Gå til innhold

Hvorfor denne sympatien for Northug?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han får ikke sympati herfra. MEN jeg overlater til rettsvesenet å dømme han. 

Anonymkode: 442f8...bb9

Helt enig !  Det er politi, påtalemyndighet og domstol som dømmer folk her i landet. Ikke en "folkedomstol" på KG. 

Slike "folkedomstoler" og urimelig mediekjør har ført til personlige tragedier før, tenk litt på hva dere skriver.  

Anonymkode: fb400...c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dersom man ser i nettavisene florerer det med sympati for Northug.

"OL-vinneren fikk store problemer etter karrieren: – Jeg håper inderlig Northug får støtte"
"Når rampelyset slukner: Mener alle idrettsstjerner burde få tilbud om hjelp"
Flere uttaler at "han har det tungt nå"

Vel, fyren råkjørte i 168 km/t i ruspåvirket tilstand, og det er ikke mange årene siden han råkjørte og vraket bilen sin med over 1 i promille.
Hvor mange ganger han her gjort det uten å bli tatt vet man ikke.
Han velger å ruse seg (om så det er piller, dop eller alkohol) og sette seg i bilen å kjøre.
Han setter andres liv og helse i fare.

Sorry, her er det ingen sympati å hente.

Hva så om han er flink til å gå på ski, det er ingen unnskyldning for å komme lettere fra det når man oppfører seg slik

Anonymkode: 0cb41...24c

Hvem sier at han skal slippe lettere unna enn andre? Det er det jo ingen som vet foreløpig. Og med det mediekjøret som er, så har han det alt annet enn enkelt. Tror ikke vi kan forestille oss det engang . Jeg har heller ikke sympati med ruskjøringen hans, men jeg håper at han får hjelp og har gode folk rundt seg. Og jeg er faktisk  enig i at idrettsstjerner burde få tilbud om hjelp når karrieren er over. Det er jo ikke helt ukjent at endel av dem sliter i ettertid. Både med stoff, alkohol, psykiske problemer og i verste fall tar selvmord

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han har gitt oss veldig mye spenning, glede og underholdning tidligere. Han har på mange måter vært med å revlusjonere langrennsporten. Selv om jeg ikke forsvarer råkjøringen er det leot at han har rotet det til for seg selv og jeg håpet selvfølgelig at han får både en riktig straff og hjelp til å komme på rett kjøl.

Anonymkode: 65b4f...cc7

Samma faen hva han har gitt folk tidligere. Tenk om det var noen du elsket som ble truffet av en drittsekk med kjempehybris, høy på seg selv og kokain. Det er ikke hans fortjeneste at han ikke er morder i dag. Klarer ikke å uttrykke hvor mye jeg forakter mennesker som tar slike valg. 

Anonymkode: a38a2...d83

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samma faen hva han har gitt folk tidligere. Tenk om det var noen du elsket som ble truffet av en drittsekk med kjempehybris, høy på seg selv og kokain. Det er ikke hans fortjeneste at han ikke er morder i dag. Klarer ikke å uttrykke hvor mye jeg forakter mennesker som tar slike valg. 

I og med at inge  ble skadet er det jo ikke noe å tilgi. Heldig vis skjedde det ikke noe galt.

Det skal mok lott til før jeg stoler på ham etter dette, men det har ikke noe med tilgivelse å gjøre.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I og med at inge  ble skadet er det jo ikke noe å tilgi. Heldig vis skjedde det ikke noe galt.

Det skal mok lott til før jeg stoler på ham etter dette, men det har ikke noe med tilgivelse å gjøre.

Er du dum? Selvsagt har det med tilgivelse å gjøre. Tilgivelse for at han har satt andre mennesker i enorm fare. Og jeg tilgir ham aldri. I mine øyne kommer han alltid til å være en jævla taper av en ego-guttunge.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig !  Det er politi, påtalemyndighet og domstol som dømmer folk her i landet. Ikke en "folkedomstol" på KG. 

Slike "folkedomstoler" og urimelig mediekjør har ført til personlige tragedier før, tenk litt på hva dere skriver.  

Anonymkode: fb400...c53

Tull. Å si at en handling er forkastelig, er ikke å dømme. Det er å MENE, noe som er helt okay. 
«Mediekjøret» startet han for øvrig selv. Politiet offentliggjorde ikke navnet hans. 

Og som om kjøringen ikke var nok: Sist uke underviste han skiskole for barn, deretter kjørte han hjem i påvirket tilstand. Jeg vet faktisk ikke hva som er verst: om han også var rusa da han underviste ungene? Eller om han gjennomførte kurset nykter, og deretter med viten og vilje hadde i seg ulovlige substanser rett før han gikk i bilen? 

Anonymkode: da5d6...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...