Gå til innhold

Blir det hjemmeskole til høsten?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enorm oppblomstring igjen. Og ting begynner å stenge/avlyses. Lenge siden jeg har sett pressemelding nå. Hva er siste nytt?

Anonymkode: 0e361...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du ikke lei snart..?

Anonymkode: bf9c3...491

Skrevet

Du som er barnehagelærer og misliker jobben din?

Anonymkode: fb448...c10

Skrevet

Nei, det trur eg ikkje, det blir enten grønt, gult (som vi har  det no, same som før ferien, eller rødt, opne skular, men med mykje strengare restriksjonar.) Du finn forklaringar på dei ulike nivåa på udir.no

Skrevet

Mulig lokale varianter, men neppe i hele landet. Enkelte kommuner har hatt 0 smittede, noen har hatt få og flere har ikke hatt smittetilfeller siden mars/april. Tull å stenge ned disse kommunene. 

Anonymkode: 50fd1...e65

Skrevet

Nei,jeg har aldri skrevet dette før. Eg bekymra for har kommende  1. klassing, i tillegg til 4. og 6. Klassing. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mulig lokale varianter, men neppe i hele landet. Enkelte kommuner har hatt 0 smittede, noen har hatt få og flere har ikke hatt smittetilfeller siden mars/april. Tull å stenge ned disse kommunene. 

Anonymkode: 50fd1...e65

Håper det. Vi har kun hatt 1 tilfelle i vår kommune. HI

Skrevet

Jeg tror det vil være lokale forskjeller. Det kommer nok litt an på hvor man bor (bygd/by), hvor mange smittede det er i kommunen og størrelse på klasse/skole.

Jeg håper at de tar det litt rolig nå i starten, med tanke på at det finnes folk som (dessverre) har vært utenlands. Tenker at det er viktig å prioritere de yngste elevene 1.-4.trinn), at det kjøres kortere skoledager og at vi kan jobbe mest mulig hjemmefra (bunden tid oppløses). Videre håper jeg på uteskole en dag i uken og hjemmeundervisning en dag i uken for de store barna, slik at de kan spres bedre ut over.

#MTN4President 

Skrevet
21 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Jeg tror det vil være lokale forskjeller. Det kommer nok litt an på hvor man bor (bygd/by), hvor mange smittede det er i kommunen og størrelse på klasse/skole.

Jeg håper at de tar det litt rolig nå i starten, med tanke på at det finnes folk som (dessverre) har vært utenlands. Tenker at det er viktig å prioritere de yngste elevene 1.-4.trinn), at det kjøres kortere skoledager og at vi kan jobbe mest mulig hjemmefra (bunden tid oppløses). Videre håper jeg på uteskole en dag i uken og hjemmeundervisning en dag i uken for de store barna, slik at de kan spres bedre ut over.

#MTN4President 

Hvorfor skal de yngste elevene prioriteres? Det er de eldste som går glipp av mest. Å ta igjen a b c eller 10x2 er ikke så vanskelig, men jo eldre de blir jo tøffere bli fagene og vanskeligere å hente seg inn igjen. 

Anonymkode: 6253f...7aa

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal de yngste elevene prioriteres? Det er de eldste som går glipp av mest. Å ta igjen a b c eller 10x2 er ikke så vanskelig, men jo eldre de blir jo tøffere bli fagene og vanskeligere å hente seg inn igjen. 

Anonymkode: 6253f...7aa

Det handler om at de små ikke kan være hjemme alene. Dessuten trenger de å «øve seg» på å gå på skolen - det er egentlig det viktigste de lærer 😊

Skrevet

Guri Melby sa på dagsrevyen at skolene starter opp som normalt, og at hun ikke så for seg at de stenger slik som i mars. 

Anonymkode: 3d8ec...0d3

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Guri Melby sa på dagsrevyen at skolene starter opp som normalt, og at hun ikke så for seg at de stenger slik som i mars. 

Tror nok ikke at det stenges, men det blir nok endringer av den daglige driften.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du ikke lei snart..?

Anonymkode: bf9c3...491

Den ene som bryr seg om Covid-19..b🙄

Anonymkode: 77fe0...558

Skrevet

Alle har fått beskjed om å planlegge for gul drift ved skolestart, og ha helt klare planer for rødt nivå. Jeg tror det vil bli lokale forskjeller etterhvert. 

Skrevet

Håper det blir stengt her i Moss. 

Anonymkode: 0633c...0d9

Skrevet

Sønnen min på 8 år håper ikke det,jeg er visst ikke så flink lærer :P Skjønner ikke hvordan lærerene klarer å være så tolmodig og hvordan de klarer å få ungene til å jobbe selvstendig. Så fort jeg går litt vekk fra sønnen min så begynner han å bare tulle istedenfor å jobbe.Mens på skolen er han visst flink til å jobbe selvstendig. All ære til lærerene,de gjør virkelig en god og viktig jobb. 

Anonymkode: ab803...a67

Skrevet

De stenger ned klasser/skoler der smitten popper opp til høsten 

Anonymkode: cf91b...f3f

Skrevet

Som lærer skulle jeg ønsket vi kunne hatt en kombinasjon av hjemmeundervisning og tradisjonell klasseromsundervisning. Uavhengig av korona! Da hadde jeg møtt alle mine elever, på deres premisser. Det hadde passet elevene utmerket også.

Anonymkode: 78f73...58f

Skrevet

hvem faen vet! men håper ikke det. 

Anonymkode: 5861e...c6d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun justerte vel seg selv litt etterhvert og så noe sånn som "nesten som normalt" og at det kan bli lokale forskjeller ved behov. Vi har fått beskjed om at vi starter opp på gult nivå, dvs. omtrent sånn som vi sluttet i juni. "Nesten normalt", men gruppeinndeleinger når det går og utvidet bruk av uteskole samt mest mulig utetid fordelt på grupper på sfo. Kjedelig, men nødvendig i disse dager, tenker jeg. I alle fall til de har fått mer oversikt over smitten rundt omkring. Det er vel også blitt sagt at det anbefales bruk av hjemmekontor der det går an. Kanskje ikke hver dag, men sånn at ikke alle nødvendigvis er på jobb samtidig. Spesielt i områder hvor det er stort press på kollektivtrafikken. 

Jo, det er kanskje de eldste som går glipp av mest ved å ikke være på skolen, men det er nok likevel de yngste som har mest behov for å være der. 

Anonymkode: f1827...fe4

Skrevet

Håper ikke det. Det var et mareritt med hjemmeskole for ene barnet. 

Anonymkode: 7d5ea...976

Skrevet

Er forbredt på at det blir det i perioder, men tror ikke hele landet stenger igjen.

Anonymkode: 95145...734

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som lærer skulle jeg ønsket vi kunne hatt en kombinasjon av hjemmeundervisning og tradisjonell klasseromsundervisning. Uavhengig av korona! Da hadde jeg møtt alle mine elever, på deres premisser. Det hadde passet elevene utmerket også.

For de rutinerte elevene ja, men de fleste barn har foreldre som må på jobb. Her hadde det iallfall sklidd ut helt om det skulle bli normalen med delvis hjemmeundervisning...

Anonymkode: b0f42...7c9

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde passet deg utmerket at foreldre tok seg av en del av undervisningen, som hjemmeundervisning jo er? Høres ut som du har valgt helt feil yrke.

Anonymkode: d90f9...7e1

Skrevet

Håper ikke det. Var en slitsom periode.

Anonymkode: cec54...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...