Gå til innhold

Dilemma-flytting. Jeg trenger hjelp og synspunkter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klart at det er ikke noe som trenger å gjelde alle som flytter på seg, enten det er Ålesund eller andre steder.

Hvordan det er relevant for HI, jo han flyttet nettopp for å tilfredsstille partneren. Hun er viljesterk og greide å tvinge det gjennom. Men hver dag lengter han hjem, og jeg tipper han flytter sørover når han blir eldre.

Og til deg amandine, jeg har sett mye rundt om kring, annet et det sentrale østlandet. Det er klart det er mange steder som kan være ok å bo, men det hjelper å være innstilt på det.

Anonymkode: a38ea...de3

Det er klart at om innstillingen er at alt på østlandet er bedre og at han bare lengter etter museer, parker og badesteder der vil han ikke trives. Men da er det ikke byen han bor i nå som er problemet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så trist er at han flytter med eller uten oss. 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Det var jo ein usedvanlig egoistisk ting å seie? Eg hadde ikkje flytta var eg deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 16.02, Anonym bruker skrev:

Han er fra østlandet og lengter hjem. I ferien er de her og han ser lengselsfullt på alt av muligheter, museer, parker, badesteder soner her.

Anonymkode: a38ea...de3

Jøsseball! Er han 5 år og lengter hjem til mor, fornøyelsesparker og gutterommet??

Anonymkode: e2309...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 16.02, Anonym bruker skrev:

Har en venn som (dessverre) fant seg dame fra Ålesund. Hun har trumfet igjennom at de skal bo der. Han er fra østlandet og lengter hjem. I ferien er de her og han ser lengselsfullt på alt av muligheter, museer, parker, badesteder soner her.

Sist jeg snakket med ham planla han å overta foreldrene sin leilighet etterhvert for å ha et sted her 

Anonymkode: a38ea...de3

Det er da både parker, museer, badestrender osv i Ålesund også. Det er ikke den største byen i Norge, men det er ikke snakk om en liten bygd heller...

Man må rett og slett stå for de valgene man tar, er det kjempeviktig å bo nær hjemstedet sitt så må man finne en partner fra samme sted, sånn er det bare.

En av barndomskameratene til mannen bor på andre siden av landet, han har blitt skilt, og alle tre barna har flyttet ut for å studere og bor i andre byer nå. Han er på ferie her på hjemstedet nå og har vært sammen med mange av de kameratene som han fremdeles har mer kontakt med enn de nye han har fått på sin nye hjemplass. Jeg spurte han jeg, om han kunne tenke seg å "flytte hjem" nå som han bodde alene, for jeg synes han høres litt ensom ut rett og slett. Han sa han hadde tenkt mye på det, og barna hans hadde sagt at han ikke måtte tenke på dem når han nå valgte hva han ville gjøre. Men han tenkte på at de jo snart var ferdig med studier og mest sannsynlig ville etablere seg i nærheten av der de var vokst opp, og familien var viktigere for han enn kompiser, han så frem til barnebarn osv.

Han tok altså et valg da han valgte å etablere seg der, og står for det valget selv nå som barna hans er i 20-årene og han bor alene. Det står respekt av det synes jeg, og man må gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 3dc56...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da både parker, museer, badestrender osv i Ålesund også. Det er ikke den største byen i Norge, men det er ikke snakk om en liten bygd heller...

Man må rett og slett stå for de valgene man tar, er det kjempeviktig å bo nær hjemstedet sitt så må man finne en partner fra samme sted, sånn er det bare.

En av barndomskameratene til mannen bor på andre siden av landet, han har blitt skilt, og alle tre barna har flyttet ut for å studere og bor i andre byer nå. Han er på ferie her på hjemstedet nå og har vært sammen med mange av de kameratene som han fremdeles har mer kontakt med enn de nye han har fått på sin nye hjemplass. Jeg spurte han jeg, om han kunne tenke seg å "flytte hjem" nå som han bodde alene, for jeg synes han høres litt ensom ut rett og slett. Han sa han hadde tenkt mye på det, og barna hans hadde sagt at han ikke måtte tenke på dem når han nå valgte hva han ville gjøre. Men han tenkte på at de jo snart var ferdig med studier og mest sannsynlig ville etablere seg i nærheten av der de var vokst opp, og familien var viktigere for han enn kompiser, han så frem til barnebarn osv.

Han tok altså et valg da han valgte å etablere seg der, og står for det valget selv nå som barna hans er i 20-årene og han bor alene. Det står respekt av det synes jeg, og man må gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 3dc56...04a

Ja enig i det, men vi vet jo og at noen mennesker er flinkere til å få det som de vil. Det er ganske vanlig at par bosetter seg i nærheten av jentas familie, og i dette tilfellet er det nok hun som har overkjørt litt. Men bevares han har fått flotte barn og en god jobb i næringslivet, så han har det nok fint.

Jeg vet at Ålesund er en by med muligheter, men det er jo så langt til alt. Bor du i Oslo, Moss eller på Kongsberg så har du så mange ting innen rekkevidde. Innen kort rekkevidde.

Anonymkode: a38ea...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han sier at han flytter med eller uten dere så er han en stor idiot og egoist som du ikke trenger i livet ditt! 

Anonymkode: b4a7b...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja enig i det, men vi vet jo og at noen mennesker er flinkere til å få det som de vil. Det er ganske vanlig at par bosetter seg i nærheten av jentas familie, og i dette tilfellet er det nok hun som har overkjørt litt. Men bevares han har fått flotte barn og en god jobb i næringslivet, så han har det nok fint.

Jeg vet at Ålesund er en by med muligheter, men det er jo så langt til alt. Bor du i Oslo, Moss eller på Kongsberg så har du så mange ting innen rekkevidde. Innen kort rekkevidde.

Anonymkode: a38ea...de3

Det er en myte at man bosetter seg ved kvinnens familie. Når familiene bor langt fra hverandre er det statistisk sett mest vanlig at man bosetter seg ved mannens familie. 

Anonymkode: d0dc3...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg vet at Ålesund er en by med muligheter, men det er jo så langt til alt. Bor du i Oslo, Moss eller på Kongsberg så har du så mange ting innen rekkevidde. Innen kort rekkevidde.

Anonymkode: a38ea...de3

Men det er ikke alle som har behov for «alt» i umiddelbar nærhet. Jeg bor selv rett utafor Oslo, men føler selv det sentrale Østlandet er det kjipeste og minst sjarmerende området i hele Norge.  Mens for andre er Oslo og Oslo-området Midt-Norge blinken.
Man må ikke bruke kun seg selv som referanse da folk har ulike ønsker og behov. 

Anonymkode: b0b2f...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke alle som har behov for «alt» i umiddelbar nærhet. Jeg bor selv rett utafor Oslo, men føler selv det sentrale Østlandet er det kjipeste og minst sjarmerende området i hele Norge.  Mens for andre er Oslo og Oslo-området Midt-Norge blinken.
Man må ikke bruke kun seg selv som referanse da folk har ulike ønsker og behov. 

Anonymkode: b0b2f...79a

Midt-Norge skulle ikke snike seg inn det 😊 «Mens for andre er Oslo og Oslo-området midt i blinken» skulle det stå.

Anonymkode: b0b2f...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke alle som har behov for «alt» i umiddelbar nærhet. Jeg bor selv rett utafor Oslo, men føler selv det sentrale Østlandet er det kjipeste og minst sjarmerende området i hele Norge.  Mens for andre er Oslo og Oslo-området Midt-Norge blinken.
Man må ikke bruke kun seg selv som referanse da folk har ulike ønsker og behov. 

Anonymkode: b0b2f...79a

Ja jeg er klar over det. Jeg er ikke dum.

Poenget mitt med denne historien er at kompisen min har for å være grei flyttet til en annen del av landet. Fordi dama trumfet det igjennom. Han har det i og for seg greit, men det er tydelig at han savner Østlandet og lengter "hjem"

Moralen er : ikke flytt på deg om du ikke egentlig vil(og dette er myntet på HI)

Anonymkode: a38ea...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja enig i det, men vi vet jo og at noen mennesker er flinkere til å få det som de vil. Det er ganske vanlig at par bosetter seg i nærheten av jentas familie, og i dette tilfellet er det nok hun som har overkjørt litt. Men bevares han har fått flotte barn og en god jobb i næringslivet, så han har det nok fint.

Jeg vet at Ålesund er en by med muligheter, men det er jo så langt til alt. Bor du i Oslo, Moss eller på Kongsberg så har du så mange ting innen rekkevidde. Innen kort rekkevidde.

Anonymkode: a38ea...de3

Tror ikke jeg kjenner noen som har bosatt seg nær jentas familie, alle bor jo nær mannens familie... 

Anonymkode: 3dc56...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han sier at han flytter med eller uten dere så er han en stor idiot og egoist som du ikke trenger i livet ditt! 

Anonymkode: b4a7b...474

Jeg vil ikke si det er så svart-hvitt når vi ikke vet grunnen. Svigerinnen min gjorde det samme overfor broren min. Dvs de bodde et sted uten noe familie da. Broren min jobbet hele tiden, MYE jobbreiser og overtid hver dag når han ikke var på reise. Svigerinnen min var i praksis alene med 3 barn under 5, og hun gikk til slutt på en smell. Hun sa da at hun ikke klarte mer, hun måtte flytte hjem til familien så hun kunne få litt hjelp. (Etter at hun i lengre tid hadde prøvd å få ham til å jobbe mindre.) Han kunne velge å bli med eller ikke. Jeg synes det var helt innafor.

Anonymkode: da95e...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke si det er så svart-hvitt når vi ikke vet grunnen. Svigerinnen min gjorde det samme overfor broren min. Dvs de bodde et sted uten noe familie da. Broren min jobbet hele tiden, MYE jobbreiser og overtid hver dag når han ikke var på reise. Svigerinnen min var i praksis alene med 3 barn under 5, og hun gikk til slutt på en smell. Hun sa da at hun ikke klarte mer, hun måtte flytte hjem til familien så hun kunne få litt hjelp. (Etter at hun i lengre tid hadde prøvd å få ham til å jobbe mindre.) Han kunne velge å bli med eller ikke. Jeg synes det var helt innafor.

Anonymkode: da95e...ddb

Vi har 7,5 timers jobber. Dagtid. Fri i helgene.

Anonymkode: 86c05...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg at du og familien flytter til hans hjemsted. Så blir dere skilt. Da er det ganske vanskelig å flytte med barna tilbake igjen når de er etablert på nytt sted.  Så er du støkk der uten din familie i nærheten. 
Det er en grøft å havne i...

Anonymkode: 90c86...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så lett for han å bare flytte fra dere. Så hadde jeg vært redd for at han skulle gå fra deg etter dere har flyttet. Sånn så du ikke da har mulighet til å flytte, og ta med deg barna. Tenk om det er planen hans. Så jeg hadde aldri flyttet.

Anonymkode: 413fd...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er så lett for han å bare flytte fra dere. Så hadde jeg vært redd for at han skulle gå fra deg etter dere har flyttet. Sånn så du ikke da har mulighet til å flytte, og ta med deg barna. Tenk om det er planen hans. Så jeg hadde aldri flyttet.

Anonymkode: 413fd...2ee

Enig i dette. 

Når han kan prøve å presse noe slikt igjennom, er det noe som sier meg at han allerede har en fot utenfor forholdet. At han ønsker å flytte familien til hjemstedet sitt, der han får det mest mulig behagelig som singel alenefar. 

Anonymkode: 59e34...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...