Gå til innhold

Hva gjør et barn populært?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har fire barn, så har møtt en del populære barn. 

Veldig ofte er dette pene og skoleflinke barn. De er veldig sosiale og hyggelige, utad. Egentlig styrer de klassemiljøet med jernhånd. De har full regi over hvem som er med og hvem som er på utsiden.  De passer ekstremt godt på at deres status ikke blir truet  og holder i mange tråder. 

Det er vanskelig å gjennomskue de, da de er eksperter på å lure voksne.  Ofte har de også foreldre som er totalt blendet av skjønnheten og kunnskapene til sine egne barn. De har null innsikt i hvordan barna deres egentlig er. 

Å være populær fører sjeldent noe godt med seg i det lange løp, hverfall ikke uten veiledning av noen voksne på veien.

Anonymkode: 7ccf2...e25

Og dette har datteren min gjennomskuet, og hun vil ikke ha noe med dem å gjøre.. Utfordrende på barneskolen. 
 

 

Anonymkode: db7e7...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har fire barn, så har møtt en del populære barn. 

Veldig ofte er dette pene og skoleflinke barn. De er veldig sosiale og hyggelige, utad. Egentlig styrer de klassemiljøet med jernhånd. De har full regi over hvem som er med og hvem som er på utsiden.  De passer ekstremt godt på at deres status ikke blir truet  og holder i mange tråder. 

Det er vanskelig å gjennomskue de, da de er eksperter på å lure voksne.  Ofte har de også foreldre som er totalt blendet av skjønnheten og kunnskapene til sine egne barn. De har null innsikt i hvordan barna deres egentlig er. 

Å være populær fører sjeldent noe godt med seg i det lange løp, hverfall ikke uten veiledning av noen voksne på veien.

Anonymkode: 7ccf2...e25

Jøss. Skal si du går langt i å male et Dr.Jekyll/Mr.Hyde-bilde av noen barneskolebarn... 🙄

Anonymkode: c08c5...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Skal si du går langt i å male et Dr.Jekyll/Mr.Hyde-bilde av noen barneskolebarn... 🙄

Anonymkode: c08c5...02f

Om du tror at alle barn er snille hadde vel ikke mobbing vært et problem.  

Men mulig ikke du og fine er berørt av mobbing, så da eksisterer det ikke. 

Anonymkode: 7ccf2...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du tror at alle barn er snille hadde vel ikke mobbing vært et problem.  

Men mulig ikke du og fine er berørt av mobbing, så da eksisterer det ikke. 

Anonymkode: 7ccf2...e25

Nå tror jeg du må lese hva hun skriver én gang til. 

Anonymkode: cbb4a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

På min skole var de populære de som penest og slemmest. Så de populære fikk de andre til å også mobbe og erte de upopulære i klassen.

I sønnen sin klasse er alle snille mot hverandre selv de som er populære. De går bare i 3.klasse enda da så mye kan skje enda. Usikker hva det er som gjør at de som er populære i klassen er blitt det.

Anonymkode: c1f99...f35

Slik som du beskriver var det på min skole også, med de peneste og slemmeste osv. Tror det var slik mange steder. 

I klassen hos barna mine er det helt annerledes, der er de faktisk snill mot hverandre uansett om de er populær eller ikke. 

Anonymkode: c9593...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra egen erfaring og erfaring med mine barn:

Det desidert viktigste er å være utadvendt og ekstrovert. Det å være "på" sosialt sett hele tiden, være med folk hele tiden og ikke ha behov for egentid - være der det skjer, og gjerne være den som får det til å skje. 

Tørre å si sin mening til både jevnaldrende og voksne, ha albuer og ta det man vil ha. 

Man trenger ikke være den mest talentfulle, men den som ikke har noen hemninger i forhold til å vise det man kan. 

Ledertype som tar initiativ og setter ting i gang. 

Tenker at det ikke er noe mål at barna skal være superpopulære, men heller at de er i harmoni med seg selv. Dersom man er introvert og har behov for tid for seg selv, at man blir sliten av å være sosial hele tiden, så må det være greit.

Det er mange som har det slik, og som ikke har noe behov for å være blant de mest populære eller hele tiden være "der det skjer". Jeg synes det er dumt at idealet er å være populær og "på" sosialt hele tiden, det er et slitsomt ideal å leve opp til for mange. 

Anonymkode: 94eee...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Skal si du går langt i å male et Dr.Jekyll/Mr.Hyde-bilde av noen barneskolebarn... 🙄

Anonymkode: c08c5...02f

Det er accurate. Det ser de fleste som ikke er med i «det gode selskap»

Anonymkode: db7e7...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God i sport, har masse dyre ting, finner på morsomme ting som også er litt modig gjort, og selvsagt et utseende som ingen ler av. Scorer et barn på disse 4 områdene er han/hun kjempepopulær.

Anonymkode: 36f59...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste er vel den de fleste flokker seg rundt. Han er litt oppfinnsom, morsom, kjapp i replikken og god i fotball. Men også den som er mest selvkritisk, lav selvfølelse og usikker på seg selv. Ser ikke seg selv slik andre ser han.  Min eldste er litt " kjedeligere" finner ikke på så mye tull, men utrolig snill og empatisk,rolig og utrolig pen. Han har mange venner men er nok ikke førstevalget alltid, men er med i gjengen. Jentene ser endel på han da😂

Anonymkode: ccc6f...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn.
Eldste var mobbeoffer. Hun reagerte ikke normalt på det meste, og ble utestengt fra alt. Aldri invitert i en eneste bursdag de 3 siste årene på barneskolen. Ensom. Jeg Hadde diskusjoner med både barnehage og skole, og først da hun var 16 fikk hun diagnosen kraftig add. Etter medisinering ble hun annerledes og godt likt. Men hun er en del preget av det å bli mobbet. Var aldri god i idrett, men flink til å synge. Gjorde det dårlig på skolen. Pen jente

Mellomste var veldig populær de første årene på barneskolen. Så ble det plutselig en del baksnakking og hun ble utestengt av noen av jentene. Så kom korona, og hun havnet i kohort der bare to av de som utestengte var, og plutselig var hun veldig populær igjen. Hun har venner både her og i nabobygda, og tar buss frem og tilbake for å treffe venner. Er 12 år nå. God i idrett, middels på skolen. Normalt utseende

Minste er midt på treet tror jeg. Han har to bestevenner og en som plager han. Av og til vil han være alene, og velger å ikle bære sammen med noen i friminutt. Tror han Jar en eller annen diagnose, men klarer ikke sette fingeren på det. Skoleflink, moden for alderen og flink i idrett. Normalt utseende

Jeg var mobbeoffer. Ble alltid utestengt. Til og med i min egen bursdag stengte de meg ute. Aner ikke hvorfor. Jeg fikk ofte skylden for ting jeg ikke hadde gjort, så jeg var stemplet som bråkmaker og en som skadet andre. Satt en del på gangen for ting jeg ikke hadde gjort. Trodde at hvis jeg bare gjorde det, så ble jeg tatt inn i varmen, så jeg sa aldri noe. Hadde ikke en eneste venn fra 3.klasse til jeg gikk ut av ungdomsskolen. Videregående var bedre. Jeg søkte meg vekk fra alle, og fikk starte med blanke ark og der var jeg midt på treet. Jeg var middels flink på skolen og middels god i idrett. Jeg var flink til å synge. Middels pen

Anonymkode: b678b...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på skolen var det to kategorier "poppulære" elever. Den ene gruppen var dem som var pene, hadde dyre klær og ting og etter hvert festet mye. Disse var poppulære å henge med og alle ville være i nærheten av dem, men de var egentlig ikke så godt likt tror jeg. Vi var litt redde for dem og de styrte hvem som ble invitert på fest ol.

Den andre gruppen sto ikke like høyt på rangstigen, men var trygge på seg selv, lot seg ikke styre av "kongen" og "dronningen" og var relativt flinke på skolen. Disse var virkelig godt likt.

Anonymkode: d8c9f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

God i sport, har masse dyre ting, finner på morsomme ting som også er litt modig gjort, og selvsagt et utseende som ingen ler av. Scorer et barn på disse 4 områdene er han/hun kjempepopulær.

Anonymkode: 36f59...828

Dette. 

Anonymkode: bc596...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Anonym bruker said:

Hvordan er de populære barna i deres barns klasse? Og hvordan var de populære elevene da du selv gikk på skolen? (Altså den gang da, slike tråder sporer fort av i om det er de populære eller upopulære som blir vellykkede voksne, og jeg er mer interessert i hva som avgjør popularitet barn imellom)

Noen blir populære på grunn fordi de er sjarmerende og sosiale, andre heller på grunn av utseendet, så er det så som så med personligheten... De mest populære elevene jeg kjente var rappe i munnen, flinke til å prate for seg, ofte gode i sport.

Anonymkode: 66652...ec0

Min er veldig populær og leker med mange. Han er snill og grei mot alle, så er vel derfor, er også veldig populær hos jentene ,men de bryr han seg ikke om

Anonymkode: 9719a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...