Gå til innhold

Teori: alle som reiser til utlandet nå er


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er smart (har bl a 7 års høyere utdanning, mastergrad og har skrevet 2 fagbøker) er ikke egoistisk (er bl a sosialist, aktiv i et parti og fast giver til to organisasjoner) er normalvektig ikke-røyker og har aldri vært på harryhandel i mitt liv.

Men vet du hva? Jeg STOLER på vitenskapelige resultater, tall og statistikker, målinger og helseforskning - og hvis de folka som analyserer og formidler disse resultatene anser at det er trygt, da vet jeg virkelig ikke hvorfor din personlige mening (synsing) skal tillegges noen vekt. FHI har ikke frarådet reiser til «grønne» land og dersom man tar de forholdsregler som gjelder i landet, er man ingen risiko.

Anonymkode: 131d2...bac

Det stemmer ikke. Det frarådes fritidsreiser som ikke er nødvendige. Fordi grensene åpnes, vil ikke det si at det er tilrådelig å reise. Se bare på Spania som har så mye smitte, det sier seg selv at nordmenn bør holde seg innenlands og begrense innreisesmitte så mye som mulig. Men økonomisk er det jo en annen sak mtp alle de landene som har hovednæring i turisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev:

Det stemmer ikke. Det frarådes fritidsreiser som ikke er nødvendige. Fordi grensene åpnes, vil ikke det si at det er tilrådelig å reise. Se bare på Spania som har så mye smitte, det sier seg selv at nordmenn bør holde seg innenlands og begrense innreisesmitte så mye som mulig. Men økonomisk er det jo en annen sak mtp alle de landene som har hovednæring i turisme. 

Drit nå i å mase om Spania... det er flere land i Europa enn Spania.

Anonymkode: 131d2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er smart (har bl a 7 års høyere utdanning, mastergrad og har skrevet 2 fagbøker) er ikke egoistisk (er bl a sosialist, aktiv i et parti og fast giver til to organisasjoner) er normalvektig ikke-røyker og har aldri vært på harryhandel i mitt liv.

Men vet du hva? Jeg STOLER på vitenskapelige resultater, tall og statistikker, målinger og helseforskning - og hvis de folka som analyserer og formidler disse resultatene anser at det er trygt, da vet jeg virkelig ikke hvorfor din personlige mening (synsing) skal tillegges noen vekt. FHI har ikke frarådet reiser til «grønne» land og dersom man tar de forholdsregler som gjelder i landet, er man ingen risiko.

Anonymkode: 131d2...bac

Ingen som har sagt at det er trygt selvom grensene åpnet. De sa derimot at de fraråder å reise. 

Grunn nok at de ikke skulle åpnet opp siden en del ser på det som trygt og ikke hører etter hva de egentlig sier. 

Anonymkode: 5f3a2...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle kan vel dra til Syden?

Anonymkode: ebe02...c34

Tror neppe HI skal dit.. 

Anonymkode: ccb56...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drit nå i å mase om Spania... det er flere land i Europa enn Spania.

Anonymkode: 131d2...bac

Du forstår ikke at flere land kan gå i samme retning takket være reising? At grensene er åpne betyr ikke at det er ingen risiko forbundet med å reise....

Anonymkode: 2262d...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har konfirmasjon i septemer og halve slekta i utlandet. Vi vet fortsatt ikke hva vi gjør med det. Det vil være trist å feire uten dem. Samtidig vil det være anskelig å overholde godt  smittevern hvis de kommer. Vi driver gård og det ville være helt krose å få inn smitte her.

Anonymkode: 33e96...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ikke, men har en teori om at Hi her, får sin vante, trygge lønn på konto på fastsatt dato hver måned. Da er det muligens vanskeligere å forstå at "bare økonomiske motiver", faktisk ikke er bare økonomiske motiver for alle her i landet som knapt har hatt utbetalt noe som helst siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du forstår ikke at flere land kan gå i samme retning takket være reising? At grensene er åpne betyr ikke at det er ingen risiko forbundet med å reise....

Anonymkode: 2262d...24e

Den risikoen er den samme som å ta inn turister hit. Du forstår såpass? 

Anonymkode: 131d2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den risikoen er den samme som å ta inn turister hit. Du forstår såpass? 

Anonymkode: 131d2...bac

Eh ja og ved reising bidrar du ved å øke den risikoen mer enn hvis du bare holdt deg i landet og lot de dumme turistene fra utlandet komme hit uten å være like dum og reise dit du også. 

Anonymkode: 2262d...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme risiko som å gå i butikken. Du får dokumentere hvordan det er farligere at jeg drar til Tyskland og hjem igjen, enn at tyske turister kommer hit.

Anonymkode: 131d2...bac

Faktisk så vil jeg heller ha utenlandske turister til Norge enn at nordmenn skal dra til utlandet, rett og slett fordi en som er turist i Norge har en annen adferd enn en som bor her. Når noen har vært i utlandet og kommer hjem, så trasker de på matbutikken, går på jobb, treffer venner, leverer unger i barnehagen osv. Turister bor gjerne på hotell eller campingplasser, valfarter til severdigheter og spiser på restauranter og kafeer. Severdighetene rundt her kan jeg se hele resten av året, det samme med restaurantbesøk og hoteller, men matbutikken og jobben min må jeg gå på. 

Anonymkode: 48139...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh ja og ved reising bidrar du ved å øke den risikoen mer enn hvis du bare holdt deg i landet og lot de dumme turistene fra utlandet komme hit uten å være like dum og reise dit du også. 

Anonymkode: 2262d...24e

Nei, det er ikke jeg som lager den risikoen. Hvis man skal snakke om en risiko, så er det jo regjeringen som lager den.
 

Er du en sånn som går ut og maler over 80-skilt også, fordi du mener veivesenet tar feil og heller burde ha satt 60-skilt der...? 

Anonymkode: 131d2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faktisk så vil jeg heller ha utenlandske turister til Norge enn at nordmenn skal dra til utlandet, rett og slett fordi en som er turist i Norge har en annen adferd enn en som bor her. Når noen har vært i utlandet og kommer hjem, så trasker de på matbutikken, går på jobb, treffer venner, leverer unger i barnehagen osv. Turister bor gjerne på hotell eller campingplasser, valfarter til severdigheter og spiser på restauranter og kafeer. Severdighetene rundt her kan jeg se hele resten av året, det samme med restaurantbesøk og hoteller, men matbutikken og jobben min må jeg gå på. 

Anonymkode: 48139...c9c

Turister bruker også matbutikker, du. 

Anonymkode: 131d2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke jeg som lager den risikoen. Hvis man skal snakke om en risiko, så er det jo regjeringen som lager den.
 

Er du en sånn som går ut og maler over 80-skilt også, fordi du mener veivesenet tar feil og heller burde ha satt 60-skilt der...? 

Anonymkode: 131d2...bac

DU bidrar til smittespredning. Det er lov å vise litt solidaritet sjøl om grensene åpnes. Du beviser bare påstanden om lav intelligens. Regjeringen oppfordrer INGEN til å reise. Du velger å reise til tross for at det frarådes.... 

Anonymkode: 2262d...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2020 at 4:23 PM, Anonym bruker said:

1 mindre smarte 

2 egoistiske 

3 overvektig og gjerne røykere 

4 harry

5 forstår ikke hvor alvorlig corona er. Kaller det en bagatell og syns feks fhi overdriver. 

Kall meg gjerne fordomsfull..... 

Anonymkode: 2262d...24e

Det får du heller bare synes... Er mye bedre smittevern i for eksempel spania, Du kan like godt bli smittet her, her lever de fleste vanlig igjen

Anonymkode: 1885f...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

DU bidrar til smittespredning. Det er lov å vise litt solidaritet sjøl om grensene åpnes. Du beviser bare påstanden om lav intelligens. Regjeringen oppfordrer INGEN til å reise. Du velger å reise til tross for at det frarådes.... 

Anonymkode: 2262d...24e

Det frarådes ikke.

Anonymkode: 131d2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt overvektig ja👍😅 Utover det klarer jeg meg fint selv om vi er på hytta i Finland.

Har ikke Finland mindre smitte enn Norge? ;)

Anonymkode: 27f6f...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 21.18, Anonym bruker skrev:

Jeg er smart (har bl a 7 års høyere utdanning, mastergrad og har skrevet 2 fagbøker) er ikke egoistisk (er bl a sosialist, aktiv i et parti og fast giver til to organisasjoner) er normalvektig ikke-røyker og har aldri vært på harryhandel i mitt liv.

Men vet du hva? Jeg STOLER på vitenskapelige resultater, tall og statistikker, målinger og helseforskning - og hvis de folka som analyserer og formidler disse resultatene anser at det er trygt, da vet jeg virkelig ikke hvorfor din personlige mening (synsing) skal tillegges noen vekt. FHI har ikke frarådet reiser til «grønne» land og dersom man tar de forholdsregler som gjelder i landet, er man ingen risiko.

Anonymkode: 131d2...bac

Du hørtes ikke mye smart ut. .

Anonymkode: ce64a...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faktisk så vil jeg heller ha utenlandske turister til Norge enn at nordmenn skal dra til utlandet, rett og slett fordi en som er turist i Norge har en annen adferd enn en som bor her. Når noen har vært i utlandet og kommer hjem, så trasker de på matbutikken, går på jobb, treffer venner, leverer unger i barnehagen osv. Turister bor gjerne på hotell eller campingplasser, valfarter til severdigheter og spiser på restauranter og kafeer. Severdighetene rundt her kan jeg se hele resten av året, det samme med restaurantbesøk og hoteller, men matbutikken og jobben min må jeg gå på. 

Anonymkode: 48139...c9c

Sitat Tyske turister intervjuet i lokalavisa;- det er så deilig å komme til Norge. Vi hadde håpe ti det lengste at dere åpnet for vi hører det er så fritt (ang restriksjoner i forhold til Covid 19) her. Og det stemte, det er som at verden er normal. Hjemme må alle gå med munnbind når de er på butikken,- og det meste er mye strenger.......

 

Så kan virke som det er tryggere å "Menge seg" med tyskere i Tyskland,- der de overholder reglene satt,- enn å "menge seg" med de her hvor de føler de "kan slappe av og leve som normalt"..... Vet ikke jeg,- ble litt skremt om dette er gjeng mening blant alle utlendinger som kommer hit... Håper det var "uheldig valg" av intervjuobjekt....

Anonymkode: 0f09e...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det får du heller bare synes... Er mye bedre smittevern i for eksempel spania, Du kan like godt bli smittet her, her lever de fleste vanlig igjen

Anonymkode: 1885f...407

Det er veldig mange flere som er smittet i Spania enn her hjemme. Bare i hår ble det vell registrert ca 1500 nye smittede i Spania mot ca 10 i Norge. Derfor er faren større der. Det er flere å bli smittet av.

Anonymkode: 33e96...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig mange flere som er smittet i Spania enn her hjemme. Bare i hår ble det vell registrert ca 1500 nye smittede i Spania mot ca 10 i Norge. Derfor er faren større der. Det er flere å bli smittet av.

Anonymkode: 33e96...6ac

De du kan bli smittet av er også fordelt i en mye større befolkning 🙄

Anonymkode: 131d2...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 16.23, Anonym bruker skrev:

1 mindre smarte 

2 egoistiske 

3 overvektig og gjerne røykere 

4 harry

5 forstår ikke hvor alvorlig corona er. Kaller det en bagatell og syns feks fhi overdriver. 

Kall meg gjerne fordomsfull..... 

Anonymkode: 2262d...24e

På vegne av alle overvektige røykere, vil jeg si at "vi" gjerne ikke er alle de andre tingene du ramser opp her. 

Jeg har IKKE tenkt å reise til utlandet nå, og det har ikke de andre overvektige røykerne jeg kjenner heller! 

Anonymkode: 35417...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig mange flere som er smittet i Spania enn her hjemme. Bare i hår ble det vell registrert ca 1500 nye smittede i Spania mot ca 10 i Norge. Derfor er faren større der. Det er flere å bli smittet av.

Anonymkode: 33e96...6ac

Smitten er hovedsakelig fordelt på to regioner i nord,- resten har minimalt med smitte. Det er vel over 40 pr 100 000 i disse to regionene,- mens det i Valencia (der mange har dratt, men gjelder de FLESTE andre regioner på fastlandet,- bortsett fra to nevnte), Kanariøyene og Balearene er godt under 10. (Kravet er maks 20 personer pr 100 000  av nye smittede i snitt pr.dag )...Lurer på om det var 4,7 smittede pr 100 000 på Kanariøyene den siste oversikt jeg så rett før helga.... Bare i Valencia bor det like mange mennesker som i hele Norge, og tror de fortsatt ligger under oss i smitte pr 100 000 innbygger.

Anonymkode: 0f09e...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De du kan bli smittet av er også fordelt i en mye større befolkning 🙄

Anonymkode: 131d2...bac

Ja, men ikke på langt nær så mye større. Det er ca 9 ganger så mange mennesker i Spania som i Norge. I forhold til folketallet smittes det ca 17 personer i Spania for hver person som smittes i Norge.

Anonymkode: 33e96...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smitten er hovedsakelig fordelt på to regioner i nord,- resten har minimalt med smitte. Det er vel over 40 pr 100 000 i disse to regionene,- mens det i Valencia (der mange har dratt, men gjelder de FLESTE andre regioner på fastlandet,- bortsett fra to nevnte), Kanariøyene og Balearene er godt under 10. (Kravet er maks 20 personer pr 100 000  av nye smittede i snitt pr.dag )...Lurer på om det var 4,7 smittede pr 100 000 på Kanariøyene den siste oversikt jeg så rett før helga.... Bare i Valencia bor det like mange mennesker som i hele Norge, og tror de fortsatt ligger under oss i smitte pr 100 000 innbygger.

Anonymkode: 0f09e...fe8

Det er steder med lite smitte, men tror du virkelig at flertallet an Norske sydenturister har så god kontroll på spansk geografi at de holder orden på hvilke regioner de er i og hvor de ikke kan dra? Det tror ikke jeg. Det vil bestandig være noen områder som er hardere rammet enn andre. På et nivå må grensen settes. Hvis ikke kommer vi til å få en kraftig oppblomstring her hjemme.

Anonymkode: 33e96...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...