Gå til innhold

Nå er jeg såå forbanna lei


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hah ja du trur jeg blir med i saueflokken 🤣🤣🤣

hvis du hadde litt peiling på hva du snakket om så hadde du fått med deg at corona forsvinner ikke med det første. Og det sa de når vi stengte ned og. Vi draaaar den ut isdedenfor å bli ferdig med den. 
ja skyld det på Festefolket og andre du. Viktig å peke fingeren på noen! 

Anonymkode: 287ce...87c

Når du sier "bli ferdig med den", hvor mange av dine ser du for deg at du kommer til å miste? Sverige har mistet 5763 så langt, så det er vel grunn til å tro at om vi bare skal la dette viruset fare gjennom befolkningen at det går med noen tusen her også. Hvor mange har du å miste og hvor mange er du villig til å være med å sponse via skatteseddelen gjennom et langt sykdomsforløp, rehabilitering og kanskje en uføretrygd til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg så forbanna lei folk som sutrer og tror de vet bedre enn fagfolk og spesialister. Så du er ikke eneste som er lei. 
 

Kun en ting skal jeg si meg enig i, og det er fremstilling i media. Karantenedrama rundt landingstider og «hva mener Bente om munnbind» kjenner jeg er artikler de fint kunne luket ut. Det er nok skriv om korona, så media kunne fint holdt det på et informasjonsnivå akkurat nå. 

Anonymkode: e392f...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei jeg også, men det er bare å innstille seg på at dette vil vare. Man kan si mye om et samfunn ut fra hvordan vi tar vare på de svakeste. Fortsett å vaske/sprite hendene, hold avstand, bruk munnbind på steder med mange mennesker, ha hjemmekontor om du kan og unngå all reisevirksomhet som ikke er strengt nødvendig. Jobber vi sammen begrenser vi smitten og kan åpne gradvis opp. Der egoismen råder ødelegger de for alle. 

Anonymkode: e2607...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

En vaksine?? Er det du trur vil redde verden? En vaksine med masse humbug i🙀 og folk lurer på hvorfor det er så mange med kroniske sykdommer som det aldri var før🙈🙈 den vaksinen der får du håpe på at du ikke blir syK. Er mer sjangse at du blir syk med noe når du tar den, enn å ikke bli syk ved å la vêr! 🤭

Anonymkode: 287ce...87c

Ok. Du er en sånn. Da er det lost case. 

Anonymkode: e2607...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Las du meir enn overskrifta?  Storbritannia prøvde seg på skjerming at utsette grupper i starten av pandemien, slik du og ynskjer, og fekk ei voldsom oppblomstring med hard belastning på helsevesenet.  Mange legar og sjukepleiarar har vorte smitta og er døde.  Dette førde til hard nedstenging av samfunnet.  Ein stor del av overdødelegheita skuldast at folk vegra seg for å oppsøkje sjukehus, og sjukeheimspasientar vart ikke innlagte, pga sjukehusa var overbelasta.  Slik har det heldigvis ikkje vore her hjå oss enno, fordi vi slo hardt ned på pandemien nesten frå starten.  

Alle er vi leie, men vi kan ikke berre vedta ein slutt på pandemien.  Trur du ikke folk under krigar og epidemier fram gjennom tidene har vore leie?  Vi er både heldige og bortskjemte, og pandemien kunne vore så mykje verre enn den er.  Spanskesjuka tok livet av 10 - 15 000 nordmenn, og hardast råka var barn og ungdom.  Seinare fekk ein tuberkulose som tok livet av mange unge.  Polio epidemien på 50 talet ramma barna.  Vi skal vare svært så takknemlige for at vi ikke treng å bekymre oss nevneverdig for at barna våre skal bli liggande og hive etter pusten.  Så får vi heller finne oss i at livet vårt no ikkje er heilt slik som før.  Det var mykje verre under krigen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, soleia skrev:

Las du meir enn overskrifta?  Storbritannia prøvde seg på skjerming at utsette grupper i starten av pandemien, slik du og ynskjer, og fekk ei voldsom oppblomstring med hard belastning på helsevesenet.  Mange legar og sjukepleiarar har vorte smitta og er døde.  Dette førde til hard nedstenging av samfunnet.  Ein stor del av overdødelegheita skuldast at folk vegra seg for å oppsøkje sjukehus, og sjukeheimspasientar vart ikke innlagte, pga sjukehusa var overbelasta.  Slik har det heldigvis ikkje vore her hjå oss enno, fordi vi slo hardt ned på pandemien nesten frå starten.  

Alle er vi leie, men vi kan ikke berre vedta ein slutt på pandemien.  Trur du ikke folk under krigar og epidemier fram gjennom tidene har vore leie?  Vi er både heldige og bortskjemte, og pandemien kunne vore så mykje verre enn den er.  Spanskesjuka tok livet av 10 - 15 000 nordmenn, og hardast råka var barn og ungdom.  Seinare fekk ein tuberkulose som tok livet av mange unge.  Polio epidemien på 50 talet ramma barna.  Vi skal vare svært så takknemlige for at vi ikke treng å bekymre oss nevneverdig for at barna våre skal bli liggande og hive etter pusten.  Så får vi heller finne oss i at livet vårt no ikkje er heilt slik som før.  Det var mykje verre under krigen! 

Hvis man skal sammenligne hverdagen idag og krigen så vinner garantert krige. Man kan ikke bruke tidligere smitte som en problemstilling nå! Eller krigen som du nevner. Det er flere mennesker som lever like jævlig nå som de gjor i krigen bare ikke i Norge. 
poenget mitt er at denne Coronaen kommer ikke til å forsvinne det første året. Vi kommer til å ha corona i mange år fremover. Og da må du tenke litt på hva som er best. Kan vi bli ferdig med den inne 1-2 år, eller dra den lengre ut 5-8 år.. 

Anonymkode: 287ce...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna ? 
 

seriøst! 
 

vær glad for all informasjon du får, og alle råd. Seriøst. Har du korona-viruset eller ? 

Anonymkode: 95fcc...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man skal sammenligne hverdagen idag og krigen så vinner garantert krige. Man kan ikke bruke tidligere smitte som en problemstilling nå! Eller krigen som du nevner. Det er flere mennesker som lever like jævlig nå som de gjor i krigen bare ikke i Norge. 
poenget mitt er at denne Coronaen kommer ikke til å forsvinne det første året. Vi kommer til å ha corona i mange år fremover. Og da må du tenke litt på hva som er best. Kan vi bli ferdig med den inne 1-2 år, eller dra den lengre ut 5-8 år.. 

Anonymkode: 287ce...87c

Du sier stadig "ferdige med den", som om dette er et løp med en målstrek. Hva mener du med at vi skal bli ferdige med den? Hvordan skal det foregå?

Jeg synes forøvrig det er veldig tidlig å være " såå forbanna lei" etter 5 måneder når vi vet at dette kan ta år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Du sier stadig "ferdige med den", som om dette er et løp med en målstrek. Hva mener du med at vi skal bli ferdige med den? Hvordan skal det foregå?

Jeg synes forøvrig det er veldig tidlig å være " såå forbanna lei" etter 5 måneder når vi vet at dette kan ta år. 

Ja skjønner du ikke ordet bli ferdig med den? Vil du ha denne pandemien over hodet ditt i 10 år? Jeg som er kronisk syk får ikke min behandling pga tiltakene som er blitt strammet inn igjen. Er det bedre mener du? At jeg som er frisk men sliter med kronisk slim i lungene ikke kan få behandling av min sykdom pga tenk hvis noen høre meg hoste å tenker at det er corona? Jeg som ligger hjemme meste parten av tiden min. At forskningen på min sykdom som det er 100000 av andre som lider av samme sykdommen må stå på vent med forskningen igjen pga de strenge reglene? Jeg har vert syk i 9 år og ikke kunne gå ut av mitt hjem omtrent da jeg er for syk. Men vi er bare en brøkdel av andre og som sliter med sine sykdommer. Vi må stå på vent enda en gang og i verste fall flere år. Hva med oss? Vi har hatt helsevesenet og kritiske folk siden vi ble syk og når de endelig kommer noen vei så blir alt stoppet opp! Jeg har tapt 9 år av mitt liv! Mine barn og min mann har mistet meg i 9 år! Er det rart at jeg er forbanna?? Selv om som du poengtere at det bare har gått 5 mnd?! Men ikke for meg, her har jeg mistet 9 år! Og folk har slitt Og enda sliter etter 5 mnd

Anonymkode: 287ce...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2020 den 19.26, Anonym bruker skrev:

Og hva er realiteten? Det VG, Dagbladet og alt pakket avisene skriver? Wow  leter og finne etter unge mennesker som har blitt syke for å poengtere at dette er så farlig osv, men snakker ikke om alle de som har hatt det men ingen symptomer! 

Anonymkode: 287ce...87c

Jeg er evig takknemlig for at jeg ikke kjenner deg. Det hadde jeg bare ikke orket.

Anonymkode: 7f894...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja skjønner du ikke ordet bli ferdig med den? Vil du ha denne pandemien over hodet ditt i 10 år? Jeg som er kronisk syk får ikke min behandling pga tiltakene som er blitt strammet inn igjen. Er det bedre mener du? At jeg som er frisk men sliter med kronisk slim i lungene ikke kan få behandling av min sykdom pga tenk hvis noen høre meg hoste å tenker at det er corona? Jeg som ligger hjemme meste parten av tiden min. At forskningen på min sykdom som det er 100000 av andre som lider av samme sykdommen må stå på vent med forskningen igjen pga de strenge reglene? Jeg har vert syk i 9 år og ikke kunne gå ut av mitt hjem omtrent da jeg er for syk. Men vi er bare en brøkdel av andre og som sliter med sine sykdommer. Vi må stå på vent enda en gang og i verste fall flere år. Hva med oss? Vi har hatt helsevesenet og kritiske folk siden vi ble syk og når de endelig kommer noen vei så blir alt stoppet opp! Jeg har tapt 9 år av mitt liv! Mine barn og min mann har mistet meg i 9 år! Er det rart at jeg er forbanna?? Selv om som du poengtere at det bare har gått 5 mnd?! Men ikke for meg, her har jeg mistet 9 år! Og folk har slitt Og enda sliter etter 5 mnd

Anonymkode: 287ce...87c

Det er synd for deg og familien din at du er syk. Problemet er bare at alternativet til å slippe opp og "bli ferdig med" pandemien ikke er at du og de andre i din situasjon snart kan få behandlingen dere har behov for. Alternativet er at veldig mange av dere kommer til å dø før årsskiftet.

Anonymkode: 76641...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja skjønner du ikke ordet bli ferdig med den? Vil du ha denne pandemien over hodet ditt i 10 år? Jeg som er kronisk syk får ikke min behandling pga tiltakene som er blitt strammet inn igjen. Er det bedre mener du? At jeg som er frisk men sliter med kronisk slim i lungene ikke kan få behandling av min sykdom pga tenk hvis noen høre meg hoste å tenker at det er corona? Jeg som ligger hjemme meste parten av tiden min. At forskningen på min sykdom som det er 100000 av andre som lider av samme sykdommen må stå på vent med forskningen igjen pga de strenge reglene? Jeg har vert syk i 9 år og ikke kunne gå ut av mitt hjem omtrent da jeg er for syk. Men vi er bare en brøkdel av andre og som sliter med sine sykdommer. Vi må stå på vent enda en gang og i verste fall flere år. Hva med oss? Vi har hatt helsevesenet og kritiske folk siden vi ble syk og når de endelig kommer noen vei så blir alt stoppet opp! Jeg har tapt 9 år av mitt liv! Mine barn og min mann har mistet meg i 9 år! Er det rart at jeg er forbanna?? Selv om som du poengtere at det bare har gått 5 mnd?! Men ikke for meg, her har jeg mistet 9 år! Og folk har slitt Og enda sliter etter 5 mnd

Anonymkode: 287ce...87c

Hva er din oppskrift på å bli ferdig med den da?

Anonymkode: 424c2...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er din oppskrift på å bli ferdig med den da?

Anonymkode: 424c2...2e0

Du liker tydeligvis å spør om det samme spørsmålet. Hadde jeg visst det så hadde jeg vert mange millioner og alt var long gone

Anonymkode: 287ce...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er evig takknemlig for at jeg ikke kjenner deg. Det hadde jeg bare ikke orket.

Anonymkode: 7f894...91f

Jo takk i like så🤣

Anonymkode: 287ce...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja skjønner du ikke ordet bli ferdig med den? Vil du ha denne pandemien over hodet ditt i 10 år? Jeg som er kronisk syk får ikke min behandling pga tiltakene som er blitt strammet inn igjen. Er det bedre mener du? At jeg som er frisk men sliter med kronisk slim i lungene ikke kan få behandling av min sykdom pga tenk hvis noen høre meg hoste å tenker at det er corona? Jeg som ligger hjemme meste parten av tiden min. At forskningen på min sykdom som det er 100000 av andre som lider av samme sykdommen må stå på vent med forskningen igjen pga de strenge reglene? Jeg har vert syk i 9 år og ikke kunne gå ut av mitt hjem omtrent da jeg er for syk. Men vi er bare en brøkdel av andre og som sliter med sine sykdommer. Vi må stå på vent enda en gang og i verste fall flere år. Hva med oss? Vi har hatt helsevesenet og kritiske folk siden vi ble syk og når de endelig kommer noen vei så blir alt stoppet opp! Jeg har tapt 9 år av mitt liv! Mine barn og min mann har mistet meg i 9 år! Er det rart at jeg er forbanna?? Selv om som du poengtere at det bare har gått 5 mnd?! Men ikke for meg, her har jeg mistet 9 år! Og folk har slitt Og enda sliter etter 5 mnd

Anonymkode: 287ce...87c

Nå kom omsider den egentlige årsaken til at du er "såå forbanna lei" frem...

Det er ikke koronaens skyld at du er syk. Det er ikke koronaens skyld at du har mistet 9 år av ditt liv!

Jeg har mistet langt mer enn ni år til sykdom, har også mistet muligheten til å få barn fordi sykdommen ikke ble tatt på alvor da den burde blitt det. Etter at koronaen kom har helsevesenet gitt meg opp og da fikk jeg også uføretrygd. Skulle vært sendt til utlandet for videre utredning for flere år siden, men det er jo ingen som vil sende pasienter til utredning til utlandet nå.

Det hjelper ikke å forbanne koronaen fordi resten av livet har krasjet! Man må bare brette opp de mentale ermene og gjøre det beste ut av situasjonen. Ikke fordi man liker situasjonen, men fordi det ikke er noe annet å gjøre.

Du har mann, du har barn, du har familie, du er ikke isolert fra dem. Sett pris på det du har og slutt å forbanne det du ikke kan endre. Hverdagen kommer tilbake til en slags hverdag, men hvis det skal finnes et helsevesen som skal greie å hjelpe folk senere og ressurser til å hjelpe de som trenger hjelp - da kan vi ikke slippe koronaen fritt i samfunnet. Åpner vi helt opp får vi langt verre kaotiske situasjoner enn hva vi har hatt til nå, samfunnet kan kollapse, samme kan helsevesenet. Da vil det hjelpe lite å "være ferdig med koronaen"... for å bygge opp igjen skadene da vil kunne ta flere tiår. Da er det bedre å begrense skadene og håpe at vi får en vaksine som kan gjøre at antall nye tilfeller blir håndterbart for samfunnet og helsevesenet.

Snakk med legen din, få en fagperson å snakke med om alle de følelsene du nå sliter med.

Og hold ut - det vil komme bedre dager igjen.

Anonymkode: 300fc...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja skjønner du ikke ordet bli ferdig med den? Vil du ha denne pandemien over hodet ditt i 10 år? Jeg som er kronisk syk får ikke min behandling pga tiltakene som er blitt strammet inn igjen. Er det bedre mener du? At jeg som er frisk men sliter med kronisk slim i lungene ikke kan få behandling av min sykdom pga tenk hvis noen høre meg hoste å tenker at det er corona? Jeg som ligger hjemme meste parten av tiden min. At forskningen på min sykdom som det er 100000 av andre som lider av samme sykdommen må stå på vent med forskningen igjen pga de strenge reglene? Jeg har vert syk i 9 år og ikke kunne gå ut av mitt hjem omtrent da jeg er for syk. Men vi er bare en brøkdel av andre og som sliter med sine sykdommer. Vi må stå på vent enda en gang og i verste fall flere år. Hva med oss? Vi har hatt helsevesenet og kritiske folk siden vi ble syk og når de endelig kommer noen vei så blir alt stoppet opp! Jeg har tapt 9 år av mitt liv! Mine barn og min mann har mistet meg i 9 år! Er det rart at jeg er forbanna?? Selv om som du poengtere at det bare har gått 5 mnd?! Men ikke for meg, her har jeg mistet 9 år! Og folk har slitt Og enda sliter etter 5 mnd

Anonymkode: 287ce...87c

Jeg skjønner ordet ferdig, jeg bare tror at den eneste måten vi kan bli ferdig med den på er å håpe og vente på en vaksine som gir en varig eller en midlertidig effekt. Jeg tror ikke på en løsning der smitten skal få bre seg som ild i tørt gress gjennom befolkningen, for det er antagelig den andre muligheten, siden magi ikke eksisterer. Det har for store kostnader på alle vis også menneskelig. Ja, noen har det ille nå som vi har noen begrensninger på hva vi kan gjøre og hvordan vi kan te oss, og jeg skjønner at du er møkk lei av å være syk, men de 9 årene kan du ikke skylde på coronaen og de tiltakene som er satt i gang for å berge flest mulig på best mulig måte gjennom dette. Ville du virkelig føle det bedre om vi kom fort gjennom dette men du mistet noen du er glad i på veien, eller en av de ledende forskerne på din sykdom døde av dette? Det har dessuten vist seg at en del får skader på lungene etter å ha hatt covid-19. For deg er selvfølgelig dine lunger viktigere enn andres, men unner du andre å slite med pusten, kanskje resten av livet, du som vet hvor tøft det er? Det er alltid tapere i en krig. Du er kanskje en av dem som lider nå, men det blir ikke bedre for deg om samfunnet er fullt av smitte, butikker stenger, sykehuset er underbemannet og barnehagen og skolen stengt, begravelsesbyrået overbelastet og ingen tør å være på jobb i matbutikken lenger. Jeg vil heller ha det ok en lang stund enn jævlig en kortere. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2020 den 9.02, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg så forbanna lei folk som sutrer og tror de vet bedre enn fagfolk og spesialister. Så du er ikke eneste som er lei. 
 

Kun en ting skal jeg si meg enig i, og det er fremstilling i media. Karantenedrama rundt landingstider og «hva mener Bente om munnbind» kjenner jeg er artikler de fint kunne luket ut. Det er nok skriv om korona, så media kunne fint holdt det på et informasjonsnivå akkurat nå. 

Anonymkode: e392f...03b

Dette er det i alle fall lett å stille seg bak. Nitti prosent av avisartiklene om saken har pr. nå en vinkling som kan oppsummeres med «her får du høre hva koronaen har betydd for meg». Fedre som vil med på føden, pensjonister som vil til hytta i Sverige, skolebarn som er allergiske mot antibac og andre høyst private fremstillinger av fenomenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er det i alle fall lett å stille seg bak. Nitti prosent av avisartiklene om saken har pr. nå en vinkling som kan oppsummeres med «her får du høre hva koronaen har betydd for meg». Fedre som vil med på føden, pensjonister som vil til hytta i Sverige, skolebarn som er allergiske mot antibac og andre høyst private fremstillinger av fenomenet. 

Ikke nok med at de spør Bente hva hun synes om munnbind, men jammen meg skriver de om hva naboen synes også. 🤯 

Anonymkode: e392f...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke nok med at de spør Bente hva hun synes om munnbind, men jammen meg skriver de om hva naboen synes også. 🤯 

Anonymkode: e392f...03b

Ja. Som om Bente og venninna har peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

65B5C9FE-2C5A-48BE-A5DE-F9BBD0D0E220.jpeg

0D7D22A3-22F9-4FFC-AB67-9790FA08929E.jpeg

Anonymkode: 287ce...87c

Du har ikke skjønt poenget med maske ser jeg

Anonymkode: 424c2...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

65B5C9FE-2C5A-48BE-A5DE-F9BBD0D0E220.jpeg

0D7D22A3-22F9-4FFC-AB67-9790FA08929E.jpeg

Anonymkode: 287ce...87c

Den opprinnelige posteren. 

37711FCE-223F-4A87-B493-BA912FB92CC8.jpeg

Anonymkode: e2607...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masken hjelper ikke en dritt! Hva med øynene? Får du smitte i øynene så er du like langt! Øyner og munn henger i samen

Anonymkode: 287ce...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den opprinnelige posteren. 

37711FCE-223F-4A87-B493-BA912FB92CC8.jpeg

Anonymkode: e2607...797

Den er redigert

Anonymkode: 287ce...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...