Gå til innhold

Hvor tidlig kan man teste?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig kan man ta graviditetstest, og hvilke er best?? Jeg har disse på bildet, trodde man kunne teste typ 8-10 dpo, men nå tror jeg at jeg leste at den viser først 1.dag etter ikm.... Hmm.

Hvilke har dere best erfaring med? Jeg syns det er sååå vanskelig å vente helt til mens!!
 
image.thumb.jpeg.0896dfd620f526f0009e3c4a9bf74182.jpeg

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt slike strimler fra nettsider og alltid testet tidlig. Har fått positivt fresultat 3+6 altså noen dager før forventet mens. Men jeg har hatt prøverør og veldig kontrollerte miljø. Ville vel ellers valgt å teste ved ikm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med barn nr 4 nå og alltid uten unntak fått positiv test 9 dpo. Helt sikkert på eggløsningen alle 4 gangene :) menstermin har også stemt på dagen med ultralydtermin. 
 

lykke til :) 

Anonymkode: 0378d...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo er du knapt gravid, det er altfor tidlig. Personlig tester jeg ikke før forventet mens. Det har liten hensikt å teste før et par dager før ihvertfall. Et negativt resultat vil uansett være både veldig skuffende og usikkert, samtidig som du sannsynligvis fortsatt håper og risikerer å bli skuffet gjentatte ganger den syklusen. Enhver kan bli tullete av slikt 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Ja, man blir jo helt tullete av dette. Er så spent, og tiden går så utrolig sakte... 😩 Forventet mens om 7 dager! Høres kort ut, men er jo en evighet i denne sammenheng!! 

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen grunn til å teste så tidlig, et par dager før forvente mens kan du få riktig resultat, men selv da kan du få negativ test selv om du er gravid. 

Anonymkode: adc38...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen grunn til å teste så tidlig, et par dager før forvente mens kan du få riktig resultat, men selv da kan du få negativ test selv om du er gravid. 

Anonymkode: adc38...e02

Helt enig, men jeg er bare så utålmodig!!! Syns denne ventingen er grusom, og tenker jo kun på dette hele tiden.. 😩 
Men er denne testen på bildet ‘god nok’ til å brukes et par dager før ikm?? Iom at jeg leste at den viser riktig 1. dag ETTER forventet mens :///

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dpo er du? Jeg tester alltid tidlig og blir oppfordret til det også av gynekolog slik at jeg kan starte på medisiner tidligst mulig. Har pleid å kjøpe strimmeltester fra eBay og får da positiv sånn ca 10 dpo. 

Er jo bare å teste?🤷🏻‍♀️

Anonymkode: d51ad...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange dpo er du? Jeg tester alltid tidlig og blir oppfordret til det også av gynekolog slik at jeg kan starte på medisiner tidligst mulig. Har pleid å kjøpe strimmeltester fra eBay og får da positiv sånn ca 10 dpo. 

Er jo bare å teste?🤷🏻‍♀️

Anonymkode: d51ad...f02

Tror eggløsning var 25.07, så da er jeg vel evt 7 dpo? Om jeg ikke tar feil... Tok en test på morgenen idag, negativ. Men tenker jo at det kan være for tidlig. Sist fikk jeg vel positiv test 5-7 dager etter ikm 😂 om jeg ikke husker feil. Skal sies at jeg ikke tok noen test tidligere heller, da jeg ikke visste at man kunne det! He he

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke så sterk heller, litt svak strek. Kanskje jeg har lavt hcg-nivå? Kan det variere mellom svangerskapene, eller er det slik at man enten har lave eller høye verdier ved svangerskap? 😅

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror eggløsning var 25.07, så da er jeg vel evt 7 dpo? Om jeg ikke tar feil... Tok en test på morgenen idag, negativ. Men tenker jo at det kan være for tidlig. Sist fikk jeg vel positiv test 5-7 dager etter ikm 😂 om jeg ikke husker feil. Skal sies at jeg ikke tok noen test tidligere heller, da jeg ikke visste at man kunne det! He he

Anonymkode: e76b6...524

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den var ikke så sterk heller, litt svak strek. Kanskje jeg har lavt hcg-nivå? Kan det variere mellom svangerskapene, eller er det slik at man enten har lave eller høye verdier ved svangerskap? 😅

Anonymkode: e76b6...524

Hcgnivår varierer veldig fra person til person og svangerskap til svangerskap. Ville testet igjen om et par-tre dager, 7 dpo er litt tidlig😊 Hvis du har nok strimmeltester så er det jo bare å teste🤷🏻‍♀️ Man får jo som regel positiv test før IKM. Har du forresten brukt eggløsningstest? I følge appen min som beregner eggløsning fra første dag i siste mens så skulle jeg ha eggløsning hele 4 dager etter jeg faktisk hadde det😏 Heldigvis tok jeg eggløsningstest, og jeg ble gravid😊

Anonymkode: d51ad...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp massevis av billige tester på ebay, så kan du teste så mye du bare orker! 😉 

Anonymkode: e1337...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke brukt eggløsningstest. Men har app og smartklokke som har vært veldig presis!! Så har bare stolt på den 😂 og mtp eggløsningsslimet så har det vært ganske nøyaktig denne gangen også?! Men kan ikke vite helt sikkert. 

Hehe ja, bestilte 20 billigtester! Så kan jo i teorien bare ta en test hver dag 😂😂 

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Leste at festeblødning evt oppstår mellom 10 og 14 dpo, som oftest. Men kan man få positiv test før det fester seg? Vet alle ikke får festeblødning, men det er vel da vanligst at egget fester seg rundt denne tiden! 😅 

Er i dag 8 dpo, fortsatt negativ strimmel... Vil egentlig vente på ikm, men klarer ikkeee

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den testen du har trenger 25 mlu for å slå ut, så den egner seg ikke til supertidlig testing. Jeg har pleid å kjøpe tidligutgaven av samme test (10 mlu), og får strek på den 7 dpo. Hvis jeg hadde hatt den testen du har, måtte jeg ventet til 9-10 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 8.16, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

8 dpo er du knapt gravid, det er altfor tidlig. Personlig tester jeg ikke før forventet mens. Det har liten hensikt å teste før et par dager før ihvertfall. Et negativt resultat vil uansett være både veldig skuffende og usikkert, samtidig som du sannsynligvis fortsatt håper og risikerer å bli skuffet gjentatte ganger den syklusen. Enhver kan bli tullete av slikt 🥴

Jeg testet positivt 7dpo, og fikk positiv test så man skal aldri si aldri ☺️

Anonymkode: a2ba2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Den testen du har trenger 25 mlu for å slå ut, så den egner seg ikke til supertidlig testing. Jeg har pleid å kjøpe tidligutgaven av samme test (10 mlu), og får strek på den 7 dpo. Hvis jeg hadde hatt den testen du har, måtte jeg ventet til 9-10 dpo. 

Åh, søren! Kjøpt feil jeg da.. Så da kan jeg i teorien kanskje få svak strek i morgen, eller de nærmeste dagene? 🙊 Spennende og nervepirrende!!

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjapt innpå her igjen! Nå kom det plutselig litt blod da jeg var på do?! 😳😳 Kan dette være festeblødning? Hadde ikke det med første... Er som sagt 8 dpo i dag! Nå ble jeg litt skremt! Om ikke, hva kan det være? Forventet mens er vel lørdag neste helg.... Hmm

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og bare litt brunlig utflod nå! Så det var ikke rare greine som kom 🤔 

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spør Siri? Eller bruke Google f.eks.? Synes det ble fryktelig mye mas fra deg her nå. Ingen kan fortelle deg hvorfor du blødde. Hvor langt er et fortau? 

 

Anonymkode: d51ad...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare spør Siri? Eller bruke Google f.eks.? Synes det ble fryktelig mye mas fra deg her nå. Ingen kan fortelle deg hvorfor du blødde. Hvor langt er et fortau? 

 

Anonymkode: d51ad...f02

☹️ Litt hyggeligere å ha en dialog med andre som kanskje har vært i lignende situasjoner? Har googlet ja.. :( Var ikke meninga å mase.... 

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt kjapt innpå her igjen! Nå kom det plutselig litt blod da jeg var på do?! 😳😳 Kan dette være festeblødning? Hadde ikke det med første... Er som sagt 8 dpo i dag! Nå ble jeg litt skremt! Om ikke, hva kan det være? Forventet mens er vel lørdag neste helg.... Hmm

Anonymkode: e76b6...524

Jeg hadde festeblødning som begynte 8dpo forrige gang jeg var gravid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, søren! Kjøpt feil jeg da.. Så da kan jeg i teorien kanskje få svak strek i morgen, eller de nærmeste dagene? 🙊 Spennende og nervepirrende!!

Anonymkode: e76b6...524

I teorien kan du det, ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Jeg hadde festeblødning som begynte 8dpo forrige gang jeg var gravid. 

 

Spennende! Takk for svar. Da håper jeg at det er det 🤩🤞🏻

Anonymkode: e76b6...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...