Gå til innhold

Melde fra om svart arbeid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er et samboerpar hvor jeg kjenner damen i forholdet. Begge jobber svart, hun jobber i tillegg gjennom nav på noe tiltak og får lønn for det. Han får aap, men jobber svart utenom. Hun tjener mellom 15-20.000 i mnd på arbeidet hun gjør svart. Vet ikke hva han tjener, men vil tro det er rundt det samme da han jobber mye. De har holdt på slik i mange år og det frister veldig å melde ifra, men så har de barn sammen. Jeg har meldt de til barnevernet en gang før for 2 år siden og da kom bv inn i bildet og det ble satt i gang tiltak i hjemmet. Begge foreldrene er veldig enkle for å si det sånn, men moren har virkelig skjerpet seg Som mor siden bv kom inn i bildet. Faren derimot er helt ubrukelig som samboer og far og han stikker av titt og ofte, mens damen tar han inn i varmen når han kommer tilbake. De er nok ikke de beste foreldrene, hjelper ikke til med lekser osv da det blir for vanskelig for foreldrene.. Eldste barnet begynner i 5.klasse. Ingen av foreldrene har fullført ungdomsskolen en gang. 
 

Det irriterer meg at de snylter på velferdssystemet vårt og tjener en haug med penger svart, men så er det da disse barna de har det. Hvis de blir tatt risikerer de fengselsstraff. Hadde de ikke hatt barn hadde jeg meldt for lenge siden. Bare lukke øynene for det eller melde?

Anonymkode: 0fd74...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 000 - 20 000 hver i mnd, da jobber de mye svart, og har tydeligvis ikke behov for AAP og tiltak. Hadde meldt de både til skatteteaten og Nav

Anonymkode: a12e2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

15 000 - 20 000 hver i mnd, da jobber de mye svart, og har tydeligvis ikke behov for AAP og tiltak. Hadde meldt de både til skatteteaten og Nav

Anonymkode: a12e2...024

Enig. 
nav kontroll tar i mot anonyme tips på tlf 406 49 113

Anonymkode: 74d4b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pass på dine egne saker, seriøst🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 50b5a...0d3

Omg - ta deg ei bolle du’a

Anonymkode: 74d4b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

15 000 - 20 000 hver i mnd, da jobber de mye svart, og har tydeligvis ikke behov for AAP og tiltak. Hadde meldt de både til skatteteaten og Nav

Anonymkode: a12e2...024

Enig! Hadde også meldt både til Skatteetaten og Nav!

Meld fra, Hi!

Kanskje det til og med kan føre til at ungene får bedre oppfølging av andre. Så ungene er bare enda en årsak for å melde!

Anonymkode: 5d87d...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld! 

Svart arbeid er å stjele fra fellesskapet, og er straffbart for både den som selger og kjøper. 

Jeg sliter hardt med å forstå de som stadig kommenterer denne type innlegg med "pass dine egne saker", det er jo det samme som å lukke øynene for kriminalitet! 

Anonymkode: 34867...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Er et samboerpar hvor jeg kjenner damen i forholdet. Begge jobber svart, hun jobber i tillegg gjennom nav på noe tiltak og får lønn for det. Han får aap, men jobber svart utenom. Hun tjener mellom 15-20.000 i mnd på arbeidet hun gjør svart. Vet ikke hva han tjener, men vil tro det er rundt det samme da han jobber mye. De har holdt på slik i mange år og det frister veldig å melde ifra, men så har de barn sammen. Jeg har meldt de til barnevernet en gang før for 2 år siden og da kom bv inn i bildet og det ble satt i gang tiltak i hjemmet. Begge foreldrene er veldig enkle for å si det sånn, men moren har virkelig skjerpet seg Som mor siden bv kom inn i bildet. Faren derimot er helt ubrukelig som samboer og far og han stikker av titt og ofte, mens damen tar han inn i varmen når han kommer tilbake. De er nok ikke de beste foreldrene, hjelper ikke til med lekser osv da det blir for vanskelig for foreldrene.. Eldste barnet begynner i 5.klasse. Ingen av foreldrene har fullført ungdomsskolen en gang. 
 

Det irriterer meg at de snylter på velferdssystemet vårt og tjener en haug med penger svart, men så er det da disse barna de har det. Hvis de blir tatt risikerer de fengselsstraff. Hadde de ikke hatt barn hadde jeg meldt for lenge siden. Bare lukke øynene for det eller melde?

Anonymkode: 0fd74...cc0

Dette har du ingenting med... Synes det er så Tragisk at noen skal ødelegge for andre, kan være mye årsaker for de jobber svart

Anonymkode: 0f98c...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du ingenting med... Synes det er så Tragisk at noen skal ødelegge for andre, kan være mye årsaker for de jobber svart

Anonymkode: 0f98c...e72

Som hva da?

Anonymkode: a12e2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du ingenting med... Synes det er så Tragisk at noen skal ødelegge for andre, kan være mye årsaker for de jobber svart

Anonymkode: 0f98c...e72

Uansett årsaker så er det ULOVLIG. Skal man se gjennom fingrene med andre lovbrudd også da eller mener du? Nei, bare la de stjele i butikken, det kan være årsaker til at de gjør det... Eller at noen har årsaker til å kjøre uten førerkort, eller hva det nå skal være. Å si at andre ikke har noe med det, vitner om regelrett dumskap fra din side. I Norge har vi mange ytelser som bygger på fellesskapet. Altså at vi alle skal være med å bidra, slik at vi får igjen for det når vi har behov. (at kanskje ikke alle får det de burde, er en HELT annen diskusjon.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du ingenting med... Synes det er så Tragisk at noen skal ødelegge for andre, kan være mye årsaker for de jobber svart

Anonymkode: 0f98c...e72

De som jobber svart er de som ødelegger for andre. De stjeler fra oss andre i to omganger, først ved å motta stønader de ikke har krav på og deretter ved å unnlate å skatte av inntekt. Sånt er ikke verd å skåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Omg - ta deg ei bolle du’a

Anonymkode: 74d4b...548

Klapp igjen du!

For noen barnslige folk det er her inne.. Drive med «sladring» på hverandre. At ikke alle bare kan passe på sine egne saker og fokusere på hva man selv gjør rett og galt innad i familien. Det er helt utrolig! Kan nesten ikke fatte at folk som dere er foreldre.

Anonymkode: 50b5a...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klapp igjen du!

For noen barnslige folk det er her inne.. Drive med «sladring» på hverandre. At ikke alle bare kan passe på sine egne saker og fokusere på hva man selv gjør rett og galt innad i familien. Det er helt utrolig! Kan nesten ikke fatte at folk som dere er foreldre.

Anonymkode: 50b5a...0d3

Jeg synes du kan klappe igjen selv. 

Svart arbeid er kriminelt, det er tyveri fra fellesskapet, i to omganger for mange, slik noen andre nevnte her. 

Skal man ikke melde fra når noen fyllekjører heller, da? Eller hvis de selger hasj eller smuglersprit? Eller trygdesvindler i stor stil? Hvor går grensen, tenker du? 

Anonymkode: 34867...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du kan klappe igjen selv. 

Svart arbeid er kriminelt, det er tyveri fra fellesskapet, i to omganger for mange, slik noen andre nevnte her. 

Skal man ikke melde fra når noen fyllekjører heller, da? Eller hvis de selger hasj eller smuglersprit? Eller trygdesvindler i stor stil? Hvor går grensen, tenker du? 

Anonymkode: 34867...910

Ikke bare det, men det er og sånne folk som gir de som virkelig trenger støtte fra Nav, et dårlig rykte

Anonymkode: a12e2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare det, men det er og sånne folk som gir de som virkelig trenger støtte fra Nav, et dårlig rykte

Anonymkode: a12e2...024

Det også, dessverre. 

Anonymkode: 34867...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke anmeldt.

Faktisk synes jeg det er mer alvorlig for Norge at folk reiser til Sverige på harryhandel og stapper penger opp bak på svensker enn at noen arbeider litt svart.

Selv gjør jeg ingen av delene da jeg setter pris på både arbeidsplasser og velferdsordninger i Norge.

Anonymkode: c91ec...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke anmeldt.

Faktisk synes jeg det er mer alvorlig for Norge at folk reiser til Sverige på harryhandel og stapper penger opp bak på svensker enn at noen arbeider litt svart.

Selv gjør jeg ingen av delene da jeg setter pris på både arbeidsplasser og velferdsordninger i Norge.

Anonymkode: c91ec...c5b

Hvordan kan du da synes at det er greit at noen misbruker de velferdsordningene vi har?

Anonymkode: a12e2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Ikke meld. La dem gjøre som de vil. Det er deres liv og de er klar over risikoen. Kanskje de trenger pengene?

Anonymkode: cff83...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen? Ikke meld. La dem gjøre som de vil. Det er deres liv og de er klar over risikoen. Kanskje de trenger pengene?

Anonymkode: cff83...776

Så det er med andre ord helt greit å være kriminell? 

Anonymkode: 34867...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen? Ikke meld. La dem gjøre som de vil. Det er deres liv og de er klar over risikoen. Kanskje de trenger pengene?

Anonymkode: cff83...776

Det er greit at jeg bryter meg inn i huset ditt eller stjeler bilen din da, for jeg trenger jo tross alt pengene?

Anonymkode: a12e2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...