Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har mistet min far for 10 år siden. Min mor sitter igjen med hus og hytte. Ho bor fortsatt i huset de hadde sammen. Ho har en ny kjæreste, men han er ikke så hjelpsom siden han ikke eier noe der. Det er vår arv sier de til meg og broren min. Det er hele tiden noe som må gjøres med det huset, males, oppussing, slipe og male veranda, ryddes og ordnes i garasje osv. Må er det hytten som må males. Det er et evig mas om hjelp. Min mor er 54 år. Vi har 2 barn, fulltidsjobb, jeg og mannen driver firma, han jobber mye overtid. Hele vinteren og våren. Jeg studerer ved siden av i tillegg. Vi har også hus, båt og campingvogn. Hver gang vi har litt fri er det mas om å hjelpe til. Vi har også ting og gjøre med våre egne ting, maling av hus ordne i hagen, vedlikeholde båt og campingvogn. Det blir alltid dårlig stemning når vi sier at vi ikke har mulighet fordi vi må må gjøre noe med vårt eget også. Nå har vi 2 uker ferie, og nå vil de at vi skal dra på hytten og male. Mannen min nekter. Vi skal på ferie med båten. Og det er mildt sagt dårlig stemning. Vi har sagt flere ganger at vi har ikke kapasitet til å hjelpe, vi har nok med vårt eget. Mannen trenger også og hvile med så mye jobbing. Jeg ordner alt hjemme når han jobber så mye . Vi har sagt at ho må selge huset og kjøpe seg en leilighet. Men ho nekter. Hva gjør man da?? Anonymkode: 912ec...2cd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Jeg er omtrent på alder med moren din. Mine foreldre er rundt 80 og bor rett i nærheten, likevell ber de så godt som aldri om hjelp til praktiske ting. Gi din mor en "gjør det selv-bok" og forklar henne at hun er voksen og i sin beste alder. Hun må lære å klare ting selv eller så får hun ansette noen til å gjøre jobbene. Anonymkode: c6844...d72