Gå til innhold

Hvorfor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en del Ole, Ola og Lars rundt oss blant småbarn. Og også Liv, Anna og Ingrid, men få Mette og Berit. Selv heter jeg Aud, og hørte nettopp en liten jente omtalt ved mitt navn i butikken, det har jeg aldri opplevd før. 

Anonymkode: fc1b8...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner tre små Ole’er på under 8 år. Vet også om en liten Syver og to små Mona. 

Anonymkode: 68997...c90

Skrevet

Marius er et navn jeg vokste opp med (dvs barn født på 70-tallet) som jeg tror var ute noen år. Men vet om mange Marius’er født på slutten av 2000-tallet

Anonymkode: 0f167...0f5

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tante og onkler navn er ikke helt in. 

Samme som Bjørn, Hege, Bjørg, Bodil o.l.

Oldeforeldrenavn er in. 😊 Sofie, Olav, Othilie, Jenny, Ingrid, Sigrid. 

De navnene du nevner blir kanskje in om 20 år? 

Anonymkode: 24d11...2d2

Ingrid ligger faktisk på topp 10 listen over brukte jentenavn i 2019

Anonymkode: b7a72...047

Skrevet

Har lest et sted at navnetrender går i 80 års syklus. Da er kanskje Bodil og Arve trendye navn om 10 år?

Skrevet

Dette går jo alltid i bølger. Jeg ble født på 80-tallet, og da het "alle" Camilla, Therese, Charlotte, Cathrine, Kristian og Petter. 

Anonymkode: b4f1b...ca1

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slike navn som Nina, Kristin ,Hege ,Mona, Ole, Syver og øyvind så lite brukt av dagens foreldre? Jeg skal ikke ha flere barn,men er bare veldig nygerrig på dette, Jeg synes disse er veldig koselige :)

Er mange Emil, Lucas ,Mathias, Liam,Nathaniel, Milan, Emma, Nora,Sofia, Sofie,Olivia og slike navn, og må jeg si jeg synes de er fine også, og liker de,men de er jo ganske oppbrukt nå.

Hva er deres tanker om navnene over? synes dere de er fine eller liker dere mer navn som Mathias og Emma

Anonymkode: b44de...a69

Det kommer med neste generasjon 😉

Vi i 30 årene bruker nå ofte oldeforeldregenerasjonen, de du nevner er litt for tidlig og har assosiasjoner til ar de blir brukt. 

Har selv kaldt opp mine etter henholdsvis oldefar og tippoldefar. 

Anonymkode: 55fc6...990

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

Det er en del Ole, Ola og Lars rundt oss blant småbarn. Og også Liv, Anna og Ingrid, men få Mette og Berit. Selv heter jeg Aud, og hørte nettopp en liten jente omtalt ved mitt navn i butikken, det har jeg aldri opplevd før. 

Anonymkode: fc1b8...34b

så bra, liker de navnene godt,men er nok forskjell kanskje hvor du bor også, har ikke hørt noen av de navnene du nevner :)

Aud er koselig synes jeg :) Men ser flere små som heter alfred, inger, Anker,Ruth og slike navn igjen

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg kjenner tre små Ole’er på under 8 år. Vet også om en liten Syver og to små Mona. 

Anonymkode: 68997...c90

oi så gøy :)

Skrevet

Marius er et navn jeg vokste opp med (dvs barn født på 70-tallet) som jeg tror var ute noen år. Men vet om mange Marius’er født på slutten av 2000-tallet

Anonymkode: 0f167...0f5

Marius er så fint :) mange små med det navnet da :) i alle fall her, mens Magnus er nesten borte igjen, synes det også er flott

Skrevet
13 hours ago, LME1001 said:

Har lest et sted at navnetrender går i 80 års syklus. Da er kanskje Bodil og Arve trendye navn om 10 år?

Det kan hende :) leste litt om navnene jeg nevnte i den første jeg skrev, var det mange som var populær på 60-70 tallet

Skrevet

Dette går jo alltid i bølger. Jeg ble født på 80-tallet, og da het "alle" Camilla, Therese, Charlotte, Cathrine, Kristian og Petter. 

Anonymkode: b4f1b...ca1

ja det er sant :) veldig mange Petter i alle fall , er født i 85 selv :) Kristian, Daniel, Niklas,Simon og Lars var en del også, og jentenavn som Karoline, Julie og stine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...