Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Dersom man ser i nettavisene florerer det med sympati for Northug. "OL-vinneren fikk store problemer etter karrieren: – Jeg håper inderlig Northug får støtte" "Når rampelyset slukner: Mener alle idrettsstjerner burde få tilbud om hjelp" Flere uttaler at "han har det tungt nå" Vel, fyren råkjørte i 168 km/t i ruspåvirket tilstand, og det er ikke mange årene siden han råkjørte og vraket bilen sin med over 1 i promille. Hvor mange ganger han her gjort det uten å bli tatt vet man ikke. Han velger å ruse seg (om så det er piller, dop eller alkohol) og sette seg i bilen å kjøre. Han setter andres liv og helse i fare. Sorry, her er det ingen sympati å hente. Hva så om han er flink til å gå på ski, det er ingen unnskyldning for å komme lettere fra det når man oppfører seg slik Anonymkode: 0cb41...24c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Pen rik kjendis? Anonymkode: bbcf2...b86
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 Tenk om han hadde drept noen. Ingen sympati herfra. Anonymkode: cf4c9...3ed
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Helt enig. FB-feeden min er stappfull av dakar Petter og sympatierklæringer. Jeg syns ikke han fortjener en eneste en. En fyr som har fått penger nærmest kastet etter seg - i bytte mot én enkel ting: vis våre ungdommer et alternativ. Vær et forbilde. Det var visst ikke så lett å holde den kontrakten... Han ble dømt for fyllekjøringen i 2014 og satte seinere i gang sitt soloprogram på «eget» landslag. Det varte i 4 år, til 2018. Sponset av bl a Coop... en stor kontrast i mine øyne, ettersom jeg er medlem av Coop fordi jeg syns bedre om fellesskapsløsninger enn soloprosjekter. Det syns ikke PN. Og han er IKKE et offer i den situasjonen her. Han ble stoppet i ruskjøring for flere år siden. Der og DA kunne han ha tatt et valg, søkt hjelp og hele greia. De som virkelig trenger hjelp, det er de som aldri har hatt fanklubber og heiagjenger og investorer. De får ikke nye støtteerklæringer for hvert nytt lovbrudd. Anonymkode: da5d6...f98
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Fordi han har gitt oss veldig mye spenning, glede og underholdning tidligere. Han har på mange måter vært med å revlusjonere langrennsporten. Selv om jeg ikke forsvarer råkjøringen er det leot at han har rotet det til for seg selv og jeg håpet selvfølgelig at han får både en riktig straff og hjelp til å komme på rett kjøl. Anonymkode: 65b4f...cc7
soleia Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Northug tok regien sjølv med å legge ut ei melding med innrømmelse og at han var så lei seg osv då han oppdaga at media hadde fått snusen i saka. Fyren har sikkert råkøyrt, muligens i rusa tilstand, i fleire år. Jammen godt han vart teken!
Kortslutning Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 Jeg kommer aldri til å ha sympati med noen som fyllekjører, og så driter seg ut igjen noen år etterpå! Alle som fyllekjører/kjører i rus er komplette idioter, samme om du heter Petter Nortug eller Ola Nordmann..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Lurer på om de folka som gnåler om at P.N. nå må få hjelp og støtte hadde vært like mye på tilbudssiden om det var yrkessjåfør Pietr (52) som hadde råkjørt i kokainrus. Anonymkode: c0cc6...546
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på om de folka som gnåler om at P.N. nå må få hjelp og støtte hadde vært like mye på tilbudssiden om det var yrkessjåfør Pietr (52) som hadde råkjørt i kokainrus. Anonymkode: c0cc6...546 Hvis det var en vi kjente, ja. Generelt er jeg og de fleste andre mer likegyldige til folk vi ikke kjenner eller har møtt. Anonymkode: 65b4f...cc7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 Driter i hva han heter, jeg har null til overs for de som ruser seg og potensielt kan skade andre Anonymkode: 4919d...106
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lurer på om de folka som gnåler om at P.N. nå må få hjelp og støtte hadde vært like mye på tilbudssiden om det var yrkessjåfør Pietr (52) som hadde råkjørt i kokainrus. Anonymkode: c0cc6...546 Har tenkt akkurat det samme selv! Folk ser fader meg så jævlig opp til PN at de unnskylder han ALT!!! Hva om han hadde kjørt inn i noens bil og drept barnet som satt i baksetet? Hadde de fortsatt vært "dakar, det er så synd på han, jaja, alle kan jo gjøre en feil osv osv" da?? Jeg finner INGEN unnskyldning for å kjøre bil kokainpåvirket!! Samme fader hvem du er!! Anonymkode: 9629e...9f8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Driter i hva han heter, jeg har null til overs for de som ruser seg og potensielt kan skade andre Anonymkode: 4919d...106 Jeg har heller ikke noe til overs for handlingen, men jeg skiller på handling og person. Jeg kjenner alt for mange som har kjørt for fort, ikke sikret ungene skikkelig eller kjørt i fylla en gang (eller flere) til at jeg kam fordømme dem alle. De har gode sider også og jeg sunes det er viktigere at de får hjelp til å slutte med de dumme handøingene enn å fokusere på fortiden. Anonymkode: 65b4f...cc7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #13 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har heller ikke noe til overs for handlingen, men jeg skiller på handling og person. Jeg kjenner alt for mange som har kjørt for fort, ikke sikret ungene skikkelig eller kjørt i fylla en gang (eller flere) til at jeg kam fordømme dem alle. De har gode sider også og jeg sunes det er viktigere at de får hjelp til å slutte med de dumme handøingene enn å fokusere på fortiden. Anonymkode: 65b4f...cc7 Ja, selvsagt. Men de finnes i hopetall! Og alle trenger hjelp! Det er ikke det jeg mener, men vi trenger ikke sette himmel og jord i bevegelse bare fordi en profilert person driter seg ut. Han får ta ansvar og ta straffa si! Jeg har en bekjent hvor politiet fant narkotika i bilen. Bura inn i 14 dager, ungene tvangsplassert hver for seg osv osv. De må slutte å gjøre så forskjell på folk! Anonymkode: 4919d...106
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #14 Skrevet 17. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har tenkt akkurat det samme selv! Folk ser fader meg så jævlig opp til PN at de unnskylder han ALT!!! Hva om han hadde kjørt inn i noens bil og drept barnet som satt i baksetet? Hadde de fortsatt vært "dakar, det er så synd på han, jaja, alle kan jo gjøre en feil osv osv" da?? Jeg finner INGEN unnskyldning for å kjøre bil kokainpåvirket!! Samme fader hvem du er!! Anonymkode: 9629e...9f8 Hva om det var din datter som kjørte i fylla. Det gikk heldig vis bra, men ville du likevell fordømt henne for all fremtid? Anonymkode: 65b4f...cc7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, selvsagt. Men de finnes i hopetall! Og alle trenger hjelp! Det er ikke det jeg mener, men vi trenger ikke sette himmel og jord i bevegelse bare fordi en profilert person driter seg ut. Han får ta ansvar og ta straffa si! Jeg har en bekjent hvor politiet fant narkotika i bilen. Bura inn i 14 dager, ungene tvangsplassert hver for seg osv osv. De må slutte å gjøre så forskjell på folk! Anonymkode: 4919d...106 Får han mildere behandling i rettsvesenet da? Anonymkode: 65b4f...cc7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Petter er generelt så høy på seg selv at han ikke skulle ha behov for rus. Han er ikke en hyggelig fyr på privaten heller, men klart.. de som er glad i han er glad i han selv med feil og mangler. Jeg er ikke glad i han med feil og mangler, og ikke glad i han ellers. Beklagelsen hans er garantert falsk. Anonymkode: 75a60...cdb
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva om det var din datter som kjørte i fylla. Det gikk heldig vis bra, men ville du likevell fordømt henne for all fremtid? Anonymkode: 65b4f...cc7 Nei, det ville jeg nok ikke. Iallefall ikke hvis det bare hadde skjedd EN gang. Men nå har det jo skjedd mer enn en gang med PN... Foreldrene hans er nok fortsatt like glade i ham. Anonymkode: 9629e...9f8
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #18 Skrevet 17. august 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Petter er generelt så høy på seg selv at han ikke skulle ha behov for rus. Han er ikke en hyggelig fyr på privaten heller, men klart.. de som er glad i han er glad i han selv med feil og mangler. Jeg er ikke glad i han med feil og mangler, og ikke glad i han ellers. Beklagelsen hans er garantert falsk. Anonymkode: 75a60...cdb Så du kjenner han? Anonymkode: 675e9...b25
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 Jeg forstår heller ikke sympatien. Fyren er lei seg nå som han er blitt tatt. Hadde han ikke blitt det hadde han sikkert ikke brydd seg. Det er andre gang han blir tatt for å kjøre ruspåvirket. Han har tatt ett valg om å sette seg bak ett kjøretøy på flere tonn, noe som kunne endt fatalt om han hadde truffet noen. To ganger er han tatt men jeg vil tro han har kjørt ruset langt flere ganger å det har jeg ingenting til overs for. Jeg håper han får hjelp med rusproblemet sitt og slutter å utsette andre for fare. Vil han fortsette å ruse seg så må han for all del gjøre det, men da håper jeg han er smart nok til ikke å utsette andre for fare. Anonymkode: a0b8c...861
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du kjenner han? Anonymkode: 675e9...b25 Ja Anonymkode: 75a60...cdb
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #21 Skrevet 17. august 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva om det var din datter som kjørte i fylla. Det gikk heldig vis bra, men ville du likevell fordømt henne for all fremtid? Anonymkode: 65b4f...cc7 Sin egen datter må man forholde seg til på det personlige plan. Det endrer ikke på at man fint kan avstå fra stakkars liten-oppdateringene og sympatierklæringene i offentlighet. Man kan akseptere at hun skal i fengsel og la være å flagge det som om det er en heltemodig gjerning hun gjør. Northug ble filma i råkjøring dagen før han ble tatt, men vedkommende gikk ikke til politiet... folk respekterer kjendiser altfor mye! Anonymkode: da5d6...f98
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #22 Skrevet 17. august 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sin egen datter må man forholde seg til på det personlige plan. Det endrer ikke på at man fint kan avstå fra stakkars liten-oppdateringene og sympatierklæringene i offentlighet. Man kan akseptere at hun skal i fengsel og la være å flagge det som om det er en heltemodig gjerning hun gjør. Northug ble filma i råkjøring dagen før han ble tatt, men vedkommende gikk ikke til politiet... folk respekterer kjendiser altfor mye! Anonymkode: da5d6...f98 Jeg vet ikke hvem som filmet, men tviler på om de hadde gått til politiet om det var en helt ukjent, en venn eller en i familien heller. Anonymkode: 65b4f...cc7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #23 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hvem som filmet, men tviler på om de hadde gått til politiet om det var en helt ukjent, en venn eller en i familien heller. Anonymkode: 65b4f...cc7 Det er jo irrelevant. Han har jo tydeligvis råkjøring som vane, ikke som unntak. Anonymkode: da5d6...f98
*Miss Marple* Skrevet 17. august 2020 #24 Skrevet 17. august 2020 Jeg har sympati med folk som sliter og som ikke finner sin plass. Jeg har ingen sympati eller respekt for folk som setter andres liv i fare med vitende og vilje. Svært, svært få blir tatt for råkjøring og rus første gang det skjer og jeg er mest av alt takknemlig for at han ble stoppet før det gikk virkelig galt. Det er også klart at det er belastende at ‘hele verden’ har en mening om det som skjedde, men det er faktisk prisen man betaler for å være et kjent ansikt. Man kan ikke bruke kjendisstatusen bare når man skal selge solbriller eller leige seg ut til oppdrag. Da må man faktisk også stå i det når man helt selvpåført driter på draget.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2020 #25 Skrevet 17. august 2020 Han får ikke sympati herfra. MEN jeg overlater til rettsvesenet å dømme han. Anonymkode: 442f8...bb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå