Gå til innhold

Spaniaturister. Er det mulig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så de som har trosset anbefalingene om å holde seg hjemme blir belønnet med ekstra betalt ferie på bekostning av de som har valgt å følge myndighetenes anbefaling. Sweet. 

Anonymkode: cd6b9...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de som har trosset anbefalingene om å holde seg hjemme blir belønnet med ekstra betalt ferie på bekostning av de som har valgt å følge myndighetenes anbefaling. Sweet. 

Anonymkode: cd6b9...92a

Det er toppen av idioti. Alle har visst at risikoen for at situasjonen kan snu har vært høy. De burde ha regnet inn 10 dager ferie i etterkant av reisen til karantene. Deilig med en ekstra ferieuke til å ordne i hage og hus.. Moldbo..

Anonymkode: 1f9d5...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får de

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/tag/Coronaviruset

De som reiste til «grønt» Spania, får sykepenger

Nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden.

Det opplyser landbruks- og matminister Olaug Bollestad (KrF) fredag.

Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket, understreker hun.

Anonymkode: 69270...bfb

Det ble opplyser på forhånd at man måtte være forberedt på karantene ved hjemkomst dersom landet ble snudd til rødt. Og at man måtte sette av egne fridager/ferie til dette. At myndighetene nå har snudd på dette synes jeg er helt håpløst. 
 

Alle har visst om risikoen. Det er nå de ulike arbeidsgiverne som eventuelt må betale for idiotien siden dette går på arbeidsgiverperioden!

Anonymkode: d87cf...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første, det er 12.000 totalt, jeg vil tippe at ca halvparten er barn som naturligvis ikke skal tilbake på jobb etterpå, og skoleferien er langt fra ferdig enda. Er sikkert flere av dem som har mer ferie igjen når de kommer tilbake dersom de startet ferien sin sent. 
For det andre, det at man er i karantene betyr ikke at man ikke kan jobbe, bare at man ikke kan møte opp fysisk på jobb, er sikkert flere av de som kommer i 10 dagers karantene som har mulighet for hjemmekontor også.

Å si at det er 12.000 arbeidstakere som ikke får jobbet på grunn av karantene er sterkt overdrevet.

Men når det er sagt, jeg er enig i at det ikke er så veldig smart å dra til syden nå i disse dager

Anonymkode: 8f185...e96

Jeg mente ikke at alle 12 000 er arbeidstakere! Arbeidstakerne i gruppa = arbeidstakerne blant de 12 000.

Bare sånn for ordens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det får de

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/tag/Coronaviruset

De som reiste til «grønt» Spania, får sykepenger

Nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden.

Det opplyser landbruks- og matminister Olaug Bollestad (KrF) fredag.

Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket, understreker hun.

Anonymkode: 69270...bfb

Fullstendig idioti! 

Selvfølgelig burde de sitte i karantene uten lønn. Alle som en kjente til risikoen. Virkelig ikke greit overfor alle som holdt seg til anbefalingene og ble hjemme. 

Anonymkode: 85988...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vert i Spania og kom hjem for 2 timer siden, Glad jeg er hjemme igjen,men angrer aboslutt ikke for jeg dro

Anonymkode: 74ddf...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vert i Spania og kom hjem for 2 timer siden, Glad jeg er hjemme igjen,men angrer aboslutt ikke for jeg dro

Anonymkode: 74ddf...b8f

De som nå sitter i karantene i Trondheim, fordi en familie der gjorde det samme som deg, synes sikkert også at det var verd det at du og dine likesinnede fikk dere en Spania-tur. Håper du holder deg for deg selv de neste 10 dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om de som blir syke i løpet av sine 10 dager i betalt karantene og følgelig må være hjemme enda lengre, til etter symptomfrihet. 

Det blir enda flere vakter kollegaer må ta eller underbemanning som igjen fører til økt arbeidsbelastning for kollegaene. 

Anonymkode: 31440...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det får de

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/tag/Coronaviruset

De som reiste til «grønt» Spania, får sykepenger

Nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden.

Det opplyser landbruks- og matminister Olaug Bollestad (KrF) fredag.

Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket, understreker hun.

Anonymkode: 69270...bfb

I følge NRK har de ikke krav på det, men kan få det om legen mener du kan få sykemelding?

https://www.nrk.no/norge/karanteneplikt-etter-ferietur_-dette-kan-ikke-sjefen-kreve-av-deg-1.15098554

Anonymkode: 52dcc...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Himmel og hav said:

De som nå sitter i karantene i Trondheim, fordi en familie der gjorde det samme som deg, synes sikkert også at det var verd det at du og dine likesinnede fikk dere en Spania-tur. Håper du holder deg for deg selv de neste 10 dagene. 

det er ikke nødvendig så lenge jeg kom hjem lenge før fristen, så det gjør jeg ikke. De som kom etter midnatt 25 juli måtte i karantene

Anonymkode: 74ddf...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke nødvendig så lenge jeg kom hjem lenge før fristen, så det gjør jeg ikke. De som kom etter midnatt 25 juli måtte i karantene

Anonymkode: 74ddf...b8f

De som har vært i kontakt med den smittede familien må selvfølgelig i karantene, uansett når andre måtte lande på norsk jord. 

Anonymkode: cd6b9...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

De som har vært i kontakt med den smittede familien må selvfølgelig i karantene, uansett når andre måtte lande på norsk jord. 

Anonymkode: cd6b9...92a

men det har ikke jeg

Anonymkode: 74ddf...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke nødvendig så lenge jeg kom hjem lenge før fristen, så det gjør jeg ikke. De som kom etter midnatt 25 juli måtte i karantene

Anonymkode: 74ddf...b8f

Nei, folk som deg er sjelden på tilbudssiden når det gjelder å tenke på andre enn seg selv, så det er ikke overraskende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Bjæk said:

Nei, folk som deg er sjelden på tilbudssiden når det gjelder å tenke på andre enn seg selv, så det er ikke overraskende. 

var ikke ulovlig og dra til spania og den var grønn, og jeg kom hjem før de gikk rødt, så Nei jeg gjør ikke noe galt her

Anonymkode: 74ddf...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

var ikke ulovlig og dra til spania og den var grønn, og jeg kom hjem før de gikk rødt, så Nei jeg gjør ikke noe galt her

Anonymkode: 74ddf...b8f

Det er ikke alt som er lov som er lurt. 

Det er en klasseforskjell på mennesker som innser dette og dem som ikke gjør det. 

Anonymkode: 62717...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Det er ikke alt som er lov som er lurt. 

Det er en klasseforskjell på mennesker som innser dette og dem som ikke gjør det. 

Anonymkode: 62717...2bb

det skal du få lov til og mene

Anonymkode: 74ddf...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

det skal du få lov til og mene

Anonymkode: 74ddf...b8f

😝 Tre feil i en setning. I rest my case.

Anonymkode: 62717...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

😝 Tre feil i en setning. I rest my case.

Anonymkode: 62717...2bb

Du mener de som droppa skolen i fjerde er de som nå reiser til Spania? 
Spennende tanke. 😂😂😂

Anonymkode: b3c1a...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

😝 Tre feil i en setning. I rest my case.

Anonymkode: 62717...2bb

Snakk om å (ufrivillig) underbygge poenget 🤣

Anonymkode: 57af7...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...