Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #26 Skrevet 20. juli 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette høres helt merkelig ut. Her har du uansett gjort noe kriminelt. Både ved å presse henne til å la deg være disponent som vilkår for å gi lån, og ved å stjele pengene som kom inn. Du må ta pengeinnkreving via forliksrådet eller namsmann. Anonymkode: 9f18b...437 Var jo ikke jeg som lånte, det var jo hun som lånte. Jeg har aldri lånt penger av henne.
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #27 Skrevet 20. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det ser ut til at det var noen andre enn au-pairen som ble utnyttet... Anonymkode: 474e8...4d8 Ja, uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #28 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Rhapsody in blue skrev: Var jo ikke jeg som lånte, det var jo hun som lånte. Jeg har aldri lånt penger av henne. Det stemmer, du bare tok de du. Hvorfor har du ikke spurt au pauiren om de var menst som tilbakebetaling til deg? Anonymkode: 05bae...adf
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #29 Skrevet 20. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mye penger er det snakk om da, hvor mye overførte du til din konto? Anonymkode: 05bae...adf Hun lånte kr 110 000,- av oss.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #30 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Rhapsody in blue skrev: Hun lånte kr 110 000,- av oss. Og det var den summen du overførte til din konto? Anonymkode: 05bae...adf
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #31 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer, du bare tok de du. Hvorfor har du ikke spurt au pauiren om de var menst som tilbakebetaling til deg? Anonymkode: 05bae...adf Kontoen har jo kun blitt benyttet som frem og tilbake mellom oss. Anonymkode: c88e4...4b4
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #32 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Et pengekrav har foreldelse på 3 år. Er det gått mer enn 3 år kan man ikke kreve å gå pengene tilbake om den som skylder pengene ikke betaler frivillig. Dette er jus, ikke synsing Anonymkode: 07c72...c81 Det er kanskje riktig men nå betalte hun jo tilbake. Jeg disponerer jo kontoen. Man trenger jo ikke å disponere en konto for å sette penger inn, kun for å ta ut.
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #33 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det var den summen du overførte til din konto? Anonymkode: 05bae...adf Nei, men vi aksepterte at hun kun betalte deler av det.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #34 Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, Rhapsody in blue skrev: Det er kanskje riktig men nå betalte hun jo tilbake. Jeg disponerer jo kontoen. Man trenger jo ikke å disponere en konto for å sette penger inn, kun for å ta ut. Så nå er du helt sikker på at det var en tilbakebetaling? Anonymkode: 05bae...adf
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #35 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, Rhapsody in blue skrev: Nei, men vi aksepterte at hun kun betalte deler av det. At du ikke vil svare på hvor mye du overførte til din konto, forteller meg at det nok er snakk om en ganske stor sum. Anonymkode: 05bae...adf
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #36 Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du ikke vil svare på hvor mye du overførte til din konto, forteller meg at det nok er snakk om en ganske stor sum. Anonymkode: 05bae...adf Det som står i tråden her er jo at alt over 110.000 kr er blitt ettergitt 🙄🙄🙄 Anonymkode: 474e8...4d8
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #37 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du ikke vil svare på hvor mye du overførte til din konto, forteller meg at det nok er snakk om en ganske stor sum. Anonymkode: 05bae...adf Tror at jeg har svart på dette lengre oppe i tråden. Hun lånte først kr 64 000,-. Disse pengene ble et kortvarig lån som jeg førte tilbake til min bankkonto ganske rask. Etterpå lånte hun ca kr 115 000,-. Her forleden kom det inn kr 95 000,- som jeg overførte til oss straks de kom inn.
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #38 Skrevet 20. juli 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så nå er du helt sikker på at det var en tilbakebetaling? Anonymkode: 05bae...adf Det er jo jeg som har opprettet kontoen for henne. Det har ikke vært særlige bevegelser etterpå, med unntak av det jeg har nevnt, så ja, jeg er jo sikker på det.
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #39 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Et pengekrav har foreldelse på 3 år. Er det gått mer enn 3 år kan man ikke kreve å gå pengene tilbake om den som skylder pengene ikke betaler frivillig. Dette er jus, ikke synsing Anonymkode: 07c72...c81 Ja, ja mulig du har rett, men nå betalte hun det jo frivillig.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #40 Skrevet 20. juli 2020 29 minutter siden, Rhapsody in blue skrev: Ja, ja mulig du har rett, men nå betalte hun det jo frivillig. Men hvorfor spør du ikke henne direkte om dette? Anonymkode: 9e1f0...e5a
Rhapsody in blue Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #41 Skrevet 20. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du later til å tro at aupairen kun har én konto? Dette var jo en felles konto de opprettet til akkurat det lånet, slik jeg leser hovedinnlegget. Anonymkode: 474e8...4d8 Riktig oppfattet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #42 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor spør du ikke henne direkte om dette? Anonymkode: 9e1f0...e5a Hun har ikke hatt tale etter at vi lånte henne pengene. Anonymkode: c88e4...4b4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #43 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, Rhapsody in blue skrev: Var jo ikke jeg som lånte, det var jo hun som lånte. Jeg har aldri lånt penger av henne. Dette skjønte du åpenbart ikke. Du får lese innlegget du svarte på her, på nytt. Anonymkode: 9f18b...437
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #44 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, Rhapsody in blue skrev: Ja, ja mulig du har rett, men nå betalte hun det jo frivillig. Det vet du åpenbart ingenting om. I hovedinnlegget er du usikker på om det du har gjort er greit. Pengene eies av din aupair, uansett om du er disponent på kontoen. Og du har ikke fått bekreftet at dette er penger som er tiltenkt som tilbakebetaling til deg. Du har per definisjon stjålet. Anonymkode: 9f18b...437
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #45 Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vet du åpenbart ingenting om. I hovedinnlegget er du usikker på om det du har gjort er greit. Pengene eies av din aupair, uansett om du er disponent på kontoen. Og du har ikke fått bekreftet at dette er penger som er tiltenkt som tilbakebetaling til deg. Du har per definisjon stjålet. Anonymkode: 9f18b...437 Hun setter da pengene frivillig inn der, og hun VET fra lang tid tilbake at den samme kontoen er disponert av HI. Du må jammen lese bibelen som en viss mann for å få det til at HI har lurt av henne noen penger ... 🙄 Anonymkode: 474e8...4d8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #46 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun setter da pengene frivillig inn der, og hun VET fra lang tid tilbake at den samme kontoen er disponert av HI. Du må jammen lese bibelen som en viss mann for å få det til at HI har lurt av henne noen penger ... 🙄 Anonymkode: 474e8...4d8 Det er jo ikke hi sin konto, at hun er disponent betyr ikke at hun kan gjøre som hun vil med penger som ikke er sine Anonymkode: 05bae...adf
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #47 Skrevet 21. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke hi sin konto, at hun er disponent betyr ikke at hun kan gjøre som hun vil med penger som ikke er sine Anonymkode: 05bae...adf De er jo hennes. Og når de står på en konto hun har rettigheter i, så har aupairen gitt henne rådighet over dem. Anonymkode: 474e8...4d8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #48 Skrevet 21. juli 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er jo hennes. Og når de står på en konto hun har rettigheter i, så har aupairen gitt henne rådighet over dem. Anonymkode: 474e8...4d8 De er ikke hennes, det er ikke sånn det fungerer å være disponent Anonymkode: 05bae...adf
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #49 Skrevet 21. juli 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: De er ikke hennes, det er ikke sånn det fungerer å være disponent Anonymkode: 05bae...adf Det er sånn det fungerer å LÅNE UT. Da EIER man penger som noen andre midlertidig har innestående! Anonymkode: 474e8...4d8
Rhapsody in blue Skrevet 21. juli 2020 Forfatter #50 Skrevet 21. juli 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er sånn det fungerer å LÅNE UT. Da EIER man penger som noen andre midlertidig har innestående! Anonymkode: 474e8...4d8 Du har helt rett i alt du skriver. Dersom du er overtrekker bankkontoen din, så tar banken pengene straks du setter pengene tilbake. Gjeld er gjeld. Min avdankede au pair tok endelig til vett og returnerte pengene hun skyldte meg (ikke alt men største delen). Setter hun inn kr 20 000,- til, tar jeg de også. Ferdig. Da har hun ikke engang betalt renter. Hvis noen andre er uenige, må det være fordi de tror at de kan låne penger uten tilbakebetaling. Det er feil. De er snyltere alle som er uenig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå