Gå til innhold

Blir det hjemmeskole til høsten?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde passet deg utmerket at foreldre tok seg av en del av undervisningen, som hjemmeundervisning jo er? Høres ut som du har valgt helt feil yrke.

Anonymkode: d90f9...7e1

Jeg jobber på ungdomsskole. Hjemmeundervisningen hos oss, krevde mye mer enn tradisjonell klasseromsundervisning. Når vi hadde hjemmeundervisning fikk jeg en helt annen kontakt med flere av elevene mine, fordi vi møttes på en annen plattform. Der elevene var helt trygge. Foreldrene var ikke en del av undervisningen hos oss. Ser jo at dette blir vanskeligere ned i trinn, da det krever mer oppfølging fra foreldre.

Anonymkode: 78f73...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det. Men håper barnehagene stenger. Hater jobben min. 

Anonymkode: dfc8a...831

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som lærer skulle jeg ønsket vi kunne hatt en kombinasjon av hjemmeundervisning og tradisjonell klasseromsundervisning. Uavhengig av korona! Da hadde jeg møtt alle mine elever, på deres premisser. Det hadde passet elevene utmerket også.

Anonymkode: 78f73...58f

En blanding hadde passet min 12 åring hadde passet min 12 åring utmerket. Han klarte seg supert på hjemmeskole. Han er veldig skoleflink og  ble  veldig strukturert og selvgående i løpet av perioden. 

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enorm oppblomstring igjen. Og ting begynner å stenge/avlyses. Lenge siden jeg har sett pressemelding nå. Hva er siste nytt?

Anonymkode: 0e361...cc1

Enorm? 

Anonymkode: 35e82...4d2

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enorm? 

Anonymkode: 35e82...4d2

Ja, er det ikke det?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper ikke det. Men håper barnehagene stenger. Hater jobben min. 

Anonymkode: dfc8a...831

Da bytter du jobb da. Ingen barn (eller voksne) er tjent med ansatte som hater jobben sin. Gjør alle en tjeneste og finn noe annet å gjøre. 

Anonymkode: 6784e...09e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er det ikke det?

Nei, ikke enorm. Les tall....,ikke tabloid 

Anonymkode: 51f6f...012

Skrevet

Nei, Iallefall ikke der vi bor, både langt unna Oslo og Hurtigrute-kysten, hehe.

Men nei, jeg tror ikke de stenger skoler til høsten. De vil nok heller fortsette å anbefale hjemmekontor for alle voksne som kan ha det, samt påby maske/munnbind i enkelte sammenhenger

Anonymkode: 6c97e...282

Skrevet

Hjemmeundervisning passet strålende for mine to eldste, som gikk i 4. og 8. trinn i vår. Ingen problem. De jobbet godt og effektivt, og følte selv de fikk mer ut av både læring og fritid.

Spesielt 10-åringen har kommentert hvor utrolig mye dødtid han opplever med klasseromsundervisning. 

Jeg opplevde derimot hjemmeskole som veldig utfordrende med 2.-klassingen vår, som ikke er særlig strukturert og har behov for veldig klare rammer og tett voksenkontakt for å klare å holde fokus. De dagene jeg var på jobb (helsevesen) og mannen hadde arbeid han ikke kunne gå til og fra (hjemmekontor), fikk ikke 7-åringen gjort det han skulle. 

Håper de yngste får skoletilbud om det blir hjemmeskole på nytt. 

Anonymkode: 8e598...df4

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Enorm oppblomstring igjen. Og ting begynner å stenge/avlyses. Lenge siden jeg har sett pressemelding nå. Hva er siste nytt?

Blir ingen nasjonal nedstening igjen, det har de ikke råd til, og pengene rår. men det at det kan bli lokal nedstening kan nok bli

Anonymkode: 320f2...0e7

Skrevet

Enorm oppblomstring?? Normal oppblomstring etter at folk har begynt å leve som normalt ja. Ikke noe er stengt eller avlyst.

Fra hvor får du din informasjon?

Anonymkode: d884e...7e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...