Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #26 Skrevet 23. august 2020 7 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Litt usikker i hva du er enig i, men første utgave av en lærebok etter ny læreplan innholder alltid feil, til dels mye, og elevene vil måtte leve med tillegg og rettinger i form av vedlegg. Datteren min er kjempeglad for å ha digitale bøker. Mindre å bære på, alltid oppdatert, automatisk tilpasset nivå på en del, og alt tilgjengelig alltid. Er vel lærerne som i størst grad tviholder på bøkene tenker jeg. Laste ned årsplan fra forlaget og starte på side 1. Stemmer også at Oslo ikke er med å betaler for NDLA, men de har høyest antall aktive brukere.. Vi benytter oss av bare fysiske bøker og digitale læringsressurser, så elevene har tilgang til begge deler. Jeg jobber for øvrig ikke på en skole som bruker bøkene slavisk, de fungerer kun som en av mange ressurser i skolehverdagen. Kjenner dessuten ikke mange lærere som laster ned årsplaner fra forlaget og starter på side 1, til tross for at de er tilhengere av bøker. Anonymkode: cb287...8c7
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. august 2020 #27 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 17.07, Anonym bruker skrev: På VGS her har de kuttet ut lærebøker, eller noen få fag har noen digitale, og bruker bare elendige nettsider som NDLA. Jeg synes det er horribelt, men er jeg gammeldags som mener at papirbøker har en verdi? I hvert fall i en del fag. Anonymkode: 1d15e...e12 Husk at lærebøker bare er skrevet av en lærer. Det er ikke noen godkjenning av læremidler, hvem som helst kan i prinsippet skrive en bok og kalle det lærebok. Og det finnes mengder med dårlige lærebøker.
Syngensang Skrevet 23. august 2020 #28 Skrevet 23. august 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine har aldri hatt skolebøker. Ipad fra 1.klasse. Helt genialt👍😊 Anonymkode: 4f348...933 Det vil vel tida vise, det er ganske mange ting som tyder på at mykje skjermbruk kortar ned konsentrasjonsevne, og gjer at belønningssenteret i hjernen blir overstimulert, slik at ein blir lettare utolmodig og kjedar seg lettare. Personleg er eg veldig taktil av meg og må ha ei bok å lese i, ei å notere i. Om eg skal lese og forstå må eg skrive ut i papir. Men det er meg. Glad eg er vaksen og slepp å utdanne meg via ein skjerm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå