Gå til innhold

Ny corona bølge?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du det kommer en ny corona bølge til høsten? Med lockdown og det hele? Forbereder du deg på dette på noen måte? Ekstra tørrvarer i huset? Hermetikl? Hansker og munnbind? 

Jeg har ikke noe. En venn av meg høvlet over meg som om 3. verdenskrig var i hagen min. 

Vi har bare vært hjemme. Vasker hender før og etter butikken. Tar hensyn. 

Bør jeg forberede meg litt mer kanskje? Hva mener du? 

Anonymkode: f25ca...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 60f19...673

Skrevet

Tørrvarer og hermetikk...? Si meg, manglet du disse tingene i mars?

Din bekjente er vel livredd selv.

Skrevet

Jeg tror det kommer en ny bølge ja, spesielt etter sommerferien og med lokale smitteklynger. Men jeg tror ikke samfunnet stenger ned igjen. Skoler og barnehager forblir åpne, arbeidsplasser forblir åpne (med oppfordring om hjemmekontor), og ikke minst så holder dagligvarebutikkene åpne som de gjorde hele mars, april, mai... Så jeg hamstrer ingenting og vil overholde smittevernregler. Krysser fingrene for at det holder. 

Anonymkode: 019a5...3c4

Gjest KenCreek
Skrevet

Bølge blir det ikke. Kanskje en liten oppblomstring. Men hamstrer ingenting, og fortsetter som normalt med antibac og god håndhygiene. Forholder meg ellers til anbefalinger fra FHI. 

Skrevet

Det var ikke nødvendig å hamstre sist gang. Det er ikke nødvendig å hamstrer nå. 

Anonymkode: cb95c...cfc

Skrevet

Jeg hadde og har det jeg har i skapene, og that's it. Men jeg har et barn i risikogruppen. Så ja, jeg vurderer å handle inn litt ekstra nå. 

Hi

Anonymkode: f25ca...189

Skrevet

Jeg regner med det kommer flere bølger i løpet av høsten og vinteren.

Men vi er bedre forberedt nå, helsevesenet er bedre forberedt, skolen er bedre forberedt, og vi er bedre forberedt i hjemmene.

Det kan blir innstramninger, men totalt lockdown blir det ikke, og Norge AS har ikke råd til å stenge ned såpass mye som de gjorde sist en gang til. Jeg personlig tror ikke det er nødvendig heller, forrige gang ante vi ikke helt hva som kom og ingen var forberedt, denne gangen vet vi hva det handler om og kan nok håndtere det greit uten å stenge ned.

Det som kan bli stengt ned er utelivsbransjen, for det er vanskelig å holde kontroll på hvem som er hvor og ingen overholder reglene om avstand når de drikker. Resten av Norge vil nok holde åpent tenker jeg.

Jeg manglet ikke hermetikk og tørrvarer sist, og regner ikke med jeg kommer til å gjøre det til høsten heller

Anonymkode: 6473c...366

Skrevet

Jada, det kommer nye bølger med coronasmitte, og det blir ny nedstenging og ulike tiltak. Forskjellen er at vi som nasjon nå er bedre forberedt, og det vil forhåpentligvis ikke bli nødvendig å stenge ned i like stor grad som i vår. 

Jeg savnet ingen matvarer i  mars - mai, og tror neppe jeg kommer til å savne noe ved ev nye tiltak til høsten heller. Nei, du trenger ikke å hamstre. 

Anonymkode: 10cfe...d6b

Skrevet

Er overbevist om at det vil komme flere bølger, men jeg tror at vi er litt mer forberdte denne gangen og folk ser at vi ikke trenger å hamstre. Så nei, jeg har ikke tenkt til å hamstre, men jeg vurderer å få tak i noen munnbind mens det er rolige tider nå, men synes de er veldig dyre

Anonymkode: 105a1...1bf

Skrevet

Keg er såpass bekymret for hva pandemien gjør med matvareproduksjonen i verden at jeg vurderer å kjøpe inn en del elstra. Spessielt korn, ris og mais kan det bli underskudd på, men også ting som sukker, kaffe og kakao.

Anonymkode: c64fa...78e

Skrevet

De har ventet nye topper flere ganger her til lands, og det har enda ikke skjedd. Ikke på tross av gjenåpning, ikke etter påsken som alle var redde for, og nå er vi halvveis inn i sommeren og det er 6 innlagt med corona.

Jeg tror det kanskje kommer små topper, men at det fases ut...

Skrevet
6 minutter siden, Twintipp skrev:

De har ventet nye topper flere ganger her til lands, og det har enda ikke skjedd. Ikke på tross av gjenåpning, ikke etter påsken som alle var redde for, og nå er vi halvveis inn i sommeren og det er 6 innlagt med corona.

Jeg tror det kanskje kommer små topper, men at det fases ut...

Samme tror jeg. Det snakkes om stadige nye topper, men antar de skremmer folk for å forstå alvoret.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jada, det kommer nye bølger med coronasmitte, og det blir ny nedstenging og ulike tiltak. Forskjellen er at vi som nasjon nå er bedre forberedt, og det vil forhåpentligvis ikke bli nødvendig å stenge ned i like stor grad som i vår. 

Jeg savnet ingen matvarer i  mars - mai, og tror neppe jeg kommer til å savne noe ved ev nye tiltak til høsten heller. Nei, du trenger ikke å hamstre. 

Anonymkode: 10cfe...d6b

Dette. 
 

Det er også sånn FHI spår høsten/vinteren.

Anonymkode: 6fcea...d0e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med det kommer flere bølger i løpet av høsten og vinteren.

Men vi er bedre forberedt nå, helsevesenet er bedre forberedt, skolen er bedre forberedt, og vi er bedre forberedt i hjemmene.

Det kan blir innstramninger, men totalt lockdown blir det ikke, og Norge AS har ikke råd til å stenge ned såpass mye som de gjorde sist en gang til. Jeg personlig tror ikke det er nødvendig heller, forrige gang ante vi ikke helt hva som kom og ingen var forberedt, denne gangen vet vi hva det handler om og kan nok håndtere det greit uten å stenge ned.

Det som kan bli stengt ned er utelivsbransjen, for det er vanskelig å holde kontroll på hvem som er hvor og ingen overholder reglene om avstand når de drikker. Resten av Norge vil nok holde åpent tenker jeg.

Jeg manglet ikke hermetikk og tørrvarer sist, og regner ikke med jeg kommer til å gjøre det til høsten heller

Anonymkode: 6473c...366

Helsevesenet er kanskje forberedt litt praktisk, men vi er faktisk utslitt til margen! Vi klarer ikke å stå i dette uendelig.

Anonymkode: 89e38...9b5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helsevesenet er kanskje forberedt litt praktisk, men vi er faktisk utslitt til margen! Vi klarer ikke å stå i dette uendelig.

Anonymkode: 89e38...9b5

Hvor jobber du da? 

Her er det ingen smittede innlagt akkurat nå, og bortsett fra noen ekstra runder med spørsmål går avdelingene på sykehuset som vanlig. 

 

Anonymkode: 6473c...366

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helsevesenet er kanskje forberedt litt praktisk, men vi er faktisk utslitt til margen! Vi klarer ikke å stå i dette uendelig.

Anonymkode: 89e38...9b5

Hæ?! Det har jo knapt nok vært pasienter innlagte den siste måneden. Utslitt til margen? Det der er bare tull. Alt som vanligvis foregår på sykehus som kan utsettes har vært på vent siden mars. Det har på det meste, (en svært kort tid), vært ca 300 innlagte fordelt på alle sykehus i hele Norge og da er som sagt alt utsatt som kan vente. Hvordan i all verden kan dere være så utslitte??

 

Anonymkode: 6fcea...d0e

Skrevet

Ja, reknar med ei ny bølge, eller evt meir lokale oppblussingar og nedstengingar utpå hausten. Trur ikkje vi får den totale nedstenginga som i vår, men gjerne litt innstrammingar, og gjerne meir lokalt. Mange stader er det no på plass rutiner for raud, gul, og grøn tilstand.

Vi kjem ikkje til å hamstre noko, utanom at vi har kriseprovianten som var anbefalt frå tidlegare, men har jo alltid litt mat i skap og fryseboks. Butikken her kan levere på døra dersom vi skulle hamne i karantene.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor jobber du da? 

Her er det ingen smittede innlagt akkurat nå, og bortsett fra noen ekstra runder med spørsmål går avdelingene på sykehuset som vanlig. 

 

Anonymkode: 6473c...366

 

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ?! Det har jo knapt nok vært pasienter innlagte den siste måneden. Utslitt til margen? Det der er bare tull. Alt som vanligvis foregår på sykehus som kan utsettes har vært på vent siden mars. Det har på det meste, (en svært kort tid), vært ca 300 innlagte fordelt på alle sykehus i hele Norge og da er som sagt alt utsatt som kan vente. Hvordan i all verden kan dere være så utslitte??

 

Anonymkode: 6fcea...d0e

Jeg jobber faktisk i hjemmesykepleien. Det er vi som har ansvaret for alle de andre vet dere, de som ikke blir behandlet på sykehuset fordi ting blir avlyst. Ansvaret for de som vil dø hjemme slik at de kan ha folk rundt seg. For de gamle som skulle vært på rullering og dagsenter og til rehabilitering.

Jeg som ikke lenger har mine litauiske kolleger eller vikarene med små stillinger i flere grupper. 

Jeg som opplever kolleger som er i karantene over en lav sko og som ofte står mutters alene med ansvaret. Jeg er sliten. Jeg har jobbet over 50 timer i uka de siste tre ukene med ferieavvikling. Jeg er sliten. 

Anonymkode: 89e38...9b5

Skrevet

Jeg har full forståelse for at dere som jobber i helsevesenet et slitne. Dere er helter, uten tvil!❤️
Dere fortjener deres vekt i gull! 
Takk for jobben dere gjør og har gjort. 
 

Krysser fingrene for at smittetallene forblir lave slik at samfunnet går mot mer og mer normalisering. Og at alle følger restriksjoner fortsatt, selv om det er fri og ferie. 
 


 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Keg er såpass bekymret for hva pandemien gjør med matvareproduksjonen i verden at jeg vurderer å kjøpe inn en del elstra. Spessielt korn, ris og mais kan det bli underskudd på, men også ting som sukker, kaffe og kakao.

Anonymkode: c64fa...78e

Hvor mye legger du i en del ekstra? Hvor mye ekstra vil du kjøpe? 

Hi

Anonymkode: f25ca...189

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg jobber faktisk i hjemmesykepleien. Det er vi som har ansvaret for alle de andre vet dere, de som ikke blir behandlet på sykehuset fordi ting blir avlyst. Ansvaret for de som vil dø hjemme slik at de kan ha folk rundt seg. For de gamle som skulle vært på rullering og dagsenter og til rehabilitering.

Jeg som ikke lenger har mine litauiske kolleger eller vikarene med små stillinger i flere grupper. 

Jeg som opplever kolleger som er i karantene over en lav sko og som ofte står mutters alene med ansvaret. Jeg er sliten. Jeg har jobbet over 50 timer i uka de siste tre ukene med ferieavvikling. Jeg er sliten. 

Anonymkode: 89e38...9b5


Støtter denne. 
Jeg jobber også i helsevesenet. Kollegaer er borte pga f.eks pga tett i nesen. De må det.  Alt er symptomer på corona gjør at en må holde seg hjemme. 

Jeg har også jobbet endel over 100% stilling. ikke hatt et symptom på noe, så jeg har brettet opp ermene og jobbet. Familien er tolmodige, og hjemme.  Og når jeg kommer hjem er jeg sliten. 

Arbeidsdagen er mye tyngre. Pasienter blir isolerte, testet. Smittevern utstyr på og av. Sprite alt av dørhåndtak, overflater osv osv.. stengte kantiner, stengte pauserom.. ++++ Så mye ekstraarbeid, mye slitsommere arbeidsdager.  Den gode kollegaskravlingen er borte. 

så har vi mangel på vikarer, da de ikke får jobbe på flere plasser..  Noen må dekke opp vaktene.. Jeg har vært noen ofte, da jeg ikke ønsker at kollegaene mine må jobbe med underbemanning.. 

 Så selv om jeg heller ikke jobber på dedikert coronaavdeling, er det coronarestriksjoner, og smittevern hele tiden her også.

Jeg er også sliten, orker  snart ikke mere..  Har lyst til å slutte i helsesektoren.Har lyst til å ha hjemmekontor.

 

Men nå ferie, håper å få ladet batteri med familien min...  Håper å få tilbake gnisten..🌸

Anonymkode: 86702...67b

Skrevet

Mye mulig det kommer en ny bølge. Tviler på alt stenges ned som før, men kanskje deler. 
 

Du trenger ikke hamstre til 3. Verdenskrig. Men kan være lurt å til enhver tid ha nok til å klare deg gjennom en karantene på 10-14 dager om ikke du har noen som kan reise på apotek og butikk for deg. For det kan skje ganske plutselig. 

Anonymkode: 8c63b...247

Skrevet
2 timer siden, Twintipp skrev:

Jeg har full forståelse for at dere som jobber i helsevesenet et slitne. Dere er helter, uten tvil!❤️
Dere fortjener deres vekt i gull! 
Takk for jobben dere gjør og har gjort. 
 

Krysser fingrene for at smittetallene forblir lave slik at samfunnet går mot mer og mer normalisering. Og at alle følger restriksjoner fortsatt, selv om det er fri og ferie. 
 


 

Enig i denne. Lurer på hvor mange av de som klappet på balkongene som er blant de som står i klynger på utested, gir faen i smittevern på butikken og hevder sin rett på sydentur? Jeg lar meg faktisk irritere av dette, enda jeg ikke jobber i helsevesenet. Hva hjelper det å klappe hvis man ikke tar de kjipe valgene som faktisk sørger for at smittetallene holder seg lave i stedet? Så kanskje de som jobber i førstelinjen kan ta seg en velfortjent ferie og få noenlunde normale arbeidsdager igjen. 

Anonymkode: 8c63b...247

Skrevet

Nei, har ikke tro på at det blir så ille igjen. Noen får det her og der, men jeg tror ikke det blir så mye at det blir lockdown. 

Anonymkode: 63b34...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...