Gå til innhold

Hva med foreldremøter og foreldresamtaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det det i høst? Jeg har ikke hørt noe fra verken den ene eller andre instansen. Har dere?

Anonymkode: 50f52...a8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha. Vgs

Anonymkode: 677d8...395

Skrevet

Vi skal ha foreldremøte med fysisk oppmøte i år. Fått dato til både tredje og sjette klasse allerede. I stedet for å ha det på trinnarealet skal de ha det i gymsalen. Rart at de ikke kan ta det på zoom eller meet. På ene trinnet er de 74 elever. Det er kjipt hvis feks en er smittet da. 

Anonymkode: d6bd7...72c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ha foreldremøte med fysisk oppmøte i år. Fått dato til både tredje og sjette klasse allerede. I stedet for å ha det på trinnarealet skal de ha det i gymsalen. Rart at de ikke kan ta det på zoom eller meet. På ene trinnet er de 74 elever. Det er kjipt hvis feks en er smittet da. 

Anonymkode: d6bd7...72c

De har vel mulighet til å overholde smittevern og avstand da. Eventuelt kan du melde avbud og be om referat istedet. 

Skrevet

Her skal de ha foreldremøter ihvertfall.

Foreldresamtaler pleier ikke være før nærmere høstferien så det har vi ikke hørt noe om enda. I våres hadde de foreldresamtaler på teams, så vi får se hvordan det blir i høst.

Anonymkode: 0336f...427

Skrevet

Her skal 5,6 og7.klasse ha sammen i gymsalen,  men kun en foreldre for hver elev får komme. 

Anonymkode: 040ed...2b8

Skrevet

Foreldresamtaler og møte på meet. Så lenge det er gult nivå så er skolens policy at ingen foreldre får oppholde seg på skolen. 

Anonymkode: 693ed...15f

Skrevet

Foreldremøte med barn og en forelder i gymsalen. Møter på meet eller teams er tull når det kommer til denne type møter. Utviklingssamtaler har jeg ikke hørt noe om nå

Anonymkode: adbe9...3af

Skrevet

Har ikke hørt noe om det her enda. Pleier ikke å være før i slutten av august starten på september. Men jeg har nå tenkt at det sikkert ikke blir med fysisk oppmøte.

Det er stort sett ikke så veldig viktig info som blir tatt opp så det må kunne gå an å sende ut et skriv. Og så får de som evt har spørsmål sende disse til lærer i forkant.

Utviklingssamtaler hadde vi på telefon i vår og det funka helt fint, uten barnet da, men med dagens teknologi så kan vel det også involveres uten problem om så skulle være.

Anonymkode: 06fb4...61b

Skrevet

Her blir det foreldremøter klassevis, men de dropper trinnmøtene.

Anonymkode: 3c117...e85

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldremøte med barn og en forelder i gymsalen. Møter på meet eller teams er tull når det kommer til denne type møter. Utviklingssamtaler har jeg ikke hørt noe om nå

Anonymkode: adbe9...3af

Hvorfor er det tull? Jeg har hatt mange møter med opp mot 100 deltakere på meet. Min erfaring er at det er gull, møteplagerene er litt mer tilbakeholdne digitalt og folk tar ikke ordet med mindre de har noe å si. Ikke minst er det greiere for ordstyrer å holde orden på hvem som bad om ordet først. 

Anonymkode: d324e...9d2

Skrevet

Har fått mld om foreldremøte for både u. skolen og vgs. Fysisk oppmøte. Har ikke fått fra barneskolen enda, men regner med det kommer der og.

Anonymkode: ba746...70e

Skrevet

Læreren til min sønn i 6 klasse innkalte til foreldremøte i dag. Så her blir det møte i september. 

Anonymkode: 7394b...c15

Skrevet

Usikker på hva det er gjort her. Leste igjennom papirene fra ungdomskolen, men kan ikke huske å ha lest noe om det. 
Foreldresamtaler skal de se på etterhvert hvordan de løser. I våres fikk vi beskjed om å siifra om vi hadde behov for dette og de hadde det med de som ville ha. Vi hadde ikke. I år så bør vi nok ha for ungen har bytta klasse, endel info skolen sikkert ikke har sendt videre til ny lærer som de burde. Rimelig oppgitt over hvor mye skolene roter med viktige papirer. På barneskolen måtte de få ny info for hver eneste nye lærerer klassen hadde, om det var lærer i ett fag eller kontaktlærerer. Jeg tenker det er greit for alle lærere å vite om ungens sykdom før hun evt får ett anfall. Selv om hun bare har hatt milde som hun har ordnet opp i selv, så kan hun plutselig ligge der lam endag også er det egentlig ikke noe farlig engang. Bare kroppen som sier den er sliten og må ha hvile, så ser dramatisk ut uten å være det. 

Anonymkode: a1e1a...8fd

Skrevet
On 8/19/2020 at 9:38 AM, Anonym bruker said:

Blir det det i høst? Jeg har ikke hørt noe fra verken den ene eller andre instansen. Har dere?

Anonymkode: 50f52...a8c

Ja ble det her,men kun en foreldre pr elev

Anonymkode: b8814...6cb

Skrevet

Her skal det være. Men jeg er ikke interessert i å bli nærkontakt til så mange. Hva gjør man da? 

Anonymkode: 87afe...2e3

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her skal det være. Men jeg er ikke interessert i å bli nærkontakt til så mange. Hva gjør man da? 

Spør om dere kan ta møtet digitalt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja de endrer nok hele opplegget pga EN mor er hysterisk! Møte er ikke obligatorisk så hysteriske høns kan forsette å mure seg inne i hjemmet sitt!

Anonymkode: df84e...3cd

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da blir du hjemme og leser referat i ettertid.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja de endrer nok hele opplegget pga EN mor er hysterisk! Møte er ikke obligatorisk så hysteriske høns kan forsette å mure seg inne i hjemmet sitt!

Trenger ikke å endre noe. Hos oss ble møtet streamet til dem som ikke kunne komme. 

Anonymkode: 763b4...d3b

Skrevet

7 trinn hadde foreldremøte på Tirsdag grunnet leirskole. Antibac ved inngang og 1 meters avstand, så går det greit 

Anonymkode: ee95c...de9

Skrevet

Digitale foreldremøter for hele trinnet og valg mellom digital eller fysisk utviklingssamtale, da kun med én forelder ved fysisk.

Anonymkode: 9ffcc...c23

Skrevet
På 21.8.2020 den 20.33, Anonym bruker skrev:

Er man en hysterisk høne fordi man ikke ønsker å være i nærkontaktgruppe med 100 personer, alt i den hensikt å kunne gå på jobb og ikke risikere karantene?

Skikkelig hysterisk av meg å ønske å bidra i samfunnet (du skulle bare visst hvilken jobb jeg har) fremfor å risikere sitte hjemme i ti dager... 

Skrevet
På 21.8.2020 den 18.29, Anonym bruker skrev:

Blir hjemme

Anonymkode: 28c14...388

Skrevet

Her er foreldremøte på Teams klassevis. Utviklingssamtaler senere i høst går som normalt. 

Anonymkode: 13c6d...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...