Gå til innhold

8000 kr/mnd på mat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det veldig mye? Vi er en familie på 5. Summen inkluderer vaskemidler, såper, tannkrem, bleier og annet til babystell. 

Anonymkode: 3b4d8...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper vi bruker rundt 12. Noen ganger mer og noen ganger mindre. 2 voksne og 2 tenåringer (12 og 13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ganske lite for å være fem stykker. Vi er seks stykker og bruker rundt 16 000 kr i mnd på matbutikken. 

Anonymkode: 50ca2...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var lite. Jeg og mine 2 tenåringer bruker ca det i måneden. Er vel mellom 8000-9000 det ligger på.

Anonymkode: d1780...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også 5 og bruker rundt 12K i mnd. Syns ikke 8 er mye, men skulle ønske vi klarte å bruke mindre.

Anonymkode: 23668...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var lite, vi er 5 stk. og bruker ca 10 000 og jeg synes vi er sparsommelige da. 

Anonymkode: e3c7a...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bjæk skrev:

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

2000 kr hver MÅNED til to voksne og tre tenåringer?!? Det tror jeg faktisk ikke på. 

Anonymkode: 50ca2...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er gjennomsnittlig ;) på SIFO er et gjennomsnittlig matbudsjett på 2 voksne og 3 barn(ikke tenåringer) beregnet til å være 8.600 eller no:)

Anonymkode: 284b6...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt innenfor. Heller litt lite enn litt mye til 5 personer. 

Vi er 6 stykker, to vokse, tre tenåringer og en på barneskolen, vi har et budsjett på 13.000 i måneden, men det ryker nesten alltid... 

Anonymkode: 570bf...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bjæk skrev:

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

BS. Dere lever ikke for 66 kr dagen. Et brød og en pakke ost og en paprika er vel det du kan få for de pengene. Så enten har du ikke peiling på ditt forbruk ellers lever dere ikke sunt.

Anonymkode: cc2d0...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner dere med utemat også? Restauranter og utelunsj? Det gjorde ikke jeg. Kun mat på matbutikk. Hudpleie, hårprodukter og såpe er heller ikke med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler for rundt 3000 i uka til 2 voksne og 3 barn, og da dekker vi inn alle måltider til alle. Med andre ord bruker vi mellom 12 og 15 K per måned. 
 

Matbudsjettet har forøvrig gått MYE opp etter at vi flyttet fra sør til nord. 

Anonymkode: f3ef6...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

BS. Dere lever ikke for 66 kr dagen. Et brød og en pakke ost og en paprika er vel det du kan få for de pengene. Så enten har du ikke peiling på ditt forbruk ellers lever dere ikke sunt.

Anonymkode: cc2d0..

😄 Skrev feil i innlegget, mente 2000 per uke! 

Endret av Bjæk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bjæk skrev:

😄 Skrev feil i innlegget, mente 2000 per uke! 

Haha, det er mer realistisk, ja. Jeg synes fortsatt det er litt lite til så mange, men absolutt innafor.

Anonymkode: 50ca2...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjæk skrev:

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

Hva slags mat spiser dere? Det høres utrolig lite ut. Hvordan får dere det til med tre tenåringer?

Anonymkode: 8790f...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags mat spiser dere? Det høres utrolig lite ut. Hvordan får dere det til med tre tenåringer?

Anonymkode: 8790f...b81

Se kommentaren min over, mente 2000 per uke. Er visst ikke trollkvinne, viser det seg... 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjæk skrev:

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

2000???? Det er utrolig godt jobba! 🙌🏼

Vi er 5; to voksne, en på 8, ei på 5 og en baby. Vi har budsjett på 7500,-, men bruker minst 10.000,- 

Anonymkode: b46c9...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

2000???? Det er utrolig godt jobba! 🙌🏼

Vi er 5; to voksne, en på 8, ei på 5 og en baby. Vi har budsjett på 7500,-, men bruker minst 10.000,- 

Anonymkode: b46c9...ac5

Les resten av tråden før du svarer da

Anonymkode: 5159d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det veldig mye? Vi er en familie på 5. Summen inkluderer vaskemidler, såper, tannkrem, bleier og annet til babystell. 

Anonymkode: 3b4d8...38f

Nei, det er helt normalt.

Anonymkode: 647bc...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjæk skrev:

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

Dette tror jeg lite på. Det er mindre enn én person normalt bruker!

 

Anonymkode: 647bc...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bjæk skrev:

Hvor store er barna? Vi bruker 2000 pr mnd på tre tenåringer og to voksne. Også inkludert såper, vaskemiddel, shampo, tannkrem etc. Da lever vi nøkternt, men sunt og godt. Savner ikke noe. 

Hvordan klarer dere det? Det er omtrent 16 kroner om dagen for hver person. 16 kroner holder så vidt til en yoghurt i kantina på skolen.

Anonymkode: 28f2c...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også rundt 8000 kr, vi er to voksne og ett småbarn. Det inkluderer vaskemidler, bleier og andre husholdningsartikler som dopapir og tørkepapir etc pluss tannkrem og andre hygieneartikler. 

Anonymkode: 7398c...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...