mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Her kunne de sikkert ha hatt ferie i ukesvis men gleder seg til å se igjen alle kameratene sine
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Høres ikke ut som de ser fram til skolestart nei. Men det går nok greit når de kommer i gang. Anonymkode: e6dd4...369
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Ja, det tror jeg. Men skoledagene blir fortsatt preget av korona her, så ikke alle venner de får henge med på skolen Anonymkode: 0c33e...80d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det tror jeg. Men skoledagene blir fortsatt preget av korona her, så ikke alle venner de får henge med på skolen Anonymkode: 0c33e...80d Fortsatt slik at de kun får være med barn i oppdelt gruppe?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Han gleder seg ikke til skolestart. Men det er ikke så rart, han starter på ungdomsskolen, og har Asberger og liker ikke mange mennesker på en gang. Og skolen har 600 elver. Han har og slitt med skolevegring. Og det siste året på barneskolen fikk vi på plass veldig god tilrettelegging, så da gikk det mye bedre. Han fikk og ofte være med skolehunden, som virkelig er savnet. Så både han og jeg, skulle nok ønsket at han kunne få fortsette på barneskolen. Anonymkode: cc6c0...4f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Fortsatt slik at de kun får være med barn i oppdelt gruppe? Jepp! Og så starter småskolen og mellomtrinnet til forskjellige tider. Småskolen starter 8.30, mellomtrinnet 9.30 Anonymkode: 0c33e...80d
gale damen Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Ja, det blir stas å begynne på skolen igjen
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Nei, men de gruer seg ikke heller. Tre av dem begynner på ny skole og er nok litt spent. Anonymkode: 7d814...2e3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Nei - hun gruer seg. Skal opp i 7. klasse og gledet seg til å begynne på skolen da hun var fem og et halvt, men gleden var kortvarig.. Anonymkode: d88c4...cee
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Nei, blir ett mareritt å begynne igjen. Hun har gruet seg hver dag i to år. Tar altfor lang tid til å få hjelp fra skolen. Hun føler seg utrygg på skolen, hver eneste dag. Hun har begynt allerede nå å grue seg til skolestart. Anonymkode: f9277...84b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Gleder seg veldig. Skal bli sammenslått med unger fra en annen skole, ny klasseinndeling (3 paraleller på rundt 30 unger i hver klasse), nye lærere og å møte klassevenner hun ikke har sett i sommer. Anonymkode: 4df81...b0a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Har en som begynner i 8., som grugleder seg. Ny skole, og han kjenner kun to av dem han kommer i klasse med. Må begynne å ta buss til skolen, som han synes er litt stressende. Er også blitt et skikkelig b-menneske denne sommeren, så det blir nok tungt med rutiner igjen. Ellers gleder han seg. Anonymkode: e76ae...eb6
TinaK 1990 Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en som begynner i 8., som grugleder seg. Ny skole, og han kjenner kun to av dem han kommer i klasse med. Må begynne å ta buss til skolen, som han synes er litt stressende. Er også blitt et skikkelig b-menneske denne sommeren, så det blir nok tungt med rutiner igjen. Ellers gleder han seg. Anonymkode: e76ae...eb6 Samme her. Opp i 8 klasse og grugleder seg. Har møtt ny klasse rett før sommeren og skal grille med ny klasse uka før skolestart. Han innrømmet han gruer seg til «de store» elevene i 9 og 10 klasse. Husker jeg gjorde nøyaktig det samme.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 42 minutter siden, TinaK 1990 skrev: Samme her. Opp i 8 klasse og grugleder seg. Har møtt ny klasse rett før sommeren og skal grille med ny klasse uka før skolestart. Han innrømmet han gruer seg til «de store» elevene i 9 og 10 klasse. Husker jeg gjorde nøyaktig det samme. Så kjekt med møte og grillings. Her ble det ingenting pga. korona, men de hadde et slags nettmøte, der kun læreren snakket og kom med litt informasjon. Kjenner på nervene selv, jeg. Anonymkode: e76ae...eb6
TinaK 1990 Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så kjekt med møte og grillings. Her ble det ingenting pga. korona, men de hadde et slags nettmøte, der kun læreren snakket og kom med litt informasjon. Kjenner på nervene selv, jeg. Anonymkode: e76ae...eb6 De møtte lærer og ny klasse utendørs på ny skole i juni. Fikk se litt ansikter og høre navn. Så opprettet de snap gruppe. Torsdag før skolestart er klassen med foreldre invitert til grilling i Hagen hjemme hos ei av jentene. Kjempe bra!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 Nei, ikke noe sånn spesielt. Eldste er nok litt spent da han begynner på videregående. Mellomste begynner i 9. klasse og hun gleder seg i allefall ikke. Minste begynner i 4. klasse og har vært så sosial i hele sommer, så hun kunne nok gjerne hatt ferie en god stund til. Anonymkode: 32bec...c45
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 Her gleder de seg storveis alle sammen! Hun som skal begynne på ungdomsskolen har en blanding av skrekk og fryd, gruer seg visstnok litt til å måtte pynte seg til juleballet (😬) men de andre to teller dager 😇 Anonymkode: 8311e...27b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 30 minutter siden, TinaK 1990 skrev: De møtte lærer og ny klasse utendørs på ny skole i juni. Fikk se litt ansikter og høre navn. Så opprettet de snap gruppe. Torsdag før skolestart er klassen med foreldre invitert til grilling i Hagen hjemme hos ei av jentene. Kjempe bra! Høres ut som et supert opplegg Jeg håper de gjør mye sosialt i starten sånn at de blir godt kjent og trygg i nye omgivelser her. Går nok helst fint, men vi tar en tur til skolen for å vise og finne inngangen Anonymkode: e76ae...eb6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Her kunne de sikkert ha hatt ferie i ukesvis men gleder seg til å se igjen alle kameratene sine De ser jo vennene selv om det ikke er skole... og har kontakt med dem elektronisk. De koser seg med ferie, og gleder seg ikke til skole. Men de kommer jo fort inn i det igjen. Anonymkode: e1e03...ce9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 Nei han er hjemmekjær å storkoser seg med å legge seg sent,mye tid til lek,sove til 11 og å få mye besøk/være mye på besøk. Han er 8 år. Gruer meg selv til den hektiske hverdagen starter igjen der vi må opp 6.30 hver dag. Hater virkelig å stå så tidlig opp og hater å måtte legge meg tidlig. Nyter dagene vi har nå der vi ikke trenger å følge klokken,men bare leve livet å få mye tid sammen. Anonymkode: b53cc...832
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #21 Skrevet 4. august 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Her gleder de seg storveis alle sammen! Hun som skal begynne på ungdomsskolen har en blanding av skrekk og fryd, gruer seg visstnok litt til å måtte pynte seg til juleballet (😬) men de andre to teller dager 😇 Anonymkode: 8311e...27b Da kan du trøste henne med at det en en veldig god sjans for at det ikke blir noe juleball i år...…:-P Anonymkode: cd07c...eae
Jaina Skrevet 4. august 2020 #22 Skrevet 4. august 2020 Hun savner vennene sine, så på en side gleder hun seg til skolen igjen, på den andre siden synes hun det er greit med ferie også.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #23 Skrevet 4. august 2020 Nei det virker ikke slik. Mine har vært med 1 venn, 1 dag i løpet av hele ferien. Vi har invitert mange hit, til bading og andre aktiviteter. Det har ikke vært en suksess. De sliter med vennskap i klassene sine, og dette har vi jobbet med i snart 2 år. Det er til å bli lei og sprø av! Barnevernet, skolen, Bup og PPT er i bildet. Vi er slitne av alle møter igjennom hele sommeren! Blir ikke et mindre kjør når skolen starter. Og barna merker øynene på seg hele tiden. Vi trivdes med hjemmeskole og håper på en full lockdown igjen. Da kan vi få fri fra alle møter, fri fra all prestasjonsangst som barna føler, og bare roe ned. Jeg klarer ikke å sette opp et fullverdig skoleopplegg for barna selv. Ellers hadde jeg gjort det og hatt dem hjemme. De leverte endelig alt arbeidet i tide på hjemmeskolen. De smilte, trivdes og hadde elektronisk kontakt med klassen. Det funka! Så hvorfor det rakner når skolen startet eller når det er ferie klarer ingen instanser å svare på.. Anonymkode: 12d28...343
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #24 Skrevet 4. august 2020 Absolutt. Hun er 1. klassing 😊 Anonymkode: 44c7c...e38
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #25 Skrevet 4. august 2020 Min sier han både gleder og gruer seg. Han starter på ungdomstrinnet, og de flytter på seg til andre delen av skolen. Det blir nye lærere og nye inndelinger blant elevene. Men heldigvis får han med seg assistenten som han har enorm god kjemi med, med seg over. Han er redd det blir vanskelig på ungdomsskolen, så jeg prøver å berolige ham med at ting ordner seg. Han har allerede noe enklere læreplan enn de andre, så regner med han får det på ungdomsskolen også. Når det gjelder venner så har han ikke så mange av de, men han får i allefall gå i fred for bøllene. Slapper ikke av før han er ferdig i 10 jeg 😬 Anonymkode: 81c83...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå