Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #26 Skrevet 15. juli 2020 28 minutter siden, Pashla skrev: Men brillene vi ser guttene med er også helt annerledes enn dem vi ser jentene med. Jeg har også kun gutter i hus, og kompisene deres vanker her og er så kjekke og høflige at. Men de får mye mer slack enn jenter generelt likevel. Jeg antar de færreste av oss har opplevd en gutt som kom inn på kjøkkenet og spurte vertskapet om lov til å hjelpe med noe? Likevel oppdras jenter til å gjøre det. Jeg har aldri noen sinne opplevd at en ung jente helt tilfeldig kommer inn på kjøkkenet for å spørre om lov til å hjelpe med noe. Jeg kan kun snakke for meg selv, men her i huset oppdras jenta og gutten helt likt. Jeg forventer nøyaktig like mye av dem. Begge lærer seg å bidra til fellesskapet, og viktigst: begge lærer at de skal være greie mot og respektere andre mennesker, uansett kjønn. Og ja, det gjelder jenta og. Jeg tror ikke på noe arvesynd det min sønn skal gjøre opp for menns tidligere synder. Anonymkode: c3846...a18
Gjest Skrevet 15. juli 2020 #27 Skrevet 15. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri noen sinne opplevd at en ung jente helt tilfeldig kommer inn på kjøkkenet for å spørre om lov til å hjelpe med noe. Jeg kan kun snakke for meg selv, men her i huset oppdras jenta og gutten helt likt. Jeg forventer nøyaktig like mye av dem. Begge lærer seg å bidra til fellesskapet, og viktigst: begge lærer at de skal være greie mot og respektere andre mennesker, uansett kjønn. Og ja, det gjelder jenta og. Jeg tror ikke på noe arvesynd det min sønn skal gjøre opp for menns tidligere synder. Anonymkode: c3846...a18 Ingen tror på den arvesynden, vil jeg anta. Men du har opplevd voksne kvinner komme og tilby seg å gjøre noe? Kommer de på det helt av seg selv, alle sammen? For de er jo flere enn de (voksne) mennene som gjør det samme. Og ett eller annet sted startet den atferden. Den at det for guttene er helt okay å bare bli sittende mens andre rydder eller serverer rundt dem. Husk at 90% av oppdragelsen skjer i det uuttalte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå