Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #26 Skrevet 5. august 2020 HI: Ta deg sammen og aksepter at din eks mann er gått videre i livet! Anonymkode: 6b15f...cca
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #27 Skrevet 5. august 2020 22 minutter siden, beef sister skrev: Har du grunnlag til å tro at hun har brutt taushetsplikten sin, da? I så fall får du jo bare si ifra til styrer. Dersom det ikke er slik, lurer jeg på hva du tenker at styrer skal gjøre dersom du kun skal melde på grunnlag av din bekymring for at hun kanskje kan finne på å bryte taushetsplikten sin, til tross for at du ikke har opplevd noe som skulle tilsi at hun vil gjøre nettopp det? Jeg har en mistanke, men det er bare det. Det var noe far sa til meg da han hentet barna på mandag og jeg ikke skjønte hvor han hadde fått vite det fra. Det gikk jo opp et lite lys da jeg så henne der. Men det er alt. Kun en mistanke Anonymkode: aa398...bce
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #28 Skrevet 5. august 2020 Mange arbeidsplasser har retningslinjer for slike ting (ikke bli kjæreste med klienter osv), så ville sjekket ut hva som gjelder i denne barnehagen. Helt klart uprofesjonelt! Anonymkode: 11acd...cf0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #29 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI: Ta deg sammen og aksepter at din eks mann er gått videre i livet! Anonymkode: 6b15f...cca Vi har begge gått videre i livet. Jeg tror du misforstår problemstillingen her. Anonymkode: aa398...bce
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #30 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mange arbeidsplasser har retningslinjer for slike ting (ikke bli kjæreste med klienter osv), så ville sjekket ut hva som gjelder i denne barnehagen. Helt klart uprofesjonelt! Anonymkode: 11acd...cf0 Jeg er litt over «sjokket» nå, og har fått tenkt litt. Jeg har vurdert det dit at hun selv skal få muligheten til å si fra til styrer (uten at jeg oppfordrer til det eller nevner det) før jeg evt sier noe. Hun er tilbake på jobb neste uke, så da får jeg se Anonymkode: aa398...bce
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #31 Skrevet 5. august 2020 Er hun en koselig jente som er flink med barna? Hvis ja driter du i hvor hun jobber. Barna går ikke i barnehagen lenge, et forhold derimot kan være evig. At barna har det fint hjemme trumfer da uten tvil. Hadde heller byttet barnehage framfor å forsøke å ødelegge et forhold, som er bra for alle, kun pga prinsipper. Anonymkode: e5725...e73
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #32 Skrevet 5. august 2020 Hvordan ER egentlig retningslinjene for taushetsplikt, når både du og far har foreldreansvar? Jeg er lærer selv, og i utgangspunktet skal begge foreldre ha tilgang til samme informasjon. Noen ganger sier mor «jeg ønsker ikke at far skal vite...», og da sier jeg selvsagt ikke noe hvis jeg ikke må - men det er fundert i yrkesetikk, ikke i taushetsplikt 🤨 Anonymkode: 22d41...03e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #33 Skrevet 5. august 2020 22 minutter siden, Annanym skrev: Først av alt er jo dette veldig spesielt, at pedleder blir sammen med en far på den måten. Gjort er gjort, og da må en gjøre det beste ut av det. Jeg ville ha ringt far, og sagt at du hadde foretrukket å fått vite direkte av han at de var sammen. Å få vite det på den måten, er ikke greit. Så ville jeg ha bedt om et møte med pedlederen, der du sier noe av det samme. At du ble veldig satt ut av å treffe henne der. Deretter ville jeg ha tatt opp dine bekymringer rundt taushetsplikt. Forhåpentligvis er hun profesjonell, slik at det vil vise seg at det ikke er et problem. Siden barnet bare har et år igjen i barnehagen, hadde jeg ikke tatt barnet ut grunnet dette. Jeg hadde heller ikke gjort noe sak med pedlederen. Kanskje er hun en stor berikelse i din eks sitt liv, og faktisk er med på å gjøre barnets liv mye bedre hos far? Jeg har fått vite pm de to foregående forholdene også via barna, så det var ikke noen overraskelse egentlig. Ikke et stort problem heller kanskje. Men jeg ble så paff. Vurderer å be om et møte med både pedleder og styrer sammen etter ferien og etter pedleders første uke på jobb. Da har hun ei uke på seg til å fortelle sin sjef om dette. Der vil jeg ta opp bekymringen min. Men jeg tror noe har lekket allerede. Jeg tror absolutt hun vil være bra for både far og barna, men far har en tendens til å ha kortvarige forhold. Det kan jo være at det holder denne gangen da. Jeg må bare forsikres om at hun ikke bryter taushetsplikten. Det er sikkert ikke lett for henne heller. Å vite så mye og ikke kunne si det. Vurdere hva som er til hjelp og hva som er motsatt. Anonymkode: aa398...bce
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #34 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan ER egentlig retningslinjene for taushetsplikt, når både du og far har foreldreansvar? Jeg er lærer selv, og i utgangspunktet skal begge foreldre ha tilgang til samme informasjon. Noen ganger sier mor «jeg ønsker ikke at far skal vite...», og da sier jeg selvsagt ikke noe hvis jeg ikke må - men det er fundert i yrkesetikk, ikke i taushetsplikt 🤨 Anonymkode: 22d41...03e Her har jeg foreldreansvaret alene. Far får likevel informasjon fra både barnehage og skole om ting som foreldremøter, dugnader, 17. mai feiring, avslutninger og oppfølgingssamtaler. Men han trenger ikke å vite feks at barnehagen sendte en bekymringsmelding på han i samarbeid med meg, og at de Jar jobbet sammen med meg bak hans rygg om enkelte ting. Anonymkode: aa398...bce
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #35 Skrevet 5. august 2020 Dette bør være oppsigelsen grunn. Det er en grense på hvor en finner en partner. Vet om ett tilfelle som er like der fikk ped leder sparken. Anonymkode: 572a2...18d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #36 Skrevet 5. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette bør være oppsigelsen grunn. Det er en grense på hvor en finner en partner. Vet om ett tilfelle som er like der fikk ped leder sparken. Anonymkode: 572a2...18d Det er ikke egentlig oppsigelsesgrunn. Men ja, det bør være regler for slikt Anonymkode: aa398...bce
Sommerkroppen 2029 Skrevet 5. august 2020 #37 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo så enkelt er det faktisk! Sier hun noe som du har i fortrolighet så kan du selvsagt klage på henne,for det er nok oppsigelsegrunn. Men så lenge hun ikke gjør noe galt så må du ta deg kraftig sammen å legge sjalusien til side! Anonymkode: 8d21f...460 Hi vet jo ikke hva denne dama sier til eksen. Jeg skjønner godt at hi er forbanna og usikker. Dette har ingenting med sjalusi å gjøre.
Iiiiik Skrevet 5. august 2020 #38 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette bør være oppsigelsen grunn. Det er en grense på hvor en finner en partner. Vet om ett tilfelle som er like der fikk ped leder sparken. Anonymkode: 572a2...18d Og i vår barnehage ble en far til slutt gift med pedleder. Han ble enkemann da barnet var lite (1 år) og pedleder var viktig for både ham og barnet. Det ene ledet til det andre, og før barnet begynte på skolen var de gift. Ingen andre reaksjoner enn jubel og bryllupsgave fra styrer og resten av barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #39 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Iiiiik skrev: Og i vår barnehage ble en far til slutt gift med pedleder. Han ble enkemann da barnet var lite (1 år) og pedleder var viktig for både ham og barnet. Det ene ledet til det andre, og før barnet begynte på skolen var de gift. Ingen andre reaksjoner enn jubel og bryllupsgave fra styrer og resten av barnehagen. Men ting er faktisk litt annerledes når mor fremdeles lever og de er skilt. Da blir ikke barnehagen en nøytral plass for barnet lenger. Anonymkode: 64a3e...791
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #40 Skrevet 7. august 2020 On 8/5/2020 at 5:48 PM, Anonym bruker said: For snart to mnd siden fortalte barnas far at han hadde gjort det slutt med kjæresten han handle fordi hun ikke ville flytte sammen med han. Det var vill jubel hos mine barn fordi de ikke kunne fordra henne. Det kunne ikke jeg heller, men det er en lang historie. Denne uken er barna hos far, men far spurte meg om jeg kunne levere noe etter klokken 20 i kveld fordi de ikke var hjemme før da. Jeg tenkte det var like greit å bare levere det på vei hjem fra jobb, så jeg slapp den ekstra turen. Kunne bare henge det på døra. Da jeg kom var de hjemme. Og der fant jeg mine to barn, to barn til og en pedleder i barnehagen til et av barna. Barna presenterte henne som kjæresten til pappa, de begge sa «neeeei! Vi er bare venner!» ene barnet mitt svarte kjapt «voksne som er kjærester sover i samme seng!» altså ble det hele avslørt. Jeg sa bare kjapt at jeg håpet de satt forholdet på vent et år slik at hun ikke mister jobben sin og dro Bør jeg melde dette fra til barnehagen? De har vel ikke lov til å innlede forhold med foreldre i barnehagen? Hun er i tillegg eneste pedleder i barnehagen så jeg Ønsker ikke å forholde meg til henne på den samme måten lenger. Hun vet jo en masse om hvor vanskelig ting var med far da vi gikk fra hverandre også. Han hentet de ikke de fagene han skulle osv. What to do? Anonymkode: aa398...bce du må rett og slett slutte og være bitter, han har gått videre og det samme bør du Anonymkode: 68dd9...611
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #41 Skrevet 7. august 2020 Skjønner at du reagerer jeg. Og det av flere grunner. Det å bare introdusere en ny "elsker" for barna. Noe annet om de hadde vært sammen en god stund. Og det at hun har vært en støtte for deg i en vanskelig situasjon med han. Hadde selv følt meg sveket i en sånn situasjon. Og en merkelig oppførsel av henne, om han ikke er ekstremt manipulerende og veldig "sjarmerende". Da er hun bare naiv. Anonymkode: 2476d...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå