Gå til innhold

Kroatia neste sommer


Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, KellyTaylor skrev:

Jeg også er med i denne undersøkelsen men ikke fått noe tilbud så vidt jeg kan se :) Så får ta kontakt med fastlegen over ferien.

Jeg fikk tilbudet ca en uke etter mannen, han rakk å ta testen. Negativ. 

Kan hende du får sms om test snart. Svarte nettopp på runde 9. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo en liten avsporing, men det du sier, er interessant i lys av dette: https://www.nrk.no/norge/susann-michaelsen-kan-ha-blitt-koronasmittet-i-januar-1.15100141

Husker vi omtalte vinterens influensa som spesielt kraftig. Hva om det var en tidlig variant av covid-19? Interessant hvis alle de som fikk diagnosen influensa høst/vinter 2019/2020 ble testet for antistoffer.

Denne teorien forutsetter at man ikke faktisk testes for å bekrefte influensa. Gjør man det, eller stilles diagnosen klinisk med utgangspunkt i symptomer?

Anonymkode: f7e6e...f7a

Den tanken har slått meg også... Jeg jobber i skolen, og trinnet jeg er på var hardt rammet av «influensa». Ingen fikk det påvist, at det var det. Men det smittet som bare det. Ene klassen var det 75% fravær, en annen klasse hadde 60% fravær. Fraværet varte rundt tre uker, så var det vinterferie.

Sønnen min var skikkelig dårlig hele vinterferien. Jeg ble veldig pjusk selv, men ikke like dårlig som sønnen min. Dette var før påvist smitte i Norge. Vi hadde jo ikke vært ute og reist, så tenkte ikke korona i det hele tatt.

Jeg har jobbet i skolen i 20 år. Kun en gang har jeg vært borti lignende sykdomstilstander, under svineinfluensa. Dette var altså helt ekstraordinært. Samtidig sies det jo at ungdom ikke blir like hardt rammet som voksne, så det stemmer jo ikke helt. Likevel, har veldig lyst å teste sønnen og meg selv. Har ikke økonomi til å betale for det privat, og tviler på at vi får det godkjent hos fastlege. 

Anonymkode: 778e0...058

Skrevet

Kroatia, for en drøm. Nydelig sted. 
 

Du kan fint flytte på deg i Kroatia ved å benytte båter. Vi testet buss, men pga mye kø så var de veldig forsinket. Båt var en mye bedre opplevelse og de gikk hele tiden. Spise og drikke er relativt billig, men å bo koster litt. Bruk tid på TripAdvisor og sjekk pris/rangering på steder som hotels og triviago. Du sparer en del på å bestille fly etter lavpris og hotell etter tilbud. 

Anonymkode: 3f1ac...c3a

Skrevet
6 timer siden, Optatium skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg tror det er helt motsatt. Siste to ukene har 5 stukket jeg kjenner fått påvist antistoffer. 3 av dem visste ikke at de hadde vært syke, de andre mistenker at de hadde det i januar. Med tanke på hvor mange jeg kjenner som var utrolig syke rundt januar/februar, tror jeg langt flere har hatt korona enn vi vet om. 

Derfor, drøm og planlegg og bestill så mye du vil neste år. Men det er alltid et godt råd å ha en god reiseforsikring. 

Gutten min var skikkelig dårlig fra 20 Januar og det varte i nesten 2 uker. Så dårlig har han aldri vært. Vondt i halsen og hostet til han kastet opp. Høy feber. Kan det ha vært korona?

Anonymkode: 2429a...fc8

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min var skikkelig dårlig fra 20 Januar og det varte i nesten 2 uker. Så dårlig har han aldri vært. Vondt i halsen og hostet til han kastet opp. Høy feber. Kan det ha vært korona?

Anonymkode: 2429a...fc8

Det er ikke jeg kvalifisert til å uttale meg om.. Men det var en heftig influensa/forkjølelse som gikk i de tider, jeg mistenker at det var korona bølge en. 

Skrevet
37 minutter siden, Optatium skrev:

Det er ikke jeg kvalifisert til å uttale meg om.. Men det var en heftig influensa/forkjølelse som gikk i de tider, jeg mistenker at det var korona bølge en. 

Mine gutter  var ordentlig dårlige i 14 dager og det var uken etter vinterferien og påfølgende uke. Jeg må si jeg lurer på litt på om vi også har hatt det i hus. 

Skrevet
35 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mine gutter  var ordentlig dårlige i 14 dager og det var uken etter vinterferien og påfølgende uke. Jeg må si jeg lurer på litt på om vi også har hatt det i hus. 

Ja, ikke sant. Det er interessant når man begynner å se etter. Jeg har de siste dagene lurt på om vi faktisk er mye lenger i prosessen enn vi tror.. 

Har man råd er det artig å få testet seg hos aleris da. 

Skrevet
3 timer siden, Optatium skrev:

Ja, ikke sant. Det er interessant når man begynner å se etter. Jeg har de siste dagene lurt på om vi faktisk er mye lenger i prosessen enn vi tror.. 

Har man råd er det artig å få testet seg hos aleris da. 

 Vi har ikke tenkt å teste da det ikke har noen praktisk  betydning sånn sett men ja.. Vi har tenkt litt på hvorvidt det var influensa eller noe annet 

Skrevet
7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mine gutter  var ordentlig dårlige i 14 dager og det var uken etter vinterferien og påfølgende uke. Jeg må si jeg lurer på litt på om vi også har hatt det i hus. 

Min mann var på jobbreise i slutten av februar. 40 i feber, tung pust og lungebetennelse. Ene barnet ble skikkelig dårlig, andre bittelitt forkjølet og jeg var knapt rusken i halsen. Husker jeg sjekket den gang om det var tilfeller i disse områdene, noe det ikke var, men nå er jeg jammen usikker igjen. Aldri sett han så dårlig. En kollega ble sykmeldt i flere mnd pga lungebetennelse etter den turen. Det er jo påvist fra prøver i vann at viruset var i omløp mye tidligere enn antatt. 

Anonymkode: 3f1ac...c3a

Skrevet

Høyst usannsynlig at mange nordmenn var smittet i januar-februar. Det var vinterferien som gjorde utslaget i Norge.

Anonymkode: 99a36...484

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høyst usannsynlig at mange nordmenn var smittet i januar-februar. Det var vinterferien som gjorde utslaget i Norge.

Anonymkode: 99a36...484

Hvorfor er det usannsynlig? 

Skrevet
På 24.7.2020 den 18.08, Optatium skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg tror det er helt motsatt. Siste to ukene har 5 stukket jeg kjenner fått påvist antistoffer. 3 av dem visste ikke at de hadde vært syke, de andre mistenker at de hadde det i januar. Med tanke på hvor mange jeg kjenner som var utrolig syke rundt januar/februar, tror jeg langt flere har hatt korona enn vi vet om. 

Derfor, drøm og planlegg og bestill så mye du vil neste år. Men det er alltid et godt råd å ha en god reiseforsikring. 

Er Kroatia rødt nå?

Anonymkode: 2429a...fc8

Skrevet

Vi var i Spania i vinterferien, og kom hjem 29 februar. Nest siste dagen gikk vi på marked, og både ungene og mannen påpekte at alle hostet så fælt. Husker at vi ikke orket å kjøpe grønnsaker i boden pga at selger hadde så fæl hoste. Ingen av oss har vært dårlige, men interessant å se om man finner antistoffer i ettertid. 

Anonymkode: 82c18...557

Skrevet

Kroatia er ganske dyr i forhold til andre land i syden. En skikkelig billigferie er vanskeligere å få enn f.eks. Bulgaria. Selv liker jeg området Zadar-Sibenik-Primosten. Mye turisme der selvfølgelig men bedre enn Split og omegn.

Anonymkode: e4a36...453

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er Kroatia rødt nå?

Anonymkode: 2429a...fc8

Det vet jeg ikke. 

Skrevet
51 minutter siden, Optatium skrev:

Det vet jeg ikke. 

Kroatia er rødt nå ja

Skrevet
14 timer siden, Optatium skrev:

Hvorfor er det usannsynlig? 

På den tiden var det ikke noe spessielt smittevern. Hvis mange hadde vært smittet ville det etter all sansynlighet spredd seg raskt, blant annet til sykehjem slik at vi hadde fått mange alvorlig syke og døde.

I tillegg ville vi fått mange fler positive tester da vi begynte å teste og vi burde hatt mange flere mennesker med antistoffer nå.

Anonymkode: 93ba8...420

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På den tiden var det ikke noe spessielt smittevern. Hvis mange hadde vært smittet ville det etter all sansynlighet spredd seg raskt, blant annet til sykehjem slik at vi hadde fått mange alvorlig syke og døde.

I tillegg ville vi fått mange fler positive tester da vi begynte å teste og vi burde hatt mange flere mennesker med antistoffer nå.

Anonymkode: 93ba8...420

Men jeg tenker at det er mange med antistoffer, men de færreste testes for dette nå. 

Vi hadde mange døde og alvorlig syke også i januar/februar, men vi visste ikke hva det var. Mange trodde vel også at årets influensa var ekstra hard. Kanskje det var korona hele veien? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...