Gå til innhold

8000 kr/mnd på mat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da er ikke budsjettet helt på jordet. Det er bra. Utemat osv er ikke medregnet fordi vi ikke skal bruke penger på det. Planen er å holde et litt strammere budsjett frem til jul for å spare penger. 

Hi

Anonymkode: 3b4d8...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ingenting på at du kan leve sunt og godt for 2000kr!! Helt ærlig er det ca det vi bruker på frukt/grønnsaker/salat i mnd. Tror nok mange lurer seg selv litt ved å si den summen på 5 stk. 

Anonymkode: cc87f...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ingenting på at du kan leve sunt og godt for 2000kr!! Helt ærlig er det ca det vi bruker på frukt/grønnsaker/salat i mnd. Tror nok mange lurer seg selv litt ved å si den summen på 5 stk. 

Anonymkode: cc87f...918

Hun har jo svart at hun skrev feil og mente 2000 kr i uken.

Anonymkode: 50ca2...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4. En voksen, en tenåring og to barn på mellomtrinnet. Vi bruker ca 4000 i mnd. For meg er det mye med 8000, men om det er mye eller lite kommer jo an på hva man bruker selv vil jeg tro

Anonymkode: bc3ff...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også dette. Er 2 voksne og 4 barn. Går fint med litt planlegging. I sommer har det riktignok sprukket hver måned, men nå er det tilbake til hverdagen. Vi har mulighet til mye mer, men ønsker å prioritere andre ting. Vi lever sunt og inkluderer mye frukt og grønt i vårt kosthold. Men jeg jobber 50% og har tid til å planlegge og lage mat fra bunnen😊Barna er 3-13.

Anonymkode: 177ed...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2020 at 2:26 PM, Anonym bruker said:

Er det veldig mye? Vi er en familie på 5. Summen inkluderer vaskemidler, såper, tannkrem, bleier og annet til babystell. 

Anonymkode: 3b4d8...38f

ja det synes jeg . vi er 7 og en hund, bruker ca 4000-5500 i mnd

Anonymkode: 62534...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja det synes jeg . vi er 7 og en hund, bruker ca 4000-5500 i mnd

Anonymkode: 62534...780

Sikker på at dere ikke er 13?

Anonymkode: 5159d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja det synes jeg . vi er 7 og en hund, bruker ca 4000-5500 i mnd

Anonymkode: 62534...780

Da står det dårlig til med kostholdet til både tobeinte og firbeinte, med mindre dere i tillegg jakter selv og/eller dyrker mye selv.

Anonymkode: 50ca2...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Da står det dårlig til med kostholdet til både tobeinte og firbeinte, med mindre dere i tillegg jakter selv og/eller dyrker mye selv.

Anonymkode: 50ca2...d35

Aboslutt ikke, vi bruker det hunden blir abefalt av dyrlegen, og vi har gård, så har tilgang til mye mat selv, så ja du har rett i at vi bruker mye hjemmefra :) men uansett 8000 synes jeg hører mye ut på en familie på 5

Anonymkode: 62534...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aboslutt ikke, vi bruker det hunden blir abefalt av dyrlegen, og vi har gård, så har tilgang til mye mat selv, så ja du har rett i at vi bruker mye hjemmefra :) men uansett 8000 synes jeg hører mye ut på en familie på 5

Anonymkode: 62534...780

Det er faktisk ganske lite. Nå spiller jo barnas alder inn, og tildels kjønn når de blir store nok, og generelt størrelse på både små og store. Vi er seks stykker i vår familie og bruker dobbelt så mye, minst, altså 16 000 kr i mnd +. Men her er barna tre gutter på 18, 16 og 13 år og en jente på 11 år. Alle guttene er store, han på 18 år er 1.98 m høy, i tillegg trener de mye og krever derfor mye energi. Det gjelder forøvrig hele familien. Så selv om vi både har middagslister og ukeshandler, så går det mye penger til mat rett og slett fordi alle spiser mye og vi ikke skaffer oss mat på alternative måter (jakt, fiske, dyrker mat, harryhandler i Sverige osv). Kostholdet vårt er helt normalt, det bare går så store mengder av alt. F.eks. en helt vanlig middag med fiskekaker: 2-2,5 kg poteter, 0,5 pk gulrøtter, en blomkål, en brokkoli, to poser brun saus og to pk med fiskekaker. Eller til taco hvor det går rundt 12-15 lefser, tre karbonadedeiger, 0,5 kg ost + masse salat, agurk, paprika osv. Kan legge til at alle er slanke, to av barna er til og med litt for tynne.

Anonymkode: 50ca2...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...