Gå til innhold

Er der greit å dra en tur til Ikea nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette med korona lenger. Det var så lett da det var forbud mot alt mulig, da gjorde vi bare som vi fikk beskjed om.

Nå når folk reiser hit og dit, og det er ok å dra på arrangementer, butikker osv, kjenner jeg at jeg ikke lenger vet hva som er greit. Vi kjører forbi Ikea om noen dager og jeg har flere ting jeg skulle ha kjøpt. Har med meg mann og 2 (litt store) barn i bilen, og de vil også være med inn. Er det innafor å dra med seg hele familie inn på Ikea nå? Eller bare meg? Vi vasker og spriter selvfølgelig hendene og holder avstand til andre, men hva tenker dere? 

De gangene vi er andre steder enn hjemme ser jeg at flertallet ikke bryr seg lenger, det gjelder for så vidt også familie og venner.. Det er jo med på å tale mot at vi drar innom, i og med at det ikke er så lett å holde avstand når ikke alle bryr seg om dette lenger..

Og hvordan gjør dere det med venner av barna som kommer hjem fra div fornøyelsesparker og kjøpesenter rundt om i landet og vil komme direkte på besøk? Vi oppsøker ikke noe av dette i sommer, men blir likevel litt utsatt for smitte føler jeg, da ingen rundt oss bryr seg/viser hensyn. I går kom mannens bror og hele hans familie på besøk til oss uanmeldt, 3 dager etter at de kom hjem fra badeland og fornøyelsespark. De er ikke spesielt opptatt av hygiene/avstand, så jeg kjenner på at dette ikke er greit. Men hva sier man når folk bare kommer på besøk uten å si fra? Får ikke til å jage folk hjem igjen heller.. Lurer på om jeg er litt for hysterisk?

Anonymkode: e5ba4...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er forskjell på å dra innom IKEA/kjøpesenter for å handle spesifikke ting og å dra bare for å se/slå ihjel tid el.
Vi må ut og handle innimellom og butikkene/næringslivet trenger at vi bruker penger. Det beste er vel å begrense antall besøk på slike steder og heller handle mer når man først er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint, men vær klar over at dere kan måtte stå lenge ute og vente for å komme inn. De har grenser for hvor mange de slipper inn.

Anonymkode: 65308...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint. Ikke bry deg om alle disse kronikkene i VG og Dagbladet der forfatterens gjør alt for å få oss til å føle div. skam. 

Anonymkode: 9ed0f...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på Ikea med barna nettopp, og vi spritet hendene og holdt avstand. Null problem! Det er lite smitte rundt omkring nå, så bruk sunn fornuft og kos dere.

Anonymkode: c46b6...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går sikkert fint, men vær klar over at dere kan måtte stå lenge ute og vente for å komme inn. De har grenser for hvor mange de slipper inn.

Anonymkode: 65308...d1e

Eh...Nei.

Anonymkode: 39aa9...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh...Nei.

Anonymkode: 39aa9...c11

Eh, jo. Pusser opp og har flyttet nå nettopp og på Slependen har jeg to-tre ganger opplevd å måtte stå i kø for å komme inn, men to-tre ganger har jeg ikke opplevd det, alikevel står det en vekter der og passer på :)

Anonymkode: 1b919...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. Pusser opp og har flyttet nå nettopp og på Slependen har jeg to-tre ganger opplevd å måtte stå i kø for å komme inn, men to-tre ganger har jeg ikke opplevd det, alikevel står det en vekter der og passer på :)

Anonymkode: 1b919...4ef

Har vært flere ganger på IKEA. Kanskje 6-7 ganger på Furuset og én gang på Slependen. Har ikke stått i kø en eneste gang. Vært der til alle døgnets tider. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på IKEA to ganger i spesifikke ærender i det siste. Ikea tar smittevern veldig alvorlig, det er spritdispensere overalt, påminnelser om avstand over høyttaler, forbud mot å prøveligge senger og ny køordning i kafeteriaen, for å nevne noe. De tørker også bordene i kafeen  kontinuerlig.

Så om Ola Dunk klarer å gjøre sin del av jobben, dvs holde avstand og faktisk bruke spritdispenserne, samt holde seg hjemme om de har symptomer, vil jeg si det føltes trygt å være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært flere ganger på IKEA. Kanskje 6-7 ganger på Furuset og én gang på Slependen. Har ikke stått i kø en eneste gang. Vært der til alle døgnets tider. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Vi var innom Ikea på slependen og snudde fordi folk sto i kø og vektere som sto å passet på. Dette er et par uker siden i 15 tiden på ettermiddagen.En venn av oss jobber på Ikea Slependen og bekrefter at det til tider er kø og at de har begrensning på anntall. Klart ikke kø hele tia, men fellesferien var verst. Da kom folk milevis unna for å handle på Ikea 😅 
 

Var på Ikea forrige uke og da var det ingen kø, men det sto en vekter utenfor tilfelle storinnrykk. 

Anonymkode: e2c65...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har vært flere ganger på IKEA. Kanskje 6-7 ganger på Furuset og én gang på Slependen. Har ikke stått i kø en eneste gang. Vært der til alle døgnets tider. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Jammen da så, siden du ikke har opplevd det selv, sånn helt personlig, så MÅ jo du ha rett! Da går det IKKE an at det kan være at de har måtte stenge på andre tidspunkt når du ikke har vært der  skjønner godt at du føler behovet da for å understreke at du selvfølgelig må ha rett, du har jo tross alt litt erfaring...

Anonymkode: 0d3d2...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jammen da så, siden du ikke har opplevd det selv, sånn helt personlig, så MÅ jo du ha rett! Da går det IKKE an at det kan være at de har måtte stenge på andre tidspunkt når du ikke har vært der  skjønner godt at du føler behovet da for å understreke at du selvfølgelig må ha rett, du har jo tross alt litt erfaring...

Anonymkode: 0d3d2...72b

Snakk om å være aggressiv. Jeg deler min erfaring, som et supplement til andres erfaringer. Hevder ikke at det ikke forekommer at folk står i kø. Det er du som dikter opp en hel del jeg ikke har skrevet. Ro deg nå ned. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å være aggressiv. Jeg deler min erfaring, som et supplement til andres erfaringer. Hevder ikke at det ikke forekommer at folk står i kø. Det er du som dikter opp en hel del jeg ikke har skrevet. Ro deg nå ned. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Jeg er ikke aggressiv, bare sarkastisk. Du svarer på et tilsvar til den anonyme som skrev "Eh.. Nei." som en benekting til at IKEA faktisk har begrensninger på antallet de slipper inn. Da faller din etfaringsdeling litt igjennom fordi det ikke var poenget i det hele tatt. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vært flere ganger på IKEA. Kanskje 6-7 ganger på Furuset og én gang på Slependen. Har ikke stått i kø en eneste gang. Vært der til alle døgnets tider. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Selvfølgelig holder det kontroll på antall mennesker inne i senteret. De har jo sine retningslinjer. Det var kø med vekter som slapp inn fortløpende siste jeg var der. 

Anonymkode: 751e1...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke aggressiv, bare sarkastisk. Du svarer på et tilsvar til den anonyme som skrev "Eh.. Nei." som en benekting til at IKEA faktisk har begrensninger på antallet de slipper inn. Da faller din etfaringsdeling litt igjennom fordi det ikke var poenget i det hele tatt. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Det er din fortolkning, det er ikke min feil at du dikter opp mer enn det som står. Min erfaringsdeling er da like relevant som andres. 🙄

Anonymkode: 1f881...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er din fortolkning, det er ikke min feil at du dikter opp mer enn det som står. Min erfaringsdeling er da like relevant som andres. 🙄

Anonymkode: 1f881...d0e

Nei, ikke når det spesifikt ble diskutert om IKEA begrenser antall personer og om dette da skaper kø. Den ene anynome mente at slik var det ikke, basta, og den neste svarer med at jo, slik er det faktisk. Da er din erfaring om at det ikke var kø akkurat da du var der, fullstendig irrelevant i den sammenhengen. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke når det spesifikt ble diskutert om IKEA begrenser antall personer og om dette da skaper kø. Den ene anynome mente at slik var det ikke, basta, og den neste svarer med at jo, slik er det faktisk. Da er din erfaring om at det ikke var kø akkurat da du var der, fullstendig irrelevant i den sammenhengen. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Du får bare mene det. Jeg er uenig. Jeg deler min erfaring, uten å si et eneste ord om at jeg er uenig. At du har dårlig lesekompetanse får du ta på egen kappe. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får bare mene det. Jeg er uenig. Jeg deler min erfaring, uten å si et eneste ord om at jeg er uenig. At du har dårlig lesekompetanse får du ta på egen kappe. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Jeg har utmerket lesekompetanse, og din innblanding var fortsatt helt irrelevant i den aktuelle diskusjonen. Det blir som om noen diskuterte om en bestemt butikk var søndagsåpen eller ei, og du kom og fortalte at du hadde vært på den aktuelle butikken både tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Fint det, men helt irrelevant for det som ble diskutert. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har utmerket lesekompetanse, og din innblanding var fortsatt helt irrelevant i den aktuelle diskusjonen. Det blir som om noen diskuterte om en bestemt butikk var søndagsåpen eller ei, og du kom og fortalte at du hadde vært på den aktuelle butikken både tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Fint det, men helt irrelevant for det som ble diskutert. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Det har du tydeligvis ikke. Viser seg at du har sviktende logiske evner også. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du tydeligvis ikke. Viser seg at du har sviktende logiske evner også. 

Anonymkode: 1f881...d0e

På ingen måte. I stedet sier det mer om deg at du både viser en manglende forståelse for din egen rolle i en spesifikk diskusjon, og i tillegg må ty til hersketeknikker fordi du slipper opp for argumenter. 

Anonymkode: 0d3d2...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo. Pusser opp og har flyttet nå nettopp og på Slependen har jeg to-tre ganger opplevd å måtte stå i kø for å komme inn, men to-tre ganger har jeg ikke opplevd det, alikevel står det en vekter der og passer på :)

Anonymkode: 1b919...4ef

Stemmer dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får bare mene det. Jeg er uenig. Jeg deler min erfaring, uten å si et eneste ord om at jeg er uenig. At du har dårlig lesekompetanse får du ta på egen kappe. 

Anonymkode: 1f881...d0e

Vært der to ganger siste ukene, var lang kø begge gangene pga det kun slippes inn et C antall mennesker samtidig 

Anonymkode: 392a2...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...