Gå til innhold

Andre her som misliker strandliv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Kira skrev:

Jeg er sikkert ikke rett person til å svare, fordi jeg elsker både varme, sand og strand. Kan ligge i timesvis på stranden 🏖️

Synes forøvrig du har fått mange gode råd ovenfor. Det er viktig å velge rett sted. Her er det mange steder med gress og kun sand ytterst mot vannet. Da ligger man på gresset, og minsker mengden sand overalt. Ha også med rett utstyr. Stol og parasoll er gull. Det samme med en bra kjølebag slik at du har tilgang på kald drikke hele dagen. 

Takk for gode råd🙂

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg aldri likt sterk varme generelt og syns det er ubehagelig å steke seg i sola. Mange bruker stranda som argument for at det er mer vind og kjøligere der. Men sola skinner jo like sterkt. Jeg misliker sanden som er absolutt overalt. I klærne, kroppen...og hele bilen...huset etter vi kommer hjem. Jeg misliker følelsen av at huden misliker solen. Følelsen av å bli litt brent og klø. Smører meg godt, men etter en dag på stranden er det nesten ikke til å unngå. Og så føler jeg fort ubehag generelt ved å kjenne solen steke på meg. Føler meg fort overopphetet. Og blir fort rastløs. Finner ikke roen på ett håndkle med sand i ørene og nesen. Og når vi skal spise matpakken blir den som regel meg full i sand den også..

Mannen min elsker stranden. Han vil helst dra dit med det samme sola titter frem. Og da med hele familien som er strandløver hele gjengen. De kan ligge og strekke seg fra formiddagen til langt ut på ettermiddagen.
 Og de vil helst ha med meg. Føler nesten jeg må tvinge meg med av og til pga vi har barn. Samtidig må det vel være lov å si jeg ikke liker det? Eller er det så sært at jeg bare må svelge den kamelen? Ihvertfall for ungene sin skyld. Dette er et godt argument mannen min bruker ofte.

Sol er tross alt ikke sunt i store mengder. Er jo så mye fokus på dette nå i senere tid. At man skal holde seg unna sola mellom 12-15 og bruke høy solfaktor, helst over 30 osv.

Håper jeg får noe støtte her i å ikke like å steke seg i sol og varme. Bekreftelse på at jeg ikke er unormal. Ihvertfall at det er greit.

Anonymkode: 0376f...594

Party pooper... du er sær og kjedelig. Lager masse problemer ut av ingenting. Sikkert en fryd å ha med🙄 Hvordan greier du få sand overalt i mat osv? Piknik teppe, kjølebagen som bord. 

Anonymkode: 92e87...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer du å få sand i nesen?

Anonymkode: 2b10b...749

Nesen var full i sand sist. Aner ikke hvordan det klarte å lure seg inn det. Antagelig pga mye vind. Men når jeg ser på barna som i tillegg gjerne har en hel sandkasse inni rumpa/tissen etter en strandtur, så ser jeg jo at alt er mulig når det kommer til strandsand som forviller seg på merkelige plasser😶🙃

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, amandine skrev:

Jeg elsker strand og sjø, men ikke med mange mennesker og grumsete vann. Jeg vil lese, rusle, snorkle, svømme og se store og små barn leke. I går, for eksempel, svømte jeg 2000 meter mens jeg så på barna. Så leste jeg boka mi og strikket litt. Snakket med bestemor en halvtime i telefonen og ruslet en god tur i vannkanten.

Du fikk det faktisk til å høres ikke fullt så gale ut☺️

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får ikke støtte i meningen din om at stranden er "pes".... ELSKER stranda,- men parasoll er must,- solstol/seng er must,- lesestoff og muligheter for aktiviteter;- Sup-brett, snorkel, volleyball, "ping-pong" og annet!

Men jeg HATER "turer i skog og mark",- og om mulig ENDA mer hater jeg "toppturer".... Grøss. Gå og gå og gå for å nå en topp man ser laaaaaaaaangt der borte,- etter 5 timer er man "fremme";- men i  mitt hode er man jo da tross alt bare halvveis..... Selv om "nedturen" som regel går en del raskere. SÅ har man mygg, knott og klegg om været er på "vår side",- og er ikke været på vår side er det gjerne både sludd, hagl, regn, vind og gjerne stekende sol noen stunder også,- slik at man må ha klær for ALT vær....

Men jeg er med for familien sin del. For at vi skal kunne gjøre noe sammen i helger, eller som i sommer,- når vi måtte feriere,- ikke bare i Norge,- men hjemme,- (for feriepengene betalte ned ferieturen til Spania vi kjøpte i fjor sommer. Disse fikk vi ikke tilbake da avreise var en av de 6 dagene (eller noe sånt) Spania var grønt.....) Og da er ikke sjø og strand alternativ, for vi har ikke hatt strandvær siden før skolen sluttet..... Og strendene er uansett ikke "lekestrender" mtp sand og strandlek/Ballspill, og sjøen er for kald til at jeg snorkler eller tar risiko med å falle av SUP brettet... Og sånn er det og blir det frem til barna ikke vil være mede oss på tur eller ferie lenger. De elsker både strand og "tur i skog og mark" og toppturer,- men en av oss foreldre (mannen min er fjellgeita av oss voksne) må da alttid "inngå kompromiss",- selv om vi begge liker LITT mer det den andre foretrekker nå enn hvordan det var da vi møttes..... Ellers så har vi veldig mye annet felles da. Hvis ikke hadde ikke dette forholdet gått ser jeg ut fra det jeg skriver....

Nei, hater ikke strandliv,- men lever med at det er normalt. Og ja,- man "ofrer" seg for barna :) Kan jo få trivelige minner selv om man ikke har vært "Lykkelig" hele turen opp til fjellet eller hele dagen på stranda. Og følelsen man har når man er ferdig for dagen er deilig da.

Anonymkode: e72a0...318

Takk for fint svar og for at du delte din erfaring med både tur-og strandliv☺️ Konklusjonen er nok at man må ofre seg litt for barna mens de er små ja☺️

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Sånn som du beskriver strandlivet, Hi, ville ikke jeg ha likt det heller. Men jeg er veldig glad i å bade i sjøen, tørke på et svaberg, sitte på et håndkle eller i en solstol og bygge sandslott med ungene, eller bare ligge rett ut med ei bok. Helst med en parasoll som skygger over hodet. 

Hvorfor tar dere (du!) ikke med parasoll og en solstol, så slipper du sand og stekende sol? 

Gi meg et svaberg så er jeg der med det samme🤗❤️
 

Har med både solstol og parasoll, men det hjelper bare..litt😅

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Party pooper... du er sær og kjedelig. Lager masse problemer ut av ingenting. Sikkert en fryd å ha med🙄 Hvordan greier du få sand overalt i mat osv? Piknik teppe, kjølebagen som bord. 

Anonymkode: 92e87...9e4

Altså jeg spiller mine sosiale roller greit og jeg klager aldri når jeg først har bestemt meg for å bli med. Er stort sett munter og glad. Og det er vel grunnen til at de ønsker å ha meg med også. 
 

Mye vind på strendene her, så muligens derfor. Takk for godt tips om kjølebag som bord👍

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker ikke strender, men elsker myke svaberg på sørlandet.

Anonymkode: 96776...13b

Svaberg❤️

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Sånn som du beskriver strandlivet, Hi, ville ikke jeg ha likt det heller. Men jeg er veldig glad i å bade i sjøen, tørke på et svaberg, sitte på et håndkle eller i en solstol og bygge sandslott med ungene, eller bare ligge rett ut med ei bok. Helst med en parasoll som skygger over hodet. 

Hvorfor tar dere (du!) ikke med parasoll og en solstol, så slipper du sand og stekende sol? 

Takk for svar. Er en god støtte bare å lese at det finnes andre også som foretrekker norske skjønne svaberg fremfor sandstrender😅

Anonymkode: 0376f...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hatar å ligge på stranda, og å sole meg. Å ligge under ein parasol kan gå an nokre timar, men sidan mannen hatar det enno meir, så vert det sjelden. Eg pleier å ta ungane med på bading frå kl 16 og utover, når sola ikkje steiker så hardt, og dei fleste pakkar samsn for å gå heim. Synes det er galskap å ligge å svi seg midt på dagen i steikande sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med to barn under 4 år og svigers på slep er det lite rom for avslapping og god bok ihvertfall😶

Anonymkode: 0376f...594

Skulle tro det var rom for bok om svigers er med og kan se til barna? Hva med pappaene eller medmor til barna? Kan vel bytte litt på og se til barna? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med en klappstol som jeg sitter i, tar med bok og har solhatt på hodet. Er nok ikke strandas kuleste mamma, men det driter jeg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...