Gå til innhold

Skjermtid i ferien


Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen begrenset skjermtid her heller. Så da blir det 6-7 timer hver dag. Har gitt opp etter koronaskolen, kompisene sitter hele dagen de også. Takk til politikerne som vet hva som er best for oss.

Anonymkode: 821b2...ad5

Bra du set pris på at politikarane hindrar dei svakaste i å dø av korona og at helsevesenet bryt saman. Det er dine born og du må faktisk rekne med å klare å ta vare på dei og hindre dei i å bli heilt skjermzombiar, om td samfunnet blir nedstengt pga virus. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 7/15/2020 at 9:18 AM, Anonym bruker said:

Hvor lenge får barnet ditt sitte med skjerm (pc/nettrett/mobil/tv) i ferien og hvor gammel er hun / han?

Anonymkode: c2bfe...44f

vert mye dårlig vær og så lenge vi ikke har funnet på noe annet, har vi ikke vert så strenge med det, men de er flinke og tilpasse seg hvis vi skal noe annet, ingen sure minner, de er 14 ,12 ,snart 7 og 4

Anonymkode: 28b4b...f43

Skrevet

Vi har ikke hatt behov for regler for skjermtid ennå. Barna er 6 og 8 år. Hender de skrur på tvn på morran mens jeg ordner med babyen og frokost. Begge har iPad. Tror vi sist brukte de når skolen var stengt. Jentene liker å spille litt Nintendo ds på kvelden, eller lese bøker. Vi tilbyr direktesendt Barne-TV hvis vi er inne. Vi bruker mere skjerm på vinteren i mørketida. Nå som midnattssola er her vil de helst være ute så lenge som mulig. 

Anonymkode: 2c600...f5a

Skrevet

Noen dager er det mye, andre dager er det 0 minutter. Vi tar det som det passer vi. Er ikke så strenge på det, men så er barna veldig glad i å leke og å være ute. Av og til er det jeg som sier at nå kan de se på en film. 

Anonymkode: 5667d...d4c

Skrevet
På 15.7.2020 den 10.03, Anonym bruker skrev:

Politikerne?

Anonymkode: 10154...2c7

Next level ansvarsfraskriving😂

Anonymkode: 01d71...949

Skrevet
På 15.7.2020 den 16.30, Anonym bruker skrev:

Vi bruker screentime for iPaden, så da programmerer vi hvor lenge den virker og når. Vi kan også fjernstyre det og overstyre det fra våre telefoner. Femåringen har tilgang fra 5.00 om morgenen til kl 7.15. Da slutter automatisk skjermtid og ingen apper fungerer lenger. Hun har kun NRK Super, Netflix (med innhold for barn), spillet Poio (for å lære å lese.) og et Peppa Gris-spill.

Det hender dessuten at vi gir henne litt skjermtid senere på dagen, for eksempel mens lillesøster sover. Da slår vi på så en av appene fungerer i én time.

I tillegg setter vi på direkte-barne-TV kl 18.00, fram det slutter rundt 18.40, men det ser hun stort sett ikke på. Foretrekker å leke med lillesøstera. Ingen av dem er typene som sitter rolig lenge foran skjermen

Anonymkode: a9530...a0d

For ett nazi-regime. Lykke til videre i oppveksten..😳

Anonymkode: 8010c...605

Skrevet

Ingen skjermtid. Ingen dager er like. Noen dager er det mye aktivitet, andre dager er det skjermer hele dagen. Regulerer seg fint selv.

Anonymkode: 8010c...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...