Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #26 Skrevet 6. august 2020 Begge barna mine har tatt. De syntes det var litt ekkelt og bittelitt vondt. Tøffe de da, skjønner jeg. 😉 Anonymkode: 69bdd...815
Twintipp Skrevet 6. august 2020 #27 Skrevet 6. august 2020 Jeg tok forrige uke, først halsen så nesa. Var ikke vondt i det hele tatt synes jeg, over på 3 sekunder.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #28 Skrevet 6. august 2020 Legen her sa at det gjør vondt hvis man spenner seg. Og det stemmer. Så viktig å slappe av i nesa, ansiktet og generelt i kroppen for da blir det bare ubehagelig og kjapt over. Anonymkode: 540aa...6ed
Juliea Ruler Skrevet 6. august 2020 #29 Skrevet 6. august 2020 Gjorde det forrige uke. Ikke vondt. Litt kulende ubehagelig. Jeg gruet meg for alle sa det var så vondt. Det går fint. Tok 4 sekunder.
Pobie Skrevet 6. august 2020 #30 Skrevet 6. august 2020 Jeg syntes ikke det var vondt, kun litt ubehagelig. Var en lignende følelse som når man får vann opp i nesa. Svigerfaren min syntes det var vondt og blødde et par dråper neseblod etterpå.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #31 Skrevet 6. august 2020 Her tar de bare fra halsen på barn under 10 år. Jeg har tatt den både i nese og hals, og syns ikke den i nesen er vond i det hele tatt. Ikke svir det heller. Det er bare uvant at noen skal stikke en pinne så langt inn i nesa. Anonymkode: 56716...140
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #32 Skrevet 7. august 2020 9 timer siden, Gemini77/ skrev: Testkriteriene er både hals OG nese. Med samme pensel. Først hals og deretter samme pensel i nesen. Tok den selv forrige uke og legen som tok den slapp penselen da den var høyt oppi nesa og begynte å skrive noe for deretter bøye seg tilbake for å ta ut penselen. Jeg var nær ved å fike til han. Samme pensel? Kan ikke være riktig? Da vil jo de bakteriene/virusene som er i nesa komme i halsen.... Anonymkode: 06d9c...440
Pobie Skrevet 7. august 2020 #33 Skrevet 7. august 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme pensel? Kan ikke være riktig? Da vil jo de bakteriene/virusene som er i nesa komme i halsen.... Anonymkode: 06d9c...440 Nese og hals er jo samme system uansett, så det spiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #34 Skrevet 7. august 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme pensel? Kan ikke være riktig? Da vil jo de bakteriene/virusene som er i nesa komme i halsen.... Anonymkode: 06d9c...440 Jo, helt riktig. Er samme pensel. Nese og hals henger sammen, hvis du har tatt den så kjennes det ut som at den er laaangt bak i halsen, og det stemmer. Når du er snørrete og trekker inn havner det jo i munnen, er hull baki, nedi derfra nese til hals. Anonymkode: f2fe0...f40
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #35 Skrevet 7. august 2020 Jeg syns det var veldig vondt. Pinnen ble holdt inne i 10 sekunder. Ble testen pga jeg ble innlagt på sykehus akutt, der bl.a magesmerter var problemet. Anonymkode: d27ed...de8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #36 Skrevet 7. august 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Legen her sa at det gjør vondt hvis man spenner seg. Og det stemmer. Så viktig å slappe av i nesa, ansiktet og generelt i kroppen for da blir det bare ubehagelig og kjapt over. Anonymkode: 540aa...6ed Jeg var faktisk helt avslappet da hun startet, for jeg trodde jo ikke det skulle gjøre vondt, men ble fort anspent i det det gikk over til "kniv som rører rundt i hjernen"-følelse 😅 HI Anonymkode: 0fba1...59e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #37 Skrevet 7. august 2020 Skvatt litt da de pirka høyt opp i nesa og tårene spratt. Deretter tok de prøve av tunga/svelget med samme pinnen med en dugelig blodig nesebuse på 😂 Overlevde helt fint og var ikke smittet Anonymkode: b056a...ba6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #38 Skrevet 7. august 2020 Det var ubehagelig og litt vondt. Men var fort over. Guttungen på 11 som var tett i nesen da han tok testen lurte på om de kunne ta andre nesehull også. Siden testsiden løsnet opp slik han fikk puste bedre🙄 Anonymkode: 02243...766
Pobie Skrevet 7. august 2020 #39 Skrevet 7. august 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skvatt litt da de pirka høyt opp i nesa og tårene spratt. Deretter tok de prøve av tunga/svelget med samme pinnen med en dugelig blodig nesebuse på 😂 Overlevde helt fint og var ikke smittet Anonymkode: b056a...ba6 Grøss, er meningen de skal ta halsen først da.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #40 Skrevet 7. august 2020 38 minutter siden, Pobie skrev: Grøss, er meningen de skal ta halsen først da. Jaja, vet ikke om våt pinne opp i nesa hadde vært så mye bedre 😂 Anonymkode: b056a...ba6
Valkyriemamma Skrevet 7. august 2020 #41 Skrevet 7. august 2020 Phu! Det var ikkje så gale å ta testen, som eg fyrst frykta! Ubehageleg, ja, men ikkje smertefullt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #42 Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 7.19, Anonym bruker skrev: Samme pensel? Kan ikke være riktig? Da vil jo de bakteriene/virusene som er i nesa komme i halsen.... Anonymkode: 06d9c...440 Tror du ikke det er samme bakterier/virus? Tror du korona smittet enten i nesa eller halsen eller tror du luftveiene er luftveiene på en måte? Anonymkode: 2ab08...a01
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #43 Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 7.42, Pobie skrev: Nese og hals er jo samme system uansett, så det spiller ingen rolle. Så hvorfor er det nødvendig å ta i både hals og nese tro? Anonymkode: f4823...19b
Gemini77/ Skrevet 9. august 2020 #44 Skrevet 9. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så hvorfor er det nødvendig å ta i både hals og nese tro? Anonymkode: f4823...19b For å sikre seg god nok prøve rett og slett så man slipper å komme tilbake pga inkonklusiv prøve. Alternativet er begge neseborene men etter både å ha lest denne tråden og tatt prøven selv så tror jeg ikke det er veldig populært. Dog er begge neseborene måten de gjør det på flere steder i USA for å sikre seg god nok prøve.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #45 Skrevet 9. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvorfor er det nødvendig å ta i både hals og nese tro? Anonymkode: f4823...19b Fordi det er dokumentert en del tilfeller hvor pasienter har hatt negative nesetester, men positive tester lenger ned i luftveiene, dvs. hals (og lenger ned i bronkier og lunger). Spesielt der pasienten trolig har vært smittet en periode uten symptomer før de ble syke. Anonymkode: 678af...17b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #46 Skrevet 9. august 2020 På 7.8.2020 den 17.23, Valkyriemamma skrev: Phu! Det var ikkje så gale å ta testen, som eg fyrst frykta! Ubehageleg, ja, men ikkje smertefullt. Godt du opplevde det som mindre ille enn fryktet Oppdater gjerne når du får svaret, om du orker. Anonymkode: 678af...17b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #47 Skrevet 9. august 2020 For noen er det vondt å for andre er det ikke vondt. Det kommer ann på utstyret og på anatomisk i nesen til den enkelte. Man kan ha skjeve neseskillevegger og polypper etc. Børsten kan være stivere og prøvetaker mer uerfaren (eller "for erfaren" og durer på). I våre prosedyrer på mitt sykehus skal man ta prøve både fra hals og nese med samme pinne, først hals så nese. Man tar begge steder for høyere treffprosent. Studier viser at prøver fra nese fanger opp flere tilfeller enn fra hals. Men det kan være svært ubehagelig, spesielt for barn. Derfor hender det noen steder at de bare tar fra hals, her jeg bor tar vi begge deler på barn også. Jeg har selv testet mange ganger. De fleste gangene er det bare litt ubehagelig, men noen ganger er det verre. I dag har jeg ubehag flere timer etter prøvetaking, det stikker i halsen. Men vet det går over til i morra. Anonymkode: cb1c7...76f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #48 Skrevet 9. august 2020 Dette blir som visdomstann - alle konkurrerer om å ha den verste opplevelsen. Anonymkode: d16c7...145
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #49 Skrevet 9. august 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: For noen er det vondt å for andre er det ikke vondt. Det kommer ann på utstyret og på anatomisk i nesen til den enkelte. Man kan ha skjeve neseskillevegger og polypper etc. Børsten kan være stivere og prøvetaker mer uerfaren (eller "for erfaren" og durer på). I våre prosedyrer på mitt sykehus skal man ta prøve både fra hals og nese med samme pinne, først hals så nese. Man tar begge steder for høyere treffprosent. Studier viser at prøver fra nese fanger opp flere tilfeller enn fra hals. Men det kan være svært ubehagelig, spesielt for barn. Derfor hender det noen steder at de bare tar fra hals, her jeg bor tar vi begge deler på barn også. Jeg har selv testet mange ganger. De fleste gangene er det bare litt ubehagelig, men noen ganger er det verre. I dag har jeg ubehag flere timer etter prøvetaking, det stikker i halsen. Men vet det går over til i morra. Anonymkode: cb1c7...76f Jeg var faktisk øm i nesen i over er døgn før det ga seg. Prøven var heldigvis negativ da, så da slipper jeg å tenke mer på det før denne gangen. HI Anonymkode: 0fba1...59e
Valkyriemamma Skrevet 9. august 2020 #50 Skrevet 9. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Godt du opplevde det som mindre ille enn fryktet Oppdater gjerne når du får svaret, om du orker. Anonymkode: 678af...17b Fekk svaret i går, og den var negativ! Wuhoo! Ingen isolasjon! 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå