Gå til innhold

Fars nye dame. Det er ikke greit for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart to mnd siden fortalte barnas far at han hadde gjort det slutt med kjæresten han handle fordi hun ikke ville flytte sammen med han. Det var vill jubel hos mine barn fordi de ikke kunne fordra henne. Det kunne ikke jeg heller, men det er en lang historie. 

Denne uken er barna hos far, men far spurte meg om jeg kunne levere noe etter klokken 20 i kveld fordi de ikke var hjemme før da. Jeg tenkte det var like greit å bare levere det på vei hjem fra jobb, så jeg slapp den ekstra turen. Kunne bare henge det på døra. Da jeg kom var de hjemme. Og der fant jeg mine to barn, to barn til og en pedleder i barnehagen til et av barna. Barna presenterte henne som kjæresten til pappa, de begge sa «neeeei! Vi er bare venner!» ene barnet mitt svarte kjapt «voksne som er kjærester sover i samme seng!» altså ble det hele avslørt. Jeg sa bare kjapt at jeg håpet de satt forholdet på vent et år slik at hun ikke mister jobben sin og dro

Bør jeg melde dette fra til barnehagen? De har vel ikke lov til å innlede forhold med foreldre i barnehagen? Hun er i tillegg eneste pedleder i barnehagen så jeg Ønsker ikke å forholde meg til henne på den samme måten lenger. Hun vet jo en masse om hvor vanskelig ting var med far da vi gikk fra hverandre også. Han hentet de ikke de fagene han skulle osv. 
What to do?

Anonymkode: aa398...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke noe med hvem han er sammen med. 

Ja, det er umodent og teit å introdusere nye ligg for barna omtrent før man har fått på buksa igjen. Men det er ikke forbudt å være umoden og teit. Det er også uprofesjonelt å ha et forhold til noen som har barn i barnehagen man jobber, men slett ikke ulovlig. 

Anonymkode: 5d68b...08b

Skrevet

Skjønner at det er kjipt for deg men de gjør virkelig ingenting ulovlig. Den kommentaren din om å sette forholdet på vent har nå satt standarden for samarbeidet fremover. Du fremstår sjalu og bitter og har ingenting med å blande deg opp i hvem din eks er sammen med, så lenge barna dine ikke tar skade, noe de åpenbart ikke gjør.

Anonymkode: 946f0...c83

Skrevet

Det blir veldig vanskelig å ha tillit til en person som daglig kan fortelle alt jeg snakker om videre til barnas far. Det var et rent helvete etter bruddet. Jeg snakket da mye med denne dama om alt som var vanskelig for barnet. Hun meldte far til barnevernet slik at han fikk foreldreveiledning via dem. Det var masse styr, og hun og jeg hadde jevnlige samtaler. Det har ikke noe med bitter å gjøre. Men hun vet jo en masse om meg og mine problemer ifht far. Nå aner jeg ikke hva hun har fortalt og ikke til han.

Skrevet

Uhyre uprofesjonelt av pedlederen, hun må være klinkende krystallklar på taushetsplikten sin. Jeg hadde bedt om et møte for å få klargjort litt.

Anonymkode: f87e3...ab0

Skrevet

Skjønner at det er kjipt, men ulovlig er det ikke 

Anonymkode: 11f8d...6da

Skrevet

Pedlederen må jo ha ekstremt merkelig smak i menn om hun vil ha ham etter det hun har fått vite om han.

Anonymkode: d9c52...aba

Skrevet

Bytt barnehage! 

Anonymkode: 0a5c7...a24

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pedlederen må jo ha ekstremt merkelig smak i menn om hun vil ha ham etter det hun har fått vite om han.

Anonymkode: d9c52...aba

Han har skjerpet seg en del, men det er fortsatt noen problemer

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytt barnehage! 

Har oppsigelsestid på 3 mnd, men jeg vurderer det. Skal snakke med styrer i barnehagen i morgen

Skrevet

Du kan ringe leder for barnehager i kommunen og legge det frem der. Jeg tenker det IKKE er greit at hun blir sammen med en forelder fra barnehagen. Kan hende kommunen vil tenke likt

Og selv uten trøbbelet deres ved bruddet, så er det uprofesjonelt at stemor er per.leder til barna

Anonymkode: c51ef...709

Skrevet

Synes dette er ekstremt uproft av ped.leder. Er det virkelig lov å innlede ett forhold til en forelder mens barnet hans/hennes går i barnehagen ? Kan en lærer innlede ett forhold til en av foreldrene i barnas klasse ? 

Anonymkode: 5e9a9...cbd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes dette er ekstremt uproft av ped.leder. Er det virkelig lov å innlede ett forhold til en forelder mens barnet hans/hennes går i barnehagen ? Kan en lærer innlede ett forhold til en av foreldrene i barnas klasse ? 

Ja, det er ingen lov mot det. En lærer kan bli sammen med en forelder også... 

Har aldri hørt om det da, men vet om to foreldre som ble sammen. Ble rart det også, de flyttet jo sammen etterhvert og to av elevene i samme klasse ble stesøsken. Ikke veldig gode venner, den ene med mange venner og den andre litt ensom og med flere diagnoser. Ble veldig ugreit for de begge å bo sammen. 

Anonymkode: 11f8d...6da

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytt barnehage! 

Samtidig skal jo ikke barn måtte rives ut av noe trygt og godt, fordi mor misliker forholdet. Er det noen som bør bytte avdeling er det far sin nye kjæreste. Kjæresten bør be om overflytting til en annen avdeling og barna bør beholde sin faste, gode hverdag med barnehagen, de (andre voksne) og venner. Hvis ikke kjæresten forstår det selv ville jeg luftet dette for sjefen i barnehagen på en fin måte. «Slik ting er nå har Trude og barnas far innledet ett forhold. Jeg håper du forstår at jeg for barnas del og sammarbeidet med barnehagen, ønsker å få Trude overflyttet til en annen avdeling. Jeg syntes det blir uprofesjonelt å skulle forholde meg til barnas stemor hvis det er problemer jeg mener barnehagen bør vite om». Enkelt og greit.

uprofesjonelt av henne, men absolutt lovlig. Du kan ikke nekte de ett forhold selv om du misliker det. Derimot veldig uklokt av far å presentere en ny kjæreste så raskt selv om barna kjenner henne.

Anonymkode: 139f3...a58

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan innlede ett forhold til foreldre ja, men ikke elever (uansett alder).

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig skal jo ikke barn måtte rives ut av noe trygt og godt, fordi mor misliker forholdet. Er det noen som bør bytte avdeling er det far sin nye kjæreste. Kjæresten bør be om overflytting til en annen avdeling og barna bør beholde sin faste, gode hverdag med barnehagen, de (andre voksne) og venner. Hvis ikke kjæresten forstår det selv ville jeg luftet dette for sjefen i barnehagen på en fin måte. «Slik ting er nå har Trude og barnas far innledet ett forhold. Jeg håper du forstår at jeg for barnas del og sammarbeidet med barnehagen, ønsker å få Trude overflyttet til en annen avdeling. Jeg syntes det blir uprofesjonelt å skulle forholde meg til barnas stemor hvis det er problemer jeg mener barnehagen bør vite om». Enkelt og greit.

uprofesjonelt av henne, men absolutt lovlig. Du kan ikke nekte de ett forhold selv om du misliker det. Derimot veldig uklokt av far å presentere en ny kjæreste så raskt selv om barna kjenner henne.

Men hvis barnehagen bare har en avdeling da?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får mor bli voksen å slutte med sutringen å ta seg kraftig sammen!

Anonymkode: 8d21f...460

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da får mor bli voksen å slutte med sutringen å ta seg kraftig sammen!

Jeg bryr meg ikke så mye om hvem han er sammen med. Det er alt det hun vet og vi har snakket om, som hun kan snakke med han om som er problemet. Dette er ikke en sånn sak hvor man bare sier «Get over it» det er mer komplisert enn som så

Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye om hvem han er sammen med. Det er alt det hun vet og vi har snakket om, som hun kan snakke med han om som er problemet. Dette er ikke en sånn sak hvor man bare sier «Get over it» det er mer komplisert enn som så

Jo så enkelt er det faktisk! Sier hun noe som du har i fortrolighet så kan du selvsagt klage på henne,for det er nok oppsigelsegrunn. Men så lenge hun ikke gjør noe galt så må du ta deg kraftig sammen å legge sjalusien til side!

Skrevet

Jo så enkelt er det faktisk! Sier hun noe som du har i fortrolighet så kan du selvsagt klage på henne,for det er nok oppsigelsegrunn. Men så lenge hun ikke gjør noe galt så må du ta deg kraftig sammen å legge sjalusien til side!

Jeg aner jo ikke om hun sier noe til han eller ikke. Dette handler ikke om sjalusi. Jeg er ikke sjalu på noe. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har barnehagen kun en avdeling, eller er du bestemt på at du ikke vil se trynet hennes overhode?

For alt du vet finner far en ny pedagog i den nye barnehagen om du velger å flytte barna. Skal du bytte barnehage igjen da? Hva med skole, tenk om han innleder ett forhold til lærinna til barna, flytter du og bytter skole? Jeg skjønner at du er misfornøyd med hele situasjonen . Poenget er at dette gjelder DINE følelser, ikke barna. De liker sikkert dama selv om de er for små til å forstå at far tenker mer med pikken enn hodet. Jeg ville fortalt far hvor lite gjennomtenkt det er ig hva jeg hadde følt om at han presenterer en ny dame for barna etter så knapp tid. Likevel ser jeg ikke at det å flytte barna vekk er en god løsning.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har barnehagen kun en avdeling, eller er du bestemt på at du ikke vil se trynet hennes overhode?

For alt du vet finner far en ny pedagog i den nye barnehagen om du velger å flytte barna. Skal du bytte barnehage igjen da? Hva med skole, tenk om han innleder ett forhold til lærinna til barna, flytter du og bytter skole? Jeg skjønner at du er misfornøyd med hele situasjonen . Poenget er at dette gjelder DINE følelser, ikke barna. De liker sikkert dama selv om de er for små til å forstå at far tenker mer med pikken enn hodet. Jeg ville fortalt far hvor lite gjennomtenkt det er ig hva jeg hadde følt om at han presenterer en ny dame for barna etter så knapp tid. Likevel ser jeg ikke at det å flytte barna vekk er en god løsning.

Det er en avdeling. Altså en liten barnehage. En pedagog, en styrer og 3/4 assistenter. 
Det handler litt om barnet også. Hva hvis det blir slutt, og han likevel møter eksstemor hver dag? Far nekter å hente han fordi han rotet det til. Eller om de kommer på kant med hverandre? Barn og stemor altså? Om den nye kjæresten utleverer meg til far på en måte som ødelegger det samarbeidet vi endelig har fått? 

Skrevet

Jeg skal ta med at jeg aldri har mislikt henne. Jeg misliker henne ikke nå heller. Men det er ikke så mange ukene siden vi snakket sammen om noen problemer med far, hvor hun tok opp et problem med han og vi to løste det slik at hun skulle snakke med far om det, så slapp jeg. Lurer på hvordan det møtet utviklet seg😂 

Jeg er veldig blandet i dette. For det første har far funnet en dame som er en veldig bra dame. Det er fint. Og samtidig er jeg litt redd for hva de to snakker om privat. For nå er hun involvert på en helt annen måte.

Skrevet
12 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er en avdeling. Altså en liten barnehage. En pedagog, en styrer og 3/4 assistenter. 
Det handler litt om barnet også. Hva hvis det blir slutt, og han likevel møter eksstemor hver dag? Far nekter å hente han fordi han rotet det til. Eller om de kommer på kant med hverandre? Barn og stemor altså? Om den nye kjæresten utleverer meg til far på en måte som ødelegger det samarbeidet vi endelig har fått? 

Hvorfor lage problemer ut av noe som ikke nødvendigvis behøver å bli et problem? Det er ikke din jobb å sørge for at eksmannen din ikke roter det til for seg selv.

Skrevet
10 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg er veldig blandet i dette. For det første har far funnet en dame som er en veldig bra dame. Det er fint. Og samtidig er jeg litt redd for hva de to snakker om privat. For nå er hun involvert på en helt annen måte.

Har du grunnlag til å tro at hun har brutt taushetsplikten sin, da? I så fall får du jo bare si ifra til styrer. Dersom det ikke er slik, lurer jeg på hva du tenker at styrer skal gjøre dersom du kun skal melde på grunnlag av din bekymring for at hun kanskje kan finne på å bryte taushetsplikten sin, til tross for at du ikke har opplevd noe som skulle tilsi at hun vil gjøre nettopp det?

Skrevet

Jeg skal ta med at jeg aldri har mislikt henne. Jeg misliker henne ikke nå heller. Men det er ikke så mange ukene siden vi snakket sammen om noen problemer med far, hvor hun tok opp et problem med han og vi to løste det slik at hun skulle snakke med far om det, så slapp jeg. Lurer på hvordan det møtet utviklet seg😂 

Først av alt er jo dette veldig spesielt, at pedleder blir sammen med en far på den måten. Gjort er gjort, og da må en gjøre det beste ut av det. 

Jeg ville ha ringt far, og sagt at du hadde foretrukket å fått vite direkte av han at de var sammen. Å få vite det på den måten, er ikke greit. 

Så ville jeg ha bedt om et møte med pedlederen, der du sier noe av det samme. At du ble veldig satt ut av å treffe henne der. Deretter ville jeg ha tatt opp dine bekymringer rundt taushetsplikt. Forhåpentligvis er hun profesjonell, slik at det vil vise seg at det ikke er et problem. 

Siden barnet bare har et år igjen i barnehagen, hadde jeg ikke tatt barnet ut grunnet dette. Jeg hadde heller ikke gjort noe sak med pedlederen. Kanskje er hun en stor berikelse i din eks sitt liv, og faktisk er med på å gjøre barnets liv mye bedre hos far?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...