Gå til innhold

Knekkebrød diett - slik går det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det innafor å hive seg med om man har lyst! :) 

Men jeg har lyst å gå ned 13,6 kg, altså fra 78,6 til 65 kg  😀
Startet med knekkebrød dietten på mandag for 2 dager siden og syns det går bra enda. 
Det er heller utfordrende å holde seg helt unna sukker, og i tillegg må spise alle måltidene som jeg brukte å droppe før. Knekkebrød på alle måltider, og middag som fisk/kjøtt/kylling og grønnsaker.  Egentlig veldig overkommelig på papiret 😊

5. August 2020 - 78,6 kg

-A 

Anonymkode: 78706...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legge til at jeg også trener 3 ganger i uka! :)

hi

Skrevet

11. august  - 77,5 kg

Begynt på jobb etter ferie igjen, så da er det enklere å holde aktiviteten oppe samt å faktisk klare å spise "alle" disse måltidene 😅

hi

Skrevet

Jeg gikk bare ned 4 kg på tre uker. Gikk på den før GastricBypass.

Anonymkode: a9f7c...e7c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk bare ned 4 kg på tre uker. Gikk på den før GastricBypass.

Men 1 kg i uka er jo helt innafor det 😀
Jeg må nok trappe litt opp for å klare 2 kg i uka. Stresser meg ikke ihjel, bare det går nedover :)

hi

Skrevet
På 11.8.2020 den 21.36, Anonym bruker skrev:

Jeg må nok trappe litt opp for å klare 2 kg i uka. Stresser meg ikke ihjel, bare det går nedover :)

hi

Joda, men jeg trodde jeg skulle gå ned mere. Lykke til 😊

Skrevet

Hvordan ser en dagsmeny ut for deg?Bare knekkebrød istedenfor brød?Middag da?

Anonymkode: 783e6...10b

Skrevet
På 11.8.2020 den 21.36, Anonym bruker skrev:

hi

Moderat karbo fungerte bedre på meg, 8kilo på 4 uker. Med knekkebrødene, så gikk det så seint og jeg gikk nesten ikke ned noe.

Anonymkode: 1f3e2...38e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Moderat karbo fungerte bedre på meg, 8kilo på 4 uker. Med knekkebrødene, så gikk det så seint og jeg gikk nesten ikke ned noe.

Hva spiste du da?

Anonymkode: ad6b1...89c

Skrevet

Følger ikke dietten slavisk, men har gått ned 2 kg på 1.5 uke :)

har valgt en variant som holder over tid, vær litt obs på at de fleste legger på seg mye etter endt diett. Ikke for å være negativ, men for at du skal være litt obs på virkingene av å gå tilbake til tilnærmet normal kost senere. 

Anonymkode: 9033c...46d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva spiste du da?

Anonymkode: ad6b1...89c

Som dietten anbefaler, 2knekkebrød med pålegg 3 ganger dag, men med cøliaki, så ble det 2 glutenfrie knekkebrød og en yoghurt til. Brukte å spise skyr. Frukt og grønt og halv porsjon middag. Ble bare ekstremt oppblåst , hadde evig lavt blodsukker, svimmel, kvalm og skjelven og vekten stod på sitt. 

Byttet til moderat karbo og kiloene raste av, så holder meg til den kuren til målet er nådd. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som dietten anbefaler, 2knekkebrød med pålegg 3 ganger dag, men med cøliaki, så ble det 2 glutenfrie knekkebrød og en yoghurt til. Brukte å spise skyr. Frukt og grønt og halv porsjon middag. Ble bare ekstremt oppblåst , hadde evig lavt blodsukker, svimmel, kvalm og skjelven og vekten stod på sitt. 

Byttet til moderat karbo og kiloene raste av, så holder meg til den kuren til målet er nådd. 

Du vet at lavkarbo ikke er en kur, sant? 

Anonymkode: e0077...a45

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Følger ikke dietten slavisk, men har gått ned 2 kg på 1.5 uke :)

har valgt en variant som holder over tid, vær litt obs på at de fleste legger på seg mye etter endt diett. Ikke for å være negativ, men for at du skal være litt obs på virkingene av å gå tilbake til tilnærmet normal kost senere. 

Anonymkode: 9033c...46d

Det her er jo virkelig noe alle må vite nå; det finnes ingen quick fix.. Med mindre du legger om kostholdet også etter disse diettene så er det jo bare meningsløst! Det er en grunn til at «du» er overvektig i utgangspunktet! Til og med de som opererer seg blir tilslutt feite hvis de går tilbake til samme stil. 

Anonymkode: bc8b1...af8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at lavkarbo ikke er en kur, sant? 

Selvsagt, det er på samme møte som med knekkebrød dietten, idet man spiser noe annet enn knekkebrød og salat, så eser man opp det dobbelte. Og jeg for min del foretrekker å,spise variabelt og noe jeg faktisk liker og vet jeg kan leve med, enn å spise knekkebrød med pålegg yoghurt resten av livet. Du foretrekker tydeligvis knekkebrød dietten, jeg foretrekker moderat karbo som en livsstil, og den får meg ned i vekt, så da er jeg fornøyd. 

Skrevet

Jeg gikk ikke ned noe særlig så jeg mistet motivasjon, men kjenner andre som har gått ned mye.

For 3 år siden veide jeg 78 kg etter 4 svangerskap på rappen. Har "alltid" veid 50 kg, er liten. Jeg bør ligge under 58 kg pga høyde. Hadde fått eplefasong og hadde farlig høyt magemål, men tynne bein. Pga sykdom ble jeg en periode inaktiv. Jeg bestemte meg for lavkarbo. De første 10 ukene i ketose. På de 10 ukene gikk jeg ned 16 kg. Deretter gikk jeg over på moderat lavkarbo og lever på dette ennå. Vekten stabiliserte seg på 53 kg etter ca 6 mnd og der er jeg ennå.

Anonymkode: 00343...d9b

Skrevet
På 13.8.2020 den 18.42, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser en dagsmeny ut for deg?Bare knekkebrød istedenfor brød?Middag da?

Anonymkode: 783e6...10b

Knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds med kokt skinke, agurk osv. 

Til middag blir det mye torsk, sei, ørret, ytrefilet, pepperbiff, kyllingfilet og grønnsaker med blomkålris 😊

Jeg spiser mer nå enn før. Så utfordringa mi har alltid vært å spise nok, og nok måltid. 

Hi 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds med kokt skinke, agurk osv. 

Til middag blir det mye torsk, sei, ørret, ytrefilet, pepperbiff, kyllingfilet og grønnsaker med blomkålris 😊

Jeg spiser mer nå enn før. Så utfordringa mi har alltid vært å spise nok, og nok måltid. 

Hi 

Hvordan kan du være overvektig hvis du sliter med å spise "nok"?

Anonymkode: e33ba...fb2

Skrevet
På 14.8.2020 den 12.07, Anonym bruker skrev:

Selvsagt, det er på samme møte som med knekkebrød dietten, idet man spiser noe annet enn knekkebrød og salat, så eser man opp det dobbelte. Og jeg for min del foretrekker å,spise variabelt og noe jeg faktisk liker og vet jeg kan leve med, enn å spise knekkebrød med pålegg yoghurt resten av livet. Du foretrekker tydeligvis knekkebrød dietten, jeg foretrekker moderat karbo som en livsstil, og den får meg ned i vekt, så da er jeg fornøyd. 

Les anonymkodene😉 Jeg driver ikke med noen form for diett, men holder meg til et variert kosthold. Det var jo du selv som snakket om å holde deg til lavkarbo-kuren til målet var oppnådd... 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du være overvektig hvis du sliter med å spise "nok"?

Anonymkode: e33ba...fb2

Fordi det jeg har spist har vært usunt, vel 😊

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det jeg har spist har vært usunt, vel 😊

Ehh... «nok» er jo definert av antall kalorier man trenger per dag. Hvis du spiser usunt betyr det mat med masse kalorier og du spiser for mye. Hvordan du da kan definere dette som å slite med å spise «nok»? Du spiser åpenbart for mye hvis du slanker deg. Men sånn er det med usunn mat. Mere kalorier i mindre mat, ergo må måltidene være mye mindre. 

Anonymkode: 2a212...c32

Skrevet
På 14.8.2020 den 12.07, Anonym bruker skrev:

Beklager, sikkert et dumt spørsmål men, er moderat karbo det samme som lavkarbo? jeg googlet men fant ikke ut av det.

Anonymkode: b61fd...d8b

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh... «nok» er jo definert av antall kalorier man trenger per dag. Hvis du spiser usunt betyr det mat med masse kalorier og du spiser for mye. Hvordan du da kan definere dette som å slite med å spise «nok»? Du spiser åpenbart for mye hvis du slanker deg. Men sånn er det med usunn mat. Mere kalorier i mindre mat, ergo må måltidene være mye mindre. 

Gjør du deg dim med vilje, eller forstår du egentlig hva jeg legger i det? 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjør du deg dim med vilje, eller forstår du egentlig hva jeg legger i det? 

Nei forstår virkelig ikke det når du skriver at du ALLTID har slitet med å spise NOK. Når du spiser usunt så må man spise mindre og du har i tillegg overspist det siden du er overvektig. Så påstanden din henger ikke på greip. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei forstår virkelig ikke det når du skriver at du ALLTID har slitet med å spise NOK. Når du spiser usunt så må man spise mindre og du har i tillegg overspist det siden du er overvektig. Så påstanden din henger ikke på greip. 

Jeg sier at jeg alltid har slitt med å spise nok måltider, altså sunne måltider. Da det har blitt mye søppelmat (ferdigmat, pizza, hamburger..) og gjerne ofte heller sjokolade eller annen snop istedet for måltider. For mye kalorier og for lite aktivitet resulterer i overvekt, så enkelt. 

Hi 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier at jeg alltid har slitt med å spise nok måltider, altså sunne måltider. Da det har blitt mye søppelmat (ferdigmat, pizza, hamburger..) og gjerne ofte heller sjokolade eller annen snop istedet for måltider. For mye kalorier og for lite aktivitet resulterer i overvekt, så enkelt. 

Hi 

Det er noe helt annet å slite med å spise sunn mat og å slite med å spise nok mat. 
men godt du tar tak i det og endrer vanene. 

har aldri tenkt på at det er en egen diett hvis man spiser mye knekkebrød. Jeg spiser 2 knekkebrød med to kokte egg til frokost, 2-3 knekkebrød til lunch og vanlig middag. Evt kveldsmat er knekkebrød. Jeg er slank og trener mye. Føler brød blir for tungt for meg. For meg er det ikke en diett men en livsstil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...