Gå til innhold

Dilemma-flytting. Jeg trenger hjelp og synspunkter.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen vil flytte 40 mil unna, til sin familie. Jeg vil ikke flytte fra min familie. Vi har barn sammen (barneskolealder, de vil bo her). Vi har ikke problemer i forholdet utover dette. Hva ville du gjort?

Anonymkode: 86c05...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si ut fra så lite opplysninger. Det er jo faktisk mer enn familie som har betydning. Oppvekstvilkår, fritidstilbud, skole, bhg, alder på barna osv osv.

Anonymkode: 6a67e...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er familie som gjør at han ønsker å flytte, mener jeg at det ikke er en god nok grunn for å rive opp barna fra skole og venner.

Insisterer han fortsatt på å flytte selv om kone og barn motsetter seg det, tenker jeg at han flytter alene siden kjernefamilien da ikke er det viktigste for han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å si ut fra så lite opplysninger. Det er jo faktisk mer enn familie som har betydning. Oppvekstvilkår, fritidstilbud, skole, bhg, alder på barna osv osv.

Anonymkode: 6a67e...a50

Bedre videregåendetilbud her. Det er mange år frem i tid. Ellers er det andre du ramser opp, likt. 

Anonymkode: 86c05...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i mannens bygd og vil egentlig flytte hjem. Men for barna så blir jeg. Hadde heller ikke flyttet om vi ble skilt. Barna er godt etablert og har det supert. Hadde vært noe annet om det ikke fungerte rundt barna. I dagens tøffe samfunn skal man være glad når barna fungerer fint i det miljøet de er. 

Anonymkode: c18e9...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bedre videregåendetilbud her. Det er mange år frem i tid. Ellers er det andre du ramser opp, likt. 

Anonymkode: 86c05...56d

Alder på barna? Har de allerede et godt nettverk? Personlighet på barna? Hvordan kommer de til å takle det. Jeg har blant annet ei som hadde hatt vanskelig for å starte opp på nytt vedr det sosiale nettverket, bhg osv. Mens hun andre hadde taklet det helt fint. Boligpriser, er det likt?

Anonymkode: 6a67e...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alder på barna? Har de allerede et godt nettverk? Personlighet på barna? Hvordan kommer de til å takle det. Jeg har blant annet ei som hadde hatt vanskelig for å starte opp på nytt vedr det sosiale nettverket, bhg osv. Mens hun andre hadde taklet det helt fint. Boligpriser, er det likt?

Anonymkode: 6a67e...a50

1. og 5. kl. Godt nettverk med null mobbing. Jeg vet ikke hvordan de hadde taklet det. Bolig er mye dyrere her.

 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobbmuligheter er det for deg og mannen?

I utgangspunktet er det jo ikke umulig å flytte og kanskje er det positivt å bli bedre kjent med hans del av familien. 

Kommer du til å trives da? Jeg hadde aldri flyttet fra et sentralt område til en bygd langt avsted, det må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som (dessverre) fant seg dame fra Ålesund. Hun har trumfet igjennom at de skal bo der. Han er fra østlandet og lengter hjem. I ferien er de her og han ser lengselsfullt på alt av muligheter, museer, parker, badesteder soner her.

Sist jeg snakket med ham planla han å overta foreldrene sin leilighet etterhvert for å ha et sted her 

Anonymkode: a38ea...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Hva slags jobbmuligheter er det for deg og mannen?

I utgangspunktet er det jo ikke umulig å flytte og kanskje er det positivt å bli bedre kjent med hans del av familien. 

Kommer du til å trives da? Jeg hadde aldri flyttet fra et sentralt område til en bygd langt avsted, det må jeg si.

Ikke noe problem å få jobb. Det er samme avstand til ting. Sånn omtrent. Tror ikke jeg kommer til å trives. 

Vi flytter da fra nytt hus til et eldre. Hvis han flytter har ikke jeg råd til å bo i huset uansett.

Anonymkode: 86c05...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det DU og barna som er mannens familie. Ikke mamman og pappan hans. Det kan du informere om.

Anonymkode: 2bb3f...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra det du skriver ville jeg ikke gått med på flytting.

Vi bor på mannens hjemsted. Ungene er etablert her, vi har jobb, hans familie er her og så besøker vi min familie i ferier, og de kommer hit. Ville aldri dratt ungene opp fra et godt og velkjent miljø pga. mitt behov for å være nær min familie. Hans familie er uansett blitt vår familie 😊

Anonymkode: e2309...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en venn som (dessverre) fant seg dame fra Ålesund. Hun har trumfet igjennom at de skal bo der. Han er fra østlandet og lengter hjem. I ferien er de her og han ser lengselsfullt på alt av muligheter, museer, parker, badesteder soner her.

Sist jeg snakket med ham planla han å overta foreldrene sin leilighet etterhvert for å ha et sted her 

Anonymkode: a38ea...de3

Jeg har også en venn som fant seg dame i Ålesund. Han stortrives og kunne aldri tenkt seg tilbake til det sentrale Østlandet.

Folk er forskjellige og trives med ulike ting. Selv om kompisen din ikke trives i Ålesund, så er jo ikke han en fasit. Så jeg skjønner ikke helt poenget med svaret ditt i denne tråden?
Hvis hi ikke ønsker å flytte og ikke tror hun vil trives, så må hun selvsagt ikke finne på å flytte.

Anonymkode: b0b2f...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke flyttet, barna dine trives godt, og dere vet ikke hvordan det vil gå med de hvis dere flytter. Spesielt det eldste barnet. Jeg hadde aldri flyttet med så stort barn. 

 

Anonymkode: 413fd...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke flyttet.

Har selv en mann som har sitt hjemsted 4-5 timer i bil unna mitt hjemsted. Den problemstillingen med hvor vi skulle bo tok vi før vi fikk barn. Var jo sammen noen år og fant ut at ingen av oss lett ville etablere seg på den andres hjemsted, særlig det med venner og fritid er vanskelig.

Pga arbeid, boligpriser osv endte vi på hans hjemsted. Vi kjøpte hus der og la leiemarkedet bak oss, vi giftet oss og vi fikk etterhvert barn. Da mener jeg man har valgt for godt, dette ble hjemstedet til barna og jeg ville aldri verden rykket de opp med rot for å tilfredstille mitt behov for å være på min hjemplass. Så jeg måtte bare slå rot her jeg også.

Jeg innrømmer at det ikke var lett, det tok mange år å få istand sitt eget nettverk, egne venner osv, men etterhvert finner man gjerne sin plass. 

Nå er barna fra 11 til 19 år gamle og jeg kunne ikke lenger tenke meg å flytte hjem, jeg har venner og nettverk her, barna har sine liv her, dette er rett og slett blitt vår familie sitt hjemsted.

Jeg forstår at mannen din ikke har det lett, men han har valgt å stifte familie og da må han stå for det valget mener jeg. Han har valgt et hjemsted for familien, og der blir han.

Jeg kjenner noen som har byttet hjemsted for hele familien, men da har det vært enighet om det, bl.a pga mobbing, det blir noe annet. Når dere er 3 av 4 som ikke vil, så er han nedstemt, så enkelt som det.

Anonymkode: 3dc56...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så trist er at han flytter med eller uten oss. 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Da hadde jeg i hvert fall ikke flyttet. En så egoistisk mann hadde jeg klart meg uten.

Anonymkode: e1b19...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så trist er at han flytter med eller uten oss. 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Da hadde jeg i hvert fall ikke flyttet! En mann som kan sette slike betingelser kunne jeg aldri stolt på. Han setter seg selv foran resten av familien og forventer at dere skal følge med uten å kny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så trist er at han flytter med eller uten oss. 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

En slik egoist har du vel uansett ikke bruk for i livet ditt? Ikke bøy deg, ikke flytt! 

Anonymkode: c12e1...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så trist er at han flytter med eller uten oss. 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Da hadde jeg sagt: "Synd at du ikke lenger vil være gift med meg og pappa for barna våre. Du får ringe familievernkontoret og bestille time til mekling."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en venn som (dessverre) fant seg dame fra Ålesund. Hun har trumfet igjennom at de skal bo der. Han er fra østlandet og lengter hjem. I ferien er de her og han ser lengselsfullt på alt av muligheter, museer, parker, badesteder soner her.

Sist jeg snakket med ham planla han å overta foreldrene sin leilighet etterhvert for å ha et sted her 

Anonymkode: a38ea...de3

Dagens mest sneversynte og fordomsfulle og kunnskapsløse kommentar. Du hadde hatt godt av å se deg litt rundt utenfor navlen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ville gjort? Jeg ville aldri etablert meg et sted jeg ikke kunne tenke meg å bli gammel. Spist er spist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også en venn som fant seg dame i Ålesund. Han stortrives og kunne aldri tenkt seg tilbake til det sentrale Østlandet.

Folk er forskjellige og trives med ulike ting. Selv om kompisen din ikke trives i Ålesund, så er jo ikke han en fasit. Så jeg skjønner ikke helt poenget med svaret ditt i denne tråden?
Hvis hi ikke ønsker å flytte og ikke tror hun vil trives, så må hun selvsagt ikke finne på å flytte.

Anonymkode: b0b2f...79a

Klart at det er ikke noe som trenger å gjelde alle som flytter på seg, enten det er Ålesund eller andre steder.

Hvordan det er relevant for HI, jo han flyttet nettopp for å tilfredsstille partneren. Hun er viljesterk og greide å tvinge det gjennom. Men hver dag lengter han hjem, og jeg tipper han flytter sørover når han blir eldre.

Og til deg amandine, jeg har sett mye rundt om kring, annet et det sentrale østlandet. Det er klart det er mange steder som kan være ok å bo, men det hjelper å være innstilt på det.

Anonymkode: a38ea...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 15.35, Anonym bruker skrev:

1. og 5. kl. Godt nettverk med null mobbing. Jeg vet ikke hvordan de hadde taklet det. Bolig er mye dyrere her.

 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Bli hvor dere er. Jeg kan ikke fatte hvor egoistiske foreldre er som vil flytte på barna, rive de vekk fra venner og det trygge. Det skjønner jeg bare ikke. 

Anonymkode: e9506...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er så trist er at han flytter med eller uten oss. 

Hi

Anonymkode: 86c05...56d

Seriøst??? Jeg kan ikke tro det! Da blir du og barna. For en tulling! 🙈 Vil han hjem til mor?  Okey.. Hvis dere blir med han dit.. Tror du ikke at du kommer til å bli sur og bitter? Hadde mannen min sagt noe slik, jeg vet ikke.. Jeg hadde aldri i livet flyttet. Aldri. Skal du virkelig ødelegge for barna dine, fordi det passer ikke han å bo der mer? Nei vettu hva! Og nå prøver han å tvinge deg? Med eller uten dere? Pøh! La han dra! Seriøst. 

Anonymkode: e9506...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...