Gå til innhold

Har dere fått info om gjennomføring av første skoledag etter ferien?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Her vi bor, Bergen kommune og Vestland fylke, er det ingen som får tilsendt noen bestemt informasjon lang tid i forveien. Man må selv inn på skolen sine hjemmesider og se når det er oppstart for de ulike klassene. For 1. trinn står det gjerne litt mer informasjon. Ingen andre følger barna sine til første skoledag. De som begynner på vgs får som regel en sms om hvor og når de skal møte opp - selvsagt uten foresatte. 

Anonymkode: 8ac9a...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vår skole er ikke dette vanlig utover 1 klasse. Husker jeg lurte fælt på oppmøte første dag på nytt trinn for da byttet de bygning. Nå skal han over på ungdomsskolen og jeg lurer faktisk på noen småting vedrørende oppmøte, så jeg skal ringe skolen ila neste uke og spørre. Aner ikke hvor lenge skolen er feriestengt, men de er forhåpentligvis på plass neste uke. 

Anonymkode: 5e086...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Her pleier vi foreldre å følge barnet første dag etter ferien. Foreldrene er kun ute og hører rektors velkomsttale og hilser på hverandre. Ofte blir det kaffe og skravling ett kvarter. Ikke fått noe info hvorvidt dette er lov i år.. Har dere fått noe info om det er lov å følge? 

Jeg følger han, og får lov til det,men han er bare 2 klassing, men er ikke noe annet opplegg, kun for 1 klassingene

Anonymkode: a1950...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles over en uke igjen til skolestart for de fleste. Kommer nok info over helga, tenker jeg. Du får følge med på skolens hjemme- og/eller facebook-side, da vet du. 

Anonymkode: c9cf8...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er fremdeles over en uke igjen til skolestart for de fleste. Kommer nok info over helga, tenker jeg. Du får følge med på skolens hjemme- og/eller facebook-side, da vet du. 

Anonymkode: c9cf8...28f

Dessuten: skal du følge eldstemann når han skal begynne på vgs også, eller? Mine barn hadde kvalt meg hvis jeg hadde fulgt dem etter førsteklasse. 

Anonymkode: c9cf8...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessuten: skal du følge eldstemann når han skal begynne på vgs også, eller? Mine barn hadde kvalt meg hvis jeg hadde fulgt dem etter førsteklasse. 

Anonymkode: c9cf8...28f

Dette er kun barneskole og det er en tradisjon som foreldre har hatt i årevis. Jeg spurte en mamma i klassen og hun visste heller ikke noe men hun skulle spørre rektor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette er kun barneskole og det er en tradisjon som foreldre har hatt i årevis. Jeg spurte en mamma i klassen og hun visste heller ikke noe men hun skulle spørre rektor

Er det ingen av foreldrene som jobber da eller? Man får jo ikke fri til å følge store unger på skolen. 

Anonymkode: b62e5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det ingen av foreldrene som jobber da eller? Man får jo ikke fri til å følge store unger på skolen. 

Anonymkode: b62e5...740

Veldig mange jobber i fleksibel jobb og nå jobber de aller fleste hjemmefra. Ofte kommer barna med besteforeldre også. Vi har alltid fått til å møte en av oss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noe man gjør når ungene er så store? Det har jeg aldri hørt om

Anonymkode: 0b428...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Veldig mange jobber i fleksibel jobb og nå jobber de aller fleste hjemmefra. Ofte kommer barna med besteforeldre også. Vi har alltid fått til å møte en av oss 

Ja, nå er det hjemmekontor. Men slik har det jo ikke vært i alle år. Hvorfor i alle dager skulle besteforeldre ha interesse av å sitte å drikke kaffe med foreldre fra barnebarns klasser. Fryktelig merkelig opplegg når det ikke engang er for at foreldre skal bli bedre kjent. 

Anonymkode: b62e5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nå er det hjemmekontor. Men slik har det jo ikke vært i alle år. Hvorfor i alle dager skulle besteforeldre ha interesse av å sitte å drikke kaffe med foreldre fra barnebarns klasser. Fryktelig merkelig opplegg når det ikke engang er for at foreldre skal bli bedre kjent. 

Anonymkode: b62e5...740

Vi har alltid hatt det sånn. Årelang tradisjon. Veldig koselig også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg spurte kun om noen hadde fått info om oppstart. Ikke på vår skole. 

Men om alle her hadde svart «ja, vi har fått info» så ville det fremdeles ikke hjulpet deg noe som helst? 

Anonymkode: 44ae7...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 19.12, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg lurte kun på om folk hadde fått info om hvordan oppstart på sin skole skal være. 

Hvis jeg var deg, så ville jeg ikke svart på slike kommentarer. Forstår ikke hvorfor folk skal svare så uhøffelig. Synes du bare skal spørre om alt du har lyst til jeg 🙂

Anonymkode: e9279...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det bare de som skal begynne i førsteklasse som får, eller antageligvis har fått, noe informasjon. Vi som ikke har førsteklassinger sender bare ungene til første time. Det er sikkert noen få som følger andreklassingene sine eller barn som har spesielt behov for å bli fulgt. Ingen foreldre får være med inn i klasserommene eller gangene denne gangen. 

Anonymkode: 9d374...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg var deg, så ville jeg ikke svart på slike kommentarer. Forstår ikke hvorfor folk skal svare så uhøffelig. Synes du bare skal spørre om alt du har lyst til jeg 🙂

Anonymkode: e9279...0df

Uhøffelig faktisk, sa hun med psykosmilefjes🙂

Anonymkode: fc7a3...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kommunens nettside har de hos oss nå lagt ut info om oppmøtetider for alle barne og ungdomsskoler. Kom i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir omtrent halvparten fulgt første dag. På småtrinnet får jeg faktisk litt vondt av de ungene som står der alene, lesset ned i skiftetøy, regntøy og innesko etter 8 uker fri og skjønner ingenting. Vi som følger våre hjelper selvsagt klassekameratene deres som er alene. Vi har ikke fått info om oppmøte enda, men det tar jeg som en selvfølge at vi får grunnet covid-19. Dere som tror noe annet blir nok overrasket, for vi har fortsatt gult nivå, og 300 elever på skoleplassen som venter på at klokken skal bli 8.30 er uaktuelt. Det kommer instruks. 
 

Jeg syns foreldrekaffe høres lurt og hyggelig ut, slik legger man grunnlag for godt foreldresamarbeid. I år blir det nok vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 8.00, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg spurte kun om noen hadde fått info om oppstart. Ikke på vår skole. 

Men... hva har det å si for deg om folk har fått info om oppstart eller ikke...? Jeg skjønner ikke sånt.

Folk får info i god tid, det er sjeldent noe som kommer som et sjokk første skoledag uansett. Føler man at man mangler informasjon så går det fint an å oppsøke denne selv.

Anonymkode: 56bfb...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket skolens hjemmeside? Vår hadde lagt ut informasjon på fredag, så nå vet jeg hvilket tidspunkt de skal møte til.

Anonymkode: 8ac9a...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leverpostei skrev:

Hos oss blir omtrent halvparten fulgt første dag. På småtrinnet får jeg faktisk litt vondt av de ungene som står der alene, lesset ned i skiftetøy, regntøy og innesko etter 8 uker fri og skjønner ingenting. Vi som følger våre hjelper selvsagt klassekameratene deres som er alene. Vi har ikke fått info om oppmøte enda, men det tar jeg som en selvfølge at vi får grunnet covid-19. Dere som tror noe annet blir nok overrasket, for vi har fortsatt gult nivå, og 300 elever på skoleplassen som venter på at klokken skal bli 8.30 er uaktuelt. Det kommer instruks. 
 

Jeg syns foreldrekaffe høres lurt og hyggelig ut, slik legger man grunnlag for godt foreldresamarbeid. I år blir det nok vanskelig. 

Ikke sant ☀️. Det er også veldig hyggelig å slå av en prat med de foreldrene jeg ikke vanligvis har kontakt med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 17.46, Anonym bruker skrev:

Har ikke xått noen beskjed pm noe spessoelt, men det oppmegget du skiserer tror jeg ikke vil være lovlig. Det må være under 200 mennesker, den ansvsrlige må ha fulstendige navnelister og alle må homde 1 meters avstand. Høres ikke gjennomførbart ut.

Anonymkode: cfebf...99c

Ærlig talt... går an å lese gjennom det man skriver før man trykker send...

Anonymkode: f728e...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått god info fra rektor og inspektør. Ingen følger barna bortsett fra i 1. klasse her. 

Anonymkode: 06766...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...