Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Jeg personlig synes de SPESIELT vg er ekstreme til og få Corona er farlig enn det er, men er enig at man bør holde seg i norge i år. Men synes dere mediaene overdriver en del? Anonymkode: ca63d...e3f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 "The virus is gone for now. It will probably come back in winter, but it won’t be a second wave, but just a cold. Those young and healthy people who currently walk around with a mask on their faces would be better off wearing a helmet instead, because the risk of something falling on their head is greater than that of getting a serious case of Covid-19. On our way back to normal, it would be good for us citizens if a few scaremongers apologized. Such as doctors who wanted a triage of over 80 year old Covid patients in order to stop ventilating them. Also the media that kept showing alarmist videos of Italian hospitals to illustrate a situation that as such didn’t exist. All politicians calling for “testing, testing, testing” without even knowing what the test actually measures. And the federal government for an app they’ll never get to work and will warn me if someone near me is positive, even if they’re not infectious." https://www.worldhealth.net/news/why-everyone-was-wrong/ Ambefaler også https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/ Anonymkode: c25ee...545
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Nei, man overdriver ikke. Viruset er farlig og fortsatt blant oss. Har du sett hva viruset gjør med lungene? Etser dem bort! https://www.google.dk/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/lungene-forandret-til-det-ugjenkjennelige/72576988/amp Anonymkode: 6cf66...c82
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Jeg synes det er vel mye mas om det ja. Altså, om det var så farlig som mediene skal ha det til ville folk jo dødd som fluer. Så langt har ingen dødd her til lands av det så vidt jeg har fått med meg. Tvert imot så overlever folk jo uten problemer. Det er bare snakk om å skape storm i mediene for å få folk til å kjøpe og lese. Anonymkode: ff370...b73
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er vel mye mas om det ja. Altså, om det var så farlig som mediene skal ha det til ville folk jo dødd som fluer. Så langt har ingen dødd her til lands av det så vidt jeg har fått med meg. Tvert imot så overlever folk jo uten problemer. Det er bare snakk om å skape storm i mediene for å få folk til å kjøpe og lese. Anonymkode: ff370...b73 Hvilket land bor du i? I Norge har det dødd 255 personer, på tross av tiltakene som er satt inn. I USA har det dødd nesten 150 tusen mennesker til nå. Anonymkode: 43443...fd7
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Nei, jeg synes vel heller at de underdriver det Anonymkode: ab429...37a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er vel mye mas om det ja. Altså, om det var så farlig som mediene skal ha det til ville folk jo dødd som fluer. Så langt har ingen dødd her til lands av det så vidt jeg har fått med meg. Tvert imot så overlever folk jo uten problemer. Det er bare snakk om å skape storm i mediene for å få folk til å kjøpe og lese. Anonymkode: ff370...b73 Hva? Det er jo over 250 døde. Hvor lite er det mulig å få med seg? Globalt er over 500.000 døde Anonymkode: 6cf66...c82
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er vel mye mas om det ja. Altså, om det var så farlig som mediene skal ha det til ville folk jo dødd som fluer. Så langt har ingen dødd her til lands av det så vidt jeg har fått med meg. Tvert imot så overlever folk jo uten problemer. Det er bare snakk om å skape storm i mediene for å få folk til å kjøpe og lese. Anonymkode: ff370...b73 Hææ, i hvilken hule bor du i? Jeg blir bekymret når jeg leser sånt som dette, og håper for guds skyld at dette ikke er representativt for de som mener at viruset er ufarlig Anonymkode: ab429...37a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 Og folk ler av meg som har kjøpt meg en skikkelig stor fryser (hadde en sånn bitte liten en øverste i kjøpeskapet) og for at jeg har et lite lager ekstra med tørrvarer.. Min mor (bor hos meg pga helse) og mitt yngste barn er i risikogruppen. Nei det er ikke overdrivelser i media. Folk uten underliggende sykdom kan få det, og de dør - alene! Ja folk har overlevd. Men hva med senskader? Jeg ser for meg forsikringsselskapene får mange utbetalinger med tiden pga lungeproblematikk! Og flere vil med tiden trenge lungetransplantasjon. Vi i Norge vil få en ny oppblomstring når feriegjestene fra Spania kommer hjem igjen. Ikke alle holder seg hjemme i karante. Anonymkode: 5f848...397
soleia Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 Synes tvert i mot at VG har gjort ein god jobb med å ha god og oppdatert informasjon. Eg sjekkar dagleg innom for å sjå trenden. Om ein har fått med seg kva som har skjedd i helsevesenet i andre land, og også her i Noreg då pandemibølga var på topp, så skjønar ein at dette er ein sjukdom å ta på alvor. Det eg ikke likar så godt er når media (som er flertalsforma av eit medium ) bles opp ulike studier utan litt kritisk vurdering.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilket land bor du i? I Norge har det dødd 255 personer, på tross av tiltakene som er satt inn. I USA har det dødd nesten 150 tusen mennesker til nå. Anonymkode: 43443...fd7 Er det bevist at de har dødd av corona da? Og ikke noe annet og siden er det bare skrevet som corona sykdom? Anonymkode: ff370...b73
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bevist at de har dødd av corona da? Og ikke noe annet og siden er det bare skrevet som corona sykdom? Anonymkode: ff370...b73 Eh, ja... noe du også ville visst om du holdt deg til seriøse kilder. Anonymkode: 86b44...e6f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 Gud hjelpe... Folk dør som fluer! Mediedekningen er vel heller underdrevet. Selv om det "bare" er 255 mennesker som har dødd av viruset i Norge, til tross for gode retningslinjer, så er det nok med tanke på hvor få mennesker vi totalt sett er i dette landet. Se til Brasil. Til USA. Hvor mange som dør av viruset i Afrika tør jeg engang å tenke på. Til slutt: i forhold til betyr sammenlignet med, og er dermed helt meningsløs språkbruk. Anonymkode: 116c8...4fa
beef sister Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 34 minutes ago, Anonym bruker said: Er det bevist at de har dødd av corona da? Og ikke noe annet og siden er det bare skrevet som corona sykdom? Anonymkode: ff370...b73 Du tuller nå?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 Mediene i seg selv overdriver ikke hverken korona eller andre ting, de videreformidler. Korona er ufarlig for folk flest, men likevel en farlig sykdom. Jeg synes VG har gjort en god jobb med å informere om landet og verdens situasjon. Når det er sagt så synes jeg media generelt er forferdelig unyanserte. De velger en side i saker, og forteller bare det som fremmer den siden. De fleste nyhetssaker er langt mer nyansert enn man får informasjon om, men det virker som om klikk er viktigere enn selve informasjonsformidlingen. Norske medier er f.eks svært kritiske til Trump. Det gjelder vel kanskje resten av verden også😝 Likevel har han mange tilhengere i USA. Hvorfor? Om de norske mediene sitt bilde hadde vært korrekt hadde han jo aldri blitt president? Hvorfor får vi ikke vite hva med han som kan være positivt? Om ikke det er så mye så vil det ihvertfall nyansere, og det blir enklere å forstå hvordan slike mennesker kan få så mye makt. Skjer der noe stort i verden er det en konkurranse mellom mediene til å fortelle historien mest mulig dramatisk. Man får gjentatt det samme hele tiden, og det er vanskelig å følge med på hva som har skjedd fordi det er ekstremt mye repetisjoner av de samme faktaene. De gnager hele benet opp. Ny informasjon kan lett forsvinne. Eksemplene jeg bruker er eksempler altså. Jeg liker heller ikke Trump. Men slik jeg forstod det så var der visst mye som ikke var greit med fru Clinton heller, selv om det ikke kom frem her til lands.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 De underdriver. Anonymkode: 50351...857
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 oi da ser de fleste her forskjellig fra meg og min familie, vi synes de overdriver fælt Anonymkode: ca63d...e3f
Hannasbananas Skrevet 23. juli 2020 #19 Skrevet 23. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det bevist at de har dødd av corona da? Og ikke noe annet og siden er det bare skrevet som corona sykdom? Anonymkode: ff370...b73 Altså... bare... hæ? 😳🤦🏻♀️ Er du dum?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #20 Skrevet 23. juli 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: oi da ser de fleste her forskjellig fra meg og min familie, vi synes de overdriver fælt Anonymkode: ca63d...e3f Ofte henger jo intelligens sammen med måten man ordlegger seg på (neida, dyslektikere er ikke dumme, HI har ikke dysleksi.), og dette bekrefter denne regelen. Jøje meg, du er på bærtur. Anonymkode: 24454...4c0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #21 Skrevet 24. juli 2020 Media er ute etter å hjerne vaske oss med covid reportasjene. Anonymkode: c25ee...545
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #22 Skrevet 24. juli 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Media er ute etter å hjerne vaske oss med covid reportasjene. Anonymkode: c25ee...545 YouTube som kilde? Give me a break. Hvor er kildekritikken, folkens? Anonymkode: 24454...4c0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #23 Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Media er ute etter å hjerne vaske oss med covid reportasjene. Anonymkode: c25ee...545 Lær deg kildekritikk og prøv på nytt. Anonymkode: 50351...857
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #24 Skrevet 24. juli 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: YouTube som kilde? Give me a break. Hvor er kildekritikken, folkens? Anonymkode: 24454...4c0 Nå er Ben Shapiro ikkje ein heilt tilfeldig YT-ar, då. Men han er ultra-konservativ, og det forklarer kanskje noko av innhaldet i videoen hans. Anonymkode: 94d5e...2e3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #25 Skrevet 24. juli 2020 9 hours ago, Anonym bruker said: Ofte henger jo intelligens sammen med måten man ordlegger seg på (neida, dyslektikere er ikke dumme, HI har ikke dysleksi.), og dette bekrefter denne regelen. Jøje meg, du er på bærtur. Anonymkode: 24454...4c0 Nei er jeg aboslutt ikke. Er alltid slike svar som kommer hvis man har andre meninger enn de fleste her inne.. Anonymkode: ca63d...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå