Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hei, hvordan hadde dere reagert om en kollega satt syk på jobb, feber og hoste? Jeg reagerer. Det er oppblussing av korona. Jeg skal til mamma i helga som er i risikosonen. Ho har stort sett vært på sitt kontor, men hun har likevel brukt fellesareal og vært innom samtlige kontor på huset. jeg synes sjefen skulle sendt henne hjem, eller overreagerer jeg? Anonymkode: 4943a...202
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Vedkommende skulle ganske enkelt ikke vært på jobb! Dårlig av sjefen og ikke sende hjem. Anonymkode: 59e45...f62
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Er det innafor å be om hjemmekontor? Freaker litt ut. Begge mine foreldre er i risikosonen... tenkte å ringe sjefen etter jobb angående dette.. Anonymkode: 4943a...202
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Dette er direkte i strid med Folkehelseinstituttet og alt de har snakket om de siste seks månedene. Fatter ikke at folk har samvittighet til å gjøre dette. Selvsagt må hun hjem, og hvis ikke leder sender henne hjem, sier det utrolig mye om arbeidsplassen din. Anonymkode: b2598...c4d
Tipp topp Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 I disse dager skal ingen på jobb hvis man er syk. Det gjelder også selv om man har fått negativ korona-test. Det står veldig tydelig på helsenorge ol. Dersom du er syk, MÅ du holde deg hjemme. Er helt greit å gi beskjed til sjefen at hvis de tillater syke på jobb så holder du deg hjemme.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Helt ærlig hadde jeg blitt litt forbanna. Å jeg hadde nok ikke lagt skjul på hva jeg mente om at hun satt der å potensielt sprer smitte. Det er egoistisk å ikke tenke på de rundt seg. Jeg hadde helt klart ringt sjefen og som kollega ville jeg sendt henne hjem. Anonymkode: b56c0...f95
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Nå ble jeg sint. Personen skal i karantene og testes. Anonymkode: 334f1...881
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Det er ikke lov. Hadde ringt kommunens koronatelefon og spurt om råd. Anonymkode: 42d3f...8e6
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Anmeld henne ! 20.000 i bot når hun skulle vært i karantene Anonymkode: cdf07...bfc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Vi får ikke sette våre bein innenfor døra på jobb om vi er syke omdagen. Feber, omgangsyke og alle de vanlige sykdommene skal sjefen ha en negativ coronatest før vi får lov å komme tilbake. Han er sikkert strengere enn han bør være, men slik skal han ha det og det er jeg veldig glad for. Vi har hatt en på jobb som har testet seg, dette var før han satt disse reglene. Hun ringte og sa hun var forkjøla, tok sine tre dagers fri og tok en test i denne perioden. Sendte en mld omnegativ test. Hun var tilbake før hun var helt frisk, litt snufsete i nesa kan vel igrunn ikke kalles syk det heller men. Hun sa ifra til alle kunder at hun var forkjølet, men testet seg og dne var negativ. Så det var etter dtte han satte denne regelen. Dette er eneste sykdom vi har hatt blandt 54ansatte siden mars, så tanken på hva han skulle gjøre ang sykdom hadde han nok ikke tenkt over før i disse tider. Vi har noen med kroniske sykdommer på jobb, disse har heldigvis ikke vært så mye syke, men for disse så tilpasser vi dagen slik at det går greit. Min datter som har en hudsykdom så ut som hunhadde skikkelig feber, med illrødt ansikt, røde øyne og litt tungpusten. Det var en tlf på jobb om morran slik at de kunne omorganisere litt slik at hun gjorde ting på bakrommet istede. Hu så skikkelig syk ut, men ikke noe værre enn at hun hadde fått noe i ansiktet hun reagerte på. Vil tro vi hadde fått høre det om noen kunder hadde sett henne. Jeg hadde vel selv reagert om jeg så en ansatt i butikken slik. (Hu kan bli slik på absolutt hele kroppen, så helt normalt selv om det skjer ekstremt sjeldent. ) Anonymkode: ad8f0...a82
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 Feber er virkelig ikke greit! Hadde definitivt gitt beskjed til sjefen. Dere risikerer jo å havne i karantene hele gjengen. Hvilken arbeidsgiver tar sjansen på det! Anonymkode: 582c9...c27
Fandens Oldemor Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 Jeg hadde sagt det til den det gjaldt, der og da. At hun ikke har noe på jobb å gjøre, og om hun virkelig ikke har fått med seg at man skal holde seg hjemme i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 Jeg hadde også sagt fra til vedkommende der og da. I tillegg ville jeg varslet sjefen og kommunelegen. Dette skal bare ikke skje, så om sjefen har akseptert dette så trengs en oppstrammer fra kommunelegen, og også ev. en politianmeldelse for både ansatt og sjef. Anonymkode: 04ecb...622
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #14 Skrevet 19. august 2020 På min jobb (helsevesenet) får man gå på jobb med lette luftveissymptomer, men da må man bruke munnbind. Det gjelder også før man får en negativ covid-19 test. Anonymkode: 5a028...dbd
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: På min jobb (helsevesenet) får man gå på jobb med lette luftveissymptomer, men da må man bruke munnbind. Det gjelder også før man får en negativ covid-19 test. Anonymkode: 5a028...dbd Sprøtt at det er i helsevesenet det er slappest Anonymkode: 4d1f5...405
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #16 Skrevet 19. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sprøtt at det er i helsevesenet det er slappest Anonymkode: 4d1f5...405 Ja, jeg er helt enig med deg. Utrolig rart at man får gå på jobb der med symptomer, selv om man har munnbind.. Anonymkode: 5a028...dbd
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #17 Skrevet 19. august 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sprøtt at det er i helsevesenet det er slappest Anonymkode: 4d1f5...405 Enig. Det er også ganske skremmende, for det sier egentlig veldig mye om kapasiteten i helsevesenet, hvordan de ansatte i en normalsituasjon egentlig er på grensen til underbemannet. Vi har lite eller ingenting å gå på. Hvis de skal gå konstant ekstra lange vakter og beordres på jobb pga. karantene, så vil de ansatte være utslitte den dagen neste smittebølge kommer, og da har vi enda mindre å gå på. Derfor er det ekstra viktig at folk innser dette og overholder smittevernreglene! Merkelig at politikerne ikke tar tak i dette og ser på det som en mulighet til å gjøre det som må gjøres med helsevesenet fremover. Ikke bare med tanke på koronaen, men med tanke på den generelle beredskapen, og ikke minst også for å sikre og øke kapasiteten slik at folk slipper å ende sykere og kanskje uføre fordi de må vente altfor lenge på utredning, diagnostisering, undersøkelers og behandling. Anonymkode: 04ecb...622
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #18 Skrevet 19. august 2020 Jeg snakket med sjefen og sa jeg ikke var komfortabel med den syke ansatte. Fikk ha hjemmekontor. Han sa han skulle prate med vedkommende på jobb i morgen, og da sa jeg at jeg ikke kom i morgen. Skal uansett bare ha nettkurs hele dagen på teams sammen med blant annet sjefen ☺️ Helt utrolig at de er så slappe i helsevesenet 😱 de er heldigvis ikke d her jeg bor (begge søstrene mine jobber der)☺️ Anonymkode: 4943a...202
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 Sjefen min virket nesten sur når jeg snakket med han. Håper ikke dette blir en greie når jeg er tilbake på jobb. Vi er en stor familie og jeg er dritredd for at vi skal være grunnen til at andre blir syke, både nære og fjerne. Vi har mange kontaktpunkter siden vi er så mange😞 Anonymkode: 4943a...202
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjefen min virket nesten sur når jeg snakket med han. Håper ikke dette blir en greie når jeg er tilbake på jobb. Vi er en stor familie og jeg er dritredd for at vi skal være grunnen til at andre blir syke, både nære og fjerne. Vi har mange kontaktpunkter siden vi er så mange😞 Anonymkode: 4943a...202 Hvis du er så redd for smitte burde du ikke besøke dine foreldre. Anonymkode: f2602...2ca
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #21 Skrevet 20. august 2020 Så lenge folk følger vanlige regler nå i corona-tider, mener jeg risikoen er ok til lavvoer jeg bor. Men når folk ikke Følger nasjonale råd og retningslinjer så blir jeg stressa. jeg må nok vurdere om jeg skal dra ja, for deres del, men nå skulle mannen få besøk av kompisgjengen til helga og jeg og ungene skulle ut av huset. her vi bor har det ikke vært registrert nye smittetilfeller på 10 uker, men så er kollegaen min blitt syk etter å ha vært på reise i helga... Så ja, jeg burde vurdere å ikke dra til mine foreldre pga en kollega ikke holdt seg hjemme til tross for at hun tydelig var syk. Irriterende, men ingenting jeg får gjort noe med🤷♀️ Anonymkode: 4943a...202
sug lut Skrevet 20. august 2020 #22 Skrevet 20. august 2020 Hvor vanskelig er det å si det til den det gjelder?
Gjest Skrevet 20. august 2020 #23 Skrevet 20. august 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Det er også ganske skremmende, for det sier egentlig veldig mye om kapasiteten i helsevesenet, hvordan de ansatte i en normalsituasjon egentlig er på grensen til underbemannet. Vi har lite eller ingenting å gå på. Hvis de skal gå konstant ekstra lange vakter og beordres på jobb pga. karantene, så vil de ansatte være utslitte den dagen neste smittebølge kommer, og da har vi enda mindre å gå på. Derfor er det ekstra viktig at folk innser dette og overholder smittevernreglene! Merkelig at politikerne ikke tar tak i dette og ser på det som en mulighet til å gjøre det som må gjøres med helsevesenet fremover. Ikke bare med tanke på koronaen, men med tanke på den generelle beredskapen, og ikke minst også for å sikre og øke kapasiteten slik at folk slipper å ende sykere og kanskje uføre fordi de må vente altfor lenge på utredning, diagnostisering, undersøkelers og behandling. Anonymkode: 04ecb...622 Det siste der er jo det viktigste: beredskapen er under null og har vært det i flere år. Systematisk nedbygget og utflagget. Men myndighetene selv dytter det bare over på befolkningen, ved å forlange at alle, uansett sted eller risiko, følger samme smittevernregler - også når disse framstår som et vinglete og sammenrasket sett med påfunn.
Gjest Skrevet 20. august 2020 #24 Skrevet 20. august 2020 9 minutter siden, sug lut skrev: Hvor vanskelig er det å si det til den det gjelder? Det er jo ikke kollegenes ansvar å leke hostepoliti. De har jo en vassen sjef. Vedkommende blir betalt for å gjøre de ubehagelige oppgavene. Da skal de ikke dyttes over på folk lengre ned i systemet.
sug lut Skrevet 20. august 2020 #25 Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, Pashla skrev: Det er jo ikke kollegenes ansvar å leke hostepoliti. De har jo en vassen sjef. Vedkommende blir betalt for å gjøre de ubehagelige oppgavene. Da skal de ikke dyttes over på folk lengre ned i systemet. Men jeg gidder jo ikke skyve sjefen foran meg når jeg enkelt kan ordne opp sjøl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå