Gå til innhold

Er det hun eller jeg som er vanskelig?


Livetehardt

Anbefalte innlegg

Min kone og jeg har en ung gutt, vi er ganske ung familie og utfordringene kommer på rekke og rad. Jeg vet det er lenge til jul, men når temaet om hvor vi skal feire jul kom var hun bestemt om at vi skal feire med hennes foreldre hver jul. Jeg prøvde å få henne til å forstå hvor viktig det er for meg å feire med mine foreldre uten å lykkes. Argumentet hennes er siden vi bor i samme område med mine foreldre og vi møter de hele tiden og feirer påske med de er det ikke så viktig å feire jul med de. Forstår at hun savner foreldrene hennes, men samtidlige er det veldig vanskelig å vite at jeg ikke kommer til å feire jul sålene vi er sammen. Jeg mener det er helt urimelig å feire hver jul hos hennes foreldre, men vil gjere høre om det er jeg som ikke er forståelig eller hun som krever for mye? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annenhver jul er det eneste rettferdige, spør du meg :) Dere får begynne å ta annenhver påske hos hennes familie også da, eller besøke dem litt oftere. 

Anonymkode: 43896...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Livetehardt skrev:

Min kone og jeg har en ung gutt, vi er ganske ung familie og utfordringene kommer på rekke og rad. Jeg vet det er lenge til jul, men når temaet om hvor vi skal feire jul kom var hun bestemt om at vi skal feire med hennes foreldre hver jul. Jeg prøvde å få henne til å forstå hvor viktig det er for meg å feire med mine foreldre uten å lykkes. Argumentet hennes er siden vi bor i samme område med mine foreldre og vi møter de hele tiden og feirer påske med de er det ikke så viktig å feire jul med de. Forstår at hun savner foreldrene hennes, men samtidlige er det veldig vanskelig å vite at jeg ikke kommer til å feire jul sålene vi er sammen. Jeg mener det er helt urimelig å feire hver jul hos hennes foreldre, men vil gjere høre om det er jeg som ikke er forståelig eller hun som krever for mye? 😕

Annenhver jul er helt innafor. Eller så kan dere jo feire hjemme hos dere, og invitere alle sammen? 

Anonymkode: 00d8c...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver jul er det eneste rettferdige. Men møt henne på behovet for å besøke sin familie oftere. Foreslå påske, nyttårsaften, sommerferie, langhelger osv, slik at dere opprettholder kontakten med hennes familie også. 

Anonymkode: 32c40...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Annenhver jul er helt innafor. Eller så kan dere jo feire hjemme hos dere, og invitere alle sammen? 

Anonymkode: 00d8c...100

Det høres med i historien at foreldrene hennes bor i utlandet. Dermed er det vanskelig å besøke de bortsett fra sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Annenhver jul er det eneste rettferdige. Men møt henne på behovet for å besøke sin familie oftere. Foreslå påske, nyttårsaften, sommerferie, langhelger osv, slik at dere opprettholder kontakten med hennes familie også. 

Anonymkode: 32c40...b77

Det høres med i historien at foreldrene hennes bor i utlandet. Dermed er det vanskelig å besøke de bortsett fra sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Annenhver jul er det eneste rettferdige, spør du meg :) Dere får begynne å ta annenhver påske hos hennes familie også da, eller besøke dem litt oftere. 

Anonymkode: 43896...8e9

Det høres med i historien at foreldrene hennes bor i utlandet. Dermed er det vanskelig å besøke de bortsett fra sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Livetehardt skrev:

Det høres med i historien at foreldrene hennes bor i utlandet. Dermed er det vanskelig å besøke de bortsett fra sommeren. 

Da syns jeg fint dere kan reise dit hver jul

Anonymkode: da39b...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom julen og sommeren er eneste gangen dere kan besøk hennes foreldre, så synes jeg at da får dere gjøre det. Du ser dine foreldre "hele tiden", og da skulle det bare mangle at hun fikk se foreldrene sine to ganger i året. 

Anonymkode: e98d0...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hennes foreldre komme hit innimellom?

Eller så kan dere f.eks. ta to julefeiringer hos hennes foreldre og så en hos dine, da får du også feire jul innimellom hos dine, noe som også kan være kjekt for barna deres.

I år er det vel uansett kanskje ikke et år dere bør/kan reise bort i julen? Dere må i så fall huske på å legge inn ferie nok til ev. karantene når dere kommer tilbake til Norge.

Anonymkode: d117f...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så lurt med millimeterrettferdighet i alle spørsmål. Sannsynligvis er det viktigere for din kone å feire jul med sin familie enn det er for deg som ser dine så ofte du vil.(slik forstår jeg informasjonen din)

Men, dere må også lage egne tradisjoner og kanskje er det en løsning at dere feirer hjemme og inviterer hennes foreldre til dere? Kanskje dere kan feire jul med dine foreldre annethvert år og så ta en tur til svigers i juleferien?

Uansett, tipper det blir Norgesjul i 2020.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ALDRI godtatt å feiret hver eneste jul sammen med svigers - uansett om mine foreldre så bodde i nabohuset, og vi kun så svigerforeldre en gang i året! ALDRI!  

Annen hvert år hadde jeg max strekt meg til. Skjønner ikke hvorfor ikke hennes foreldre også kan komme til dere? På den måten kan dere jo treffes oftere. 

Og dere kan jo også reise til dem både i påska og ellers i året også,  trenger vel ikke bare være jul og sommer? Annen hver påske og annen hver jul feks? 

Anonymkode: 04e04...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha vært på tilbud siden og bedt om at dere heller tok to turer i året på andre tidspunkt. Om jula er eneste tiden dere ser at dere kan reise, og de ikke kan komme til dere annenhver jul, ville jeg sagt at det var ok. Her er det ikke hun som vil være vrang, men hun som vil møte foreldrene når hun kan. Men om dere kan bytge annenhver jul og påske eks?

 

Anonymkode: 604dc...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville foreslått annenhver påske hos hennes familie. Påskeferien er lenger enn juleferien, så det er bedre tid da. Så kan dere jo invitere hennes familie til dere, eller din familie med til hennes familie, eller Hannes familie med til din familie. 

Anonymkode: afb11...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter de til dere da. Jeg hadde ikke gått med på hver jul. Ferdig snakka. Skjønner hun ikke det så kan man lure på om forholdet er levedyktig. 

Anonymkode: 4bdf5...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må finne løsninger så alle får feiret sammen, om ikke hvert år så i allefall en slags rullering. Dere kan jo samles og feire sammen med begges foreldre? Her har vi skilte foreldre med nye ektefeller slik at det er enda flere å fordele seg mellom. Vi bytter på slik det passer best fra år til år. De foreldrene/besteforeldrene vi ikke tilbringer julaften sammen med tar vi gjerne en middag med like før eller etter jul isteden. 

Anonymkode: 66556...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Livetehardt skrev:

Det høres med i historien at foreldrene hennes bor i utlandet. Dermed er det vanskelig å besøke de bortsett fra sommeren. 

Da er det kanskje du som må svelge noen kameler.

Anonymkode: 957a7...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...