Gå til innhold

Mer og mer smitte fra utlandet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...håper dere som bare MÅTTE ut av landet i sommer er skikkelig stolte nå!

Anonymkode: dfc01...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke imponert over de som valgte å reise på ferie. Jeg er enda mindre imponert over dere haterne som spyr ut galle over de som har reist. Hva er greia med det? Roe ned nepa litt nå. 😊

Anonymkode: 61f54...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette gjelder smitteutbruddet i Moss så burde folk lese litt først. Dette gjelder et bryllup med flere fester, 100 kvinner i et rom (enten er de lesbiske eller så var det rett og slett en henna-fest). Noen i Oslo er ha blitt utsatt for smittet der og de bor på Søndre Nordstand (ikke der jeg ville bodd om jeg var lesbisk). Så helt ærlig så virker det som det er kommet gjester fra Tyskland og Danmark og smittet andre i dette bryllupet. 

Anonymkode: dd3bb...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tenker kun på seg selv...og sånn kommer det bestandig å være 

Anonymkode: 2ea01...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om dette gjelder smitteutbruddet i Moss så burde folk lese litt først. Dette gjelder et bryllup med flere fester, 100 kvinner i et rom (enten er de lesbiske eller så var det rett og slett en henna-fest). Noen i Oslo er ha blitt utsatt for smittet der og de bor på Søndre Nordstand (ikke der jeg ville bodd om jeg var lesbisk). Så helt ærlig så virker det som det er kommet gjester fra Tyskland og Danmark og smittet andre i dette bryllupet. 

Anonymkode: dd3bb...123

Utgangspunktet for all smitte var importsmitte fra utlandet.. 

Anonymkode: b3e33...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

...håper dere som bare MÅTTE ut av landet i sommer er skikkelig stolte nå!

Anonymkode: dfc01...415

Jeg måtte ut av landet i sommer. Jeg reiste til et grønt land og gjennomførte det jeg måtte gjøre. Deretter dro jeg hjem igjen.

Jeg og mitt reisefølge, har satt oss selv i karantene. Dette for å være på den sikre siden. Dette gjorde vi, selv om vi er sikre på at vi ikke er blitt smittet. Restriksjonene i landet vi var i, var såpass strenge. Vi følte oss mye tryggere der vi var, enn her hjemme i Norge.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner på noen form for skam over å ha reist. Jeg kjenner heller ikke på noen dårlig samvittighet over smitteutbrudd andre steder i landet. Jeg står inne for det jeg gjorde. Det går/ gikk ikke ut over noen andre. Jeg har ikke «snyltet på statskassa», som noen vil påstå at «alle i karantene gjør». Jeg har brukt mine feriedager, på det jeg anser som nødvendig. Både turen til utlandet, og den selvpålagte karantenen, anser jeg som nødvendig.

Det som skremmer meg mest, er alle bedreviterne som har monopol på alt vett. Hvor i alle dager tar dere det fra? Hvem har gjort dere til småherskere? Det er faktisk ganske skremmende. 

Anonymkode: ec905...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi. Gi deg nå. Du har laget nok tråder om dette. Vedder på du er en av dem denne dama har måtte deale med. https://www.tv2.no/nyheter/11563026/

Anonymkode: 0b6de...04a

😂😂 du vet det finnes mer enn en anonym på dette forumet? Stakkars deg så uviten. 

Anonymkode: dfc01...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen er sjalu fordi hun ikke fikk nyte solen i sommer. 😂

Anonymkode: e9624...634

🤣🤣 nei virkelig ikke. Hater sommer med varme og klamme kropper. Foretrekker fjell og skog og fine fotturer. Har virkelig aldri skjønt meg på dere som ikke har sommer uten syden og panikk for å komme dit. Aldri. 

Anonymkode: dfc01...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

😂😂 du vet det finnes mer enn en anonym på dette forumet? Stakkars deg så uviten. 

Anonymkode: dfc01...415

Nice! Der tok du meg skikkelig. 

Anonymkode: 0b6de...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, her er vel den ene like god som den andre. Synes det er daglig hets av de som overholder anbefalinger og. Hysterikere, er ikke det et populært ord? Folk i risikogruppen, sorteres ned til mindreverdige folk som bare kan dø av corona, for de skal jo dø snart uansett . Kanskje på tide det blir litt motsatt, at sydenfarere, grensehandlerne, fullfest og null meter deltakerne får gjennomgå litt? De forsiktige, har jo fått passet påskrevet siden corona ble kjent.

Anonymkode: d6761...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

...håper dere som bare MÅTTE ut av landet i sommer er skikkelig stolte nå!

Anonymkode: dfc01...415

skjønner du er sjalu, du driter deg bare ut

Anonymkode: f992d...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

...håper dere som bare MÅTTE ut av landet i sommer er skikkelig stolte nå!

Anonymkode: dfc01...415

Det er vel en sannhet med store modifikasjoner... halvparten er internt smittet. Og av de som er smittet i utlandet, er det veldig få som har vært i «grønne» land, kun 9 stk:

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-rundt-halvparten-av-nye-koronasmittede-har-vert-utenlands-1.1749970#cxrecs_s
 

Dermed løper de vel en større risiko om de blir hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nåja, det er nå muslimer i Norge som står for mest smitte da.

Anonymkode: e73e8...5cc

Tror du må legge av med fleinsoppen. Virus vet ikke hvilken religion folk har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

skjønner du er sjalu, du driter deg bare ut

Anonymkode: f992d...339

Den som driter seg ut her er du som ikke evner å se at selv om man er kritisk til taperne som MÅ til syden om sommeren betyr det ikke at man er sjalu. Du får ta deg en øl til på happy hour på granka frøken. 

Anonymkode: dfc01...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Tror du må legge av med fleinsoppen. Virus vet ikke hvilken religion folk har.

Så og si alle smittetilfellene i Norge siste uke er i muslimske miljøer. Disse samarbeider dårlig med helsevesen og politi, og smittesporing blir vanskelig. 

Anonymkode: e73e8...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så og si alle smittetilfellene i Norge siste uke er i muslimske miljøer. Disse samarbeider dårlig med helsevesen og politi, og smittesporing blir vanskelig. 

Anonymkode: e73e8...5cc

Så å si alle? Det er jo vås. For i avisartikkelen står det at de utenlandssmittede har vært i Kosovo, Serbia, Sverige og 11 andre «røde» land, i tillegg til noen «grønne» - samt de som ble smittet i et bryllup i Moss. 13 smittede etter besøk i Kosovo er ikke «så å si alle», og forteller ingen ting om hvordan «miljøet» samarbeider med helsevesenet mht smittesporing. Du dikter fritt.

Endret av Pashla
Typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Så å si alle? Det er jo vås. For i avisartikkelen står det at de utenlandssmittede har vært i Kosovo, Serbia, Sverige og 11 andre «røde» land, i tillegg til noen «grønne» - samt de som ble smittet i et bryllup i Moss. 13 smittede etter besøk i Kosovo er ikke «så å si alle», og forteller ingen ting om hvordan «miljøet» samarbeider med helsevesenet mht smittesporing. Du dikter fritt.

Bryllup hvor alle damene har en  "førfest" er vanlig i muslimske miljøer. Naboen min hadde det for sin datter. Da møtes alle uten hijab og spiser og koser seg uten å ta hensyn til mennene i familien (tror de har sin egen førfest) 

Men de kan jo komme fra Norge og Sverige selv om de feirer på en tradisjonell muslimsk måte og er en del av et muslimsk miljø. Naboen min er fra Syria, men datteren som giftet seg i fjor er født og oppvokst i Norge (og giftet seg med mann som også er født i Norge men av muslimske foreldre med et annet opprinnelseslsnd). 

Anonymkode: b4408...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Så å si alle? Det er jo vås. For i avisartikkelen står det at de utenlandssmittede har vært i Kosovo, Serbia, Sverige og 11 andre «røde» land, i tillegg til noen «grønne» - samt de som ble smittet i et bryllup i Moss. 13 smittede etter besøk i Kosovo er ikke «så å si alle», og forteller ingen ting om hvordan «miljøet» samarbeider med helsevesenet mht smittesporing. Du dikter fritt.

Dette er i min kommune (Moss), og mine opplysninger kommer ikke fra din avisartikkel .

Anonymkode: e73e8...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

🤣🤣 nei virkelig ikke. Hater sommer med varme og klamme kropper. Foretrekker fjell og skog og fine fotturer. Har virkelig aldri skjønt meg på dere som ikke har sommer uten syden og panikk for å komme dit. Aldri. 

Anonymkode: dfc01...415

Da ser du vel selv at vi alle har forskjellige ønsker og definisjoner på den perfekte ferien. Jeg skjønner meg ikke på dem som ikke liker varme men jeg sitter da ikke å mener noe om dem likevel. Vi liker forskjellige ting. Thats IT. For meg er det ikke en normal sommer uten sol og sommer. Ikke fordi jeg måååå til syden men fordi det for meg er tradisjon og det er min historie. I år ble det Danmark. Hatt en superfin sommer. Gleder meg likevel til å reise til Hellas og andre land igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Da ser du vel selv at vi alle har forskjellige ønsker og definisjoner på den perfekte ferien. Jeg skjønner meg ikke på dem som ikke liker varme men jeg sitter da ikke å mener noe om dem likevel. Vi liker forskjellige ting. Thats IT. For meg er det ikke en normal sommer uten sol og sommer. Ikke fordi jeg måååå til syden men fordi det for meg er tradisjon og det er min historie. I år ble det Danmark. Hatt en superfin sommer. Gleder meg likevel til å reise til Hellas og andre land igjen. 

Nei, gjør du virkelig det? Gleder du deg altså til å dra til Hellas? Jøss, det har vi aldri hørt før. 

Jeg håper virkelig at du får deg en tur før du titler helt. 

Anonymkode: 0a4ef...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, gjør du virkelig det? Gleder du deg altså til å dra til Hellas? Jøss, det har vi aldri hørt før. 

Jeg håper virkelig at du får deg en tur før du titler helt. 

Anonymkode: 0a4ef...cc9

Håper du har en helt fantastisk sommer☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Så å si alle? Det er jo vås. For i avisartikkelen står det at de utenlandssmittede har vært i Kosovo, Serbia, Sverige og 11 andre «røde» land, i tillegg til noen «grønne» - samt de som ble smittet i et bryllup i Moss. 13 smittede etter besøk i Kosovo er ikke «så å si alle», og forteller ingen ting om hvordan «miljøet» samarbeider med helsevesenet mht smittesporing. Du dikter fritt.

Eller kanskje noen vet mer enn deg om noe?

Anonymkode: 41a54...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...