Gå til innhold

Spaniaturister. Er det mulig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så på en side på FB der noen som er på ferie i Spania ber om råd da de trolig vil miste jobben hvis de må i karantene. Altså. Om du har et vikariat som ikke vil bli forlenget om du må i karantene da de da må leie inn andre og gi opplæring. Som igjen medfører at de er overbemannet så DRAR DU IKKE TIL SPANIA!

Herregud jeg måtte bare få det ut. 😊

Anonymkode: b3c1a...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke akkurat si det frister å ta vakter utover min faste tid, fordi en kollega må i karantene etter en reise. Det er nemlig det som blir realiteten for mange. Det går utover de som er på jobb fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så på en side på FB der noen som er på ferie i Spania ber om råd da de trolig vil miste jobben hvis de må i karantene. Altså. Om du har et vikariat som ikke vil bli forlenget om du må i karantene da de da må leie inn andre og gi opplæring. Som igjen medfører at de er overbemannet så DRAR DU IKKE TIL SPANIA!

Herregud jeg måtte bare få det ut. 😊

Anonymkode: b3c1a...519

Enkelte er så dumme! Tenker ikke konsekvenser eller lengre enn nesa peker. De får hade så godt, enkelt og greit. 

Anonymkode: 3e759...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får de ikke lønn da ? siden de dro på grønt ? De sier så selv 

Anonymkode: bc05d...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får de ikke lønn da ? siden de dro på grønt ? De sier så selv 

Anonymkode: bc05d...cbb

Nei, de gjør ikke det.

Har blitt sagt hele tiden fra regjeringshold at grønt-rødt har tilbakevirkende kraft, så om det er grønt når du drar kan det blir rødt når du skal hjem, og da må du i karantene. Det må du ta høyde for og passe på at du har feriedager igjen når du kommer hjem.

Lønn får de ikke.

Nav/arbeidsgiver kan jo ikke ta  prisen for at du velger reise til syden... Da kan jo folk begynne spekulere i det også, reise til grønne land siste ferieuka og få 10 dager ekstra "ferie" når de kommer hjem om de må i karantene.

Anonymkode: 52dcc...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det selv hvertfall. Men håper ikke de gjør det. De første har vel satt av 10 dager til karantene. Evt har mulighet til hjemmekontor. Om ikke er de dumme 

Anonymkode: bc05d...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat kremen som drar på egotripp til syden i år. Det er ikke overraskende at de ikke tenker konsekvenser av handlingene sine. Hadde de gjort det ville de ikke reist i utgangspunktet. 

Anonymkode: cd6b9...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får de ikke lønn da ? siden de dro på grønt ? De sier så selv 

Anonymkode: bc05d...cbb

Det håper jeg da virkelig ikke, det kan jo ikke være sånn at de skal få betalt ferie etter at de er kommet hjem igjen

Anonymkode: 69270...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media meldte nylig om at ca. 12 000 nordmenn står i fare for å måtte sitte i karantene etter opphold i Spania. Tviler på at alle arbeidstakerne i gruppa har tatt høyde for karantene. 

Kjenner jeg er matt av noen av våre landsmenn om dagen. Det er forskjell på hva man må ha og hva man vil ha. Man MÅ ikke ha 30+ grader og solgaranti etter en annerledes vår. Man VIL ha det. Ikke bare det, man VIL ha det selv om det innebærer å utsette seg selv og andre for potensiell smitte. 

🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det håper jeg da virkelig ikke, det kan jo ikke være sånn at de skal få betalt ferie etter at de er kommet hjem igjen

Anonymkode: 69270...bfb

Jo noen får lønn. Ansatte i helse Vestfår lønn hvis de dro til et grønt land og landet ble rødt mens de var der. Først sa helse vest at de Ikke ville få lønn hvis de må i karantene, men så har spekter blandet seg inn. Så nå får ansatte i helse vest lønn hvis de må i karantene. Kjenner jeg blir så forbanna! Så de skal bli belønnet med 10 dager ekstra fri med lønn fordi de var så jævla dum å reiste!😡

Anonymkode: 3df08...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo noen får lønn. Ansatte i helse Vestfår lønn hvis de dro til et grønt land og landet ble rødt mens de var der. Først sa helse vest at de Ikke ville få lønn hvis de må i karantene, men så har spekter blandet seg inn. Så nå får ansatte i helse vest lønn hvis de må i karantene. Kjenner jeg blir så forbanna! Så de skal bli belønnet med 10 dager ekstra fri med lønn fordi de var så jævla dum å reiste!😡

Anonymkode: 3df08...c63

Det er faktisk hårreisende. Man belønnes for å være ansvarsløs idiot, mens de som velger å ta ansvar straffes med å beordres til ekstravakter.

Anonymkode: d7c04...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo noen får lønn. Ansatte i helse Vestfår lønn hvis de dro til et grønt land og landet ble rødt mens de var der. Først sa helse vest at de Ikke ville få lønn hvis de må i karantene, men så har spekter blandet seg inn. Så nå får ansatte i helse vest lønn hvis de må i karantene. Kjenner jeg blir så forbanna! Så de skal bli belønnet med 10 dager ekstra fri med lønn fordi de var så jævla dum å reiste!😡

Anonymkode: 3df08...c63

Det er ikke akkurat veldig oppbyggende for et godt arbeidsmiljø. Jeg hadde blitt sur hvis jeg var kollega av noen av de, og måtte jobbe ekstra og de fikk være hjemme i karantene og få betalt for det.

Anonymkode: 69270...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo noen får lønn. Ansatte i helse Vestfår lønn hvis de dro til et grønt land og landet ble rødt mens de var der. Først sa helse vest at de Ikke ville få lønn hvis de må i karantene, men så har spekter blandet seg inn. Så nå får ansatte i helse vest lønn hvis de må i karantene. Kjenner jeg blir så forbanna! Så de skal bli belønnet med 10 dager ekstra fri med lønn fordi de var så jævla dum å reiste!😡

Anonymkode: 3df08...c63

De burde faktisk bli pålagt å holde seg hjemme i ferien. Det blir som å spytte på sin egen yrkesgruppe når man jobber innen helse og reiser til utlandet. 

H v i r f o r  måtte de åpne for turer inn og ut av Norge? 

Anonymkode: b5ab2...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo noen får lønn. Ansatte i helse Vestfår lønn hvis de dro til et grønt land og landet ble rødt mens de var der. Først sa helse vest at de Ikke ville få lønn hvis de må i karantene, men så har spekter blandet seg inn. Så nå får ansatte i helse vest lønn hvis de må i karantene. Kjenner jeg blir så forbanna! Så de skal bli belønnet med 10 dager ekstra fri med lønn fordi de var så jævla dum å reiste!😡

Anonymkode: 3df08...c63

Spekter? Hvorfor skulle de blandet seg inn? Det er jo arbeidsgiverforening. 

Anonymkode: d1d26...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er første gangen vi ikke drar på ferie til Abu Dhabi på grunn av korona.

Vanligvis drar vi ikke dir fordi vi ikke har råd.

Anonymkode: 63a63...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år er første gangen vi ikke drar på ferie til Abu Dhabi på grunn av korona.

Vanligvis drar vi ikke dir fordi vi ikke har råd.

Anonymkode: 63a63...e12

👏🏻👏🏻👏🏻 Genialt 😂😂

Anonymkode: ddfde...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ev mister jobben som følge av utenlandsreise og karantene, kan ha det så godt. Eier ikke sympati med slike egoister. 

Anonymkode: 85988...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spekter? Hvorfor skulle de blandet seg inn? Det er jo arbeidsgiverforening. 

Anonymkode: d1d26...584

Aner ikke jeg, men se siste bildet, der står det. Så alle sykehusansatte som har reist til et grønt land som blir rødt når de er der vil få lønn i perioden de må være i karantene,  hvis de skulle vært på jobb..

75FC11C7-F9B8-487E-8B77-9B9D32D61821.png

F47B7AC3-1E3A-4AFB-B885-E84B41C73CD7.png

D7425434-2FF0-4993-BBC1-8EADC03360D6.png

1D96264A-0288-4BF5-8D40-9A0134481CE9.png

B286BA0E-A63F-4B24-88C2-03BFAE069BF4.png

Anonymkode: 3df08...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Graciegirl skrev:

Media meldte nylig om at ca. 12 000 nordmenn står i fare for å måtte sitte i karantene etter opphold i Spania. Tviler på at alle arbeidstakerne i gruppa har tatt høyde for karantene. 

Kjenner jeg er matt av noen av våre landsmenn om dagen. Det er forskjell på hva man må ha og hva man vil ha. Man MÅ ikke ha 30+ grader og solgaranti etter en annerledes vår. Man VIL ha det. Ikke bare det, man VIL ha det selv om det innebærer å utsette seg selv og andre for potensiell smitte. 

🤮

For det første, det er 12.000 totalt, jeg vil tippe at ca halvparten er barn som naturligvis ikke skal tilbake på jobb etterpå, og skoleferien er langt fra ferdig enda. Er sikkert flere av dem som har mer ferie igjen når de kommer tilbake dersom de startet ferien sin sent. 
For det andre, det at man er i karantene betyr ikke at man ikke kan jobbe, bare at man ikke kan møte opp fysisk på jobb, er sikkert flere av de som kommer i 10 dagers karantene som har mulighet for hjemmekontor også.

Å si at det er 12.000 arbeidstakere som ikke får jobbet på grunn av karantene er sterkt overdrevet.

Men når det er sagt, jeg er enig i at det ikke er så veldig smart å dra til syden nå i disse dager

Anonymkode: 8f185...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får de ikke lønn da ? siden de dro på grønt ? De sier så selv 

Anonymkode: bc05d...cbb

Det får de

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/tag/Coronaviruset

De som reiste til «grønt» Spania, får sykepenger

Nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden.

Det opplyser landbruks- og matminister Olaug Bollestad (KrF) fredag.

Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket, understreker hun.

Anonymkode: 69270...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får de

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/tag/Coronaviruset

De som reiste til «grønt» Spania, får sykepenger

Nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden.

Det opplyser landbruks- og matminister Olaug Bollestad (KrF) fredag.

Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket, understreker hun.

Anonymkode: 69270...bfb

Dette mener jeg er helt på trynet.

Myndigheten har hele tiden sagt at de anbefaler at folk IKKE reiser til utlandet. Når dette er anbefalingene så bør de reisende heller ikke få sykepenger i karanteneperiode, fordi de visste om risikoen.

Anonymkode: d7c04...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette mener jeg er helt på trynet.

Myndigheten har hele tiden sagt at de anbefaler at folk IKKE reiser til utlandet. Når dette er anbefalingene så bør de reisende heller ikke få sykepenger i karanteneperiode, fordi de visste om risikoen.

Anonymkode: d7c04...015

Kjipt å være kollega til de folkene, man må kanskje jobbe ekstra eller underbemannet sånn at de kan sitte hjemme i betalt karantene

Anonymkode: 69270...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...