Gå til innhold

Når jeg er alene så rydder/vasker jeg huset, når mannen er alene spiller han eller ser på Netflix


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det bare her i huset eller flere som kjenner seg igjen? Det hender jo at jeg og barna skal ut på noe mens han er hjemme alene, men i disse timene (eller dagene!) løfter han sjeldent en finger for å gjøre noe i huset. Kanskje hvis jeg sier klart fra på forhånd så drar han frem støvsugeren eller rydder ut av oppvaskmaskinen (om jeg setter den på først før jeg drar). Hvis jeg en veldig sjelden gang er hjemme alene noen timer, så er det første jeg gjør å bruke tiden på å rydde/vaske i huset og SÅ slappe av etter det. Synes det er helt naturlig og merker jeg bli irritert. Orker ikke å fortelle det til han mer, så må få ut frustrasjonen ved å skrive det her......

Anonymkode: 610b6...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Skjønner fristelsen for har den jeg også, men synes det er egoistisk når man har tid til begge deler og er alene. 

Anonymkode: 610b6...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han velger for seg og du velger for deg. 

Hvis ikke du tar huset når du sr alene så må dere vel ta det sammen senere? 

 

Anonymkode: 43e25...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal man kaste bort aleinetid i huset på idiotoppgaver?

Anonymkode: b3dd1...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foreslår at dere rydder og vasker sammen på faste dager. Det er deilig å slappe av når man er hjemme alene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omvendt 🙊 Eller, vi tar begge i et tak hvis det trengs, men han er mye flinkere på det jevne renholdet enn skippertak-meg. 

Anonymkode: 65214...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som mannen din stort sett! Vi har uansett vår faste fordeling av husarbeid ol. og har stort sett faste dager vi gjør ting på uansett, då om jeg har støvsugedag på en fredag og er alene på en tirsdag, så slapper jeg av med en bok, serie, går tur el. Er jeg alene på en fredag, så støvsuger jeg, fordi det var uansett planen den dagen.

Anonymkode: 3ee85...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heier på mannen, er jeg hjemme alene så er det Netflix på sofaen

Anonymkode: 16f66...adf

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal man kaste bort aleinetid i huset på idiotoppgaver?

Anonymkode: b3dd1...3e3

 

47 minutter siden, hysterika skrev:

Jeg foreslår at dere rydder og vasker sammen på faste dager. Det er deilig å slappe av når man er hjemme alene. 

 

 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det omvendt 🙊 Eller, vi tar begge i et tak hvis det trengs, men han er mye flinkere på det jevne renholdet enn skippertak-meg. 

Anonymkode: 65214...a10

 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er det omvendt. Jeg kaster ikke bort alenetid på husarbeid!

Anonymkode: c0280...c88

Enig med alle disse. Alenetid er hellig. Da slapper jeg av og ser ting som mannen ikke gidder å se og som barna ikke skal se. Skjer ikke st jeg gjør husarbeid da, og jeg krever det ikke av mannen heller. 

Anonymkode: 5e74f...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en stor familie. Skal ting gå rundt må vi faktisk alle gjøre må-ting før vil-ting, hvis ikke hoper det seg opp. Hvis alle gjør må-ting først, får alle plenty med egentid og avslapning. Sluntrer noen unna er vi flere som må bruke egentid på husarbeid. Det er aldri greit.

Anonymkode: 28064...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til reiser mannen min og barna på besøk til moren hans i helga. 

Da er det rødvin, take away, sjokkis, Netflix og sofaliv fredagskveld, sove lenge, sose litt rundt, mer sofaliv, rødvin, sjokkis, Netflix osv lørdagskveld, så kommer søndag, og da blir det styrtryddding, vasking og middagen klar til de kommer hjem.  

Deilig! Tenker av og til at jeg bør benytte de helgene til å være sosial, men det er så utrolig deilig å bare være for seg selv og ikke gjøre noe. 

Jeg synes du skal gjøre som mannen, og så kan dere heller rydde og vaske sammen. Alenetid er hellig, ikke sløs den bort på nyttig arbeid!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre sier her, jeg heier på mannen din, og gjør akkurat det samme. Jeg kaster da ikke bort nydelig, fantastisk alenetid på å rydde og vaske.

Anonymkode: 8f110...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg bruker alenetid på husarbeid, er når jeg ber mannen gå ut med barna, slik at jeg kan gjøre det i fred. 

Ellers bruker jeg alenetid på strikking, Netflix eller spilling. 

Anonymkode: fcf09...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløser da virkelig ikke bort alenetid hjemme på å rydde og vaske 😱

Så tommel opp til mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker da ikke barnefri tid på å vaske hus. Det kan jeg gjøre når som helst. Når jeg først er alene og barnefri slapper jeg av og driver med hobbyer eller bare slapper av foran TVen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til mann- og dameverden. Sånn er det visst både blant unge og eldre par: konemor «eier» skiten, rotet og støvet. Far har ikke noe med det å gjøre hvis ikke han blir bedt om å «hjelpe til». Med konemors eiendom: den skiten alle i hjemmet produserer...

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg en sjelden gang barnefri så gjør alt annet enn husarbeid! Da blir det å gå en tur alene eller bare kose meg med en god film hjemme. Å jeg er dame.

Anonymkode: 8041f...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kasta bort alenetid på husarbeid! Både fordi alenetid er luksus, og fordi barna trenger å vite hva et hus krever. Husarbeid gjøres med barna tilstede.

Anonymkode: 79676...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det bare her i huset eller flere som kjenner seg igjen? Det hender jo at jeg og barna skal ut på noe mens han er hjemme alene, men i disse timene (eller dagene!) løfter han sjeldent en finger for å gjøre noe i huset. Kanskje hvis jeg sier klart fra på forhånd så drar han frem støvsugeren eller rydder ut av oppvaskmaskinen (om jeg setter den på først før jeg drar). Hvis jeg en veldig sjelden gang er hjemme alene noen timer, så er det første jeg gjør å bruke tiden på å rydde/vaske i huset og SÅ slappe av etter det. Synes det er helt naturlig og merker jeg bli irritert. Orker ikke å fortelle det til han mer, så må få ut frustrasjonen ved å skrive det her......

Anonymkode: 610b6...04c

Ja, og? Snekrer du, klipper plenen, skifter dekk, skuffer snø, maler, fikser du ting uten at noen ber deg om det? 

Anonymkode: a5efc...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og? Snekrer du, klipper plenen, skifter dekk, skuffer snø, maler, fikser du ting uten at noen ber deg om det? 

Anonymkode: a5efc...51c

Jeg er ikke HI, men svarer likevel. 

Oppgavene du lister opp er ting som sjelden/aldri må gjøres.  Jeg skifter for eksempel dekk to ganger i året (er det noen som skifter oftere?).  Jeg klipper aldri plenen fordi jeg ikke har plen.  Jeg bor i et område der jeg sjelden trenger å måke snø.  Huset må beises, men når det er gjort holder det i mange år.  Jeg maler inne i forbindelse med oppussing, men det gjør jeg heller ikke hver dag.  Det dukker av og til opp småreparasjoner som må gjøres, men jeg åpner ikke opp verktøyboden min hver dag, ikke en gang hver uke.  

Oppgavene HI nevner er oppgaver som må gjøres til dels flere ganger for dagen.  Oppvaskmaskinen må fylles og tømmes FLERE GANGER FOR DAGEN. Jeg må støvsuge FLERE GANGER I UKEN. Benken på kjøkkenet må tørkes av FLERE GANGER FOR DAGEN.  

De typiske "manneoppgavene" dine bør sammenlignes med tilsvarende "kvinneoppgaver" som gjøres tilsvarende sjelden.  Stryke juleduk, pusse sølvtøy, reparere klær og så videre.  

 

Anonymkode: a88c7...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI, men svarer likevel. 

Oppgavene du lister opp er ting som sjelden/aldri må gjøres.  Jeg skifter for eksempel dekk to ganger i året (er det noen som skifter oftere?).  Jeg klipper aldri plenen fordi jeg ikke har plen.  Jeg bor i et område der jeg sjelden trenger å måke snø.  Huset må beises, men når det er gjort holder det i mange år.  Jeg maler inne i forbindelse med oppussing, men det gjør jeg heller ikke hver dag.  Det dukker av og til opp småreparasjoner som må gjøres, men jeg åpner ikke opp verktøyboden min hver dag, ikke en gang hver uke.  

Oppgavene HI nevner er oppgaver som må gjøres til dels flere ganger for dagen.  Oppvaskmaskinen må fylles og tømmes FLERE GANGER FOR DAGEN. Jeg må støvsuge FLERE GANGER I UKEN. Benken på kjøkkenet må tørkes av FLERE GANGER FOR DAGEN.  

De typiske "manneoppgavene" dine bør sammenlignes med tilsvarende "kvinneoppgaver" som gjøres tilsvarende sjelden.  Stryke juleduk, pusse sølvtøy, reparere klær og så videre.  

 

Anonymkode: a88c7...3f8

Har man hage så må denne stelles like mye som innsiden av et hus. Plen må klippes, busker må trimmes, kanter må lukes osv. Dette må gjøres en gang i uka. På vinteren er det mye snø og det må måkes en til to ganger daglig. Huset må vaskes utvendig hvert år. Ved må hogges, bearbeides og stables. Ganske sikker på at mannen min og jeg bruker like mye tid på våre domener av huset totalt, eller mulig så bruker han mer tid enn meg. 

Kjøp deg robotstøvsuger så sliper du en oppgave i alle fall.. 

Anonymkode: 1d0db...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...