Gå til innhold

Åh jeg blir så irritert!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er litt spes at en annen mor lar et barn på besøk ta hull i ørene, uten å avtale det med barnets mor først jeg da... 🤷‍♀️ Det hadde ikke jeg satt pris på at noen gjorde. 

Anonymkode: 09ec9...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lar dette gå, for all del. Denne moren vet jeg at har dårlig råd, hun tar feil valg her i livet ift prioriteringer. Har selvfølgelig vipset henne for ørene. Men likevel irriterer dette meg. Har ikke tatt det opp med datteren min enda fordi det var så deilig å se henne igjen etter 9 dager borte❤️

Anonymkode: 5257e...e34

Hva mener du?

Anonymkode: bba9c...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor ville jeg aldri ha sagt ja til noe sånt før det var avklart med mor til fjortenåringen. Det er faktisk en piercing. Fjortisen er umyndig, og det er ikke hun som bestemmer dette. Synes helt klart at den andre moren overkjørte noe vanvittig her, helt uavhengig av kostnader😕

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Som mor ville jeg aldri ha sagt ja til noe sånt før det var avklart med mor til fjortenåringen. Det er faktisk en piercing. Fjortisen er umyndig, og det er ikke hun som bestemmer dette. Synes helt klart at den andre moren overkjørte noe vanvittig her, helt uavhengig av kostnader😕

Jeg må si meg enig med denne. Skjønner ikke at så mange mødre tenker det er helt innafor at ett annet menneske tar med barnet deres og får det piercet uten foreldrenes samtykke...

Anonymkode: 4ad44...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det ingen her som lærer barna sine om livet? Dette er nr 3 av 6 så ja, jeg vet hva som kommer. Selv om vi har god råd så skal barna mine lære at alt ikke er en selvfølge. Fint å se at det antageligvis er mange her som lar barna styre livet. 

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si meg enig med denne. Skjønner ikke at så mange mødre tenker det er helt innafor at ett annet menneske tar med barnet deres og får det piercet uten foreldrenes samtykke...

Anonymkode: 4ad44...c8f

Det er jo en ting av dette. Men jeg er mer opptatt av prinsippet i dette. Og en øredobb er ikke piercing 😊

Anonymkode: 5257e...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en ting av dette. Men jeg er mer opptatt av prinsippet i dette. Og en øredobb er ikke piercing 😊

Anonymkode: 5257e...e34

Prinsippet med dette? Hadde du seriøst akseptert at dette hadde blitt gjort uten ditt samtykke med ett av dine barn? 

Og når sluttet øredobber å bli piercing foresten? Det er ingen ting som tyder på at det er klips jenta har fått.

Anonymkode: 4ad44...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Prinsippet med dette? Hadde du seriøst akseptert at dette hadde blitt gjort uten ditt samtykke med ett av dine barn? 

Og når sluttet øredobber å bli piercing foresten? Det er ingen ting som tyder på at det er klips jenta har fått.

Anonymkode: 4ad44...c8f

Beklager, oppdaget nå at du var HI. 

Hvis du seriøst kun reagerer pga prinsipper så tror nok jeg trekker min eventuelle støtteerklæring. Da er jeg enig med majoriteten her om at dette bør du bare la fare.  

Anonymkode: 4ad44...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en ting av dette. Men jeg er mer opptatt av prinsippet i dette. Og en øredobb er ikke piercing 😊

Anonymkode: 5257e...e34

Hull i ørene er en slags piercing jo😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en ting av dette. Men jeg er mer opptatt av prinsippet i dette. Og en øredobb er ikke piercing 😊

Anonymkode: 5257e...e34

Du virker litt.....fjern. Prinsippet? Hvorfor sier du ikke ifra til moren som overkjørte deg her,  istedet for å rase over at datteren din ikke betalte selv? Og attpåtil så vipser du moren for dette?? Hva klager du for??

Anonymkode: e6955...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 22.12, Anonym bruker skrev:

Min datter fikk hull i ørene i fjor. Hun blir 14 nå så dette handler ikke om alder. Hun fulgte ikke anbefalingene og tok ut og byttet etter bare noen dager. Resulterte kort fortalt i at det ble betent og hun måtte la de gro.

Nå er hun på hyttetur med venkinnes familie.  De har invitert henne med og hun fikk 500 på kortet sitt. De er av oppfatning at siden de har invitert så står de for alt. Hun ringte og spurte om lov til å ta nye hull, hvorpå jeg sa at pengene hun hadde fått skal være til is og diverse på denne turen, og at hun må spare selv av ukepengene hvis  hun skal ha nye hull. Nå viser det seg at moren til venninnen har sponset hull på ungen så hun skulle slippe å bruke opp alle pengene sine. Hva?? Poenget mitt er jo at hun skal betale hullene selv av egen lomme fordi hun ikke hørte på meg sist. Nå må jeg likevel betale moren, så får jo datteren min betale til meg, men syns dette var frekt.

Anonymkode: 5257e...e34

Denne moren har ikke har spurt om din tillatelse så du skal ikke betale tilbake. Hvis hun krever tilbakebetaling hadde jeg sagt nei og hvis hun ikke godtar det så anmelder du denne moren. Det hun har gjort er overhodet ikke greit. 

Anonymkode: ffc7b...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en ting av dette. Men jeg er mer opptatt av prinsippet i dette. Og en øredobb er ikke piercing 😊

Anonymkode: 5257e...e34

Hull i ørene er også piercing 🤦🏼‍♀️ Educate yourself.

Anonymkode: ffc7b...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne moten gikk helt klart over streken. Hun kan ikke ta dette valget for andres barn. Når hun først har tråkket over denne streken og betalt for hull i ørene, kan det ikke sees på som noe annet enn en gave. Hun ville ikke at jenta skulle betale selv, og da kan hun ikke vente penger i andre enden. 


Allikevel vil jeg si at mor her rir prinsipper for barnet. Greit at hun ikke kan forvente å få påspandert hull i ørene, spesielt ikke mer en første gang. Men konsekvensen av dårlig hygiene er at hullene gror igjen. Om hun var villig til p bruke egne penger på nye hull, ser det jo ut som om hun har forstått konsekvensen fra sist. Hvem som da betaler er irrelevant. Om hun denne gangen også dropper å rengjøre, er jo konsekvensen det samme som sist: Da gror det igjen. Noen ganger virker det som om det skal være urimelig mye krav og plikter for barna for å forstå et poeng. Hva med å gi barna litt mer tillit og ansvar, etter at man har snakket godt om hva som skjedde sist, hvorfor det er viktig å gjøre det annerledes denne gangen. Hvis man rir prinsipper og setter urimelig høye krav, er ungene nødt til å tryne unødvendig ofte. Mange lager unødvendig krøkkete lærepenger. 

Uansett prinsippet mor bruker for å forklare grunnen til sin motstand, er det allikevel innlysende at det er et økonomisk motiv her. Mor følte at hun nå må betale for utlegg vertsfamilien har hatt. Her kan hun, om hun ikke er konfliktsky, si at de har gjort dette mot mors ønske og at hun da ikke ønsker å betale. Nå er jo dette for sent, men det var slettes ikke nødvendig å betale for dette. 

Anonymkode: 75313...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er vel spørsmålet hva datteren din formidlet til den andre moren. Hvis hun forteller henne at hun fikk lov, men ikke fikk bruke de pengene hun hadde fått og at du ikke har så god råd, så er den andre moren supersnill

Anonymkode: 8d1f7...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er vel spørsmålet hva datteren din formidlet til den andre moren. Hvis hun forteller henne at hun fikk lov, men ikke fikk bruke de pengene hun hadde fått og at du ikke har så god råd, så er den andre moren supersnill

Anonymkode: 8d1f7...839

Uansett spør du alltid mor direkte om det er greit...

Anonymkode: 75313...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 17.14, Anonym bruker skrev:

Dette handler overhode ikke om at jeg ikke har råd til nye hull eller at jeg ikke kan betale tilbake moren....men det er det visst ingen som forstår 

Anonymkode: 5257e...e34

Jo, forstår det.

men dette er ikke noe å ta på vei for, datteren din lærte nok sist, om ikke så får hun gjøre samme feil igjen. Moren burde nok kanskje spurt deg, men dette er heller ingen stor sak synes jeg. Noe annet hadde det vært om du hadde vært helt imot hull i ørene i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... 14 åringen har jo hatt øredobber før. Kan da ikke komme som et sjokk for HI at hun vil ta de på nytt? 

Jeg hadde aldri gitt penger til ei vennen av dattern uten å spørre foreldrene først, men kanskje de kjenner HI, så hadde nok gjort det samme selv. 

Hvorfor er du så voldsomt opptatt av å ta dattern din? Det forstår jeg ikke. Kanskje nettopp derfor hun gik bak ryggen din. Hun er snart voksen. La henne leve litt. 

Anonymkode: 87642...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett spør du alltid mor direkte om det er greit...

Anonymkode: 75313...122

Men dattern HAR jo tatt hull i ørene før? Så indirekte synes jo moren at det er greit å ha hull i ørene? Men siden det gikk dårlig, så skal jo HI straffe og være sur for evig tid. 

Anonymkode: 87642...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uansett spør du alltid mor direkte om det er greit...

Anonymkode: 75313...122

Da ungene var 8, jo, men ikke da de var 14.

Anonymkode: 98baa...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da ungene var 8, jo, men ikke da de var 14.

Anonymkode: 98baa...ed0

Så lenge stedet som gjør det krever samtykke fra forelder, så tar man ikke avgjørelser på vegne av andres barn. 

Anonymkode: 75313...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...