. Nå i sommer ble vi enige om å droppe bleie. Det gikk så lenge han var naken på overkroppen da var han flink til å gå på potte men etter noen uhell ville han ikke mer. Han tørr nå ikke å være uten bleie og jeg kjenner jeg er litt fortvilet. Dette hviste jeg selvsagt ikke til lille

Anonymkode: e1bc0...164

Hvorfor fortvilet? Han slutter når han er klar. Alle slutter med bleie før skolen begynner, så ikke stress. 

Sønnen vår sluttet helt av seg da han var 3,5 år. Plutselig sa han at han ikke ville sove med bleie. Jeg stappa så mye tisselaken og håndkler i senga, men har ikke hatt ett eneste uhell. 

Ikke stress. Om barnet er 3 eller 4 spiller ingen rolle. 

Anonymkode: ff1c9...4f4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg har mine tanker om deg.... 

Anonymkode: ff1c9...4f4

Skrevet

3,5 år. Har enda bleie på natta, er 5. Tisser seg ut hver natt. 

Anonymkode: 7be30...a55

Skrevet

Sluttet på natta først, var 2,3 år. Var 2,5 år da han også sluttet med bleie på dagtid. 

Anonymkode: ddb1d...5a7

Skrevet

Eldste var 3 ca, det skjedde høsten han begynte i stor avd. Tror det ble stas når flere der beg å gå på do. 

Yngste var 2år og 3mnd.

-Ventet til de ville selv. Oppfordret til å feks tisse i dusjen før bad osv, så de kunne "kjenne etter" hva det ville si å måtte tisse. Begge sluttet spontant med "jeg vil ikke ha bleie, mamma", og var tørre natt og dag fra dag en. Tok et par uker før de ville bæsje på potte. Maste ikke, men brukte triks som klistremerker og synging på do, og masse ros når de endelig gjorde det, så plutselig ble det stas også. 

Anonymkode: f8e8f...8bf

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge helsesøster her er alt før 3 år bare en bonus, og det er helt normalt at de ikke har nok kontroll til at de kan slutte med bleier før de er tre år.

Helt normalt at de ikke er tørre om natta før de er 5 år gamle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...