Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Hvordan synes dere det var? Hun som tok testen på meg sa at det ville bli ubehagelig, men ikke vondt, men jeg synes det gjorde dritvondt! Føltes som om hun rotet rundt med en kniv oppi der. Er jeg veldig overfølsom, eller? Har normalt sett en høy smerteterskel, har f.eks. født alle barna mine helt uten smertestillende av noe salg og synes det var helt overkommelig, men dette var vondt! Anonymkode: 0fba1...59e
sug lut Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Alle jeg har snakket med som har gjort det synes som deg at det er dritvondt, ja.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Alle testes for korona på denne måten, og ja, det var dritvondt 😫 Anonymkode: af690...e71
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Jeg synes og det var dritvondt! Nesten som et vepsestikk. Anonymkode: f79b5...5bd
Valkyriemamma Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Neeeeeiii!!!!! Dette trengte ikkje eg veta no!! Skal testa meg i morgon!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Jeg vil si det var ubehagelig og ekkelt, men absolutt ikke dritvondt. Alle jeg kjenner som tok test mente det samme. Flere fra familien måtte teste seg da barnet mitt ble smittet. Er sikkert forskjell på hvor forsiktige de er de som utfører testen. Anonymkode: 0f3f0...c91
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Jeg tok samme type test før koronaen, jeg syntes det var litt ubehagelig, men ikke mer. Det ble jo mangel på testpinner, så kanskje de testpinnene som brukes nå er rettere og stivere? Jeg aner ikke. Man kan oppfatte ulike former for ubehag og smerter ganske forskjellig. Jeg har hatt alvorlige sykdommer og skader og tåler generelt veldig mye smerte, til og med journalført. Men en bitteliten nekrotisert hemoroide tok nesten knekken på meg smertemessig. Prolapser, nyrebekkenbetennelse, svært smertefulle undersøkelser, alvorlige brudd... null problemer. Men den bittelille hemoroiden, den kunne fått meg til å gjøre ting jeg ellers aldri ville gjort, var helt sprøtt. Ikke greide de å smertelindre meg heller. Min teori på at så mange sier disse testene er vonde er at det er et område av kroppen som er sensibelt og som de fleste ikke er vant med å bli "invadert" - pluss at de testene som ble fremstilt raskt kanskje ikke er like anatomisk riktige og ettergivende? Anonymkode: 678af...17b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 12 minutter siden, Valkyriemamma skrev: Neeeeeiii!!!!! Dette trengte ikkje eg veta no!! Skal testa meg i morgon! Les svarene selektivt Som skrevet over, jeg syntes ikke det var mer enn litt ubehagelig. Bikk hodet litt bakover slik at de kommer godt til, og fokuser på å puste rolig og slappe av, da er det enklere. Lykke til Anonymkode: 678af...17b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok samme type test før koronaen, jeg syntes det var litt ubehagelig, men ikke mer. Det ble jo mangel på testpinner, så kanskje de testpinnene som brukes nå er rettere og stivere? Jeg aner ikke. Man kan oppfatte ulike former for ubehag og smerter ganske forskjellig. Jeg har hatt alvorlige sykdommer og skader og tåler generelt veldig mye smerte, til og med journalført. Men en bitteliten nekrotisert hemoroide tok nesten knekken på meg smertemessig. Prolapser, nyrebekkenbetennelse, svært smertefulle undersøkelser, alvorlige brudd... null problemer. Men den bittelille hemoroiden, den kunne fått meg til å gjøre ting jeg ellers aldri ville gjort, var helt sprøtt. Ikke greide de å smertelindre meg heller. Min teori på at så mange sier disse testene er vonde er at det er et område av kroppen som er sensibelt og som de fleste ikke er vant med å bli "invadert" - pluss at de testene som ble fremstilt raskt kanskje ikke er like anatomisk riktige og ettergivende? Anonymkode: 678af...17b Du har absolutt et poeng der! Jeg har nok alltid hatt veldig sensitive slimhinner, både i nese, hals og lenger nede 😅 Er fortsatt litt sår og øm i nesen. HI Anonymkode: 0fba1...59e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 Jeg vet om to stk som bare tok testen i halsen. Jeg trodde alle måtte opp i nesen? Anonymkode: 189b7...a9b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #11 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vet om to stk som bare tok testen i halsen. Jeg trodde alle måtte opp i nesen? Anonymkode: 189b7...a9b Jeg fikk ikke hals som alternativ i hvert fall, hun bare informerte om å legge hodet bak og puste gjennom munnen. Var IKKE forberedt på at det skulle gjøre så vondt, altså. Tror bakhodet mitt nesten klarte å grave seg gjennom nakkestøtten til slutt, haha. Måtte bruke all viljestyrke og minne meg selv på at jeg tross alt er voksen for å ikke denge til stakkeren som jo tross alt bare gjør jobben sin (og applaus for det, forresten, for en jobb!). HI Anonymkode: 0fba1...59e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #12 Skrevet 6. august 2020 Tja, alt er relativt. Har født barn på stuegulvet hjemme, det var drit vondt. Bommulspinne i nesen var også vondt, men du kan jo ikke sammenligne barnefødsler med dette 😆🤷♀️ Syntes det sved godt, og som en kollega sa "det føles som om de prøver å rote i hjernen din". Men det er over på 10sekunder. Føltes litt sårt frem til kvelden, men fullt levelig. Det er jo forskjell på folk... Noen syntes papirkutt er verre en fødsel, noen syntes benbrudd er "ubehagelig", andre syntes fødsel er "intenst, men ikke grusomt" mens andre følte de skulle dø. Så ikke vær irritert på deg selv for at du syntes det var vondt og andre ikke syntes det, tror det er ganske individuelt. 🙂 Anonymkode: 6ee53...144
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #13 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tja, alt er relativt. Har født barn på stuegulvet hjemme, det var drit vondt. Bommulspinne i nesen var også vondt, men du kan jo ikke sammenligne barnefødsler med dette 😆🤷♀️ Syntes det sved godt, og som en kollega sa "det føles som om de prøver å rote i hjernen din". Men det er over på 10sekunder. Føltes litt sårt frem til kvelden, men fullt levelig. Det er jo forskjell på folk... Noen syntes papirkutt er verre en fødsel, noen syntes benbrudd er "ubehagelig", andre syntes fødsel er "intenst, men ikke grusomt" mens andre følte de skulle dø. Så ikke vær irritert på deg selv for at du syntes det var vondt og andre ikke syntes det, tror det er ganske individuelt. 🙂 Anonymkode: 6ee53...144 Ja, altså, jeg tar heller en ny test som er over 5-10 sekunder enn en ny fødsel, men smertemessig sett var dette vondere. God beskrivelse det der med å rote i hjernen, den pinnen kan jaggu ikke ha vært langt unna i hvert fall 😅 Og den kan bare våge seg å være positiv, ikke fa** om jeg vil ta den på nytt igjen med det første! HI Anonymkode: 0fba1...59e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #14 Skrevet 6. august 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har absolutt et poeng der! Jeg har nok alltid hatt veldig sensitive slimhinner, både i nese, hals og lenger nede 😅 Er fortsatt litt sår og øm i nesen. HI Anonymkode: 0fba1...59e Da vil jeg tro det er svaret ditt. Jeg merket ikke noe etterpå, annet kanskje 10-15 minutter hvor jeg bare svakt kunne kjenne at noe føltes litt annerledes langt bak i nesa/halsen. Anonymkode: 678af...17b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #15 Skrevet 6. august 2020 Syns det var helt jævelig! Føltes som jeg ble pirket langt oppi hjernen og hadde vondt i flere timer etterpå. Hun gravde skikkelig med den pinnen. Anonymkode: d670c...5e6
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #16 Skrevet 6. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Syns det var helt jævelig! Føltes som jeg ble pirket langt oppi hjernen og hadde vondt i flere timer etterpå. Hun gravde skikkelig med den pinnen. Anonymkode: d670c...5e6 Samme her! Er fire timer siden nå og er fortsatt skikkelig øm. Trodde hun skulle lage hjernegrøt adeles. HI Anonymkode: 0fba1...59e
Gemini77/ Skrevet 6. august 2020 #17 Skrevet 6. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk ikke hals som alternativ i hvert fall, hun bare informerte om å legge hodet bak og puste gjennom munnen. Var IKKE forberedt på at det skulle gjøre så vondt, altså. Tror bakhodet mitt nesten klarte å grave seg gjennom nakkestøtten til slutt, haha. Måtte bruke all viljestyrke og minne meg selv på at jeg tross alt er voksen for å ikke denge til stakkeren som jo tross alt bare gjør jobben sin (og applaus for det, forresten, for en jobb!). HI Anonymkode: 0fba1...59e Testkriteriene er både hals OG nese. Med samme pensel. Først hals og deretter samme pensel i nesen. Tok den selv forrige uke og legen som tok den slapp penselen da den var høyt oppi nesa og begynte å skrive noe for deretter bøye seg tilbake for å ta ut penselen. Jeg var nær ved å fike til han.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #18 Skrevet 6. august 2020 Jeg tok testen for noen uker siden og først tok de pinnen langt ned i halsen og så tok de samme pinne i nesa. Gjorde ikke vondt i det hele tatt og var over på noen sekunder 👍 Anonymkode: 79235...9de
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #19 Skrevet 6. august 2020 Jeg tok testen i går, og det var skikkelig ubehagelig. Ikke akkurat dritvondt, men sånn at jeg måtte konsentrere meg om å puste, holdt på å ville gråte og rykke hodet bakover. Hun rotet pinnen baki nesen i noe som føltes som en evighet... Ikke akkurat noe jeg gjør igjen med glede for å si det sånn! Anonymkode: 3def1...d0b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #20 Skrevet 6. august 2020 Det var ubehagelig, men det er jo over på så kort tid og jeg har gjort mange ting hos lege som er langt verre. Så sammenlignet med det så var det virkelig null problem. Anonymkode: a2bd6...97e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #21 Skrevet 6. august 2020 Tok den på mandag, svei bare litt, ikke så vondt. Har tatt denne testen på mange pasienter i flere år, er samme test som når man tester for influensa, lungebetennelse osv, riktignok bare i nese da, ikke hals. Man skal sitte med hodet rett og vi fører pinnen rett inn, skal la den stå litt, for så å snurre på pinnen og dra den ut. Tårene kan komme, gjorde det på meg, men det er fordi man trigger noe inni der, gråt ikke fordi det var vondt. Anonymkode: f2fe0...f40
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #22 Skrevet 6. august 2020 Har 3 bekjente som testet seg i Bergen for 2 uker siden. Da ble det bare tatt prøve fra halsen, ikke nesen. Anonymkode: 1d5bd...110
Valkyriemamma Skrevet 6. august 2020 #23 Skrevet 6. august 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les svarene selektivt Som skrevet over, jeg syntes ikke det var mer enn litt ubehagelig. Bikk hodet litt bakover slik at de kommer godt til, og fokuser på å puste rolig og slappe av, da er det enklere. Lykke til Anonymkode: 678af...17b Takk! Men etter alle dei nye svara i tråden, blei eg ikkje akkurat rolegare! Trur eg skal melda meg ut av denne tråden no! 😅
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #24 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har 3 bekjente som testet seg i Bergen for 2 uker siden. Da ble det bare tatt prøve fra halsen, ikke nesen. Anonymkode: 1d5bd...110 Så rart, er jo i Bergen jeg tok den i dag. Ble ikke tatt prøve fra halsen. HI Anonymkode: 0fba1...59e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #25 Skrevet 6. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så rart, er jo i Bergen jeg tok den i dag. Ble ikke tatt prøve fra halsen. HI Anonymkode: 0fba1...59e Så rart da. De jeg kjenner tok den på legevakten. De testet seg samme dag så kan jo være at de har vært tom for testvinner til nesen eller noe? Anonymkode: 1d5bd...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå