Gå til innhold

Tror jeg har fått ødem :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La merke til nettopp at det var en stor kul på ene foten min. Der det egentlig står ut en kul fra før, men den var så stor. Presset på den med hånden og det var en grop der/spor etter fingeren. Men jeg har ikke studert så føttene mine. Men kan ikke huske at det har sett slik ut. Kan det komme så plutselig? 
Kan jeg være bitt? Da skulle det vel klødd. 
Gikk lang tur her en dag, fort og langt, men føttene mine er vant til både løpe og gå, så tror ikke det er det heller.

Leggene er like seg ellers. Er bare nederst på. Kan hende jeg har vært slik hele tiden, men ikke la merke til det før nå. Men det ødela hele kvelden min. Nå må jeg sikkert snart skifte ut garderoben :( kjøpe nye bukser fordi de jævla beina bare vokser og vokser. 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La merke til nettopp at det var en stor kul på ene foten min. Der det egentlig står ut en kul fra før, men den var så stor. Presset på den med hånden og det var en grop der/spor etter fingeren. Men jeg har ikke studert så føttene mine. Men kan ikke huske at det har sett slik ut. Kan det komme så plutselig? 
Kan jeg være bitt? Da skulle det vel klødd. 
Gikk lang tur her en dag, fort og langt, men føttene mine er vant til både løpe og gå, så tror ikke det er det heller.

Leggene er like seg ellers. Er bare nederst på. Kan hende jeg har vært slik hele tiden, men ikke la merke til det før nå. Men det ødela hele kvelden min. Nå må jeg sikkert snart skifte ut garderoben :( kjøpe nye bukser fordi de jævla beina bare vokser og vokser. 

Anonymkode: 8167d...32a

Du synes ikke du er en smule dramatisk?

Anonymkode: 3afe2...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prekæs skrev:

Google ganglion.

Dette her er ikke en stor kul. Men hele området der jeg har et utstående bein til vanlig (alle har det) så var det plutselig så stort. Foren ser ekstra fyldig ut nederst på rundt hele... merke etter sokken. 
Kan vi ikke bare være slik vi er? I stedet for at livet bare blir grusomt fordi vi blir eldre? Jeg er 28 år, så kanskje jeg skal regne med det er slutt på moroa? Nå kommer sykdommene/ det er bare å slutte å leve. Er det nå jeg må tenke skikkelig over hva jeg spiser? Ikke mer spise kake på besøk fordi man kan fø skade av sukker. 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette her er ikke en stor kul. Men hele området der jeg har et utstående bein til vanlig (alle har det) så var det plutselig så stort. Foren ser ekstra fyldig ut nederst på rundt hele... merke etter sokken. 
Kan vi ikke bare være slik vi er? I stedet for at livet bare blir grusomt fordi vi blir eldre? Jeg er 28 år, så kanskje jeg skal regne med det er slutt på moroa? Nå kommer sykdommene/ det er bare å slutte å leve. Er det nå jeg må tenke skikkelig over hva jeg spiser? Ikke mer spise kake på besøk fordi man kan fø skade av sukker. 

Anonymkode: 8167d...32a

Du er hoven i beina, du dør ikke. Mulig du hadde gjort det bra på teaterskolen

Anonymkode: 3afe2...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er hoven i beina, du dør ikke. Mulig du hadde gjort det bra på teaterskolen

Anonymkode: 3afe2...86a

Men hvorfor er jeg hoven? Hva kan ha skjedd???? Har ALDDRI vært slik?!?! Det må da være ødem? Hvordan oppstår ødem? Hun som mobbet meg som verst i alle skoleår har ødem. Hun klarer knapt å gå, hun kan isåfall ikke løpe. Hun har føtter så store at de kræsjer. Jeg nekter å måtte ned på hennes nivå...det er direkte ufint å se på og det ser grusomt vondt ut. 
Blir deprimert om jeg både må bli like henne og ikke kunne gå fort lenger, har depresjon fra før. 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om drama queen! Kjøp deg kompresjonsknestrømper som du bruker på tur. Det kan hjelpe. Du kan ha fått litt venøs svikt etter svangerskap, for eksempel, det er ikke uvanlig. Da kan du bli hoven i bena.

Anonymkode: be872...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Snakker om drama queen! Kjøp deg kompresjonsknestrømper som du bruker på tur. Det kan hjelpe. Du kan ha fått litt venøs svikt etter svangerskap, for eksempel, det er ikke uvanlig. Da kan du bli hoven i bena.

Anonymkode: be872...ba7

Jeg er ikke gravid. Har aldri vært det. Drikker ikke alkohol. Er ikke overvektig. Drikker kaffe (som egentlig driver ut vann) 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakker om drama queen! Kjøp deg kompresjonsknestrømper som du bruker på tur. Det kan hjelpe. Du kan ha fått litt venøs svikt etter svangerskap, for eksempel, det er ikke uvanlig. Da kan du bli hoven i bena.

Anonymkode: be872...ba7

Hva er det for noe? Blir det borte av seg selv eller blir det bare større? 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er jeg hoven? Hva kan ha skjedd???? Har ALDDRI vært slik?!?! Det må da være ødem? Hvordan oppstår ødem? Hun som mobbet meg som verst i alle skoleår har ødem. Hun klarer knapt å gå, hun kan isåfall ikke løpe. Hun har føtter så store at de kræsjer. Jeg nekter å måtte ned på hennes nivå...det er direkte ufint å se på og det ser grusomt vondt ut. 
Blir deprimert om jeg både må bli like henne og ikke kunne gå fort lenger, har depresjon fra før. 

Anonymkode: 8167d...32a

Har du ødem har du rett på lymfebehandling. Jeg har lymfeødem og får dekket behandlingene. Kan nesten ikke se at jeg har ødem lengre, så godt fungerer behandlingene.

Anonymkode: 79409...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette her er ikke en stor kul. Men hele området der jeg har et utstående bein til vanlig (alle har det) så var det plutselig så stort. Foren ser ekstra fyldig ut nederst på rundt hele... merke etter sokken. 
Kan vi ikke bare være slik vi er? I stedet for at livet bare blir grusomt fordi vi blir eldre? Jeg er 28 år, så kanskje jeg skal regne med det er slutt på moroa? Nå kommer sykdommene/ det er bare å slutte å leve. Er det nå jeg må tenke skikkelig over hva jeg spiser? Ikke mer spise kake på besøk fordi man kan fø skade av sukker. 

Anonymkode: 8167d...32a

Ja du er jo kjempegammel :) Jeg er mye eldre enn deg, går mange mil hver uke og det hender det blir en hevelse her og der her og. Kan være mye som påvirker. Varme for eksempel, eller en liten vridning, et lite slag du ikke tenker over. Blir jo som alle blåmerker som dukker opp uten at vi ikke har oppfattet at vi har slått oss. Slapp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mensen. står at man kan få hovne ben av det...? Men kan ikke huske å ha vært slik før.

Jeg er IKKE overvektig. Jeg er under egentlig. 
 

 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ødem har du rett på lymfebehandling. Jeg har lymfeødem og får dekket behandlingene. Kan nesten ikke se at jeg har ødem lengre, så godt fungerer behandlingene.

Anonymkode: 79409...a00

Det er stor forskjell på ødem og lymfødem, altså. 

Anonymkode: be872...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell på ødem og lymfødem, altså. 

Anonymkode: be872...ba7

Uansett hva det er. Er det irriterrnde! At vi aldri kan slappe av. Plutselig har kroppen reagert på noe.... 

Anonymkode: 8167d...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hva det er. Er det irriterrnde! At vi aldri kan slappe av. Plutselig har kroppen reagert på noe.... 

Anonymkode: 8167d...32a

Here we go again....

Anonymkode: 3afe2...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har mensen. står at man kan få hovne ben av det...? Men kan ikke huske å ha vært slik før.

Jeg er IKKE overvektig. Jeg er under egentlig. 
 

 

Anonymkode: 8167d...32a

Løpet er kjørt. Fra nå av må du vralte rundt på elefantbein. Bare til å shoppe vide bukser i kveld. Livet som du kjenner det er over, nå er det vralting som gjelder. 

Anonymkode: 0756e...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skrevet manisk igjen på kg og nå begynner du her igjen også, Hi. Du må snakke med behandleren din om alle disse tankene og følelsene dine.

Du har innrømmet å være undervektig kategori 2, og du har beskrevet et kosthold som ikke på langt nær gir deg de næringsstoffene kroppen din trenger hver eneste dag. Det fører til at du blir underernært. Det gjør igjen at psyken din blir langt dårligere og den fysiske helsen din vil begynne å forfalle. (Mangel på en del mineraler og vitaminer kan f.eks. gi ødem.)

Du må be om hjelp for din spiseforstyrrelse i tillegg til alt det andre du sliter.

Å argumentere mer på dette har ingen hensikt, du må søke hjelp og være villig til å gjøre det som er riktig for din kropp og psyke.

 

Anonymkode: 772ac...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell på ødem og lymfødem, altså. 

Anonymkode: be872...ba7

begge deler er opphopning av væske og drenering er løsningen.

Anonymkode: 79409...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er jeg hoven? Hva kan ha skjedd???? Har ALDDRI vært slik?!?! Det må da være ødem? Hvordan oppstår ødem? Hun som mobbet meg som verst i alle skoleår har ødem. Hun klarer knapt å gå, hun kan isåfall ikke løpe. Hun har føtter så store at de kræsjer. Jeg nekter å måtte ned på hennes nivå...det er direkte ufint å se på og det ser grusomt vondt ut. 
Blir deprimert om jeg både må bli like henne og ikke kunne gå fort lenger, har depresjon fra før. 

Anonymkode: 8167d...32a

Jeg pleier å legge meg ned på kjøkkengulvet og tar beina langs veggen rett opp mot taket. Ligg slik i 5 min. Utrolig deilig! Pleier å hjelpe meg. Godt for beina. 

At en liten kul trigger så mye, du går til psykolog og snakker ut om ting? 💜

Anonymkode: 57dbb...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakker om drama queen! Kjøp deg kompresjonsknestrømper som du bruker på tur. Det kan hjelpe. Du kan ha fått litt venøs svikt etter svangerskap, for eksempel, det er ikke uvanlig. Da kan du bli hoven i bena.

Anonymkode: be872...ba7

Støttestrømper er gull! Ca 399 kr på boots, man kan få hjelp til å finne riktig str HI. 

Anonymkode: 57dbb...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for noe? Blir det borte av seg selv eller blir det bare større? 

Anonymkode: 8167d...32a

Du må jo bare se det an. Ikke spis så mye salt og drikk mye vann. Du dør ikke, så vent å se. Går nok bort av seg selv. 

Anonymkode: 57dbb...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...