Gå til innhold

Hva gjør et barn populært?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er de populære barna i deres barns klasse? Og hvordan var de populære elevene da du selv gikk på skolen? (Altså den gang da, slike tråder sporer fort av i om det er de populære eller upopulære som blir vellykkede voksne, og jeg er mer interessert i hva som avgjør popularitet barn imellom)

Noen blir populære på grunn fordi de er sjarmerende og sosiale, andre heller på grunn av utseendet, så er det så som så med personligheten... De mest populære elevene jeg kjente var rappe i munnen, flinke til å prate for seg, ofte gode i sport.

Anonymkode: 66652...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min skole var de populære de som penest og slemmest. Så de populære fikk de andre til å også mobbe og erte de upopulære i klassen.

I sønnen sin klasse er alle snille mot hverandre selv de som er populære. De går bare i 3.klasse enda da så mye kan skje enda. Usikker hva det er som gjør at de som er populære i klassen er blitt det.

Anonymkode: c1f99...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene sønnen min er visst voldsomt populær i følge læreren. Han er en sånn som aldri er i konflikt med noen og er veldig empatisk, snill og inkluderende, med mye humor. Veldig rolig og gir mye av seg selv. Han er skoleflink,men ikke god i idrett. Selv liker han ikke oppmerksomhet, men er den alle andre vil være på gruppe med, stadig blir nominert som trivselsleder, til elevrådet osv, men han vil helst ikke.

Anonymkode: 7369d...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pene og slemme. De som får med seg andre på å være ekle. 

Men samtidig kan snille og greie jenter være populære også. Godt likt. 

Anonymkode: 48311...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en som skal begynne i tredje og har ikke full oversikt over hvem som er populære og ikke. Det jeg vet er at det er spesielt en gutt som alle har lyst til å leke med (inkludert min sønn), og som alle foreldrene også liker veldig godt å ha på besøk. Han er grei med alle, sprudlende og blid, og det er aldri noen konflikter rundt ham. Han er en typisk ledertype, men han leder rettferdig og inkluderende, han har god fantasi og finner alltid på morsomme leker. Det virker som de andre barna følger det han sier fordi det han finner på er bra, og ikke fordi de må.

Da jeg gikk på barneskolen var de mest populære de pene jentene med langt lyst hår, og de tøffeste guttene.

Anonymkode: ee777...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste som skal begynne i 1. klasse er veldig populær. Ped.leder i barnehagen sa at hun er en jente som er veldig moden for alderen, sosial og intelligent. Hun er kreativ, har mye humor og fantasi. Hun er absolutt en ledertype, men hun er inkluderende og rettferdig og alle får være med i leken. Hun har aldri vært av typen som bare har en bestevenninne, hun har mange venner og leker like mye med både gutter og jenter. Hun er fysisk aktiv og setter gjerne i gang lek med større grupper hvor både gutter og jenter blir med og det er ofte lek som varer lenge, fortsetter i dager/perioder.

Anonymkode: a3b5b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene er veldig populær. Godt likt av alle både barn og lærere. Typen som hater drama og hater baksnakking. Snill mot alle men har sine nærmeste han helst er sammen med. Populær å jobbe med på skolen sier lærere. Utseendemessig også populær. Det viktigste er at han er populær fordi han er snill og grei og at han har respekt fordi han passer på at ingen blir holdt utenfor. En god leder i følge lærer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å bruke «populær» om min egen datter, men hun er omgjengelig. Altså som poteten😅 Hun er godt lik av både guttene og jentene i klassen. Har et par bestevenninner, men leker og innlemmer alle. I tillegg er hun ikke redd for å si i fra. 
 

Sånn generelt godt miljø i klassen og;) Så de alle er relativt omgjengelige.

Anonymkode: 46ddc...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner virkelig ikke. Jeg har en av hver, og jeg skjønner ikke hvorfor. De er prikk like av utseende, samme humor, samme lynne. De er like på det meste i livet, men unntak av at den ene sliter med å få venner og den andre er veldig populær. 

Anonymkode: 81314...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er gode på det sosiale spillet - på godt og vondt.. 

Dessverre ikke nødvendigvis de greieste barna - kanskje derfor det ikke nødvendigvis er de populære fra barne- og ungdomsskolen som er de mest vellykkede når man møtes på reunion.. 

Anonymkode: db7e7...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det de som har full pakke som er populære. De pene, spreke og skoleflinke som i tillegg er snille og empatiske. Venninnene mine og jeg var for så vidt populære venner å være sammen med på skolen, men vi hadde ikke så høy rang allikevel. Tidene var annerledes da, og idretts- og skoleprestasjoner var ikke noe hedersmerke. De som hadde høyest rang var de som festet og drakk tidlig. De var ikke nødvendigvis så populære, men mange var litt redd dem, og de satte ofte agendaen. 

Anonymkode: cbb4a...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høy selvfølelse, utadvendt, positiv, inkluderende og gjerne ok utseende. Dette blir ofte til karisma... Mange av disse barna utmerker seg gjerne faglig og i sport/musikk eller liknende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er populær. Både på fritiden og på skolen, ifølge kontaktlærer. Utseendemessig er hun gjennomsnittlig. Hun er snill, inkluderende, har humor, er høflig og rettferdig. Egentlig som unger flest. Mulig det at hun ikke er 'klikkete', hun inkluderer og er god sosialt gjør utslaget. 

 

Anonymkode: 41406...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er populær, han er rolig, snill, god selvtillit/selvfølelse, morsom, «kul», flink i idrett og flink på skolen. Typisk ledertype som er kaptein på laget og den som «binder» litt kompisgjengen sammen. 
Opptatt av hva han har på seg og en pen gutt. 

Anonymkode: 6c1ad...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser tilbake på min tid på skolen så var det flere skoleflinke som var populære, de var også «snille» (ikke slemme i hvertfall), gode til å diskutere, hadde det greit økonomisk. De jeg snakker om er idag, leger, pedagoger, sykepleier, og en lærer. 
 

I klassen til min eldste er det gjerne den peneste jenta som var populær på barneskolen, men viste seg at hun også er skoleflink og ledertype. Blant guttene er det skoleflinke og flinke i sport, litt «mobbe» gutter og frekke i kjeften.

 

I klassen til yngste vet jeg enda ikke hvem som er populær fordi han ikke gir utrykk for noe, han er med de han liker.. tror ikke helt han ser «populære» og ikke populære akkurat nå, han bryr seg rett og slett ikke.
Min eldste var lettere å påvirke og kunne være litt sjalu på de populære. 

Anonymkode: 58eb9...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest populære når jeg gikk på barneskolen var de med den høyeste stemmen, kuleste klærne, de som fikk det  de ville ha av foreldrene, de som begynte å sminke seg, og de som røykte og drakk, mange startet allerede i 5 klasse, jeg er født i 88 . Nå er jeg litt usikker, har en på 4 🙂

Anonymkode: b1beb...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er de barna det er gøy å være sammen med som er mest populære, de ungene som er kreative, morsomme, som finner på ting, som det aldri er kjedelig å være sammen med.

 

Anonymkode: eebea...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som var populære da jeg vokste opp kom fra veldig ressurssterke familier, gjorde det bra på skolen og var veldig slue/ flinke på hersketeknikker. Hadde ingenting med at de var pene for de var helt alminnelige av utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Prettyprey skrev:

De som var populære da jeg vokste opp kom fra veldig ressurssterke familier, gjorde det bra på skolen og var veldig slue/ flinke på hersketeknikker. Hadde ingenting med at de var pene for de var helt alminnelige av utseende.

Akkurat sånn var det da jeg gikk på skole, og slik er det på datteren min sin skole.

Jeg kjenner meg ikke igjen i alle de som skriver at det er barn som er inkluderende, omgjengelige, snille... 

 

Anonymkode: db7e7...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre barn. Eldste på 16 var ikke spesielt populær på barneskolen. Helt midt på treet. På u. skolen ble han derimot ganske populær/godt likt blant både gutter og jenter. Jeg tror det er fordi han er morsom, moden, snill, støttende, utadvent og inkluderende. Han er en kjekk gutt, men ikke noe stjerne i sport. Har hørt fra andre at han er godt likt. Syns slikt er vanskelig å se selv.

Mellomste på snart 14 er ikke populær. Hun sier det selv. Hun trives ikke i grupper. Helst én til én. Holder seg helst på utsiden av grupperinger. Er litt "sær". Er ikke flink i idrett, men god i ridning. Innadvendt. Gjennomsnittlig utseende. Hun har alikevel gode venninner, så jobber med å få henne til å forstå at det er viktigere enn å være populær.

Yngste på 10 år er populær/godt likt. Dette har jeg fått høre fra lærere og fra datter til venninne som går i klassen. Hun er snill, omgjengelig, morsom, utadvendt, trives i grupper, gir og tar, inkluderende. Hun er god i sport og er ei pen jente. Hun og broren er like i personlighet.

Jeg tror uansett det går mest på personlighet. Men, akkurat hvorfor noen blir populære er vanskelig å si.

Anonymkode: 0d942...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn, så har møtt en del populære barn. 

Veldig ofte er dette pene og skoleflinke barn. De er veldig sosiale og hyggelige, utad. Egentlig styrer de klassemiljøet med jernhånd. De har full regi over hvem som er med og hvem som er på utsiden.  De passer ekstremt godt på at deres status ikke blir truet  og holder i mange tråder. 

Det er vanskelig å gjennomskue de, da de er eksperter på å lure voksne.  Ofte har de også foreldre som er totalt blendet av skjønnheten og kunnskapene til sine egne barn. De har null innsikt i hvordan barna deres egentlig er. 

Å være populær fører sjeldent noe godt med seg i det lange løp, hverfall ikke uten veiledning av noen voksne på veien.

Anonymkode: 7ccf2...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre gutter. Den yngste er veldig populær. I følge skolen nevner alle guttene i klassen ham på sin «topp 3»-liste (ifbm elevsamtaler). Han er smart, morsom, rettferdig, snill og omsorgsfull. I tillegg kan og vet han mye «kult» da han har to eldre brødre. 

De to andre guttene mine er flotte på alle måter de også, og har flere gode venner, men ingen av dem har så høy stjerne som minstemann. Jeg tenker at mye er tilfeldig, og at personlighet og utstråling spiller en viktig rolle. 

Anonymkode: acde1...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...