Gå til innhold

Var jeg kjip no?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenåringen er reist til far. Bor lenger borte i gata. De skal kjøre nordover i natt og begynner Kl 4-5.

Han hadde hele dagen til å pakke før han reiste. Nå fikk jeg telefon om at han hadde et par gensere for lite med. Om jeg kunne legge de i boden ute.

Jeg skal opp 5.45, lå i senga uten klær og vått hår. Så jeg sa nei. 
 

Resultat; dritsur gutt. 

Anonymkode: 537e6...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ærlig talt, her var du dritkjip. En bukse og en genser, ev bare morgenkåpe. Det hadde tatt deg tre minutter. 

Anonymkode: 3cdcf...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg du var. Som Cherry sier, du er våken nok til å logge deg inn her og opprette en tråd om det.

Statuere eksempel kan du gjøre resten av året, ikke akkurat nå som ungdommen skal på ferie.

Det ville tatt deg to minutter å kaste på deg en morgenkåpe, finne genserne. Og to minutter senere ville du ha rukket å være i senga igjen etter å ha lagt dem ut.

Dette er nok noe ungdommen din vil huske godt, hvor smålig dette var av deg. Selv om tenåringen sikkert burde lære å ha orden på sakene sine, så viser du lite omtanke og lite fleksibilitet.

Anonymkode: 40c9b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var du kjip! Hadde ALDRI sagt nei til noe sånn før guttungen skulle på tur! Og ja, har opplevd lignende selv.

Anonymkode: 161ed...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du var helt ekstrem kjip. Si nei når han skal på tur, bare for å gjøre det er utrollig smålig. Ikke rart han er sur

Anonymkode: 03d3d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal legge dem i boden, hvorfor kan han ikke hente dem inne selv? Det hadde jeg sagt han  måtte gjøre.

Anonymkode: 1fed0...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var skikkelig sær og lite samarbeidsvillig. Hvordan har du tenkt at han trår til en gang det er du som har glemt noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du var kjip. Eller egentlig mer smålig. Har du aldri pakket noe feil eller glemt noe? Hadde ikke kostet deg noe særlig nattesøvn å fikse det. Du ligger mest sannsynlig våken og leser svarene du får her nå, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hadde jeg aldri fått meg til å gjøre mot min sønn kvelden før han drar på ferie! Det er jo bare ondskapsfullt! Fikk helt vondt i hjertet, her!

Anonymkode: d76ad...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi. Du er rett og slett fæl. Har du ikke fått med deg at det er helt normalt og vanlig at ungdommer glemmer. Han gjør det ikke for å være jævlig. Du som er voksen derimot.. 

Gå å legg fram klærne du. Også skriver du en hyggelig sms til sønnen din. Enkelt å være en god mor. Veldig enkelt. 

Anonymkode: a988e...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt. Skjønner godt at han ble sur. Hvorfor i all verden vil du ikke hjelpe ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutt. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg sittet med en klump i magen når han var borte 

Anonymkode: f14f0...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en ufattelig lusen ting å gjøre? Må han reise med for få gensere nå da? Fordi du har vått hår🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg var kjipt gjort av deg. Han burde pakket ferdig, men sånn er det å være ung og uerfaren. Han innså litt sent at han burde ha med et par gensere til, så mye jobb er det vel ikke å legge 2 gensere i en pose og sette utenfor. Det hadde jeg gjort, så hadde jeg kanskje nevnt det en gang anledningen byr seg eller minnet han på neste gang å pakke nok, men hadde ikke nektet barnet mitt å få 2 gensere med seg på ferie altså.

Anonymkode: ba208...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart tidligere, og ja, du var ordentlig kjip, HI!

Anbefaler deg at du - hvis du ikke tok til vettet og likevel la ut genserne - ringer gutten din og ber om unnskyldning, at selv om han burde ha forberedt seg og planlagt pakkingen tidligere, så var det urimelig av deg å ikke legge ut to gensere slik at han fikk med seg disse på ferie. Har han for lite gensere nå så bør du jo også finne en løsning på det, kanskje sende ham penger slik at han får kjøpt seg en genser, i det minste. Og så unnskylder du deg igjen og forteller at du er glad i ham og at du ønsker at han får en kjempefin ferie og at du gleder deg til å se ham igjen og høre alt om turen når han kommer hjem igjen.

Natten din hadde ikke blitt ødelagt av fem minutters velvilje overfor din sønn i natt, trolig tvert imot.

Anonymkode: 40c9b...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden at alle i kommentarfeltet er enige, så ja, du er faktisk kjip. Du er jo våken likevel og det tar 2 minutter å legge frem klær til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenåringen er reist til far. Bor lenger borte i gata. De skal kjøre nordover i natt og begynner Kl 4-5.

Han hadde hele dagen til å pakke før han reiste. Nå fikk jeg telefon om at han hadde et par gensere for lite med. Om jeg kunne legge de i boden ute.

Jeg skal opp 5.45, lå i senga uten klær og vått hår. Så jeg sa nei. 
 

Resultat; dritsur gutt. 

Anonymkode: 537e6...228

Kan han ikke låse seg inn og ta dem med selv?

Anonymkode: 61ba9...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hengebukksvinet skrev:

Stakkars gutt. Skjønner godt at han ble sur. Hvorfor i all verden vil du ikke hjelpe ham?

Gjetter på at det ikke var sønnen, men far som sendte meldingen og spurte.

Anonymkode: 61ba9...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...