Gå til innhold

Billig mat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Jeg har plukket kantareller, bringebær og blåbær denne uka. De fleste her i landet bor nær kysten.du trenger ikke dyrt fiskeutstyr.

Anonymkode: defe9...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå for billigmerkene, det er mye av det som er bra. Lag enkle middager med få ingredienser.

Anonymkode: a35e8...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Ikke meg du svarer, men vil bare kommentere at her jeg bor har vi plukket både bringebær og blåbær i flere uker. Fant multer i helgen og. Soppen har ikke kommet enda.

Anonymkode: 95b57...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker supper, det er billig og metter godt. Mine favoritter er søtpotet/ gulrot, blomkål, rødbete og løk/ potet. Pleier å frese eller ovnsbake grønnsakene litt først, koke til de er møre, og jevne med stavmikser. Du kan bruke kraft hvis du har, eller bare litt buljong. Litt sprøstekt bacon eller noen hjemmelagde krutonger er digg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange gode tips,  som mange sier kjøp basis grønnsaker, løk, potet, gulerot, kålrabi,.

koteletter de kan bukse både som kotelett som de er, grilles kokes.  kyllingkjøttdeig er billig, buljong, ris/ pasta. 
hermetiske tomater. 
egg. 

 

har du type  Tyrkisk/asiatisk  grønnsaks butikk kjøp grønnsaker og frukt der. 
 

kjøp butikkenes egene billigmerker. 

Anonymkode: ed452...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Ikke sesong for bringebær og blåbær?! Hvor bor DU? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Det gjør tydeligvis jeg, da. Fullmodne blåbær overalt her, nedi veldig spesielle Vestfold. 

Anonymkode: 44f56...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Hei dere, jeg trenger råd og tips til hvordan jeg kan leve så billig som mulig de neste 14 dagene. Regninger er betalt, så det er maten det står på..

Anonymkode: d45f4...0bd

Kjøp det du normalt sett kjøper. men kjøp det fra billigmerke som firstprice/rema 1000 merket eller eldorado. mange av disse "billigmerkene" er av like god kvalitet som de "dyre merkene" det er I hvertfall mange produktet en ikke merker mye forskjell på hvor mye er budsjettet på for mat? 

Anonymkode: 212ae...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp det du normalt sett kjøper. men kjøp det fra billigmerke som firstprice/rema 1000 merket eller eldorado. mange av disse "billigmerkene" er av like god kvalitet som de "dyre merkene" det er I hvertfall mange produktet en ikke merker mye forskjell på hvor mye er budsjettet på for mat? 

Anonymkode: 212ae...8db

5-600

Anonymkode: d45f4...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5-600

Anonymkode: d45f4...0bd

Per uke, eller totalt?

Anonymkode: 6b0cc...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

5-600

Anonymkode: d45f4...0bd

Hvor mange personer?

Anonymkode: a35e8...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget tomatsuppe(trenger løk(kjøp løsvekt) boks/kartong med hakkede tomater (koster 5 kr boksen) evt noen pølser ,egg, hjemmebakte rundstykker til) evt rester av noe du har i fryseren

Fiskekaker fra first price med hvit saus og poteter/pasta og frossne grønnsaker.

kjøp kyllingkjøttdeig, billig og kan brukes til det meste.

bønne/linse gryte

Lys lapskaus ned pølser (kjøp frossen lapskaus blanding på Rema)

godis: Europris har billig smågodt på lørdager

Brus: Rema har 4 stk 1,5 l med brus fra grans til 65 kr:)

Anonymkode: dcc26...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Ikke du heller. Flust av kantarell og steinsopp i skogen nå. Piggsopp nærmer seg. Traktkantareller må du vente med, men dw kan til gjengjeld plukkes til sneen dekker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir man vel ikke akkurat så mett av blåbær og bringebær, ei heller kantarell. 

Anonymkode: 24059...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke store mengder kjøtt/fisk! Gå for bønner og linser i denne perioden, mye billigere. Lag deg digg salat av f.eks kikerter, agurk og nykål. Du finner alltid noe å krydre med/lage dressing av i kjøkkenskapet. Bønner i tomatsaus oppå ristet brød med smør er også topp en gang i blant.

Havregrøt - utrolig sunt og mettende. Plukk bær til å ha oppå.

Kjøp egg og bruk til både pålegg og middag. 
Jeg rører f.eks ett rått egg inn i nykokt pasta/nudler, og spiser med aspargesbønner fra frysedisken og hjemmelaget sitron/ingefærsaus.

 


 

 

 

Anonymkode: a918c...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2020 den 15.29, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Om det er sopp, bringebær eller blåbær nå kommer også an på hvor en bor. Det er i hvert fall godt mulig å plukke alle tre tingene nå her på sørvest-landet- er visst flere som ikke har peiling 😁

Anonymkode: 2a5d9...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 23.43, Anonym bruker skrev:

Nå blir man vel ikke akkurat så mett av blåbær og bringebær, ei heller kantarell. 

Anonymkode: 24059...08b

Nei det har du rett i. 
Jeg tenkte bare nevne det faktisk er gode muligheter for sopp nå. Siden du var så påståelig og påpekte at en annen som foreslo sopp at hun ikke hadde peiling.

megt blir en ikke nei, men kan være et deilig tilskudd til en meny som er preget sv dårlig økonomi da både kantareller og bær koster litt og er luksus om man er på budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...