Gå til innhold

Hva tenker du om denne situasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fortalt alt til barnevernet. Likevel vurderer de saken til at dette er ok. At det kan like gjerne være meg som er problemet. Pga jeg er konstat i beredskap og jeg er altfor opptatt av å være god mor. Jeg er altfor bekymret sa de. Jeg prøver hele tiden å rette på far osv sier de. De sier jeg har angst. 

Ja, da blir jeg usikker. Det har vært 2 fine dager nå. Far har vært flink med alt mulig. 

Anonymkode: 93ca5...048

Som sagt, selvfølgelig gir han deg noen "fine" dager nå, det er for at du ikke skal gå fra ham. For tro meg, han er fullstendig klar over hva han gjør!

Barnevernet der du bor har tydeligvis en eller flere udugelige personer ansatt hos seg. Det er heller ikke din feil, Hi! Og du kan ikke en eller flere udugelige ansatte der få styre ditt liv eller få deg til å tvile på deg selv!

Din viktigste oppgave nå er å beskytte deg selv og ungene dine!

Krisesenteret kan hjelpe deg. Som Pashla skrev. Ta med deg ungene. Mer enn det trenger du egentlig ikke ta med. For du vil få hjelp til alt annet. De kan hjelpe deg med alt praktiske, de kan hjelpe deg videre med å få tak i tingene dine og barnas, du får hjelp til alt dette. Også alt som angår hus osv.

Men du må bort fra denne mannen. Og du må gjøre det nå, for du vet av erfaring at disse "fine dagene" han nå "gir" deg, de vil ikke vare. Det skal bare en bagatell til, så kommer han til å psyke deg mer ned, voldta deg, slå barna. Det kan skje i dag, det kan skje om en måned. Du vet ikke. Som mor kan du ikke sitte og vente på å se når det skjer neste gang, for hver eneste gang ødelegger barna dine i tillegg til deg.

Du og barna lever i et voldelig hjem. Kontakt Krisesenteret!!!

Det eneste du trenger gjøre nå, HI, er å kontakte krisesenteret og be om at du og barna får komme dit. Så vil alt annet gå seg til, du får hjelp.

Anonymkode: 894ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.7.2020 den 22.17, Anonym bruker skrev:

Ja. Har sagt før at han må flytte hvis han ikke skjerper seg! Da har han blitt sint på meg. Syns at jeg er helt ufattelig streng og håpløs. Han har sagt at han ikke for lov til å være seg selv. Får ikke lov å oppdra barna sine, får ikke lov å gi beskjed. At alle andre fedre får lov å være mannen i huset. Men han får ikke lov å være mannen i huset.

Anonymkode: 93ca5...048

50-tallet ringte og ville ha mannen din tilbake.


Han er fullstendig utdatert. Det er ikke sånn ‘mannen i huset’-idealet er i dag. 
Mannen min er mannen i huset. I dag har han tatt ut av oppvaskmaskinen, brettet klær, spilt brettspill med barna, og legger nå stein i kjøkkenhagen. Innimellom alt har han jaggu oppdratt barna litt også, spesielt da de spilte spill. Ikke ble han sint, ikke slo han. Likevel altså - mannen i huset. Jeg er kvinnen. Vi er likestilte. 

Jeg håper du viser han denne tråden. Han er helt på bærtur. Det cos-kurset må virkelig ha gått inn det ene øret og ut det andre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fortalt alt til barnevernet. Likevel vurderer de saken til at dette er ok. At det kan like gjerne være meg som er problemet. Pga jeg er konstat i beredskap og jeg er altfor opptatt av å være god mor. Jeg er altfor bekymret sa de. Jeg prøver hele tiden å rette på far osv sier de. De sier jeg har angst. 

Ja, da blir jeg usikker. Det har vært 2 fine dager nå. Far har vært flink med alt mulig. 

Anonymkode: 93ca5...048

Du har angst fordi dine grenser konstant blir krenket. Det FÅR man angst av. Det er aldri feil å sette ned foten når en ettåring blir slått og når du selv opplever å bli tvunget til seksuelle handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hannasbananas skrev:

50-tallet ringte og ville ha mannen din tilbake.


Han er fullstendig utdatert. Det er ikke sånn ‘mannen i huset’-idealet er i dag. 
Mannen min er mannen i huset. I dag har han tatt ut av oppvaskmaskinen, brettet klær, spilt brettspill med barna, og legger nå stein i kjøkkenhagen. Innimellom alt har han jaggu oppdratt barna litt også, spesielt da de spilte spill. Ikke ble han sint, ikke slo han. Likevel altså - mannen i huset. Jeg er kvinnen. Vi er likestilte. 

Jeg håper du viser han denne tråden. Han er helt på bærtur. Det cos-kurset må virkelig ha gått inn det ene øret og ut det andre. 
 

NEI-NEI-NEI!!!

Hi kan IKKE vise denne tråden til mannen!

Vi snakker ikke her om et "ideal" eller om likestilling. Vi snakker om VOLD!

Denne mannen har voldtatt Hi gjentatte ganger, han har slått barna deres, han begår omsorgssvikt mot barna, han utsetter barna og HI for psykisk vold og materiell vold.

Det å vise denne tråden til mannen - til og med det å si til ham at hun vil gå fra ham - kan være det som får en slik mann til å bikke over i enda mer alvorlig partnervold og til og med drap! Han har allerede mange av de tegnene som menn som begår parterdrap har før de dreper.

Slike menn må man bare komme seg bort fra, man kan ikke si fra på forhånd, for det kan gå veldig, veldig galt! Hi er i realiteten den eneste hennes barn har, den eneste som kan beskytte barna. Men da må hun beskytte seg selv også, og det gjør hun ikke om hun viser han denne tråden eller forteller ham at hun vil gå fra ham.

Hi må bare komme seg bort uten at han fatter mistanke om at hun vil gå fra ham, det er eneste trygge måten å gjøre det på for henne og barna. Og som en over påpekte, det tryggeste tidspunktet å gjøre det på er nå mens han er i godlune og ikke har noen mistanke om at hun vil gjøre noe slikt.

Hi - kontakt krisesenteret!

Anonymkode: 894ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NEI-NEI-NEI!!!

Hi kan IKKE vise denne tråden til mannen!

Vi snakker ikke her om et "ideal" eller om likestilling. Vi snakker om VOLD!

Denne mannen har voldtatt Hi gjentatte ganger, han har slått barna deres, han begår omsorgssvikt mot barna, han utsetter barna og HI for psykisk vold og materiell vold.

Det å vise denne tråden til mannen - til og med det å si til ham at hun vil gå fra ham - kan være det som får en slik mann til å bikke over i enda mer alvorlig partnervold og til og med drap! Han har allerede mange av de tegnene som menn som begår parterdrap har før de dreper.

Slike menn må man bare komme seg bort fra, man kan ikke si fra på forhånd, for det kan gå veldig, veldig galt! Hi er i realiteten den eneste hennes barn har, den eneste som kan beskytte barna. Men da må hun beskytte seg selv også, og det gjør hun ikke om hun viser han denne tråden eller forteller ham at hun vil gå fra ham.

Hi må bare komme seg bort uten at han fatter mistanke om at hun vil gå fra ham, det er eneste trygge måten å gjøre det på for henne og barna. Og som en over påpekte, det tryggeste tidspunktet å gjøre det på er nå mens han er i godlune og ikke har noen mistanke om at hun vil gjøre noe slikt.

Hi - kontakt krisesenteret!

Anonymkode: 894ea...16a

Enig, jeg leste ikke resten av tråden før jeg svarte på det ene innlegget. 
Ikke vis tråden til mannen, HI. Alt det andre står jeg inne for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du virkelig seriøs nå?? Meldte du bror din til bv for han kløp ungen i øret????? Og han mistet barna??? Wow sier jeg bare 😳

Anonymkode: 4c0a8...201

Ja, det gjorde jeg. Da hadde oppdragelsen mange ganger gått over styr. Mye kjefting og lite forståelse av barna og deres reaksjonsmønster og behov. Han kløp ikke øret til barnet, han dro barnet etter øret da det ikke hørte, og kløp det andre hardt i låret da det ikke ville roe seg ned. Dette skjedde mens jeg så på. Hva skjer da når jeg ikke så på? Jeg har plikt til å hjelpe barna, og gode råd sank ikke inn hos foreldrene. Jeg skal kunne møte barna som voksne og klare å se de inn i øynene og si at jeg så dem og deres situasjon. Hvorfor skal jeg godta vold mot barn så lenge det er min bror som gjør det? Med ham har jeg større forutsetning til å se dysfunkjsjonen. Han også mente at han hadde rett til å oppdra barna sine slik han mente var best. Nå er ikke barna i fosterhjem fordi han kløp og dro i øret. De er der fordi verken han eller kona klarte å sette barnas interesse i førersetet. De forsto ikke barnas behov.
Poenget mitt i forhold til HI, er at hun må ta barnas side og komme seg bort, når far ikke klarer å endre seg selv om han har deltar på cos-kurs. Når den voksne (far) mener at barna må godta hans reaksjonsmønster, men han ikke trenger å godta deres, skaper det utrygghet og frustrasjon. Da må mor fjerne dem fra den situasjonen og være den trygge Forelderen de trenger. 

Anonymkode: 34893...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.7.2020 den 17.11, Anonym bruker skrev:

Hi her igjen.

Takk for alle svar.

Det jeg gjorde var å gå inn til barnet, tok det opp og holdt rundt det lenge. Mens jeg gråt selv. Jeg tok barnet på badet for å bytte bleie, møtte far i gangen. Far sa: H*n må sove nå uansett altså! Jeg byttet bleie og sang for barnet. Barnet sov hvilen sin.

Hva kan barnevernet gjøre med dette da? Gjør de noe overhodet med det? 

Anonymkode: 93ca5...048

De kan pålegge far sinnemestringskurs og oppdragelseskurs. Det høres det ut som han sterkt behøver. Det han gjorde er barnemishandling. 

Anonymkode: f28a1...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 13.12, Anonym bruker skrev:

Tusen hjertelig takk for svar. Jeg kjenner tårene triller ❤ jeg har gått til psykolog mye i mitt voksne liv før. Uten at jeg har følt at jeg har kommet i mål. Har følt at jeg bare må leve så godt jeg kan. Jeg ofrer alt for barna mine. Jeg ringte også en gang til barnevernsvakten også. Ble møtt med at "det ikke var noen vits å ta tak i det nå. Blir nok bare verre hvis noen kommer å snakker med far nå." 

Hvorfor blir jeg møtt sånn av barnevernet hvis det egentlig er 10 års fengsel for det han har gjort mot meg?

Klemmer fra meg

Anonymkode: 93ca5...048

Bv er til for barna. De kan kun hjelpe og gi råd. De har i få saker myndighet til å gjøre noe. 

Finn rapporten fra da du var der og les den en gang til. Se om du finner holdepunkter som gir deg "kjøtt på beinet". Siden de sier at deg er opp til deg å gjøre noe, så må du finne ut om du har bevis, og om bv på en måte (de er ofte veldig nøytrale) er på din side likevel. 

Se om du har tekstmeldinger osv hvor han innrømmer at han har gjort ting som ikke er greit. Osv. 

Da kan du gå rettensvei. 

I første om gang vil jeg nok betro meg til en venn man stoler på. Så ville jeg gå til krisesenteret og fått hjelp. 

Anonymkode: df3af...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 12.04, Anonym bruker skrev:

Tusen takk som spør 💜💜💜 sitter her med tlf nr til krisesenteret.. men er sånn i tvil og når jeg tenker meg om så har jeg ikke vært perfekt selv 😰 Er redd jeg lager storm i et vannglass 😰

Anonymkode: 93ca5...048

Ingenting i veien for å ringe. Kanskje du kan komme til en samtale bare. Si at du trenger å sortere tankene, du føler deg sviktet av bv. Du er usikker på hvor alvorlig det er og hvilken rolle du har hatt det. Dette har de garantert vært borti før. 

Anonymkode: df3af...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bv er til for barna. De kan kun hjelpe og gi råd. De har i få saker myndighet til å gjøre noe. 

Finn rapporten fra da du var der og les den en gang til. Se om du finner holdepunkter som gir deg "kjøtt på beinet". Siden de sier at deg er opp til deg å gjøre noe, så må du finne ut om du har bevis, og om bv på en måte (de er ofte veldig nøytrale) er på din side likevel. 

Se om du har tekstmeldinger osv hvor han innrømmer at han har gjort ting som ikke er greit. Osv. 

Da kan du gå rettensvei. 

I første om gang vil jeg nok betro meg til en venn man stoler på. Så ville jeg gå til krisesenteret og fått hjelp. 

Anonymkode: df3af...663

Jeg prøvde å ringe krisesenteret, men da kom jeg til barnevernsvakten...? Jeg la på.

Kan barnevernet nå plutselig komme å hente barna uten å gi beskjed først? 

Jeg har prøvd å prate med mannen. Eneste som skjer er at han blir sint på meg. Slår i stolen han sitter i. Han føler seg ikke forstått. Han føler at jeg ikke støtter han i noe. Han føler at jeg ikke gir han tillatelse til å gjøre noe i huset. Han føler at jeg bestemmer alt. Han har kun vært sint og sur i dette forholdet sier han.... ALT er i grunn min feil...?

Anonymkode: 93ca5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å ringe krisesenteret, men da kom jeg til barnevernsvakten...? Jeg la på.

Kan barnevernet nå plutselig komme å hente barna uten å gi beskjed først? 

Jeg har prøvd å prate med mannen. Eneste som skjer er at han blir sint på meg. Slår i stolen han sitter i. Han føler seg ikke forstått. Han føler at jeg ikke støtter han i noe. Han føler at jeg ikke gir han tillatelse til å gjøre noe i huset. Han føler at jeg bestemmer alt. Han har kun vært sint og sur i dette forholdet sier han.... ALT er i grunn min feil...?

Anonymkode: 93ca5...048

Slå opp! 

Du må ikke være sammen med denne mannen, og det høres ut som du vil få det langt bedre alene, uten alle disse konfliktene hele tiden. 

På tide å stå på egne ben og klare seg selv. 

Anonymkode: af013...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å ringe krisesenteret, men da kom jeg til barnevernsvakten...? Jeg la på.

Kan barnevernet nå plutselig komme å hente barna uten å gi beskjed først? 

Jeg har prøvd å prate med mannen. Eneste som skjer er at han blir sint på meg. Slår i stolen han sitter i. Han føler seg ikke forstått. Han føler at jeg ikke støtter han i noe. Han føler at jeg ikke gir han tillatelse til å gjøre noe i huset. Han føler at jeg bestemmer alt. Han har kun vært sint og sur i dette forholdet sier han.... ALT er i grunn min feil...?

Anonymkode: 93ca5...048

Hi, du må komme deg ut av forholdet. Og det å snakke med mannen om det kan bli farlig for deg. Du ser at han ikke greier å kontrollere sinnet sitt selv når dere bare snakker om ting. Om du snakker mer med ham om dette kan han gå fra å slå i møblene til å slå deg.

Dere har forsøkt cos-kurs, han har ikke tatt til seg noe som helst lærdom OG han har gitt deg klar og tydelig beskjed om at han vil oppdra barna slik han mener er best. Og du har selv sett hva det innebærer - vold og omsorgssvikt.

Du må slutte å prate med ham, for han fortsetter bare å manipulere deg til å tvile på deg selv og han skylder på deg. Hans handlinger og hans valg er IKKE ditt ansvar, det er IKKE din skyld at han er voldelig og driver omsorgssvikt!

Det er til syvende og sist DITT ansvar å beskytte ungene dine og få dem ut av et voldelig hjem. Du trenger hjelp til det. Ta med deg barna, gå inn på nærmeste politistasjon og si at du trenger hjelp for å komme deg til krisesenteret. Da vil du få hjelp.

NÅ må du begynne å stole på deg selv. Og du VET at dette er vold og noe du ikke lenger kan akseptere og ikke noe du kan utsette barna dine for.

Hvis du ber om hjelp av krisesenter for å komme deg unna mannen så vil ikke bv ta ungene dine fra deg. Men hvis de vet at du velger å fortsette å bo sammen med en far som er voldelig mot ungene dine, ja, da kan de komme og ta ungene uten å si fra på forhånd. Om det skjer så er det for å beskytte ungene siden du ikke selv greier å ta valget om å beskytte dem.

Kom deg ut, slutt å overtenke. Og husk å anmelde mannen etter du er kommet deg ut, for psykisk, fysisk og materiell vold og voldtekter av deg. Bare på den måten kan du beskytte barna dine godt nok fra å måtte vokse opp i vold og bli ødelagt.

Nå må du gjøre det du vet du må gjøre - det som må til for å beskytte barna dine og deg selv!

Anonymkode: 894ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi, du må komme deg ut av forholdet. Og det å snakke med mannen om det kan bli farlig for deg. Du ser at han ikke greier å kontrollere sinnet sitt selv når dere bare snakker om ting. Om du snakker mer med ham om dette kan han gå fra å slå i møblene til å slå deg.

Dere har forsøkt cos-kurs, han har ikke tatt til seg noe som helst lærdom OG han har gitt deg klar og tydelig beskjed om at han vil oppdra barna slik han mener er best. Og du har selv sett hva det innebærer - vold og omsorgssvikt.

Du må slutte å prate med ham, for han fortsetter bare å manipulere deg til å tvile på deg selv og han skylder på deg. Hans handlinger og hans valg er IKKE ditt ansvar, det er IKKE din skyld at han er voldelig og driver omsorgssvikt!

Det er til syvende og sist DITT ansvar å beskytte ungene dine og få dem ut av et voldelig hjem. Du trenger hjelp til det. Ta med deg barna, gå inn på nærmeste politistasjon og si at du trenger hjelp for å komme deg til krisesenteret. Da vil du få hjelp.

NÅ må du begynne å stole på deg selv. Og du VET at dette er vold og noe du ikke lenger kan akseptere og ikke noe du kan utsette barna dine for.

Hvis du ber om hjelp av krisesenter for å komme deg unna mannen så vil ikke bv ta ungene dine fra deg. Men hvis de vet at du velger å fortsette å bo sammen med en far som er voldelig mot ungene dine, ja, da kan de komme og ta ungene uten å si fra på forhånd. Om det skjer så er det for å beskytte ungene siden du ikke selv greier å ta valget om å beskytte dem.

Kom deg ut, slutt å overtenke. Og husk å anmelde mannen etter du er kommet deg ut, for psykisk, fysisk og materiell vold og voldtekter av deg. Bare på den måten kan du beskytte barna dine godt nok fra å måtte vokse opp i vold og bli ødelagt.

Nå må du gjøre det du vet du må gjøre - det som må til for å beskytte barna dine og deg selv!

Anonymkode: 894ea...16a

Jeg forstår. Jeg må det. Han har fått denne brosjyren. Han har ikke lest i den heller

15950767693355287422487548418599.jpg

Anonymkode: 93ca5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slå opp! 

Du må ikke være sammen med denne mannen, og det høres ut som du vil få det langt bedre alene, uten alle disse konfliktene hele tiden. 

På tide å stå på egne ben og klare seg selv. 

Anonymkode: af013...5a2

Ja. Jeg vet INNERST INNE.

JEG GRUER MEG

Anonymkode: 93ca5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK ALLE for ALL støtte !

Jeg gruer meg fordi jeg vet at han kommer til å såre meg ! 

Anonymkode: 93ca5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

TUSEN TAKK ALLE for ALL støtte !

Jeg gruer meg fordi jeg vet at han kommer til å såre meg ! 

Anonymkode: 93ca5...048

Hva gjør han nå da, gleder deg? 

Anonymkode: af013...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TUSEN TAKK ALLE for ALL støtte !

Jeg gruer meg fordi jeg vet at han kommer til å såre meg ! 

Anonymkode: 93ca5...048

Hva gjør han nå da, gleder deg? 

Innimellom så har vi det bra. Da hjelper han til. Rydder. Ordner. Lager middag. Er det som gjør det vanskelig. 

Anonymkode: 93ca5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TUSEN TAKK ALLE for ALL støtte !

Jeg gruer meg fordi jeg vet at han kommer til å såre meg ! 

Anonymkode: 93ca5...048

Det at han heller ikke vil lese den brosjyren viser jo bare det han fortalte deg den dagen han slo 1-åringen - han fortalte deg da veldig klart og tydelig at han ikke vil forandre seg, for han (selv etter å ha gått cos-kurs!) fremdeles ønsker å oppdra barna sine med vold, psykisk terror og omsorgssvikt. DET var det han fortalte deg den dagen, HI!

Så at han ikke vil lese om noe han ikke har tenkt å gjøre, det kommer ikke som en overraskelse. Tvert om mener jeg det bekrefter at denne mannen kan bli veldig farlig for deg! For han vet han utøver vold, men han har ikke noe ønske om å slutte med det. Han sier det til og med til deg!

Du må IKKE fortelle ham at du skal gå fra ham!!! Du må bare komme deg unna ham.

Du sier du gruer deg fordi han kommer til å såre deg. Men kan han egentlig såre følelsene dine mer? Han har voldtatt deg gjentatte ganger, han har drevet psykisk og materiell vold mot deg, han har slått ungen din og bedrevet omsorgssvikt overfor ungene dine. Han har såret deg i flere år. Ikke gi ham den muligheten lenger.

Gå til nærmeste politistasjon og si det som det er, du trenger hjelp for å komme deg til nærmeste krisesenter, fordi du og ungene lever med en voldelig mann. Gjør du det får du hjelp, HI.

Du har ikke råd til å utsette dette for lenge, for da risikerer du at langt verre ting skjer med deg eller ungene - spesielt om han mistenker at du skal gå fra ham, for da kan han bli svært farlig. Du må komme deg bort uten at han får mistanke!!!

Anonymkode: 894ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innimellom så har vi det bra. Da hjelper han til. Rydder. Ordner. Lager middag. Er det som gjør det vanskelig. 

Anonymkode: 93ca5...048

Les mitt svar nr. 86 på side 4 i tråden en gang til, HI.

Det forklarer hvorfor han later som om dere har det bra innimellom. Det er en del av hans manipulering, det er eneste måten han greier å holde på deg, fordi ved å gi deg "bra" dager innimellom så vil du fortsette å håpe - og dermed så vil du også tåle at han voldtar deg igjen, eller slår ungene eller lar dere alle leve i psykisk terror... for bare han gir deg noen "gode" dager igjen etter volden så gir han deg igjen håp om at dere vil greie å fikse forholdet.

Men denne mannen har sagt klart og tydelig at han IKKE vil endre seg. Dvs. han har tenkt å fortsette å være voldelig når han har lyst til det.

Les svar nr. 86 på side 4 en gang til!

De såkalt "gode" dagene er en del av hans måte å ha kontroll på deg og hindre deg fra å gå. Det er IKKE kjærlighet, det er IKKE godhet fra hans side. Det er manipulering og viser at han er avstumpet følelsesmessig - noe han selv har sagt når han har fortalt deg at han IKKE vil endre seg.

Han har voldtatt deg gjentatte ganger, HI. Han slår barna dine.

Dere har det ikke bra, heller ikke de "gode dagene innimellom".

Anonymkode: 894ea...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...