Gå til innhold

Har dere fått info om gjennomføring av første skoledag etter ferien?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Her pleier vi foreldre å følge barnet første dag etter ferien. Foreldrene er kun ute og hører rektors velkomsttale og hilser på hverandre. Ofte blir det kaffe og skravling ett kvarter. Ikke fått noe info hvorvidt dette er lov i år.. Har dere fått noe info om det er lov å følge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her pleier vi foreldre å følge barnet første dag etter ferien. Foreldrene er kun ute og hører rektors velkomsttale og hilser på hverandre. Ofte blir det kaffe og skravling ett kvarter. Ikke fått noe info hvorvidt dette er lov i år.. Har dere fått noe info om det er lov å følge? 

Har ikke xått noen beskjed pm noe spessoelt, men det oppmegget du skiserer tror jeg ikke vil være lovlig. Det må være under 200 mennesker, den ansvsrlige må ha fulstendige navnelister og alle må homde 1 meters avstand. Høres ikke gjennomførbart ut.

Anonymkode: cfebf...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke xått noen beskjed pm noe spessoelt, men det oppmegget du skiserer tror jeg ikke vil være lovlig. Det må være under 200 mennesker, den ansvsrlige må ha fulstendige navnelister og alle må homde 1 meters avstand. Høres ikke gjennomførbart ut.

Anonymkode: cfebf...99c

Jeg lurte litt jeg også men så kom jeg på at alle klasser har forskjellige oppmøtetider og rektor skal tale til alle klasser. Får bare avvente info 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på så mye rart, du 😂har du ikke noen rundt deg til å snakke om sånne ting med? 

Her følger vi bare barna første skoledag i første klasse, så jeg regner med at det blir vanlig opplegg med velkomsttale ute og så til klasserommene. 

Anonymkode: 24970...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at smittereglene forsatt gjelder,altså ingen foreldre skal inn,barna skal leveres ute.

Anonymkode: 1b7cf...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her pleier vi foreldre å følge barnet første dag etter ferien. Foreldrene er kun ute og hører rektors velkomsttale og hilser på hverandre. Ofte blir det kaffe og skravling ett kvarter. Ikke fått noe info hvorvidt dette er lov i år.. Har dere fått noe info om det er lov å følge? 

Det er bare i første klasse foreldre følger barna. De har jo gått der i et år og vet hvor det er etter det...

Anonymkode: b62e5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er bare i første klasse foreldre følger barna. De har jo gått der i et år og vet hvor det er etter det...

Anonymkode: b62e5...740

Selvsagt vet de hvor ting er. Dette er kun en hyggelig tradisjon som startet for mange år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt vet de hvor ting er. Dette er kun en hyggelig tradisjon som startet for mange år siden. 

Men kjenner du ikke en eneste forelder eller har noe nettverk så du kan spørre noen som faktisk har sjans til å vite dette? Hvordan skal vi kunne vite hva som gjelder deres skole?? Og arrangementer med over 20 er ikke lov osv så egentlig sier det seg litt selv om du bruker hodet litt...

Anonymkode: b62e5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt vet de hvor ting er. Dette er kun en hyggelig tradisjon som startet for mange år siden. 

Det skjønner jeg godt,men det blir nok litt annerledes i år. Blir nok sånn som før ferien at foreldrene skal levere ute,å har ikke lov å gå inn i gangen.

Anonymkode: 1b7cf...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe info. Her begynner han på ny skole, og siden de ikke fikk besøke skolen før ferien er han ikke kjent der. Har heldigvis besøkt skolen nå i ferien, bare sånn at han skal vite hvor han skal gå. Men når de begynner og hvor de skal møte vet vi ikke. 

Anonymkode: e2efc...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjenner du ikke en eneste forelder eller har noe nettverk så du kan spørre noen som faktisk har sjans til å vite dette? Hvordan skal vi kunne vite hva som gjelder deres skole?? Og arrangementer med over 20 er ikke lov osv så egentlig sier det seg litt selv om du bruker hodet litt...

Anonymkode: b62e5...740

Jeg lurte kun på om folk hadde fått info om hvordan oppstart på sin skole skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner jeg godt,men det blir nok litt annerledes i år. Blir nok sånn som før ferien at foreldrene skal levere ute,å har ikke lov å gå inn i gangen.

Anonymkode: 1b7cf...e04

At vi ikke får gå inn er jeg sikker på ja. Får bare vente til jeg hører noe mer☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk info i 1.klasse. Etter det står oppmøtetidspunkt på kommunens hjemmeside. Ungene får vite når de kommer på skolen hva de skal gjøre. Er stort sett utdeling av ipadene, ukeplan, presentasjon av nye lærere ol. 

Anonymkode: 2dda3...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått vite noe. De aller fleste steder begynner lærerne i starten av neste uke. Når de har planen klar sender de ut info til foreldre. 

Anonymkode: 67bd4...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg lurte kun på om folk hadde fått info om hvordan oppstart på sin skole skal være. 

Vi vet hvilken dag de begynner, det fikk vi vite før sommeren, og fast klokkeslett de begynner hele året, så de trenger ikke sende ut info om det?? Er jo bare å møte om første dag til vanlig tid...

Anonymkode: b62e5...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke førsteklassing i år så det tar vi som det kommer. Får nok info i transponder i god tid. 

Anonymkode: 6f906...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi vet hvilken dag de begynner, det fikk vi vite før sommeren, og fast klokkeslett de begynner hele året, så de trenger ikke sende ut info om det?? Er jo bare å møte om første dag til vanlig tid...

Anonymkode: b62e5...740

Sånn er det ikke på vår skole. Første skoledag begynner noen til vanlig tid,å noen begynner noen timer senare.

Anonymkode: 1b7cf...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere følger snart konfirmanten til første skoledag? Vel da skjønner jeg hvorfor han trenger eget opplegg.

Anonymkode: 44ae7...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare første klasse som har eget opplegg, her starter de litt senere enn de andre,  fra 2 klasse begynner de til vanlig tid.  Tenkte å sende min 2 klassing med skolebussen. 

Anonymkode: 04c61...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere følger snart konfirmanten til første skoledag? Vel da skjønner jeg hvorfor han trenger eget opplegg.

Anonymkode: 44ae7...b57

Nei. Herregud hva er det med sånne som deg? For det første er det ikke min største dette dreier seg om og for det andre så er det greit å lese tråden. Dette er en årelang tradisjon på vår skole 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei. Herregud hva er det med sånne som deg? For det første er det ikke min største dette dreier seg om og for det andre så er det greit å lese tråden. Dette er en årelang tradisjon på vår skole 

Men da spør du noen andre foreldre som har deltatt i denne årelange tradisjonen på deres skole. Ingen her kan vel vite hvordan opplegget på deres skole blir i år.

 

veldig rart å opprette en slik tråd å spørre om dette. Kjenner du ingen andre foreldre på skolen?

Anonymkode: 44ae7...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da spør du noen andre foreldre som har deltatt i denne årelange tradisjonen på deres skole. Ingen her kan vel vite hvordan opplegget på deres skole blir i år.

 

veldig rart å opprette en slik tråd å spørre om dette. Kjenner du ingen andre foreldre på skolen?

Anonymkode: 44ae7...b57

Jeg spurte kun om noen hadde fått info om oppstart. Ikke på vår skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...