Gå til innhold

Bare regn i ferien...hvordan tenke positivt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi drar på ferie i dag. To uker. På både storm og yr meldes det regn og kaldt hver eneste dag. Jeg kjenner jeg har mest lyst å avlyse, men mannen mener dette endrer seg fort og ungene er klar. Minuset er at de er for store for Lekeland om tiden skulle gå sent...og labbe i skog og mark i pisseregn og 12 grader er ikke stas for noen. Hvordan snu tankegangen? Jeg liker å strikke og lese og slikt, men det blir kjedelig for ungene i to uker :-((((((

Norgesferie my ass!

Anonymkode: 7da0e...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Her har ferien akkurat startet å det er 6gradet på morgenen. Helt ærlig føles det ut som om Vi har høstferie 😅. Vi har lånt campingvogn da. Til tross for regn og kulde koser ungene seg ute store deler  av dagen. De er 4 og 5 år gamle . Så jeg prøver å tenke positivt om at barns koser seg hvertfall , det er det viktigste. 
 

Personlig reiser vi utenlands hvert år og stortrives med det. Når det er sagt har jeg null ønske om å reise ut av landet i år og bruker gladelig pengene mine i Norge. Det er for ett år tenker jeg. Neste år ligger vi i sol og varme å koser oss på stranda i sydligere strøk. Tror jammen jeg skal ta meg tre uker utenlands neste sommer😊

Anonymkode: c715d...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Museer, gallerier, klatreparker, zipline-steder, bål og grilling av alt som ikke løper sin vei, spill ute og inne, bøker - det er bare å ta for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Kjipe greier her hjemme når det er sånn som dette. Vi bruker alltid reise utenlands og derfor blir nok kontrastene ekstra store. Og så syns jeg det er så kjipt for ungene som gleder seg til ferie og så er det bare regn og kaldt. Vi har allerede bestilt hus i Frankrike i tre uker til neste sommer for å ha noe å se frem til. 

Anonymkode: 7da0e...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regner det også men hittil har vi koset oss. Telttur i skogen. Fisket. Vært i byen. Spist is. Pinnebrød. 
Ungene er glade de. Så lenge ungene er glade er jeg også det. 
Det handler om forventninger tror jeg. Forventer du sol og bad hver dag går du på en smell. Vi forventer en rolig ferie med lavt tempo. 

Anonymkode: 9c23e...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk familietur i går. Det haglet. Var kledd slik jeg er i november, lue og votter. Det er ikke gøy å grille ute, steke pinnebrød, hygge seg rundt bålet i dere været. I dag er den store høydaren å bake kanelsnurrer. Jeg dævvver av kjedsomhet!!!

Anonymkode: e0105...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner selv ferie i dag, og ser det bare er meldt regn. Trist, men får ikke gjort så mye med det. Vi har kun hatt Norgesferie i mange år nå, men har vært heldigere med været tidligere. Er greit det er overskyet, ikke noe problem, men når det bare er regn så er det litt dritt. Skal til vestlandet, gå i fjellet osv..selvsagt må vi finne på andre ting og. Ferie blir det, det er fri fra jobb (halleljua), og tid med familien, kan vel hende vi går litt hverandre på nervene da.

Anonymkode: 1e093...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste på fredag. Nordvestlandet rundt, Kristiansund, Smøla, Hitra. Var meldt mye regn, men har vært ganske mye sol og. Vi har hatt det fint til nå. 😊

Anonymkode: e7b26...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begynner selv ferie i dag, og ser det bare er meldt regn. Trist, men får ikke gjort så mye med det. Vi har kun hatt Norgesferie i mange år nå, men har vært heldigere med været tidligere. Er greit det er overskyet, ikke noe problem, men når det bare er regn så er det litt dritt. Skal til vestlandet, gå i fjellet osv..selvsagt må vi finne på andre ting og. Ferie blir det, det er fri fra jobb (halleljua), og tid med familien, kan vel hende vi går litt hverandre på nervene da.

Anonymkode: 1e093...407

Vestlandet på oss også. Alle melder bare regn og kalde grader alle dager. Ja ja - får pakke brettspill i tonnevis. 

Anonymkode: 7da0e...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag dere et prosjekt eller flere. Gå inn for å lære å gå på hendene, ro skikkelig, strikke (ungene), besøke fler kommuner enn bestefar eller noe annet.  

Anonymkode: 6fd75...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe hele sommeren og er vel eneste som er glad for at det ikke er strålende vær. (Ikke for at jeg ikke unner folk en fin ferie, men 30 grader på kontoret er helt uutholdelig. 
 

Kan dere sjekke om det er noen hotellovernattinger i nærheten av f eks steder som inspiria eller andre aktiviteter som er for litt større barn? Kanskje korte ned ferien noe og heller ha litt besøk og dagsturer? 

Anonymkode: 0f1c6...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere sammen! Dere har jobber å ha ferie fra, dere er friske, og bor i et land som per nå har lav smitte. Alt annet er underordnet altså. Tipper dere er sånne folk som drar på Tusenfryd og deretter klager til VG på de lange køene. Sett fleskerumpa i godstolen og åpne opp alle potetgullposene dere har tatt med da vel. 

Anonymkode: 052a3...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. Vi skal være glade for at vi har jobber, ferie og er i et land med lite smitte. Vi har tak over hodet og mat i magene. Alt annet er underordnet! 
her skal vi opp i fjellet til 5-8 varmegrader og regn. Pakker ulltøy og har vintertøy/regntøy der. Får se om det er nok opphold til grilling, men ellers får vi kose oss inne med brettspill, leking, matlaging og tv. Er ikke verdens undergang å ikke ha aktivitet kontinuerlig i fint vær.

Anonymkode: e25ba...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å være skuffet, men vi må sette pris på det vi har. Corona i Norge er ikke det samme som mange andre land. Vi er heldige og da må vi godta at årets ferie ikke svarer til forventningene. Gjør det beste ut av det, vi må ikke ha sol og sommer for å ha det bra. På grå dager går vi i badeland, museum, kino, baker, spiller spill eller går ut i regnet. Også blir vi ekstra glad de dagene vi har sol og sommer. 

Anonymkode: 11dcc...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mange som er utrolig bortskjemte. Vi bor i et fantastisk land og hvis man er så fantasiløs at man ikke vet hva man skla gjøre i noen regndager ja da er det stusselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad jeg stikker herfra og blir borte i 19 dager DEILIGE med varme, her er det jo ISKALDT

Anonymkode: 16c97...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avlyst eller endret planene. Og takknemligheten til enkelte over her kan regne og tordne bort for min del. 
Det er nok dritt nå etter ødelagt påske også. 

Anonymkode: f7b58...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at vi er heldige som bor her, men jeg kjenner meg veldig igjen i overskriften her. Jeg er værsyk, og har alltid hatt behov for å få skikkelig sol og sommer når det er sommerferie. Jeg elsker å reise, og lever mye på reisene resten av året. Har feriert i hele Norge, både nord, sør og vest (bor i øst), men trenger noen uker i varmere strøk hvert år. Vinteren og mørketiden er så tøff, og jeg påvirkes enormt av den. Har ikke mulighet til å ta barna ut av skolen og reise utenom feriene, ellers hadde jeg nok vært noen uker i varmere strøk i januar. Den måneden er pyton! Må derfor si meg enig med HI om at det er no' dritt at værmeldingen ligger under 20 grader og regn.... Og rådet med å tenke at vi er heldige hjelper liksom bare litt... ;)

Anonymkode: 3a273...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også legge til at for en som er aleneforsørger eller lavtlønnet er det litt provoserende å høre hvordan folk "holder ut" en sommer i Norge mens de venter på Syden neste år. Det er så mange av oss som a ikke har råd til den slags, som prøver å nyte det vi har, bare tenk litt på hva dere overfører til barna deres og hva de sier når de kommer tilbake til skolen med de fattige barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare dere ikke å kose dere selv om det er regn? Jeg så glad for fri fra jobb og få ekstra tid sammen med barna. Vi har bakt, tegnet, puslet, sett koselige filmer sammen på kveldene. Jeg bor på en liten plass med litt begrenset ting å gjøre, men jammen kommer vi oss ut og oppdager nye perler i nærområdet også. Nå regner det «trollkjærringer» ute , men vi skal på stranda. Med bøtter og spann og regnklær. Jeg elsker å reise, og skulle til Hellas i år, men kjenner at dette hadde vi faktisk godt av. Være sammen og roe helt ned. Skjønner at folk kan bli værsyke, men været kan vi gjøre lite med så da gjelder det å holde humøret oppe. Begynn dagen med en tur ut i frisk luft så er mye gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Optatium skrev:

Jeg må også legge til at for en som er aleneforsørger eller lavtlønnet er det litt provoserende å høre hvordan folk "holder ut" en sommer i Norge mens de venter på Syden neste år. Det er så mange av oss som a ikke har råd til den slags, som prøver å nyte det vi har, bare tenk litt på hva dere overfører til barna deres og hva de sier når de kommer tilbake til skolen med de fattige barna. 

Dette.

Anonymkode: f8cf8...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Jeg må også legge til at for en som er aleneforsørger eller lavtlønnet er det litt provoserende å høre hvordan folk "holder ut" en sommer i Norge mens de venter på Syden neste år. Det er så mange av oss som a ikke har råd til den slags, som prøver å nyte det vi har, bare tenk litt på hva dere overfører til barna deres og hva de sier når de kommer tilbake til skolen med de fattige barna. 

Å herregud. 

Anonymkode: 7da0e...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg tilnærmet frisk i sommervarmen. Å tenke på at jeg skal vente til neste sommer med å få tre smertefrie uker igjen er vanskelig. Hadde en uke i juni her hjemme med godt varmt vær. Det utgjør en stor forskjell for meg. Jeg hater norsk sommer! Jeg er en av de som gjør mye med barna hele året. De tingene som foreslås gjør jeg i helger, påsken, vinterferien og høstferien. Når det er ferie ønsker jeg å lade batteriene i varmen. Ja, jeg suter nå, men jeg har bitt tennene sammen i hele år sv smerter. Nå ønsker jeg meg en pause. 

Anonymkode: e0105...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle på dere klær. Vi har hatt det fint tross regn og lave temperaturer fordi vi hadde ull- og regntøy. 

Anonymkode: 97387...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder ræva av oss. Slår ihjel tiden med å rydde i skuffer og skap . Men vi klarer oss 😅

Anonymkode: 97983...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...