Gå til innhold

Billig mat


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg trenger råd og tips til hvordan jeg kan leve så billig som mulig de neste 14 dagene. Regninger er betalt, så det er maten det står på..

Anonymkode: d45f4...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frosne grønnsaker istedenfor ferske 

Bak brødet selv, kjøper du mel og gjær blir det mange flere brød for pengene enn kjøpebrød 

Få typer pålegg, trenger ikke 10 ting å velge i de ukene en har lite penger. 

Drikk vare vann, det er gratis 

Anonymkode: 15ad9...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk alle maten du har hjemme og sett opp forslag til middag ut i fra dette. Sjekk 50% boksen før du begynner å handle, men kjøp bare det du vet du kommer til å bruke, ikke kjøp noe unødvendig. Spis billige middager og ha få pålegg å velge mellom.

Anonymkode: a35e8...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på fisketur og spis selvfisket fisk. Plukk sopp, blåbær og bringebær. 

Lag havregrøt til frokost.

Finn ville, spislige planter til salat.

Fyll opp med poteter, pasta og ris.

 

Anonymkode: defe9...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dra på fisketur og spis selvfisket fisk. Plukk sopp, blåbær og bringebær. 

Lag havregrøt til frokost.

Finn ville, spislige planter til salat.

Fyll opp med poteter, pasta og ris.

 

Anonymkode: defe9...7fb

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knekkebrød, Wasa Husman er billig og kjempegodt. 

Trauste grønnsaker som løk, erter og gulrøtter er billig og sunt. 

Bønner og linser. 

Frossen seiblokk

Fiskeboller

Anonymkode: a0355...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Det er vel heller du som ikke har peiling. Vi plukker blåbær i månedskiftet juli/august her jeg bor. Villbringebær har jeg ute nå.

Anonymkode: a35e8...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Blåbær og bringebær er i sesong ca nå i hele sørnorge i alle fall. Fiskeutstyr har de fleste naboer og utstyrssentraler om man ikke har liggende selv. Og du, mange bor langs kysten. 

Det er dåeligg gjort å bite av noen for å ikke ha peiling, uten å ha snøring selv. 

Anonymkode: a0355...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel heller du som ikke har peiling. Vi plukker blåbær i månedskiftet juli/august her jeg bor. Villbringebær har jeg ute nå.

Anonymkode: a35e8...cb7

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blåbær og bringebær er i sesong ca nå i hele sørnorge i alle fall. Fiskeutstyr har de fleste naboer og utstyrssentraler om man ikke har liggende selv. Og du, mange bor langs kysten. 

Det er dåeligg gjort å bite av noen for å ikke ha peiling, uten å ha snøring selv. 

Anonymkode: a0355...489

Jeg var i speideren som barn. Jeg har peiling. Jeg har nok vært mer i naturen enn du har, du.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Spesielt sted? Det er nå det er blåbærsesong i sørnorge. Og jeg leste ingen steder at HI bor i innlandet, det er det relativt få som gjør faktisk. 

Anonymkode: a0355...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i speideren som barn. Jeg har peiling. Jeg har nok vært mer i naturen enn du har, du.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Jeg plukka blåbær på fjelltur i går, du. 

Anonymkode: a0355...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Skrev jeg noe som helst om fisking og sopp? Skrev jeg at det var feil? Nei, det gjorde jeg ikke, så den sure bedrevitende tonen din kan du bare legge fra deg. Du tar fremeles feil ang bærene

Anonymkode: a35e8...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/her-er-baersesongene/679502.html

Anonymkode: a0355...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Mange i Norge bor langs kysten. Mange bor ved elver og vann man ikke trenger fiskekort i. Blåbær og bringebær er modne må. Sopp har jeg hørt om noen som har funnet, det har jeg ikke sett selv. 

Helt nord i landet er jo sesongen selvsagt senere, men å hevde at andre ikke har peiling for så å tabbe deg ut selv, det må da kjennes flaut?

Anonymkode: 420eb...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i speideren som barn. Jeg har peiling. Jeg har nok vært mer i naturen enn du har, du.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Da er det jo enda mer pinlig å ta så grundig feil? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne grønnsaker og bær, Extra har billig frukt. Bytt ut storfekjøtt med kylling og fisk. Bak brød selv. Hold deg til én type pålegg. Billigmerkene er ofte like gode som de dyre merkene.

Og viktigst av alt: planlegg! Planlegg middagene sånn at du kan bruke rester fra mandag på tirsdag, osv. Det holder å handle en dag i uka. Fattig student på Instagram har mange gode tips og billige ukemenyer 😊

Endret av Mr. Freeze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Bringebærene og blåbærene er modne her på øvre romeriket. I tillegg såg jeg en på snapp som hadde fylt en kurv kantareller for en knapp uke siden på nedre romeriket. Har du i tillegg barn under 16 år så kan de fint fiske uten fiskekort. 

Er vist flere uten peiling 😉

Anonymkode: 24941...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Her er det fullmodne blåbær nå. Ringerike. Ikke et veldig spesielt sted😄

Anonymkode: bc921...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Frosne grønnsaker istedenfor ferske 

Bak brødet selv, kjøper du mel og gjær blir det mange flere brød for pengene enn kjøpebrød 

Få typer pålegg, trenger ikke 10 ting å velge i de ukene en har lite penger. 

Drikk vare vann, det er gratis 

Anonymkode: 15ad9...53b

Det er ganske mange steder man må betale for vann altså. Men det er noe av det billigste man kan drikke. 

For øvrig har jeg spist både blåbær og bringebær i år. Plukket i naturen. Det er gode tips da, uansett om det ikke er sesong for disse bærene akkurat der du bor. Og hvorfor så veldig aggressiv? Meningsløst! 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisker du uten fiskeutstyr også? Fisker du uten fiskekort innlands også? Plukker du sopp midt på sommeren også? Hvis ikke så plukker du ut en liten ting og hevder at alt jeg skrev er feil fordi en liten detalj er feil. Det er feil.

Du må bo på et veldig spesielt sted hvis du har fullmodne blåbær nå midt på sommeren.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Jeg bor på Østlandet og her er det modne blåbær nå. 

Anonymkode: 39bba...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du lever langs kysten så må du ha fiskekort for å få fiske, mange steder. I tillegg må en jo ha dyrt fiskeutstyr for å kunne fiske. Soppen kommer ikke før til høsten. Blåbær og bringebær er det heller ikke sesong for midt på sommeren.

Du har ikke peiling.

Anonymkode: 59bc9...e8d

Blåbær og bringebær hos oss nå..  ikke meg du svarte da..

Anonymkode: 28e07...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...